і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок 15

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок 15

Тема: Критичне  мислення та вміння приймати рішення. Вплив реклами на рішення людини.

Моделювання ситуації прийняття зважених рішень (практичне завдання №11).

Аналіз соціальної і комерційної реклами (практичне завдання №12).

Мета: навчитися приймати зважені рішення в будь- яких життєвих ситуаціях, давати характеристику терміну критичне мислення, реклама; розвивати вміння робити аналіз соціальної і комерційнеої реклами; виховувати свідоме ставлення до свого організму, до здоровя.

Очікувані результати:

Учень/учениця

називають:

- чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок;

розпізнає:

- прості і складні рішення;

- позитивні й негативні соціальні впливи;

- соціальну і комерційну рекламу;

- перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі;

пояснює:

- алгоритм прийняття зважених рішень;

аналізує:

- зміст і мету комерційної реклами;

уміє:

- створювати план формування корисної звички;

- критично аналізувати рекламні повідомлення;

- відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії.

демонструє :

-уміння відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії;

Обладнання:___________________________________________________________ 

Поняття: рішення, критичне мислення, соціальна реклама, комерційна реклама.

Тип уроку: комбінований (урок з елементами тренінгу).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учні (здобувачі освіти) стають у коло, по черзі вітаються, називаючи своє імя і імя того кого вітають. Після цього вчитель передає мяч (хаотично), діти повинні пригадати і назвати одне з правил роботи в групі. Після чого,закріпивши їх, сідають на свої місця.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Шукаю друга»

Вправа  спрямована  на  формування  адекватної  позитивної  самооцінки,  а  також  формування  дружнього  ставлення  до оточуючих.

Кожна  людина  мріє  про  те,  щоб  знайти  справжнього  друга.  Комусь  із  вас,  напевно,  вже  повезло,  і  такий  друг  у  вас  є. А  хтось  його  ще  не  знайшов.  Сьогодні  ви  маєте  можливість написати  оголошення  під  рубрикою:  «Шукаю  друга».  Зробити це  потрібно  так,  щоб  саме  ваше  оголошення  привернуло  увагу,  було  цікавим  і  творчим.  На  аркушах  паперу  ви  можете написати  про  себе  та  свої  захоплення,  намалювати  свій  портрет  чи  образ  бажаного  друга,  перелік  ваших  вимог  до  нього, рис характеру тощо.

На  виконання  роботи  відводиться  5  хвилин.  По  закінченні  роботи  пропонується  проаналізувати  та  обговорити  перелік  власних  позитивних  характеристик,  а  також  рис  характеру бажаного друга.

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Учні записують свої очікування на різнокольорових аркушах паперу . Усі разом на дошці утворюють веселку.

VI. Мотивація навчальної діяльності.

Мозковий штурм:

Які рішення можна назвати життєво важливими?

Назвіть якнайбільше рішень, які доводиться приймати вашими однолітками? 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Якими бувають рішення?

Серед рішень, які доводиться приймати, є:

прості — не потребують особливого розмірковування, наприклад, яке морозиво купити, який фільм подивитися;

щоденні або звичні — наприклад, що сьогодні вдягнути, вчити уроки чи йти гуляти;

складні — ті, що можуть мати серйозні наслідки: скажімо, рішення, яку спеціалізацію у навчанні обрати, впливає на подальшу долю людини.

Коли ти був маленьким, більшість рішень приймали за тебе дорослі. Тепер тобі і твоїм одноліткам дедалі частіше доводиться приймати самостійні рішення. Іноді це дуже складно. Щоб зробити правильний вибір, важливо добре усвідомлювати, хто і що впливає на тебе, і навчитися приймати зважені рішення.

Приймаючи прості рішення, ми зазвичай покладаємося на свій смак, чиюсь пораду, робимо так, як раніше, як чинять інші. Адже ціна такого рішення невисока. У крайньому разі, нам не сподобається смак морозива чи фільм, який ми вибрали.

Дехто звик так розв’язувати всі проблеми. Однак у більшості випадків краще діяти не імпульсивно, а добре усвідомлюючи наслідки своїх вчинків (що буде, коли підеш гуляти замість того, щоб виконати домашнє завдання). Ціна такого неправильного рішення погана оцінка, зіпсований настрій і навіть твоя репутація, якщо тебе раніше вважали старанним учнем.

