Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Тренінг " Трансформація образ"

Психологія

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

18.03.2020

657

22

0

Опис документу:
Аналіз ситуацій, коли переживається образа, ознайомлення з притчею про тягар образ, аналіз найбільшої образи яка вас бентежить на даний моментта виконання вправи " Лист кривднику" . Реалізація візуалізації " прощання з образою"
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінг « Відреагування почуттів, як спосіб

стабілізації емоційних станів.

Образи, як критичний показник формування психотравм.

Техніки візуалізації прощення»

Мета: Допомога в саморозкритті особистості, відреагування почуттів задля стабілізації емоцій, розширення спектру моделей конструктивної роботи над образами.

Методика проведення:

Привітання. Встановлення правил роботи групи. Емоційне налаштування на роботу.

Розминка: передаючи по колу премет учасники по черзі повторюють фразу : «Я розкрию власну таємницю і збережу твою..»

Вправа : « Я ображаюсь , коли...»

Хід вправи: Учасники пишуть 3 фрази, коли вони переживають образу та що вони при цьому відчувають.

Запитання для обговорення:

  1. Чи важко відкривати свій внутрішній світ комусь?

  2. Що показує ця вправа?

  3. Які висновки можна зробити зі всього озвученого?

Притча невідомого походження : Тягар образ

Учень попросив вчителя:

- Ти такий мудрий. Ти завжди в гарному настрої, ніколи не злишся. Допоможи і мені бути таким.

Учитель погодився і попросив учня принести картоплю і прозорий пакет.

- Якщо ти на кого-небудь розлютився і затаїв образу, - сказав учитель, - то візьми картоплю, напиши на ній ім'я людини, з яким стався конфлікт, і поклади цю картоплю в пакет.

- І це все? - здивовано запитав учень.

- Ні, - відповів учитель. - Ти повинен завжди цей пакет носити з собою. І кожен раз, коли на кого-небудь образишся, додавати в нього картоплю.

Учень погодився. Пройшов якийсь час. Пакет учня поповнився картоплею і став досить важким. Його дуже незручно було завжди носити з собою. До того ж та картопля, що він поклав на самому початку, стала псуватися. Вона покрилася слизьким гидким нальотом, деяка проросла, деяка поцвіла і стала видавати різкий неприємний запах.

Учень прийшов до вчителя і сказав: - Це вже неможливо носити з собою. По-перше, пакет занадто важкий, а по-друге, картопля зіпсувавалася. Запропонуй щось інше.

Але вчитель відповів:

- Те ж саме відбувається і в тебе в душі. Просто ти це відразу не помічаєш. Вчинки перетворюються в звички, звички - в характер, який породжує смердючі пороки. Я дав тобі можливість поспостерігати весь цей процес з боку. Кожен раз, коли ти вирішиш образитися або, навпаки, образити когось, подумай, чи потрібен тобі цей вантаж.

Запитання для обговорення:

  1. Який головний месидж повідомляє притча?

  2. Що ви відчули під час читання оповіді?

  3. Як ви вважаєте , чи трапляються схожі ситуації в нинішній час?

Вправа : « Лист кривднику..»

Мета:

  • вербалізація травматичних переживань

  • корекція негативних когнітивних установок

  • усвідомлення пережитих почуттів та вихід з території психотравми

(зразок листа кривднику на додатку)

Запитання для обговоренння:

  1. Що ви відчули коли писали цей лист?

  2. Як ви почуваєтесь зараз?

Практика – візуалізація « Прощення образ..»

Мета: Відреагування почуттів задля стабілізації емоцій, розширення спектру моделей конструктивної роботи над образами, «відпускання» образи

Хід проведення:

Налаштуйтеся на уявну роботу, сядьте зручно, вимкніть сторонні звуки і 2-3 хвилини побудьте в тиші.На рахунок три закрийте очі. Ви зараз перебуваєте в стані спокою.

«Уявіть, що ви перебуваєте біля стародавнього храму. Ворота відчинені і Ви входите в цей казковий храм і зустрічаєте свого кривдника.

Уявіть, що йому близько трьох-п'яти років. На обличчі дитини видно, що він переляканий і усвідомлює, що зробив помилку.

Зафіксуйте цей образ.

Він звертається до вас по імені і просить прощенія.Представьте, що будучи дитиною він просить вибачення за всі образи які зробив на Вашу адресу. Зафіксуйте цей образ.

Подумки можете висловити все негативні емоції, які накопичилися.

Після цього, попросіть прощення у даної дитини і поспілкуйтеся з ним.

Зафіксуйте цей образ.

Після спілкування подумки прощаємося і виходимо з даного храму. На рахунок три ви відкриєте очі.

Обговорення :

  • Як почуваєтесь зараз після проведення техніки?

  • Як думаєте що дає ця техніка?

Підведення підсумків тренінгу.

Зразок робочого листа

Адресовано _____________________________________________________

Дата ___________________________________________________________

Я дуже давно хотів(ла) сказати тобі:_________________________________

________________________________________________________________

Я думав(ла)______________________________________________________

________________________________________________________________

Коли ти зробив( ла) це мені________________________________________

________________________________________________________________

В мене з голови не виходить запитання : Чому ти ______________________

_________________________________________________________________

На душі неспокійно, я відчуваю______________________________________

_________________________________________________________________

Тепер , коли я пригадую це__________________________________________

_________________________________________________________________

Іноді, думаючи про тебе ____________________________________________

__________________________________________________________________

Аналізуючи те , що я пережила(в) я ___________________________________

__________________________________________________________________

Наступного разу , коли ми зустрінемось я_______________________________

__________________________________________________________________

Закінчуючи цей лист ________________________________________________

__________________________________________________________________

P.S._____________________________________________________________

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.