Турнір юних правознавців (позакласний захід)

Опис документу:
Даний захід дає можливість учням узагальнити свої знання з предмету правознавства. Самостійно вирішувати правові ситуації. діти показують свої знання правової термінології, вчаться відстоювати сої точку зору.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Турнір юних правознавців

Мета: популяризувати правові знання, формувати правову культуру серед учнівської молоді, правові знання та навички правомірної поведінки для реалізації своїх прав та обов’язків;

за допомогою пізнавально-навчальних ігор викликати інтерес до уроків правознавства;

виховувати правову культуру

Форма проведення: бліц – турнір

Обладнання: малюнок богині правосуддя – Феміди, вислови, картки з ситуаціями

Хід заходу:

Вступне слово вчителя:

  • Добрий день, шановні друзі! Сьогодні на вас чекає захоплююча гра – турнір юних правознавців

І Тур

Розминка

За кожну вірну відповідь учасники отримують по 1 балу.

  1. Фізична особа вважається дитиною до досягнення … (18 р.)

  2. Рік прийняття Загальної декларації прав людини (1948 р.)

  3. Яка освіта є обов’язковою в Україні? (повна загальна середня освіта)

  4. Місто, де перебуває Європейський суд з прав людини? (Страсбург)

  5. Особа, яка не має громадянства (апатрид)

  6. Конституцію незалежної України було прийнято (1996 р.)

  7. Автор проекту першої української Конституції (П. Орлик)

  8. На які гілки поділяється державна влада (законодавча, виконавча, судова)

  9. Назвіть форми власності в нашій державі (приватна, державна, комунальна)

ІІ Тур

Юридичні анаграми

Команда отримує три анаграми, за кожну правильну відповідь отримує по 1 балу.

  1. ТАРЛЕНПАМ (парламент) – законодавчий орган влади

  2. ДИПЕТРЕНЗ (президент) – виконавчий орган влади

  3. ТАРИПАД (апатрид) – особа без громадянства

  4. АВДЕЖРА (держава) – особлива організація суспільства

  5. ВОРПА (право) – система загальнообов’язкових правил поведінки

  6. АРЕСКПЛУІБ (республіка) – одна із форм державного правління

  7. ВГОРАМДНСЯТО (громадянство) – зв’язок людини з певною державою

  8. БАТІПИДР (біпатрид) – особа з подвійним громадянством

  9. КАОНЗ (закон) – нормативно – правовий акт вищої юридичної сили

ІІІ Тур

Хрестики – нулики

Юристи – професіонали повинні мати різнобічні знання, в тому числі знати цифрові дані.

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1

25

15

14

5

6

18

18

450

  1. Мінімальний вік членів дитячої організації – 6р.

  2. Мінімальний вік членів молодіжної організації – 14р.

  3. Дієздатність фізичної особи повною мірою виникає з досягненням – 18р.

  4. Мінімальний вік засновників молодіжних та дитячих організацій – 15р.

  5. Мінімальний вік призиву до Збройних сил України – 18р.

  6. Максимальний вік призиву до Збройних сил України – 25р.

  7. Строк проживання іноземця на території України, необхідний для отримання громадянства 5р.

  8. Кількість депутатів Верховної Ради – 450.

  9. Номер статті Загальної декларації прав людини, в якій стверджується, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах – 1.

IV Тур

Я тобі – ти мені

Команда команді задає по 2 питання, заздалегідь підготовлених

Максимальна оцінка за кожне питання – 2 бали.

V Тур

Конкур капітанів

Капітанам дається завдання, яке вони готують протягом 5 хвилин.

Що, на ваш погляд, перешкоджає формуванню правової держави в Україні?

Що б ви запропонували для подолання цих перешкод, для прискорення цього процесу?

Максимальна оцінка – 3 бали.

