Тренінг на тему: "Життя – найвища цінність людини"

Опис документу:
Мета : набути практичних навичок запобігання суїцидальній поведінці серед учнів; навчити цінувати власне життя; визначати життєві цінності й планувати майбутнє. Кожна людина сама створює своє майбутнє , щодня здійснюючи вибір. Якщо з дитинства ми чуємо : « Не можна…», то всі ці «не можна» оберігали й захищали нас від небезпеки ..

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вовнянко Тетяна Сергіїна

Практичний психолог Прогресівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Козелецького району, Чернігівської області

Життя – найвища цінність людини

Мета : набути практичних навичок запобігання суїцидальній поведінці серед учнів; навчити цінувати власне життя; визначати життєві цінності й планувати майбутнє.

Вступне слово « Шлях, який обираєш ти…»

Мета: надати інформації про значення свідомого вибору у житті людини.

Кожна людина сама створює своє майбутнє , щодня здійснюючи вибір. Якщо з дитинства ми чуємо : « Не можна…», то всі ці «не можна» оберігали й захищали нас від небезпеки . З віком ми самі вибираємо , що можна , а що ні, що для нас корисне , цікаве, потрібне, а що шкодить. Заборона формулюється: « Я не хочу», «Я не буду», « Мені це не потрібно».

З кожним днем дорослішання ми приймаємо все більше самостійних рішень , установлюємо власні стандарти, за які несемо відповідальність. Щоб прийняте рішення було насправді усвідомлене , важливо пізнати самих себе, розуміти свої потреби, бажання, прагнення та цілі в житті. Адже кожен із нас є найкращим експертом у своєму житті. Наш вибір має базуватися на розумінні того, що поточні дії відобразяться на всьому майбутньому. Наслідком вибору, який базується на мимовільному бажанні чи примхах, буде блокування нашого потенціалу.

Як же краще пізнати самого себе? Насамперед необхідно визначити свої потреби, бажання, уподобання.. Спостерігайте й не обманюйте себе щодо того, що вам подобається робити. Що у вас виходить добре, а що зовсім не до душі. Усе це взаємопов’язано , тому намагайтеся нічого не прогавити.

Якщо хочете прожити своє життя повноцінно ,не можна покладатися лише на щасливий випадок. Кожен повинен творити його сам.

Вправа « Знайомство» . « Життя – це…»

Мета: познайомити учнів , створити комфортні умови працездатності групи.

Психолог. Кожен учасник по колу називає своє імя і продовжує речення: « Мене звати Оля , для мене життя – це…»

Висновок. Життя – це яскравий світ, для кожного він особистий і особливий. Наше життя – у наших руках, і те як ми його побудуємо. Яким змістом його наповнимо, залежить лише від нас.

Вправа «Рецепти щастя»

Східна притча «Віслюк»

Якось батько з сином мандрували. Батько сидів на віслюку, а син вів віслюка за вуздечку. Раптом вони почули, як один перехожий каже іншому:

Поглянь на цього бідного хлопчика. Його маленькі ніжки ледь
встигають за віслюком. А жорстокий батько не знає жалю.

Чоловік узяв ці слова близько до серця. Він зліз з віслюка і звелів сину їхати верхи. Не минуло й кількох хвилин, як вони зустріли інших перехожих, які почали показувати на них пальцями і хитати головами:

Яка ганьба! Малий їде верхи, як султан, а його бідолашний
батько біжить слідом.

Хлопчик страшенно зніяковів і попросив батька сісти позаду нього.

Люди добрі, подивіться на це, — заголосила жінка під
чадрою. — Як вони мучать нещасну тварину! У неї вже хребет провис, а старий і малий нероби сидять на ньому, як на канапі.

Батько з сином мовчки злізли з віслюка і, понуривши голови, побрели далі. За рогом вони зустріли інших перехожих, почали насміхатися з них:

Чого це ваш віслюк нічого не робить, не приносить жодної користі, навіть не везе когось із вас на собі?

Батько зітхнув, пригостив віслюка соломою і сказав синові:

Хоч би що ми робили, хлопче, обов'язково знайдеться той, хто з нами не погодиться. Гадаю, ми самі маємо вирішувати, як нам мандрувати.

Запитання для обговорення

  1. В чому суть цієї притчі?

  2. Чи завжди іншим подобається те, що ми робимо?

Що таке власна думка?

Гра-діагностика «Синій птах»

Одного разу синій птах несподівано влітає у вікно вашої кімнати і потрапляє в пастку. Щось у цьому птаху, що загубився вас приваблює, і ви вирішуєте залишити його у себе. Але, на ваше здивування, на наступний день птах змінює колір із синього на жовтий!! Це дуже незвичайний птах, що змінює колір кожної ночі – на ранок третього – він стає яскраво-червоний, на четвертий день стає абсолютно чорним.

Якого кольору птах, коли ви прокидаєтеся на п’ятий день?

1.                Птах не змінює кольору, залишається чорним

2.                Птах повертається до свого початкового синього кольору

3.                Птах стає білим

4.                Птах стає золотим

1.     Ті, хто сказав, що птах залишається чорним, дивляться на життя песимістично. Ви схильні вважати, що якщо ситуація одного разу погіршилася, то вона ніколи не покращиться. Можливо, вам необхідно спробувати думати у такому ключі: якщо все так погано, то гірше уже не буде. Пам’ятайте, немає дощу, який би не закінчився, і немає ночі, після якої не настав би ранок.

2.     Ті, хто сказали, що птах знову став синім, практичні оптимісти. Ви вірити в те, що життя – це суміш хорошого і поганого, що не варто боротися з цією реальністю. Ви сприймаєте неприємності спокійно і дозволяєте всьому йти своєю чергою без зайвих переживань і стресу. Цей погляд дозволяє вам благополучно переносити хвилі бід і не давати їм віднести себе, захопити.

3.     Ті, хто відповіли, що птах став білим, під тиском ведуть себе спокійно і рішуче. Ви не витрачаєте час на хвилювання і нерішучість, навіть коли назріває криза. Якщо ситуація стає надто поганою, тоді ви відчуваєте, що краще вчасно зупинити цю невигідну справу і пошукати інший шлях до своєї цілі, ніж зав’язнути в нікому не потрібному горі. Цей підхід означає, що все, ніби, проходить природно і по-вашому.

4.     Тих, хто сказав, що птах став золотим, можна описати словом: «безстрашний». Ви не знаєте, що таке тиск. Для вас кожна криза – це благоприємна можливість. Вас можна порівняти з Наполеоном, який сказав: «Неможливо – це не французьке слово». Але, будьте обережними, не давайте своїй безмежній впевненості взяли над вами верх. Грань між безстрашністю і безрозсудність дуже тонка.

   

Релаксація « Знайди свою зірку»

Мета: зняти фізичне та психологічне напруження, витіснити негативні емоції.

Заплющте очі, зручно сядьте й розслабтеся . Зробіть три глибоких вдихи й видихи.. А тепер уявіть зоряне небо. Зорі великі й маленькі, яскраві і тьмяні. Для когось – це одна або кілька зірок, для інших – незліченна кількість яскравих крапок, які то віддаляються, то наближаються на відстань витягнутої руки. Подивіться уважно на зорі та виберіть найпрекраснішу з них. Можливо, вона схожа на вашу мрію дитинства чи нагадала про хвилини радості, щастя, удачі, натхнення?

Ще раз помилуйтеся своєю зіркою та спробуйте до неї дотягнутися. Намагайтеся щосили! І ви обов’язково дістанете свою зірку. Зніміть її з неба й дбайливо покладіть перед собою, розгляньте ближче та запам’ятайте її вигляд,її світло.

А тепер проведіть долонями по колінах униз до ступень ніг і потягніться розплющте очі візьміть аркуш паперу . фломастери й намалюйте свою зірку.

Виріжте та прикріпіть її на наше зоряне небо. І тепер зорі світитимуть вам завжди. Випромінюючи добро , дружбу та підтримку. Вони проведуть вас дорогою знать і супроводжуватимуть у житті.

(Наприкінці вправи учасники малюють , вирізують і приклеюють свої зірки на великий аркуш паперу, моделюючи зоряне небо.)

Вправа „Життя - це..»

Мета: формувати механізми особистісної цілеспрямованості.

Проаналізувати вислів Матері Терези про життя, обговорити його.

Роздум про життя

Життя - це можливість. Скористайся нею.

Життя – це краса. Захопися нею.

Життя – це мрія . Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя – це обов’язок твій насущний. Виконай його.

Життя – це гра. Стань гравцем.

Життя – це багатство. Не розтринькай його.

Життя – надбання. Борони його.

Життя – кохання. Насолодися ним сповна.

Життя – таємниця. Пізнай його.

Життя – долина сліз. Здолай усе.

Життя – це пісня. Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба . Стань борцем.

Прийом « Завершення речення»

Психолог. Пропоную вам продовжити речення

-Я дізнався , що…

- Мене здивувало, що….

- Мені сподобалося,що..

- Можливо, було б краще, якби..

Список літератури:

Піговська С Життя – дар Божий. Бережи його!./ Психолог 2011.- № 14-15

Посібник для учнів за програмою тренінгового курсу « Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ».- К.: Освіта, 2013.-168 с

Швидка І Наше життя в наших руках/ Психолог 2013.- № 21 С 32-34

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн