(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Опублікував/ла:
(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Українська література
8 клас
(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год
Форми контролю | І семестр | ІІ семестр | |
К-сть | К-сть | ||
Контрольні роботи у формі: | Всього | 2 | 3 |
контрольного класного твору | 1 | 1 | |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) | 2 | 2 | |
Позакласне читання | 2 | 2 | |
Виразне читання | 1 | 1 | |
Література рідного краю | 2 | 2 | |
Розвиток мовлення | 2 у+п | 2 у+п |
№ | Зміст навчального матеріалу | Примітка | Дата |
| ВСТУП | І семестр | |
1 | Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору. ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено). | МЗ: образ. мист., муз. мист., театральне та кіномистецтво
| |
| УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ | | |
2 | Українські історичні пісн.і Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»). ТЛ: історичні пісні | | |
3 | Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк» | | |
4 | «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. | | |
5 | Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. | Напам’ять (засвіт…) | |
| Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Ой не ходи, Грицю» | | |
6 | РМ №1 Письмова творча робота про українську історичну народну пісню. | | |
7 | ПЧ №1 Ю. Мушкетик «Селена» | | |
8 | Література рідного краю№1. Легенди про Івана Сірка. | | |
9 | Українські народні думи. «Маруся Богуславка» Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники — виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін) | | |
10 | Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. | | |
11 | Специфічність поетичної форми, ритму. Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. («Маруся Богуславка»).ТЛ: думи. | | |
12 | Контрольна робота №1(комбінована). | | |
| СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ | | |
13 | Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої…» (1847) ТЛ: філософська лірика | | |
14 | Тарас ШЕВЧЕНКО. «Ой три шляхи широкії» | | |
15 | Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені однаково, чи буду…» Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. Усвідомлення власної місії поета. Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. | Напам’ять | |
16 | КР №2 Контрольний твір за вивченими поезіями Т. Шевченка. | | |
17 | Леся УКРАЇНКА. «Давня весна». Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, опти мізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. | | |
18 | Леся УКРАЇНКА. «Хотіла б я піснею стати…». Тема гармонійного єднання людини з природою | Напам’ять | |
19 | Леся УКРАЇНКА. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. | | |
20 | Леся УКРАЇНКА. «Давня казка» Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»). | | |
21 | Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!». Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Патрiотичний пафос вірша «Любіть Україну!». ТЛ: громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика. | Напам’ять | |
22 | Володимир СОСЮРА. «Васильки», «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…») Щирість ліричного самовираження.«Васильки» — взірець інтимної лірики. ТЛ: громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика. | | |
23 | Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. | | |
24 | Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»). Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. | | |
25 | Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «Наша мова», «Теплі слова» Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. ТЛ: вільний вірш. | | |
26 | Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.) (на вибір) В.Герасим’юк («Чоловічий танець, Розмаїття сучасної лірики. Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення тасенс життя. Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. | Напам’ять 1(на вибір). | |
27 | І.Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»), | | |
28 | А.Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді») | | |
29 | І.Павлюк («Дівчинка»), | | |
30 | Г.Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…») | | |
31 | Контрольна робота №3(тести) | | |
32 | Література рідного краю №2. Поезії поетів-земляків. С . Жук. | | |
33 | ПЧ №2.Вільде «Повнолітні діти». | | |
34 | Повторення та узагальнення вивченого у І семестрі. | | |
| НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА | ІІ семестр | |
35 | Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч» Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. | | |
36 | Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч» Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець українського «театру корифеїв». | | |
37 | Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч» Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. | | |
38 | Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч» Проблема влади грошей — наскріз на і «вічна» у світовому мистецтві. | | |
39 | Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч» Засоби сатиричного змалювання. РМ №2 Контрольний твір-роздум за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч». | | |
| З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ | | |
40 | Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною» Коротко про письменника. Пригодницький, романтичний сюжет повісті | | |
41 | Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною» Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги — протест проти будь-якого насильства над людиною. | | |
42 | Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною» Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. | | |
43 | Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною» . Сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Час і вічність у повісті, символічні образи. | | |
44 | Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною» Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. | | |
45 | РМ №3 Усний твір за повістю М.Коцюбинського «Дорогою ціною». ВЧ №1 Виразне читання окремих епізодів повісті. | | |
46 | ПЧ № 3 Твір М. Коцюбинського (на вибір). | | |
47 | Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм» Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про Велику Вітчизняну війну. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. | | |
48 | Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм» . Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів. | | |
49 | Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання . | | |
50 | Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути» Про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. | | |
51 | Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути» Проблема особистості в сучасному світі. | | |
52 | Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути» . Особливості композиції твору. | | |
53 | Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути» . Характеристика образів. | | |
54 | Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало» | | |
55 | Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало» | | |
56 | Юрій Винничук. «Місце для дракона»Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони | | |
57 | Юрій Винничук. «Місце для дракона» Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин | | |
58 | Юрій Винничук. «Місце для дракона»Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. | | |
59 | Контрольна робота №4 Письмова робота за творчістю Юрія Винничука. | | |
60 | Література рідного краю №3. Земляки-прозаїки. | | |
| УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР | | |
61 | Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. | | |
62 | Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Про дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок | | |
63 | Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Про дуель і перше побачення. | | |
64 | Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. | | |
65 | ВЧ №2 Виразне читання окремих епізодів повісті РМ№ 4 Складання власної гумористичної оповіді. | | |
66 | Контрольна робота№5 (тести) | | |
67 | ПЧ №4 О.Вишня «Мисливські усмішки» Література рідного краю№3 Гумористичні твори поетів-земляків. | | |
68 | Контрольна робота№6 (річна) | | |
69 | Урок-підсумок. | | |
70 | Резервний час. | | |
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.
15 грн
10 грн
45 грн
10 грн