Тварини довколо нас.Спілкування з тваринами.основи здоровя 2 клас

Опис документу:
Запропонований конспект уроку розроблений відповідно до нової програми з здоровязбережувальними компетентностями. Відгадуванням загадок, переглядом слайдів презентації, зі складанням памяток як спілкуватися з тваринами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Тварини довкола нас. Безпечне спілкування з тваринами.

Мета: Ознайомити з правилами безпечної поведінки з свійськими тваринами; розглянути небезпечні випадки, пов’язані з тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки ; розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навички, пам'ять; виховувати доброзичливе ставлення до тварин, розуміння необхідності мити руки після контактів з тваринами.

Очікувані результати:

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  • розказати правила поведінки з тваринами;

  • розказати про свою домашню тварину;

  • назвати правила догляду за нею;

  • продемонструвати правила поведінки з чужими тваринами.

  • пояснює потребу мити руки після контактів з тваринами; небезпеку контактів із дикими та бездомними тваринами.

Обладнання і матеріали

  • ватман для плаката «Наші улюбленці»;

  • клей;

  • презентація;

  • ілюстрації тварин;

  • кокошники;

  • картки;

  • пам’ятки та поради;

  • магнітофон.

  • Тип уроку: урок - тренінг

Що підготувати заздалегідь

Принести фото своїх домашніх улюбленців, або малюнок улюбленої тваринки.

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти - просто молодці!

- Поверніться один до одного, подаруйте усмішку.

  • Діти, що корисного ви робили для свого здоров’я протягом тижня?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Відгадування загадок

В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапкою миюсь щодня.

Я пухнасте …(кошеня)

(слайд.2)

Будить будильник нас кожного ранку,
Він кукурікає гучно на ґанку.
Всі прокидаються, сонце встає –
На кожнім подвір’ї будильник цей є.(півень)

(слайд. 3)

Голодна-мукає, сита-жує,

Всім дітям молоко дає.(Корова)

(слайд.4)

Пасеться на лугу тварина:

Пухка і сіра, як хмарина.

Вона нам вовною дає

Турботу і тепло своє.( Вівця)

(слайд .5)

Замість носа-п’ятачок,

Замість хвостика –гачок.

Вмить калюжу віднайде,

Ще й сімейство приведе.(Свиня)

(слайд. 6)

Не балакає, не співає,

А коли хто йде,

То господаря сповіщає.(Собака)

(слайд.7)

ІІІ. Повідомлення теми уроку

- Діти, а вам не здається дивним, чому до нас завітали на урок тваринки?

А ви вже знаєте з уроків природознавства ,на які групи за місцем проживання поділяються тварини?

Сьогодні ми поговоримо про тварин, про правила поведінки з ними.

- Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІV.Первинне сприйняття й осмислення матеріалу

1.Колективна робота

-Чи є у вас удома домашні тварини? Вашим завданням було принести фото своєї улюбленої тваринки.

Давайте зараз створимо плакат « Наші улюбленці»

- Назвіть вашу тваринку та її кличку.

-Дивлячись на наш плакат, ми можемо зробити висновок, що частіше нашими улюбленцями є коти та собаки.

2.Відповіді на запитання вчителя.

- Діти, це чудово, що у вас є домашні тваринки. А що вам потрібно знати, щоб гарно було вашому улюбленцю і вам від спілкування з ним? Бо іноді буває і так!

( перегляд слайду 8 про небезпечне спілкування з тваринами)

Як зробити, щоб такого не виникло?

А зараз я пропоную до вашої уваги переглянути уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино» Чи погоджуєтесь ви з рішенням тата і мами?(слайд 9)

Дебати:

Так потрібні нам тварини чи ні?

Я пропоную вам назвати позитивне і негативне. (спілкування, укуси, травми, гарний настрій, одяг, продукти харчування, хвороби, інфекції, страх).

- сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають і позитив і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними вони стануть нашими друзями.(слайд 10)

3.Бесіда.

- Відгадайте загадку.

І ввечері, і зранку

Вартую я на ганку.

І кусаю , і гарчу,

В дім чужих не пропущу. (Собака)

- Як слід поводитися із цією тваринкою?

- Чому собака може напасти?

Давайте зараз переглянимо правила , які допоможуть нам у спілкуванні з тваринами.

Перегляд слайдів, зачитування правил:

  • Не треба вважати будь-який помах хвостом проявом дружелюбності. Іноді це може говорити про абсолютно недружелюбний настрій.(с. 11)

  • Не підходьте до собак на привязі.(сл.12)

  • Не гладьте і не торкайтеся чужих собак.

  • Не можна показувати свій страх і хвилювання. Собака може відчути це і повести себе агресивно.(сл.13) 

  • Не кричіть, якщо до вас біжить собака. Поводьтеся спокійно.(сл.14)

  • Не чіпайте собаку під час їжі або сну. (сл.15)

  • Уникайте наближення до великих собак охоронних порід. Деякі з них вивчені кидатися на людей, що наближаються на певну відстань.(сл.16) 

  • У разі небезпеки голосно віддайте команди «Фу!», «Не можна!», «Сидіти!». (сл.17)

  • Не чіпайте цуценят і не відбирайте те, з чим собака грає.(сл.18) 

  • Якщо собака вас усе-таки  вкусив, то негайно зверніться до лікаря.(сл.19)

  • Тварини можуть поширювати такі хвороби, як сказ, лишай, чума, тиф та ін.(20)

- А зараз ми підведемо невеличкий підсумок .Перечитайте правила, які вам подані у підручнику.

