Урок 10. Культура харчування

Опис документу:
Урок 10. Культура харчування Мета: познайомити учнів з основними правилами харчування; учити дотримуватися елементарних правил режиму харчування, правил поведінки за столом; виховувати культуру харчування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 10. Культура харчування

Мета: познайомити учнів з основними правилами харчування; учити дотримуватися елементарних правил режиму харчування, правил поведінки за столом; виховувати культуру харчування.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Гра «Улюблена страва»

Передаючи одне одному м’яч, діти по черзі називають свою улюблену страву.

Роблять висновок, що з їжею у людей пов’язані приємні відчуття.

Учитель підкреслює, що важливі події в житті людей супроводжуються прийомом їжі.

— Для чого людині потрібна їжа? (Для росту, щоб не хворіти, як джерело енергії.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про культуру харчування.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 42–45)

— Що означає дотримуватися режиму харчування?

— Пригадайте, о котрій годині ви снідаєте, обідаєте, вечеряєте.

— Розгляньте малюнок на с. 42. Поміркуйте:

  • Цей стіл накритий до сніданку, обіду чи вечері?

  • Які зі страв є закускою, першою стравою, другою стравою, десертом?

  • Що таке гарнір? Яким він буває?

  • Які страви їдять спочатку, а які — після них?

— Чому сніданок — найважливіший у харчуванні?

— Для чого школярам потрібен сніданок?

— Розгляньте малюнок на с. 43 і скажіть, що діти полюбляють їсти вранці. Розкажіть, який ваш улюблений сніданок.

Робота у групах

— Об’єднайтесь у 5 груп і «накрийте» стіл до сніданку, другого сніданку, обіду, полуденку, вечері. Намалюйте про це малюнки.

— Завжди снідайте вранці!

— Прочитайте вірш Л. Вознюк «Манка та Іванко» (с. 44).

— Чи любив Іванко манну кашу? Чи любите ви її? Чим корисна каша?

— За допомогою яких столових приборів їдять:

  • суп, кашу;

  • салат;

  • другі страви;

  • десерт?

— Що означає правильно поводитися за столом?

Робота в парах

— Принесіть з дому одноразові столові прибори. У парі з однокласником перевірте, чи вмієте ви тримати ложку, виделку і столовий ніж, як показано на малюнках (с. 45).

Домашнє завдання

— Учись правильно користуватися столовими приборами.

— Допомагай дорослим сервірувати стіл і прибирати зі столу.

— Прочитайте і запам’ятайте правила столового етикету.

2. Фізкультхвилинка

Вершкиікорінці

Якщо їмо підземні частини продуктів, потрібно сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору. (Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз)

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Вивчення правил харчування

1) Їжте різноманітну їжу, щоб організм отримував усі необхідні йому поживні речовини.

2) Їжте щодня в один і той самий час. Організм звикає до певного режиму, і тоді їжа краще засвоюється.

3) Їжте сидячи за столом.

4) Не розмовляйте, не читайте під час їжі.

5) Їжте неспішно, добре розжовуйте їжу.

6) Їжа не має бути дуже гарячою.

7) Уранці перед школою потрібно обов’язково снідати.

8) Вечеряти треба не пізніше, ніж за 2 години до сну.

9) При вживанні їжі строго дотримуйтеся гігієни харчування:

  • мийте руки з милом перед їдою;

  • їжте з окремого чистого посуду;

  • ретельно промивайте кип’яченою або проточною водою овочі і фрукти, перш ніж їх їсти.

2. Інсценізація

— У гостях, удома, в шкільній їдальні вам часто доводиться сідати за стіл зі своїми рідними, однокласниками, друзями. А для цього необхідно знати правила поведінки за столом. Вони допомагають усім поводитися пристойно, почуватися зручно і невимушено.

До нас у гості завітали знайомі предмети. (Виходять діти у масках ложки, виделки.) Це — сім’я столових приборів. Кожен хоче розповісти про себе.

Ложка. Я, ложка, ніби створена для гарячих страв. Які страви треба їсти ложкою? А чи вмієте ви мене правильно тримати? Хто з вас хоче показати це? Так, мене слід тримати у правій руці. А ліва тим часом лежить на столі. Часто у вашій їдальні я чую хлюпання, плямкання. А чи знаєте, як уникнути цього? Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю. Поївши, ложку кладуть у тарілку. У мене є сестричка — маленька ложечка (показує). Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.

Виделка. Ви, мабуть, розумієте, для чого у мене зубчики. Так, щоб наколювати їжу. Яку? (Відповіді дітей.) Як мене треба тримати? (Повернувши опуклим боком догори (показ).) Так роблять, коли їдять м’ясо, котлети, вареники. А щоб їсти виделкою овочі, картоплю чи інший гарнір, необхідно перевернути «спинкою» донизу.

— Як треба тримати ложку, виделку, ніж? (Ложку тримати пальцями, не брати її в кулак, підносити бортиком (краєм) паралельно до губ, не засовувати всю до рота; не всмоктувати рідини зі свистом, не плямкати.)

— Як слід брати хліб з тарілки? (Руками)

— Як брати сіль із сільниці? (Чистим ножем.)

— Як брати цукор? (Окремою маленькою ложечкою.)

— Куди покласти ніж, виделку, ложку після їди? (На тарілку, а не на скатертину.)

— Яку їжу їдять без ножа? (Котлети, овочі, інші м’які страви, що легко ламаються на шматочки виделкою.)

— Чи можна вставати з-за столу, якщо дорослі ще їдять? Що потрібно зробити, якщо треба вийти з-за столу?

— Чи можна відламувати шматочок хліба з хлібниці, відкладати недоїдені печиво, цукерки і братися за інший десерт?

— Чим і як витирають руки за столом?

3. Колективне складання порадника «Правила поведінки за столом»

1) Ніколи не сідайте до столу з невмитим обличчям і брудними руками.

2) Сидіти за столом потрібно прямо, не на краю стільця. Лікті не повинні лежати на скатертині. Не можна гойдатися на стільці, штовхати сусідів.

3) Дуже гарно, коли діти вміють користуватися виделкою і ножем. Для цього ніж кладеться праворуч від тарілки, а виделка — ліворуч.

4) Не треба братися до їжі, доки всі гості не сядуть до столу. Перед тим, як по­класти собі, треба запропонувати сусідам.

5) Негарно вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка. Беріть те, що лежить найближче до вас.

6) Ніколи не беріть виделкою весь шматок м’яса, а ріжте його ножем на ще менші шматки. Ніж слід тримати в правій руці, а виделку — в лівій.

7) Якщо на дні склянки від компоту лишилися ягоди, діставайте їх тільки маленькою ложечкою. Кісточки обережно випльовуйте в ложечку, піднесену до губ, складайте їх у тарілку чи спеціальне блюдце.

8) Пам’ятайте, що плямкати за столом, сьорбати, длубатися в роті під час їди дуже непристойно.

9) Негарно залишати їжу в тарілці, краще заздалегідь попросити малу порцію.

10) Під час іди не займайтеся сторонніми справами — не читайте і не розмовляйте.

11) Ніколи не забувайте подякувати батькам або господині, якщо ви в гостях. Якщо бачите, що хтось ще їсть, побажайте «смачного».

VІ. Підсумок уроку

— Для чого людина їсть?

— Які основні правила харчування ви запам’ятали?

— Які правила поведінки за столом ви запам’ятали?

— Що нового ви дізналися про те, як правильно харчуватися?

— Розкажіть про свій режим харчування.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
9
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!