Завдання для команд

1. Державна влада поділяється на такі гілки:президентська, парламентська та змішана. (Ні)

2. Уряд, міністерства, відомства станов­лять виконавчу гілку влади. (Так)

3. Система норм поведінки людей, що прийняті як загальнообов’язкові більшістю населення та підтримуються за­вдяки громадській думці та громадсько­му осуду за її порушення, називається право. (Ні)

4. Можливість людини мати, юридичні права та обов'язки є правоздатністю. (Так)

5. Нормативно-правовий акт вищого представницького органу, який регулює найбільш важливі суспільні відносини, що приймається з дотриманням особли­вої процедури та має вищу юридичну силу — це право. (Ні)

6. Особа, яка не належить до громадянства жодної країни, називається біпатрид; особа, що одночасно має громадянство двох країн, називається апатрид. (Ні)

7. Загальна декларація прав людини була прийнята Генеральною Асамблеєю Ор­ганізації Об'єднаних Націй 10 грудня 1948 року. (Так)

8. Основними нормативно-правовими ак­тами, які регулюють освітню сферу в Ук­раїні, є Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». (Так)

9. В Україні існує єдина форма власності — загальнодержавна. {Ні)

VI Тур

Юрист

Кожній команді пропонується завдання на визначення порушень прав та свобод людини. Учні визначають за одну хвилину, які права і свободи порушено.

Максимальна оцінка – 2 бали

І команда

Працівники міліції взяли у заручники родича особливо небезпечного злочинця.

(Особиста недоторканість особи)

Дідусь, який почувши гуркіт у двері, намагався переконати непроханих гостей піти. Потім він взяв рушницю і, коли двері було вибито, вистрілив у нападника. Уранці, коли прийшли люди, виявилося, що біля дверей лежить тіло 17 – річного юнака, вбитого дідусем пострілом з рушниці.

(приклад необхідної оборони)

ІІ команда

Місцева адміністрація заборонила збори греко-католицької релігійної громади.

(Особиста свобода віросповідання)

В автобуса, переповненого людьми, відмовили гальма. Водій спрямував машину, що втратила управління, на кіоск і розтрощив його. Пасажири отримали легкі тілесні ушкодження.

(приклад крайньої необхідності)

ІІІ команда

Директор підприємства дізнається, що один з працівників збирає про нього інформацію, яка стосується особистого життя, з метою шантажу.

(Втручання в особисте життя)

Пізно ввечері, коли в магазині не було жодного покупця, до нього увірвався хлопець у масці. Погрожуючи продавцю та касиру пістолетом, він наказав віддати всі гроші з каси. Касир, побоюючись за своє життя, виконала наказ і віддала гроші.

(приклад фізичного або психічного примусу)

VII Тур

Конкурс ораторської майстерності

Підготувати відповідь на питання

«Що я хочу змінити у правовій системі нашої країни?»

Для відповіді дається 1 хвилина.

Максимальна оцінка – 5 балів.

Підсумок заходу

Підводиться підсумок конкурсів, визначається переможець, проводиться нагородження

І команда

1. Працівники міліції взяли у заручники родича особливо небезпечного злочинця.

2. Дідусь, який почувши гуркіт у двері, намагався переконати непроханих гостей піти. Потім він взяв рушницю і, коли двері було вибито, вистрілив у нападника. Уранці, коли прийшли люди, виявилося, що біля дверей лежить тіло 17 – річного юнака, вбитого дідусем пострілом з рушниці.

ІІ команда

1. Місцева адміністрація заборонила збори греко-католицької релігійної громади.

2. В автобуса, переповненого людьми, відмовили гальма. Водій спрямував машину, що втратила управління, на кіоск і розтрощив його. Пасажири отримали легкі тілесні ушкодження.

ІІІ команда

1. Директор підприємства дізнається, що один з працівників збирає про нього інформацію, яка стосується особистого життя, з метою шантажу.

2. Пізно ввечері, коли в магазині не було жодного покупця, до нього увірвався хлопець у масці. Погрожуючи продавцю та касиру пістолетом, він наказав віддати всі гроші з каси. Касир, побоюючись за своє життя, виконала наказ і віддала гроші.

Конкурс капітанів

Що, на ваш погляд, перешкоджає формуванню правової держави в Україні?

Що б ви запропонували для подолання цих перешкод, для прискорення цього процесу?

Конкурс капітанів

Що, на ваш погляд, перешкоджає формуванню правової держави в Україні?

Що б ви запропонували для подолання цих перешкод, для прискорення цього процесу?

Конкурс капітанів

Що, на ваш погляд, перешкоджає формуванню правової держави в Україні?

Що б ви запропонували для подолання цих перешкод, для прискорення цього процесу?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.