тренінг на тему "Розвиток проникливості"

Опис документу:
Поняття ПП Н.П. Ераст визначив як уміння розбиратися в характерах і прогнозувати розвиток особистості. На думку вченого, найсуттєвішим в ПП є уміння розшифровувати психологічний зміст матеріальних проявів психічної діяльності інших людей (мовних сигналів, жестів, міміки, пантоміміки, дій, продуктів діяльності), а також уміння адекватно передавати свої думки і почуття іншим людям у загальноприйнятих формах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінгове заняття

«Розвиток

проникливості»

підготувала Лангер А.І

  1. Вправа на знайомство: «Я люблю, я вмію, я знаю!»

Назвіться будь ласка, і дайте відповідь на запитання Що ви любите, що ви вмієте, і що ви знаєте? Розпочну з себе: «Я Марина, психолог. Я люблю свою сімю, я вмію мріяти, я знаю що думки матеріалізуються!»

  1. Ваші очікування. Скажіть будь ласка що Ви очікуєте від нашого заняття, що Вам би було корисним, а що було б цікаво дізнатися.

  1. Теоретичне повідомлення.

Давайте з Вами з’ясуємо, що ж таке психологічна проникливість?

(відповіді педагогів)

Поняття «ПСИХОЛОГІЧНА ПРОНИКЛИВІСТЬ» вперше ввів у теорію психології

Н. П. Ераст в 1975 році.

Поняття ПП Н.П. Ераст визначив як уміння розбиратися в характерах

і прогнозувати розвиток особистості. На думку вченого, найсуттєвішим в ПП є уміння розшифровувати психологічний зміст матеріальних проявів психічної діяльності інших людей (мовних сигналів, жестів, міміки, пантоміміки, дій, продуктів діяльності), а також уміння адекватно передавати свої думки і почуття іншим людям у загальноприйнятих формах.

ПП - це здатність до швидкого та адекватного пізнання людей і відносин, що

складаються між ними в певній ситуації, і до прогнозування поведінки партнера

спілкування, тобто здатність швидко і адекватно пізнавати сутнісні характеристики

особистості.

Психологічну проникливість можна виявити вже в

дитинстві за інтересами і нахилами. Основними проявами є інтерес до

правильного розуміння інших людей.

Вважається, що проникливість виробляється з роками в процесі

практичної діяльності, пов’язаної з спілкуванням і взаємодією.

Це взагалі то правильно, але скільки допускається помилок і який дорогий

такий практичний досвід! Однак сам процес надбання цієї цінної

особистісно-ділової здатності і пов’язаних з ним знань і вмінь можна

суттєво спростити і прискорити, якщо спиратись на психологічні

закономірності сприйняття, розуміння і оцінювання людиною людини.

Як бачимо з визначення поняття психологічної проникливості включає в себе

багато компонентів, проте враховуючи обмеженість в часі, ми розглянемо

лише декілька:

Пізнання себе розуміння інших вміння спілкуватись

в різних ситуаціях

Психологічна проникливість

  1. Розглянемо перший пункт нашої схеми: пізнання себе.

«Пізнай себе і ти пізнаєш істину»

Як ми можемо пізнавати себе?

  • За допомогою спілкування на психологічні теми, читаючи

  • психологічну літературу;

  • За допомогою тестування та практичних вправ;

  • За допомогою власних спостережень і самоаналізу.

І зараз я пропоную Вам один із можливих варіантів трошки більше

дізнатися про себе.

Проведення Психогеометричного тесту на визначення типу особистості

людини. (Аркуш паперу з фігурами та інтерпретація тесту додаються)

  1. А зараз хочу запропонувати Вам вправу на розвиток кращого розуміння

  2. інших людей.

Вправа «Сліпий, глухий, німий…»

Мета вправи: розвинути вміння розуміти один одного за допомогою слів,

жестів, міміки. У групи діляться на групки по 3 чоловік. Один обирає роль

«Сліпого» (може чути, говорити, але не може бачити), другий –

роль «Глухого» (може бачити, говорити, але не чує), третій учасник - «Німий»

(бачить, чує, але не говорить).

Завдання для учасників: домовитись про місце, час і причину зустрічі.

(Ця вправа є корисною в тому плані, що учасники можуть практично

переконатися в уже відомих їм знаннях про важливість уміння

пояснювати, слухати, бачити і говорити для кращого розуміння свого

співрозмовника).

Рефлексія вправи.

Які Ваші враження після виконання цієї вправи?

Чи легко Вам було зрозуміти своїх співрозмовників?

Що допомагало а що заважало Вам досягти бажаного результату?

Ви молодці. Не дивлячись на перешкоди, Вам все рівно вдалось

зрозуміти своїх колег. Але нажаль в педагогічній діяльності, та й взагалі

в житті, трапляється безліч ситуації, де інтереси людей суперечать один

одному - виникають конфліктні ситуації. Чи можете Ви пригадати

конфліктні ситуації з власного педагогічного досвіду, і яке вирішення вони

мали. Поділіться будь ласка з нами своїми успіхами у вирішенні

конфліктів.

А зараз ми з Вами спробуємо вирішити інші вигадані, але цілком

можливі конфліктні ситуації. Я впевнена, що Вам вдасться тактовно і

толерантно порозумітися зі своїми уявними співрозмовниками.

Вправа «Мої дії в конфліктній ситуації»

  1. Уранці мама приводить доньку-першокласницю в школу і, не привітавшись,

  2. заявляє вчите­леві: «Ви зовсім не займаєтеся з моєю дитиною. Вона вдома вивчила

  3. всі букви й цифри, тож ви, мабуть, вважаєте, що непотрібно на неї зверта­ти увагу.

  4. Я теж педагог, і мені незрозуміло, чим ви тут займаєтеся з дітьми». Що має

відповісти вчитель?

5. Батьки хлопчика, який навчається в 2-му класі, розлучені. Мама кожного

дня наполегли­во просить не віддавати дитину батькові й дуже незадоволена, коли той приходить і забирає хлопця з групи продовженого дня.

Що робити вчителеві?

3) До вчителя математики підійшла мама п'ятикласника й з образою та обуренням заяви­ла: «Мій син учора зізнався, що ви його обізвали! Навіщо ви обзиваєте мою дитину «бовдуром»? Ви ж учитель і повинні сіяти розумне, добре, вічне?» Що відповісти вчителеві, якщо він не обзивав учня?

4) На прогулянках ГПД учень 3-го класу ніяк не хоче слухати вчителя: він гасає шкіль­ним подвір'ям, стрибає по клумбах, штовхає однокласників, вигукує образливі прізвиська, стає ініціатором конфліктних ситуацій. Упро­довж довгого часу вчитель шукав до нього під­хід, прагнув прищепити кращі риси та мане­ри. Коли терпець увірвався, педагог зважився після оголошення позитивної інформації про дитину порекомендувати звернути увагу на поведінку хлопця на вулиці, у дворі, удома. У відповідь почув грубий докір: «Мій син дуже вихований, обдарований, а Ви просто нагово­рюєте на нього!» Що має відповісти на це вчи­тель?

Дякую, Ваш життєвий досвід стане у пригоді і мені.

  1. Ну і на завершення та узагальнення сьогоднішнього заняття і нового досвіду пропоную вам ще одне завдання.

Вправа «Якості психологічно-проникливого педагога»

Робота виконується в групі, педагоги обговорюють і записують на ватмані

якості, які притаманні психологічно-проникливому педагогові.

  1. Рефлексія заняття.

Поділіться будь ласка враженнями від сьогоднішнього заняття.

- Чи дізналися ви щось нове?

- Чи стане вам у пригоді отримана інформа­ція?

Дякую за співпрацю !

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.