Урок 14. Твоя родина

Опис документу:
основи здоров'я у 2 класі Урок 14. Твоя родина Мета: розширити знання учнів про склад родини; вчити виконувати свої обов’язки в родині; виховувати бажання допомагати батькам. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності — Що таке родина? — Чи є у дітей обов’язки у родині?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 14. Твоя родина

Мета: розширити знання учнів про склад родини; вчити виконувати свої обов’язки в родині; виховувати бажання допомагати батькам.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Що таке родина?

— Чи є у дітей обов’язки у родині?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви поповните свої знання про те, які права й обов’язки в родині є у дітей.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 60–63)

— Хто входить до складу родини?

— Розгляньте фотографію з сімейного альбому Надійки (с. 60) і відгадайте загадку про її родину.

— Сергійко — рідний брат Надійки. Віталій — тато Сергійка. Дарина — його дружина. Катерина — мама Віталія. Панас — її чоловік. Людмила — мама Дарини.

— Як Надійка називає Віталія, Дарину, Катерину, Панаса і Людмилу?

— Кому Надійка доводиться сестрою, донькою, онукою?

— Роздивіться с. 61.

— Яка у Надійки родина? Який її девіз? («Працюємо і відпочиваємо разом!») Що роблять бабуся з дідусем? Що роблять батьки? Що роблять діти?

Інсценізація

— Принесіть з дому ляльки різної статі. Об’єднайтеся у групи і пограйте в родину.

Розподіліть ролі: хто буде «батьками», а хто — «дітьми».

Розподіліть обов’язки: хто ходить на роботу, готує обід, миє посуд, прибирає. Як діти допомагають дорослим?

Уявіть, що в ляльковій родині хтось захворів. Як інші члени родини допомагатимуть хворому одужати?

— Прочитайте вірш Н. Забіли «Стояла собі хатка» (с. 62).

— Про що в ньому розповідається?

— Яка була родина?

— Розгляньте малюнок. Завдяки чому родина бабусі жила щасливо?

Робота в групах

— Об’єднайтесь у групи по 4 особи. Розкажіть, як ви допомагаєте батькам, які маєте домашні обов’язки.

— Роздивіться с. 63. Що таке велика родина? Хто до неї належить?

Домашнє завдання

— Разом із батьками перегляньте фотографії своєї великої родини. Розпитайте їх про родичів, запам’ятайте їхні імена.

Прочитайте і запам’ятайте корисні поради.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Звісно, у кожного є свої обов’язки в сім’ї. Наприклад, тато в сім’ї найчастіше заробляє гроші, майже завжди важкою працею. Мами зазвичай пораються по господарству: готують їжу, прибирають у домі. Діти мають простіші обов’язки: помити посуд за собою, витерти пил з меблів.

У тебе обов’язків не дуже багато, але ти дорослішаєш — і їх стає дедалі більше. Вранці ти мусиш застелити після себе ліжко. Якщо нікого немає вдома, то треба самому приготувати собі поїсти, в основному підігріти щось готове. Прийшовши зі школи додому, ти обідаєш. Потім можеш виконати деякі господарські справи: витерти меблі від пилу, підмести та у разі потреби помити підлогу в своїй кімнаті. Потім, за необхідності, піти за покупками: хлібом, молоком, яйцями тощо.

У вихідні дні зазвичай справ стає більше. Можна допомогти матусі носити сумки з ринку або магазину, після прання розвісити одяг на балконі тощо.

У дітей ще здавна були певні обов’язки, причому більше, ніж зараз, бо не було техніки, і тому дітям змалку доводилося рубати дрова, носити з колодязя воду тощо. Їхні батьки теж з тієї самої причини були більш завантажені хатньою роботою.

Отже, сімейні обов’язки існували здавна, існують і зараз, їх має кожна людина, що живе сама або з сім’єю.

— Розкажіть, як у вашій сім’ї допомагають одне одному.

— Як дбають про здоров’я?

— Які хатні обов’язки виконуєш ти?

— Як це впливає на здоров’я і щастя всіх членів сім’ї?

Висновок. Між членами родини повинні бути доброзичливі і турботливі стосунки. Дорослі піклуються про дітей, а діти з повагою та пошаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад. Потрібно знати свої права, але й не уникати обов’язків.

2. Розгадування кросворда

По вертикалі:

1) Група близьких родичів. (Родина)

По горизонталі:

2) Як ще називають батька? (Тато)

3) Ким тобі доводиться мамин брат? (Дядько)

4) Особа чоловічої статі відносно своїх батьків. (Син)

5) Діти, що народилися у матусі в один день. (Близнюки)

6) Маленький хлопчик або дівчинка. (Дитина)

3. Тестування

1) Оберіть правильну відповідь.

Допомагають підтримувати взаєморозуміння в сім’ї:

а) впертість, настирливість, жадібність;

б) чемність, вередливість, жорстокість;

в) чесність, відповідальність, взаємодопомога.

2) Доповніть речення.

Бабуся — це мама...

Дідусь — це тато...

Прабабуся — це мама...

Прадідусь — це тато...

3) Перерахуй 4 права дитини в Україні:

а) право на ___;

б) право на ___;

в) право на ___;

г) право на ___.

VІ. Підсумок уроку

— Що сприяє створенню здорової та щасливої атмосфери у сім’ї?

— Які ваші обов’язки в сім’ї?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн