Тренінгове занятя з обдарованими дітьми

Опис документу:
Дане тренінгове заняття допоможе навчити дітей працювати в групі. Виховати повагу до думки оточуючих. Розвивати мислення, увагу, уяву, інтелект. Основними завданнями є: - формувати вміння працювати в колективі; - формувати навички швидкої реакції щодо вирішення завдань; - розвивати логічне мислення учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінгове заняття для дітей 11-13 років на тему:

«Розвиток інтелектуальних здібностей учнів »

Мета: навчити дітей працювати в групі. Виховати повагу до думки оточуючих. Розвивати мислення, увагу, уяву, інтелект.

Завдання:

- формувати вміння працювати в колективі;

- формувати навички швидкої реакції щодо вирішення завдань;

- розвивати логічне мислення учнів.

Час проведення – 90 хвилин.

Матеріали:

бейджики,

стікери у вигляді листочків,

фломастери,

ватман,

аркуші паперу формату А-4,

плакат «Правила роботи в групі»,

плакат «Дерево очікувань»

фрукти ( яблука трьох сортів, мандарини, ківі, банани),

скатертина,

різні предмети на вибір тренера,

банка скляна,

декоративні камінці,

горох,

пісок,

вода.

Хід заняття

1.Вправа на знайомство «Я і мої риси» (5 хв.)

Мета: познайомити учасників групи, підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу.

Вступне слово: давайте напишемо на листочках своє ім’я і прикріпимо до одягу, представляючи себе , назвіть будь-ласка, своє ім’я і свій улюблений шкільний предмет і те до чого у вас є здібність.

Наприклад : «Мене звати Людмила. Найбільше мені подобається світова література і я пишу вірші.»

Висновок: Ми познайомились, дізналися про здібності одне одного і можемо працювати далі, а для успішної взаємодії нашої групи потрібні певні правила. Давайте поговоримо які саме.

2.Вправа «Правила роботи в групі»(5 хв.)

Мета: прийняття правил роботи групи.

Вступне слово:для того, щоб вдало працювати під час цього заняття нам потрібні правила. Я пропоную ось такий перелік правил:

1.Бути лаконічним у висловлюваннях (дотримуватись теми, говорити стисло, але головне).

2.Конфіденційність (не виносити те, що було на тренінгу за межі групи).

3.Мобільні на «вібро» (телефони на «вібро», щоб не заважали).

4.Правило «піднятої руки» (не викрикувати один по перед одного, говорить той, хто підніс руку).

5.Бути активним (брати участь у житті групи, виконувати всі вправи).

6.Толерантність (не перебивати інших, звертатись одне до одного на ім’я, не критикувати та засуджувати).

7.Чесність та щирість (бути чесним, щирим, відкритим).

8.Дотримуватись запропонованих правил (не порушувати правила групи).

Висновок: Чи є зауваження або доповнення? Якщо немає, то продовжимо працювати, дотримуючись даних правил.

3.Оголошення теми і мети тренінгу. (2 хв.)

Вступне слово:

- Сьогодні ми зібрались, щоб провести тренінг на тему: «Розвиток інтелектуальних здібностей». Мета нашого заняття полягає в тому, щоб навчитися працювати в групі, виховувати повагу до думки інших, розвивати мислення, увагу, уяву, інтелект.

Тема і мета кріпиться на дошці.

4.Вправа «Очікування» (5 хв.)

Мета: виявити емоційний стан учасників, дізнатись чого вони очікують від заняття.

Вступне слово: А зараз ми напишемо очікування від нашого тренінгу на листочках, які я вам роздала і прикріпимо на дереві. ( Учасники пишуть свої очікування на листочках і прикріплюють до дерева, зачитуючи).

Висновок: ми дізналися очікування кожного із вас від тренінгу, намагатимемося працювати так, щоб ці очікування здійснилися.

5. Інформаційне повідомлення. (2 хв.)

Вступне слово: Сьогодні ми будемо працювати на розвиток інтелекту. А чи знаєте ви, що таке інтелект?

Інтелéкт — це здатність пізнавати і вирішувати проблеми, яка об'єднує в собі пізнавальні здібності. Інтелект властивий людям, а також спостерігається у тварин. Людина застосовує інтелект для обробки наявної інформації, наприклад, з метою побудови або вдосконалення розуміння, позиції, стратегії, методу, правила, комбінації, відношення, пояснення, рішення, плану чи цілі. Інтелект пов'язаний з іншими внутрішніми властивостями людини, такими як сприйняття, пам'ять, мова, уява, самосвідомість, самоконтроль, характер, володіння тілом, творчість, інтуїція. В повсякденному житті в сучасній розвинутій людині інтелект також проявляє себе у вигляді внутрішніх відчуттів і образів мислення, таких як відчуття реальності, часу, простору, себе, ритму, відповідальності, гумору, ситуації, прекрасного, небезпеки, захищеності, такту, комфорту, міри, справедливості, довіри, свободи, поваги, власної гідності та інших, і у вигляді аналітичного, образного, практичного, абстрактного, тактичного або стратегічного образу мислення.

6. Вправа «Вербальна пам’ять»( 3 хв.)

Мета: налаштувати учнів на роботу. Розвивати вербальну пам’ять.

Вступне слово: На листках які ви отримали протягом 3 хвилин напишіть якнайбільшу кількість слів по темі « ШКОЛА».

Висновок: ми трохи потренували нашу пам’ять, а разом з тим згадали все, що пов’язане з школою.

7.Вправа «Розтлумач прислів’я»( 5 хв.)

Мета: розвивати мислення школярів.

Вступне слово: Я зачитаю прислів’я, а ви розтлумачите їх зміст, тільки пам’ятайте про правило піднятої руки.

1.Куй залізо, поки гаряче.

2.По одежинці зустрічають, по розуму проводжають.

3.Товкти воду в ступі.

4.Язик мій – ворог мій.

5. На язиці медок, в серці льодок.

6.Тиха вода греблю рве.

7.Хоч кіл на голові теши.

8.Комар носа не підточить.

9.Сім разів відміряй – один раз відріж.

10.Один із сошкою, семеро з ложкою.

Висновок: ми ознайомились з українським фольклором і потренували наше мислення.

8. Вправа-головоломка «Як поділити яблука?» (10 хв.)

Мета: Навчити дітей працювати в групах. Розвивати мислення.

Вступне слово: На таці яку я тримаю є три види яблук( червоні,зелені,жовті) уявіть, що вони справжні, а не намальовані, і оберіть те, що вам більше до смаку. Ви зробили свій вибір і прошу вас об’єднатися у команди за кольорами своїх яблук. Тепер уважно послухайте умову головоломки яку вам потрібно буде вирішити.

«До Мишка прийшло п’ятеро товаришів. І батько мишка захотів почастувати усіх шістьох хлопчиків яблуками. Але яблук було лише п’ять штук. Як вчинити? Скривдити нікого не хотілось: потрібно пригостити всіх. Доведеться, звичайно, яблука розрізати. Але розрізати їх на дрібні шматочки не годиться; батько не хотів жодне яблуко різати більше ніж на три частини. І вийшла задача: поділити п’ять яблук порівну між шістьма хлопцями так, щоб жодне яблуко не різати більше ніж на три частини.»

Щоб вам було легше впоратися з цією головоломкою, даю кожній групі п’ять яблук відповідного кольору: жовті, зелені, червоні. На виконання завдання у вас є 8 хвилин.

Висновок: Молодці, з завданням впорались, мислення потренували і яблука в якості призів отримали. Потім зможете їх з’їсти. Пропоную продовжити.

9. Вправа «Пропусти число» (3 хв.)

Мета: розвивати увагу учнів. Навчити слухати і чути інших.

Вступне слово: для виконання вправи «Пропусти число», потрібно бути дуже уважним і вміти слухати інших. Пропоную по колу полічити до 33, причому числа, що містять 3 або діляться на три, слід пропускати. Замість цих цифр потрібно сказати « Уважний я!».

Висновок: от ми і побачили наскільки розвинута в нас увага і скільки її ще потрібно тренувати.

Бачу, що всі вже трішки стомилися, тому пропоную трошки відпочити, розім’ятись і зігрітись.

10.Вправа-руханка «Фруктовий салат» (3 хв.)

Мета: сприяти зняттю напруження, згуртувати групу.

Вступне слово: Давайте на деякий час уявимо, що ми не в школі, а на кухні, а ви вже не школярі, а інгредієнти смачного, корисного, вітамінного салату. Щоб не забути який ви фрукт, оберіть один із пропонованих і тримайте його в руці. Я буду називати інгредієнти яким потрібно перемішатися в салатниці і вони будуть мінятися місцями.

Висновок: ми відпочили, зняли напругу і можемо продовжувати.

11.Вправа «Іменник + прикметник» (3 хв.)

Мета: Розвивати пам’ять, спостережливість та мислення.

Вступне слово: я називатиму іменник, а ви по черзі по колу називатимете прикметник до цього іменника. Якщо хтось не може підібрати прикметник або говорить вже назване слово вибуває з гри та вдає сплячого (тільки без хропіння).

«Розум, літо, море, вчителька,м’яч, музика, урок, квітка, мама.

Висновок: молодці, пам’ять та спостережливість у вас добре розвинута. Згадали стільки гарних слів, в наступній вправі це стане в нагоді.

12.Вправа «Склади оповідання» (15 хв.)

Мета: Розвивати уяву учнів. Навчити швидко формулювати думку.

Вступне слово: Зараз я роздам кожному аркуш паперу, після чого в центрі нашого кола на скатертині ви побачите різні предмети. Пропоную вам за обмежену кількість часу, а саме 8 хв., скласти оповідання, в якому б згадувались або були головними героями усі предмети, що лежать на полу.

(Вибір предметів довільний).

Після виконання оповідання зачитуються й аналізуються,щодо логічності, оригінальності.

Висновок: Цікаві оповідання ми почули. Дякую усім за старання.

13.Вправа «Дай правильну відповідь» (3 хв.)

Мета: розвивати логічне мислення учнів.

Вступне слово: пропоную трохи потренувати нашу логіку і розв’язати декілька задач:

  • У родині три брати, кожний з них має по сестрі. Скільки дітей в сім’ї? (4).

  • У якому вигуку є сто однакових звуків? (СТОП).

  • Від яких двох букв стає гаряче,жарко? (ПеЧе).

  • Чим закінчується і зима і весна? ( Буквою а).

  • Що стоїть між підлогою і стелею? (Буква і).

Висновок:Молодці,такі кмітливі,продовжуймо далі в такому дусі.

14.Вправа «Що це таке?» (5 хв.)

Мета: розвивати уяву та мислення дитини.

Вступне слово: кожен з вас отримав два кола білого кольору. Як ви думаєте, що це може бути? Назвіть якомога більше уявних предметів, речей тощо.

Висновок: от бачити скільки речей можна побачити у двох звичайних колах, якщо мати добре розвинену уяву.

15.Вправа « Скляна банка» (8 хв.)

Мета: показати дітям, що завжди є місце для навчання, що потрібно розвивати свої здібності та таланти.

Вступне слово: Хочу вам розказати притчу. (Розповідь можна підсилити, показуючи всі дії професора з банкою).

«Якось професор філософії на своїй черговій лекції взяв п'ятилітрову скляну банку й наповнив її каменями, кожний з яких був не менше трьох сантиметрів у діаметрі. Після чого запитав студентів, чи повна банка?
Всі відповіли: так, повна.
Тоді він відкрив банку горошку й висипав її вміст у більшу банку. Горошок зайняв вільне місце між каменями. Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка?
Всі відповіли: так.
Тоді він взяв коробку з піском, і висипав її в банку. Природно, пісок зайняв повністю існуюче вільне місце.
У черговий раз професор запитав студентів, чи повна банка? Відповіли: так, і цього разу однозначно, вона повна.
Тоді з-під стола він дістав склянку із водою й вилив її в банку до останньої краплі, розмочуючи пісок.
Студенти засміялися.
А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що банка - це ваше життя. Камені - це найважливіші речі вашого життя:батьки, здоров'я, навчання, - все те, що необхідно, щоб ваше життя залишалося повним навіть у випадку, якщо все інше втратиться. Горошок - це речі, які особисто для вас стали важливими: дім, комп’ютер. Пісок - це все інше, дрібниці.

Якщо спочатку наповнити банку піском, не залишиться місця, де могли б розміститися горошок і камені. І також у вашому житті, якщо витрачати увесь час і всю енергію на дрібниці, не залишається місця для найважливіших речей. Займайтеся тим, що вам приносить щастя: приділяйте час батькам, вчіться,розвивайте свої здібності.Займайтеся, насамперед, каменями, тобто найважливішими речами в житті; визначите ваші пріоритети: інше - це тільки пісок.

16.Вправа «Чи справдились очікування?» (8 хв.)

Мета: дізнатись чи справдились очікування від тренінгу.

Вступне слово: ми повертаємось до очікувань, які ви писали на початку тренінгу. Розкажіть чи справдились ваші очікування? Які ваші враження щодо виконаної роботи? Що ви можете побажати учасникам групи?

Відповіді дітей.

17. Завершальне слово тренера (5хв.)

Мета: сприяти позитивному завершенню заняття.

Вступне слово: Я вірю, що у кожної людини є здібності і таланти якими її наділив Господь. В одних вони вже проявились, а в інших все попереду. Дозвольте звернутись до вас віршованими рядками:

Не закопуйте Божі таланти,

А плекайте їх, наче дитя.

І шліфуйте їх, мов діаманти,

Щоб сіяли вам ціле життя.

Ці таланти – це наші надбання,

Які Бог милостиво дає,

Тим, хто працю вкладає й старання,

Бо лиш труд наш таланти кує.

Навіть вітер у чистому полі

Не розвіє таланти ці нам,

Що здобудете, діти, у школі

То в житті пригодиться всім вам.

Навіть в спеку і в лютій негоді,

У важкий і трудний для вас час

Стануть завжди таланти в пригоді,

Ваші здібності виручать вас.

Тож примножуйте Божі таланти,

Не лінуйтеся, діти, в житті,

Здобувайте знання – діаманти,

Хай вам сяють на вашім путі.

На згадку про наше сьогоднішнє заняття я розробила буклет, який ви зможете передати своїм батькам.

Хочу всім подякувати за участь, а гостям за увагу і завершити наш тренінг оплесками один для одного. (Всі аплодують).

До побачення. Всього хорошого.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.