Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Україна в подіях Північної війни. Повстання гетьмана Івана Мазепи проти Московії.

Україна в подіях Північної війни. Повстання гетьмана Івана Мазепи проти Московії.

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SH101675
За публікацію цієї методичної розробки Гумен Світлана Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №SH101675
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бінарний урок з англійської мови та історії України у 8 класі на тему

« Україна в подіях Північної війни. Повстання гетьмана Івана Мазепи проти Московії.», розроблений та проведений вчителем англійської мови Гумен С.М. та вчителем історії Сокрутою В.С. Коровинська ЗОШ І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради Сумської області

Тема уроку: Україна в подіях Північної війни. Повстання гетьмана

Івана Мазепи проти Московії.

Мета

Освітня:

- активізувати та розвивати всі види мовленнєвої діяльності, закріпити лексичний

матеріал з теми та систематизувати засвоєні лексичні навички;

-  характеризувати гетьмана Івана Мазепу як людину та історичного діяча, давати

оцінку його діяльності;

- пояснювати причини повстання Івана Мазепи проти російського царя;

- встановлювати причинно - наслідкові зв’язки основних подій доби;

- аналізувати зміст українсько-шведського договору;

- визначати наслідки Полтавської битви для України;

- описувати перебіг визвольної акції Івана Мазепи;

Розвивальна:

- удосконалювати уміння спілкуватися англійською мовою, розвивати вміння будувати

висловлювання за опорою, розвивати вміння порівнювати та узагальнювати;

Виховна :

- Виховувати зацікавленість учнів у розширенні своїх знань, прищеплювати любов учнів

до історії своєї країни та до англійської мови, виховувати вміння працювати в парах, в групах та самостійно.

Обладнання: історична карта «Українські землі наприкінці ХVІІ – у ХVІІІ ст. »; атлас з історії України для 8 класу; мультимедійна презентація «Україна в подіях Північної війни», мультимедійне забезпечення;, фільм із циклу «Країна. Інтер. 20 кроків до мрії. Полтавська битва», проектор, проекційна дошка., підручник.

Ключові терміни та поняття: Північна війна, анафема.

Основні події:1700-1721 рр. – Північна війна Росії проти Швеції.

1708 р. – похід шведського короля Карла ХІІ на Москву через Україну.

1708 р., жовтень – початок виступу Івана Мазепи проти Росії.

1708 р. – укладення союзницького українсько-шведського договору.

1708 р., 2 листопада – зруйнування російськими військами гетьманської столиці Батурина.

6 листопада 1708 р. в Глухові - старшинська рада обрала гетьманом Івана Скоропадського.

1709 р., 27 червня – Полтавська битва.

1709 р., 21 вересня – Іван Мазепа помер у с. Варниця в передмісті Бендер.

Епіграф: «Уся історія України – це буремний літопис воєн і повстань. Народ, що витворив одну з найдосконаліших армій світу – козацьку, вже не міг, не мав права залишатися приниженим, навіть якщо для остаточного визволення довелося б воювати тисячу років.» Богдан Сушинський.

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Налаштування учнів на співпрацю.

- Учитель англійської мови::  Hello everybody! I’m glad to see you. Let’s start our nonstandard lesson. The theme of our lesson is “ From the History of Ukraine”. Today we are going to speak two languages during the lesson – English and Ukrainian. At the end of the lesson we’ll see how well it’s use different languages no matter which topic it concerns.

- Учитель історії: Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив: «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій хороший настрій». Дуже хочеться, щоб кожен з вас через знання та дії на уроці зумів поліпшити собі настрій. Отож, запрошую вас до співпраці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Учитель англійської мови

Warming up

  1. Where do you live?

  2. What country do you live in?

  3. Is Ukraine an independent state?

  4. When was the state sovereignty of Ukraine proclaimed? ( on July, 1990)

  5. What does the word Cossack mean?

  6. Where was Zaporizhyan Sich situated?

  7. What did the Zaporizhyan Cossacks cherish above all?

  8. What did they defend?

  9. What did they show?

  10. Where did they live?

  11. What colour was dominated on the Cossacks flag ?

  12. What did Cossacks build first of all?

  13. How did Zaporizhyan troops called?( kish)

  14. What was the Cossacks emblem?

Учитель історії

Записуємо число класна робота. Зараз повторимо домашнє завдання. Виконати усно завдання на актуалізацію опорних знань, Крім того дати назвати англійською. ( 1хв)

1. Приведіть у відповідність події та дати:

1. 1687 р. а) Бахчисарайський мирний договір

2. 1686 р. б) Підписання «Вічного миру»

3. 1689 р. в) Перший кримський похід

4. 1681 р. г) Прихід до влади Івана Самойловича

5. 1672 р. д) Другий кримський похід

Відповідь: 1-в, 2-б, 3-д, 4- а, 5 – г.

2. Установіть хронологічну послідовність подій: 1хв

А Козацька рада на річці Коломак. Усунення Івана Самойловича та обрання

гетьманом Івана Мазепи.

Б Національно-визвольне повстання на Правобережній Україні на чолі зСеменом Палієм

В «Вічний мир між Московією та Польщею»

Г Другий кримський похід

Відповідь: 1- в, 2- а, 3- г, 4-б

3. Евристична бесіда. 3хв

1. За яких обставин Іван Мазепа обирається гетьманом Лівобережної України?

2. Визначте особливості внутрішньої та зовнішньої політики І. Мазепи.

3. Якої зовнішньополітичної орієнтації дотримувався Мазепа на початку свого гетьманування?

4. Які угоди він підписав? Коли?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель оголошує тему уроку

Тема уроку: Україна в подіях Північної війни. Повстання гетьмана

Івана Мазепи проти Московії.

За епіграф до уроку взято слова із праці Богдана Сушинського «Гетьман Мазепа: повернення до Батурина».

«Уся історія України – це буремний літопис воєн і повстань. Народ, що витворив одну з найдосконаліших армій світу – козацьку, вже не міг, не мав права залишатися приниженим, навіть якщо для остаточного визволення довелося б воювати тисячу років.»

Також в кінці уроку діти ви повинні дати відповідь на проблемне питання, яке звучить так.

Проблемне питання: Серед істориків поширена думка, що Івана Мазепу протягом кількох століть неславили саме за те, за що вшановували Богдана Хмельницького – за повстання проти іноземного поневолення. Чи згодні ви з цим порівнянням?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення мети заняття.

Мета та завдання уроку:

-розглянути події Північної війни та місце України в ній;

-з’ясувати причини укладення українсько-шведського союзу;

-визначити місце Івана Мазепи в історії України.

Участь українських полків у воєнних діях на початку війни.

Учитель. У серпні 1700 року Росія, уклавши союз з Польщею і Данією, розпочала війну проти Швеції за вихід до Балтійського моря й утвердження в Прибалтиці. Ця війна дістала назву Північної. Українські козаки вимушені були воювати за інтереси Росії і брати безпосередньо участь у війні.

Ключовими постатями цих подій, безперечно стали Іван Мазепа,Карл ХІІ, Петро І.

Учитель англійської мови: Ivan Mazepa was a well-known person of Ukraine.

Our class were devided into two groups. Each group prepared project about Ivan Mazepa. Present your project

Group1: Our group has found an information about Ivan Mazepa as a famous person. He was born on the 20th of March 1639 in the village Mazepentsi. He was studied at Kievo-Mohylaynska Academy. Ivan Mazepa liked to study Latin and Rytoryk. He was one of the best student. As he liked to travel very much he continued his studying in German, Italy and France. As a result he knew 8 foreign languages.His first work was a puzh at the Polish King Yan II Kazymyr. From that time he wanted to unite Ukrainian land. He was Hetman of Ukraine from 1687 to 1709 and kept Hetman’s bulava 22 years ( 8081 days). He was one of the famous person 186 printings, 42 pictures, 22 musical poems, 17 literature novels, 6 sculptures were devoted to him.

Group 2: Our group prepared information about Ivan Mazepa as a state’s man. Ivan Mazepa was fond of arts, painting and architecture. He made his own style Ukrainian Barocco . He was founded Kolehium in Chernihiv and took care about scientist. He helped to build many churches and monasteries. He created a collective form of power Heneralna Rada. He was very rich and generous man He spend more than 1.110.900 dukats, 9.243.000 zlotyh, 186.000 imperials for building and restoring churches and monasteries. Ivan Mazepa made a great contribution in the economical development of Ukraine.

Учитель історії

Робота з підручником. Опрацювавши § 27 (п.1), виконайте завдання.

  1. Визначити, яке місце гетьманщини в умовах Північної війни?

Орієнтовні відповіді учнів:

1.Використовували як дешеву робочу силу

2. Козаки не отримували винагороди за службу

3. Потерпали від утисків московських воєначальників

4. Місцнве населення споряджало козацькі війська

5. З України у великій кількості вивозились хліб та інші продукти.

Непевність майбутнього України примушувала старшину й гетьмана замислюватись над подальшою долею гетьманщини. Охоплена антимосковськими настроями сташина тиснула на гетьмана. Та йсам гетьман починав розуміти згубність існуючих відносин україни з Московією.

Розповідь учителя. Ситуація що склалася в ході Північної війни стала ще одним поштовхом до виступу гетьмана проти московського царя.

  1. Україно шведський союз.

Узявши за мету звільнення гетьманщини з-під влади Московії І. Мазепа розпочав таємні переговори зі шведським королем Карлом 12.

Плани гетьмана Івана Мазепи,щодо здобуття незалежності

1. Налагодити дипломатичні відносини зі Швецією.

2. Після поразки Петра І у війні І.Мазепа розраховував на шведського короля Карла ХІІ , який виступав гарантом України. Згідно з таємним договором Україна стане вільною державою.

3. У 1706 р. між Швецією та Україною укладено таємний договір.

У 1708 році карл 12 зі 35 000 армією вирушив у похід на Москву. Пізніше до нього мав пиєднатися генерал Адам Левенгаупт з 16 000 військом та важкою артилерією. Шлях на Москву був перекритий великими залогами московських військ. Карл 12 віддаючи перевагу маневреній війні вирішив здійснити обхід через Білорусію. Проте через погані дороги, вороже ставлення місцевого населення та дії партизанів шведська армія втратила потрібну рухливість. Шведський король рушив в Україну, де сподівався на допомогу І. Мазепи.

Гетьман опинився перед вибором: чи відверто підтримати шведів чи залишитись на боці Петра І. 4 листопада 1708 року гетьман прийняв остаточне рішення приєднатись до Карла 12.

3.Воєнно-політичні акції російського царя проти українців.

Дізнавшись про вчинок І. Мазепи цар Петро І розпочав каральні заходи на Гетьманщині.

1.Оголошено анафему Івану Мазепі в усіх церквах.

2. Наказав О.Меншикову знищити гетьманську столицю Батурин, де перебували козацькі війська.

3.Розпочаті слідства й жорстокі розправи над усіма кого запідозрювали у причетності до справи І. Мазепи.

4.Проведено вибори нового гетьмана.6 листопада 1708 р. гетьманом обрано Івана Скоропадського.

Робота з поняттям

Анафема - церковне прокляття, відлучення від церкви, що вважалося найтяжчим покаранням. У 1918 році анафема Мазепі визнана незаконною, тому що була накладена за політичний вчинок, а не за злочин проти церкви.

Я дізнався, що минулого року ви відвідали колишню гетьманську столицю Батурин, то ви можете сказати декілька слів про Батуринську трагедію. ( розповідь дітей про трагічні події в місті Батурині)

8 квітня 1709 року І. Мазепа та К. Гордієнко підписали з Карлом !2 угоду, яка передбачала утворення на українських землях, що перебували у складі Росії, князівства під формальною протекцією Швеції. Однак цим планам не судилось здійснитися. Петро І продовжував каральні акції в Україні. У квітні 1709 року було знищено Чортимлицьку Січ. Лише не багатьом запорожцям вдалося врятуватися втечею в турецькі володіння.

  1. Потавська битва.

Тим часом основні сили шведів і козаки І. Мазепи підійшли до Полтави. Залога міста, що складалась з козаків і московських солдатів відмовилась здатися. Згодом до Полтави пійшли і головні московські сили. Зараз діти ви уважно переглянете відеофільм « 20 кроків до мрії, полтавська битва»

Тепер перевіримо, як ви уважно дивилися фільм. Дайте будь-ласка відповіді на запитання.

1.Чому Мазепа перейшов на сторону шведського короля Карла ХІІ?

А). Взяв за мету звільнити Гетьманщину з-під влади Московії; Б). Петро І порушив зобов'язання захищати Україну; В). Хотів стати єдиним правителем України.

2.Кого було обрано гетьманом Лівобережної України 6 листопада 1708 р.?

А). Івана Скоропадського; Б). Івана Виговського.

3.Яка битва була вирішальною у ході Північної війни?

А). Полтавська битва ; Б). Пилявецька битва.

4. Коли відбулася ця битва?

А).24 жовтня 1708 р.; Б). 27 червня 1709 р.

5.Чим закінчилася битва для українців і шведів?

А). Перемогою; Б). Поразкою

6.Яка подальша доля гетьмана Івана Мазепи?

А) . Емігрував на чужину в межі Османської імперії; Б). Виїхав до Швеції

Самоперевірка.

1а. 4.б.

2.а. 5.б.

3.а 6.а.

5. Гетьман Іван Мазепа в українській історії.

Учитель англійської мови

Радянські історики про Івана Мазепу - зрадник, злочинець, христопродавець.

Do you agree that Ivan Mazepa was a traitor?

Pupil1 : No, I do not agree, because he was very brave man and he liked Ukraine land most of all.

Pupil 2 : I think he made a great contribution in the development of Ukrainian state.

Pupil 3: He was a national hero

Pupil 4: He wanted to unite Hetmanland.

Учні дають відповіді на проблемне питання поставлене на початку уроку

Орієнтовні відповіді учнів:

-Ні не згодні.тому що Івана Мазепу довгий час вважали зрадником, злочинцем і саме так про нього згадували в історії, не знаючи реальних обставин переходу Мазепи на бік шведів. Він так само Як і Хмельницький хотів бачити україну незалежною вільною. Цих двох гетьманів потрібно вшановувати порівну як визволителів рідної землі.

VІ. Підсумок уроку.

Заповнення Т-схеми

Я знав …. Я дізнався…..

Домашнє завдання:

З історії України

1.Опрацювати параграф 27(п. 1,3,4)

2. Вивчити поняття, дати.

3. Дати відповіді на запитання с.205-206

4. Повторити параграф 14.

З англійської мови

Написати електронного листа другові із запрошенням відвідати місто Батурин

  • Вказати дату та час

  • Яким видом транспорту будете їхати

  • Які визначні місця хочете відвідати.

ДОДАТОК ДО УРОКУ

Заповнення схеми

Я знав …. Я дізнався…..

Що І. Мазепа гетьманував 1687-1709 рр Що Петро 1 замість Мазепи призначив

І. Скоропадського новим гетьманом у

1708 році

Що гетьман І. Мазепа був учасником Що І. Мазепа Очолив повстання проти

2 Кримського походу Московії у роки Північної війни

Що в 1702-1704 рр відбулось повстання Що в 1709 р було зруйновано Батурин

С.Палія

Що І.Мазепа дбав про розвиток україн- Що під час північної війни була тяжка

ської культури доля українського населення

Що І. Мазепа присвоїв Києво- Могилян- Що 27 липня 1709 року відбулась битва

Ському колегіуму статус академії під Полтавою

Що І.Мазепа народився 1640 р. в с. Мазепенці Що І.Мазепа помер в 1709 р біля

м. Бандери

За гетьманування І. Мазепи було відновлено Що Мазепа є національним героєм

Багато старовинних храмів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Бінарний урок з англійської мови та історії України у 8 класі на тему « Україна в подіях Північної війни. Повстання гетьмана Івана Мазепи проти Московії.», розроблений та проведений вчителем англійської мови Гумен С.М. та вчителем історії Сокрутою В.С. Коровинська ЗОШ І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради Сумської області
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Англійська мова
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7298
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    SH101675
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SH101675
За публікацію цієї методичної розробки Гумен Світлана Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №SH101675
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Схожі матеріали
Free time.Lesson 9
23.02.2018
7307
0
Free time.Lesson 7
23.02.2018
7324
0
Free time.Lesson 6
23.02.2018
7312
0
Free time.Lesson 5
23.02.2018
7334
0