Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Навчаємось за новим правописом: особливості розвитку мовної компетентності учнів і учениць
»
Взяти участь Всі події

Українська література 7 клас

Українська література

Для кого: 7 Клас

21.01.2022

146

3

0

Опис документу:

(Відповідно до навчальної програми:

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх

навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,

затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)


Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська література

7 клас

(Відповідно до навчальної програми:

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх

навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,

затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)


2 год на тиждень (70 годин на рік)

І семестр – 32 год

ІІ семестр – 38 год



Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні роботи у формі:

Всього

2

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток мовлення

2

у+п

2

у+п




Зміст програмового матеріалу

Примітка

Дата





1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

МК: образ.мист., муз.мис., кіномистецтво.



Із пісенних скарбів



2

Суспільно-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство.

Напам’ять 1(на вибір)


3

Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.

МЗ: козацька доба (історія України).


4

Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки, пафос твору.

МК: М. Лисенко. «Запорозький марш»


5

РМ №1 Творча робота про роль української народної пісні в житті народу(п).



6

ПЧ №1 Володимир Малик «Таємний посол».



7

Тематична контрольна робота №1. ( тести ).




Про минулі часи



8

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. "Захар Беркут". Зміст та історична основа повісті.

МК: фільм «Захар Беркут»


9

Іван Франко. "Захар Беркут". Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.



10

Іван Франко. "Захар Беркут"Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.



11

Іван Франко. "Захар Беркут"Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута, Тугара Вовка.



12

Іван Франко. "Захар Беркут"Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. ТЛ: історична повість, сюжет.

СЛ: Мія Марченко. «Місто тіней».



13

Іван Франко. "Захар Беркут" Виразне читання окремих епізодів твору. РМ №2(твір).



14

Література рідного краю №1




15

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. "Мені тринадцятий минало". Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.



16

Тарас Шевченко. "Тополя". Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, романтичний пейзаж, мотив у художньому творі, прийом контрасту, метаморфози, ідея.




17

Тарас Шевченко. "Заповіт" - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

Напам’ять Г. Гладкий. «Заповіт» (муз. мист.)


18

Андрій Чайковський. Коротко про митця. "За сестрою". Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.



19

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців.



20

Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі. ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой , композиція.



21

ПЧ№2 А. Чайковський "Сагайдачний".



22

Тематична контрольна робота №2. Контрольний твір.




Про минулі часи



23

Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство "Гуси-лебеді летять".

МК: фільм «Гуси-лебеді летять», (кіномист).


24

Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).



25

Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів. ТЛ: символ.



26

Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу. ТЛ: автобіографічний твір.



27

Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Характеристика інших образів повісті (діда, батьків, подружки Люби). Роль художніх засобів та елементів фольклору у творі.



28

Література рідного краю №2 Читання прозових творів.



29

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. "Климко". Воєнне дитинство у повісті. Особисте життя автора і сюжет твору

МЗ: Друга світова війна (історія України, всесвітня історія).



30

Григір Тютюнник. "Климко".. Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.

МК: фільм «Климко», (кіномист.).



31

Григір Тютюнник. "Климко".".Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.

СЛ: В. Рутківський. «Потерчата».



32

Григір Тютюнник. "Климко. РМ №2 Твір-розповідь з елементами роздуму за змістом твору.



33

Тематична контрольна робота №3.(тести).



34

Підсумковий урок за І семестр.




"Ти знаєш, що ти людина?"

ІІ семестр


35

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. "Скарб". Морально-етичні проблеми оповідання.

СЛ: Ірен Роздобудько. «Арсен».



36

Олекса Стороженко «Скарб».Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення).



37

Богдан Лепкий. "Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)".Коротко про письменника. Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві.

МЗ: Перша світова війна на теренах України (історія України).


38

Богдан Лепкий. "Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)". Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.



39

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. "Чайка на крижині". Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.

Напам’ять 1(на вибір)


40

Ліна Костенко. "Крила". Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її "крилатість", що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. ТЛ: диптих.

МК: В. Ковальчук. «Дитячі сни» (образ. мист.);

Ю. Голумбовська. «Крила» (муз. мист.).


41

Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах».



42

РМ №3 (у). Творча робота. "Істинні та фальшиві цінності в житті(за творчістю Л.Костенко).



43

В.Симоненко – "лицар на білому коні" в українській літературі. "Лебеді материнства".

Напам’ять 1(на вибір)


44

В.Симоненко. "Ти знаєш, що ти людина?". Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики.

МЗ: Р. Кіплінг. «Якщо…» (зар. Літ.)


45

В.Симоненко. "Гей, нові Колумби й Магелани". Втілення в поезії особливостей української ментальності, рис національного характеру. Загальнолюдські цінності та ідеї.



46

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.



47

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.



48

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.



49

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»



50

Любов Пономаренко. "Гер переможений". Наскрізний гуманістичний пафос новели.



51

Любов Пономаренко. "Гер переможений". Художні засоби його втілення(деталь, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. РМ №3 (у.)Твір-розповідь з елементами роздуму за новелою Л.Пономаренко «Гер переможений».



52

Тематична контрольна робота №4.(твір)



53

ПЧ №3. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу».



54

Література рідного краю №4.





Ми – українці



55

Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», (із циклу «Незнаному воякові») . «Захочеш – і будеш». Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.




56

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Моральний заповіт нащадкам.




57

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.


МК: кінофільм «Іван Сила», 2013; режисер В. Андрієнко (кіномистецтво).


58

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.



59

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.



60

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» РМ№4(п.)»Добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.»



61

А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. " Пісня про рушник".

МК: Композиторська творчість

В. Івасюка (муз. мист.).



62

А.Малишко. "Стежина" ("Чому, сказати, й сам не знаю..."). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.



63

А.Малишко. "Вогник", "Приходять предки". Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А.Малишка.

Напам’ять 1(на вибір)


64

КР №5 Контрольний твір.



65

ПЧ №4: М.Трублаїні "Шхуна "Колумб".



66

Тематична контрольна робота №6.



67

Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.



68

Рекомендована література для читання в літку.



69-70

Резервні уроки.




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.