! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Українська мова. Загадки "Розділові знаки".

Опис документу:
Українську мову можна вивчати цікаво. Гра як спосіб навчання й форма організації діяльності допомогає зробити урок приємним, а навчання – цікавим та захоплюючим. Гра дарує учням радісні хвилини. А там, де учні бажають учитися, прагнуть навчатись, є позитивні емоції, є і результат.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розділові знаки

Загадки

Маленька, менша від мачини,

Ні з ким не стану на борню.

А при читанні, коли треба,

Й людини мову зупиню.

Що це таке? (Крапка).

Злита з хвостиком ця крапка,

Невелика, власне, лапка.

Робить паузу, всім знайома.

Як вона зоветься? (Кома).

Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам ні пари з уст – мовчок.

Що це таке? (Знак питання).

Що за знак – стрункий, мов спис,

Він над крапкою завис,

Спонука до поклику.

Хто ж бо він? (Знак оклику).

Вони для речення багато важать:

Турботливо обнімуть, як дружки,

І вставлені слова й цитату вкажуть,

Давайте ж назвемо їх. Це – … (Дужки).

Коли твір якийсь готую,

Різні речення пишу,

Щось, буває, я цитую,

Мову вводячи чужу.

Але, любий мій читачу,

Як для вас її позначу?

Тут уже не допоможуть

ані коми, ні крапки,

у пригоді стати можуть –

здогадались ви? (Лапки).

Серед знаків у пошані

Ця маленька кругла пані.

В кінці речення живе,

Після неї нове йде.

***

В реченні дві половини,

Друга – розкриття причини.

Це все знак! Він поділив,

На частини розділив.

***

Речення ми дописали,

Та неначе обірвали.

Бо вкінці стоять трійнята –

Знаки схожі на зернята.

***

До крапки хвостик причепили

І слова так розділили.

«Друзям…  родичам…  сім’ї.»

Між ними ставимо її.

***

Зверху крапочка знайома,

А під нею знизу кома.

Де ставати, добре знають,

Правильно все розділяють.

***

Що? Коли? Навіщо? Як?

Розпитає у нас знак,

Адже любить усе знати,

Не боїться запитати!

***

Рівно речення в рядочок,

А вкінці стоїть кілочок.

Дуже емоційний знак!

Ніби вигук слова „Так!”.

***

Якщо когось процитували,

То в них ми прізвище вписали.

Наче буква „О” навпіл,

Знак цей складений з півкіл.

***

Назву книги написати

Чи когось процитувати

Допоможе нам цей знак.

Не за щось, а просто так!

***

Хоч і вигляд риски має,

Він слова не віднімає.

Ділить речення надвоє,

А буває і натроє.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись