Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Українська мова, урок №28 Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна
Дата ……………..
Тема
Тверді і м'які приголосні звуки.
Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є
Мета: закріплювати знання про позначення м'якості приголосних буквами я, ю, є, і; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати самостійність.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: мікрофон, « крісло автора», пісочний годинник
Хід уроку
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
« Активне читання» - 3 хвилини - за пісочним годинником
П. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Хвилинка каліграфії
Складіть звукову модель слова, у якому найменше букв.
Назвіть слова, в яких є м'які приголосні.
Які букви вказують на м'якість приголосного звука на письмі?
2. Вправи на повторення
Гра «Упіймай слово»
— Упіймайте слово з двох складів. Скільки слів із двох складів у цьому вірші?
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
а) 3 слова; б) 4 слова; в) 5 слів; г) 2 слова.
Ш. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
• Сьогодні на вас очікують завдання, для виконання яких необхідні ваші знання про тверді і
м'які приголосні звуки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником [с. 41-42)
Вправа 1
Розв'яжіть ребус.
Складіть речення з цим словом.
Вправа 2
Прочитайте текст. Що нового було для вас у цьому тексті?
Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви. Вимовте звуки, які позначають підкреслені букви.
т
Вправа З
Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок.
Спишіть, уставляючи слова з довідки.
У вписаних словах підкресліть м'які приголосні звуки.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Зміни звук»
Замініть твердий [л] на м'який [я']. Прочитати слова, що
Складіть речення зі словами біла, біля.
Галка (галька), лук (люк), лак (ляк), біла (біля), Лола (Льоля), білити (біліти), булка (булька).. Наведіть приклади слів, які починаються {закінчуються) твердими(м'янмм) приголосним звуком.
2. Робота над загадками
У воді водиться,
з хвостом родиться,
А як виростає,
хвіст відпадає. {Жаба)
Бачити — не бачить.
Чути — не чує.
Мовчки говорить; Добре мудрує. {Книжка)
То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив.
І співаю я від жару,
І пускаю носом пару. (Чайник)
Ходить, бродить по болоті.
Хоче жабку упіймати, »
Принести в гніздечко потім Своїм діточкам пухнатим. (Чапля)
• Запишіть відгадки.
Підкресліть букви, що позначають тверді звуки.
Зробіть звуко-буквений аналіз слів щука, щупальця.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Вправа « Мікрофон»
Чого навчалися на уроці?
Що нового дізналися?
Робота в парах
Дайте відповіді на запитання. Запишіть.
Що відомо людям про Сонце?
Яке Сонце за формою?
Яка швидкість обертання Сонця?
Що воно розбризкує?
Фізкультхвилинка - через кожні 15 хвилин Руханка - за вибором дітей
Пальчикова гімнастика
Перегони двоногих
На край столу ставлять випрямлені вказівні і великі пальці, решта пальців притискається до долоні. За сигналом усі біжать до протилежного краю парти або стола.
Тягнн-штовхай.
Руки опущені вниз, тильні сторони долоньок з'єднані. Вказівні та середні пальці схрещуються з тими самими пальцями другої руки; кінчики їх зчіплюються. Зчеплені пальці рухаються вперед-назад.
Біжить тягни-штовхай, а з місця не зрушить.
При повторенні гри зчіплюються середні та безіменні пальці.
Перегони слонів
Вказівний і безіменний пальці - передні ноги слона. Великий палець і мізинець - задні ноги. Витягнутий уперед середній палець - хобот. Слон, перевалюючись, крок за кроком ступає по столу. Підстрибувати й торкатися хоботом до землі слону суворо заборонено. Після того, як слон навчиться ходити та бігати, можна влаштовувати перегони. Пізніше, коли рухи слона стануть звичними для ведучої руки, можна випустити і другого слона-другу руку,
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»