Українська мова "Вправи на розвиток мовленняв початкових класах".

Опис документу:
Одне із основних завдань вчителя-розвиток мовлення учнів. Завдяки цим вправам школярі вчаться виразно промовляти речення, змінюючи логічний наголос, уточнюючи зміст, критично мислити. Джерело:Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вправи для розвитку мовлення.

Доповни речення

Вимовляючи речення і пропоную вихованцям поширювати його, додаючи по одному слову. Завдяки цій вправі дитина вчиться швидко вловлювати зміст прочитаного, читати наздогад, запам'ятовувати, будувати висловлювання, використовуючи всі мовні можливості, а також стежити за висловлюванням співрозмовника.

Ми працюємо.

Ми працюємо на городі.

Ми працюємо на своєму городі.

Влітку ми працюємо на своєму городі.

Влітку ми завжди працюємо на своєму городі.

Ігор вчить.

Ігор вчить уроки.

Брат Ігор вчить уроки.

Брат Ігор вчить уроки з математики.

Мій брат Ігор вчить уроки з математики.

Мій брат Ігор годину вчить уроки з математики.

Мій брат Ігор уже годину сидить і вчить уроки з математики.

Мій брат Ігор уже годину сидить за столом і вчить уроки з математики.

Мій старший брат Ігор уже годину сидить за столом і вчить уроки з математики.

- Продовжуй!

 Ніна читає...

Пташка співає...

 Дівчинка грається...

Ми відчинили...

 Катя малює...

Заєць сховався...

Сонечко вийшло...

Діти допомагали...

Пішов дощ...

Батько привіз...

 Їжачок знайшов...

На основі цієї вправи можна організувати цікаву і змістовну гру, пам'ятаючи про те, що речення може як складатися з одного слова, так і налічувати 40 і більше слів.

Закінчи речення

Починаю речення, а школярі його закінчують. Передбачається, що може бути кілька варіантів відповідей або всього один. Ці вправи навчають слухати і розуміти співрозмовника, читати наздогад, розуміти складні конструкції і користуватися ними в мовленні.

Дівчинка йшла...

Дівчинка йшла стежкою додому.

Дівчинка йшла й співала пісеньку.

Дівчинка йшла вулицею і несла важку сумку.

Дівчинка йшла до бібліотеки.

Хлопчик почервонів...

Хлопчик почервонів від сорому.

Хлопчик почервонів, тому що йому стало соромно.

Хлопчик почервонів, бо на дворі було дуже жарко.

Під лежачий камінь і...

Під лежачий камінь і вода не тече.

—   Спробуй сам!

 

Іринка з Маринкою поверталися...

Всім потрібні гарні...

Влітку ми вирішили...

Повертаючись додому, бабуня мені...

Дзвінко кує...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Тоді хлопчик посадив...

У дівчинки є улюблена...

А над галявиною...

Взимку важко живеться птахам...

Ведмеді люблять...

 

Діти зустріли в лісі бабусю.

Діти зустріли в лісі бабусю, яка...

Діти зустріли в лісі бабусю, яку...

Діти зустріли в лісі бабусю, якій...

Діти зустріли в лісі бабусю, про яку...

 

Гавчик розлігся на сонці, але...

Гавчик розлігся на сонці, а...

Гавчик розлігся на сонці, щоб...

Гавчик розлігся на сонці, коли...

Гавчик розлігся на сонці, бо...

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!