4. Колективна робота за підручником с 99(перечитування правил)

- Діти, на початку уроку ми з вами говорили про улюбленців, собак та котиків, але ще є папуги, хом’ячки ,кролики.

5. Робота в малих групах. Зараз ви попрацюєте в групах. Поспілкуйтеся і складіть правила догляду за цими улюбленцями ( котик, хом’ячок). 3 Хв. Зачитування правил.

- А тепер погляньте в підручнику, які там дають поради за тваринками.

6..Слово вчителя

Послухайте поради щодо безпечного утримання домашнього улюбленця.

  • Якщо ви підібрали на вулиці або придбали якусь тваринку, ніколи не приховуйте цього від батьків.

  • Якщо у вас з’явився маленький друг, обов’язково покажіть його ветеринарові для проведення відповідних щеплень. Це захистить вашого улюбленця від хвороб та зробить безпечним ігри з ним.

  • Слідкуйте за охайністю свого меншого товариша.

  • Якщо поведінка вашої тваринки здається дивною-агресивною чи хворобливою-або ж він нічого не їсть, відразу сповістіть про це батьків і покажіть свого улюбленця ветеринарові.

  • Кожного разу після прогулянки з улюбленцем обов’язково мийте руки.

  • Якщо ви якимсь чином під час гри зі своєю тваринкою отримали якісь подряпини чи укуси , негайно сповістіть про це батьків і проконсультуйтеся з лікарем щодо обробки рани.

  • Поводьтесь з утриманцем лагідно та ніжно, так, як би ви хотіли , щоб поводилися з вами. Пам’ятайте, що це жива істота , яка потребує вашої уваги й догляду.

7. Робота по підручнику с. 96 Розглядання малюнка. Називання будиночка кожної тваринки.( у собаки – буда, у коня – стайня, у курки – курник, у кролика – клітка, у поросят – хлів, у котика – кошик.)

V. Фізкультхвилинка.

« У країні казочок, жив ведмедик , їжачок».

VІ. Узагальнення та систематизація знать.

1. Гра «Асоціації». Робота в парах.

-Діти, а зараз ми пограємо в гру «Асоціації». Кожна пара подумає з чим асоціюється у вас ця тваринка.(котик, свиня, песик, півень) і намалює або напише. ( 2хв)

Погляньте на свої долоньки. Пригадайте, що може з’являтися на них, коли ви гладите тваринку? ( мікроби).

- А як же знищити цю небезпеку для здоров’я «армію»?( треба помити руки з милом)

- Зараз ученим відомо понад 150 заразних хвороб, спільних для людини і тварин. При цьому близько 100 з них виявлено в домашніх тварин. Отже, улюблений собака чи кішка цілком можуть нагородити своїх хазяїв якою-небудь неприємною хворобою. Щоб цього не трапилося, треба дотримуватися дуже простих правил, знайомих вам з раннього дитинства. Перше і головне — мити руки перед їжею і після гри з тваринами. Ця чудова звичка до чистоти збереже від багатьох неприємностей. У тому числі від глистів, яйця яких часто прилипають до вовни собак і кішок.Не варто також дозволяти тварині вилизувати твою тарілку. Навіть якщо після цього тарілку вимити, на ній можуть залишитися мікроби, наприклад, збудники сальмонельозу — кишкової хвороби, яка передається від собаки до людини. А кішка найчастіше може заразити шкірними хворобами — стригучим лишаєм, дерматитами.

Домашній тварині треба зробити всі необхідні щеплення — і від чисто «звіриних» хвороб, і від спільних із людиною.

висновок : після спілкування з тваринами завжди треба мити руки з милом!

2.Опрацювання тексту у підручнику на с 98 « правила поведінки з тваринами».

3. Практична робота

Викликання до дошки по 2 учні, задавати їм ситуацію.

- На тебе гавкає собака і не дає пройти. Твої дії. Вибери правильну відповідь.

(нахилюсь до землі, ніби беру камінь; не біжу від нього; беру з землі палицю).

- Ти побачив у дворі маленьке кошеня.

(я його погодую; не буду його брати в руки; не ображатиму його.)

Опрацювання вірша Лесі Вознюк «Коротке інтерв’ю».(резерв)

VІІ. Підсумок уроку

- Діти, давайте підведемо підсумок. Ми сьогодні дізналися багато правил поводження з тваринами. І я думаю, що ви легко справитесь з наступним завданням.

1. Вправа « Закінчи речення»

Сьогодні на уроці:

- Я дізнався, що…

-Я впевнений, що тварини….

-Я обов’язково буду…

- Давайте станемо у коло, візьмемось за руки і промовимо такі слова:

«Тварини – наші друзі».

-Ви всі сьогодні молодці. Ми багато дізналися корисної інформації, щодо правил поводження з тваринами. Я хочу вам подарувати пам’ятки «Безпечне поводження з тваринами».

- А зараз на завершення послухайте пісню і зробіть для себе певні висновки. Пісня « Не дражніть собак».

- Я всім дякую за роботу на уроці.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.