Особливої зваженості потребують рішення, які можуть вплинути на життя і здоров’я людей. Але все у твоїх руках, зовсім як у китайській легенді.

Легенда про пихатого мандарина

Колись давно у Китаї жив розумний, але пихатий мандарин (знатний вельможа). Цілий день він тільки те й робив, що приміряв багате вбрання та вихвалявся перед підданими своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за самого мандарина.

Почувши про це, мандарин розлютився. Вирішив він відстояти славу наймудрішого нечесним способом: «Візьму я в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках — живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я роздушу метелика, а якщо мертве — я випущу його».

Настав день поєдинку. Чимало людей зібралося, щоб побачити змагання найрозумніших у світі чоловіків.

Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Відчинилися двері, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. Мандарин мовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?» Мудрець усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпочучи крильцями.

Наведіть приклади рішень, які можуть вплинути на здоров’я і долю людей (сісти за кермо у нетверезому стані, обрати професію до душі...).

По-парно, змоделюйте ситуацію прийняття зважених рішень(діти придумують ситуацію і демонструють прийняття правильного рішення).

2. Критичне  мислення .

Критичне  мислення  —  це  мислення,  суть  якого  полягає в  ухваленні  ретельно  обміркованих  та  незалежних  рішень. Критичному  мисленню  притаманні  такі  властивості,  як  усвідомленість та самовдосконалення.

Критичне  мислення  розглядається  як  науковий  підхід до  вирішення  широкого  кола  проблем  —  від  побутових  до  професійних.

Завдання:  проаналізувати запропонований алгоритм прийняття рішень.

У загальному вигляді алгоритм виглядає так:

Або за правилом світлофора:

4.Валеологічна пауза

(діти заплющують очі, рахують до 10, відкривають очі, шукають найвіддаленішу точку в приміщенні, потім найближчу, знову закривають, і так кілька разів). Вправа знімає втому (напругу) очей.

3.Реклама.

Одним  із  чинників,  що  впливають  на  рішення  людини, є реклама.

Реклама (від латин, гесlатаrе — викрикувати) — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб.

Види реклами

Соціальна  реклама  —  це  некомерційна  інформація  державних  органів  з  питань  здорового  способу  життя,  охорони здоров’я,  охорони  природи,  збереження  енергоресурсів,  профілактики  правопорушень,  соціального  захисту  та  безпеки населення.

 

Комерційна  реклама    —  інформування  про  вихід  нового  товару  на  ринок,  спонукання 

до підвищення  купівельної  активності,  зміна  ставлення  споживачів до тієї чи іншої послуги або товару.

Якісно зроблена реклама одразу захоплює вашу увагу і надовго залишається у пам'яті, і це саме те, чого хоче досягнути громадський рух. Дуже важливо змусити людей думати і турбуватися про різні соціальні та екологічні проблеми (або навіть просто проінформувати) для того, щоби викликати підтримку громадськості та почати важливі ефективні зміни. Деякі з цих реклам все таки комерційні, але чудовим залишається те, що вони піднімають соціальні або екологічні проблеми подій/продуктів.
Так само, як і з комерційною рекламою, не достатньо мати лише факти. Вони, звісно, важливі, але реклама повинна також зачіпати емоції того, хто її бачить. Багато досліджень показали, що емоції можуть сильно впливати на формування пам'яті, гарантуючи, що спогади з емоціями триватимуть довше, ніж спогади без емоцій.

VI. Фізкультхвилинка

(діти стають в коло)

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

VII. Закріплення вивченого матеріалу

Робота в групах

(проаналізувати приклади соціальних і комерційних реклам, придумати та презентувати свою рекламу).

VIII. Підбиття підсумків уроку

Прийом «Кольорові знаки»

Учні на окремих маленьких аркушах або в робочих зошитах малюють кружечок відповідного кольору:

Зелений — дізнався багато нового.

Жовтий — дещо залишилося для мене незрозумілим.

Червоний — багато чого не зрозумів.

Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
"Критичне мислення та вміння приймати рішення. Вплив реклами на рішення людини"
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Основи Безпеки Життєдіяльності (ОБЖ)
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    498
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    ON672363
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти