Тренінг на тему: "Формування навичок ефективної взаємодії в колективі"

Опис документу:
Мета: обґрунтувати важливість розвитку лідерських якостей учителів, уміння конструктивно спілкуватись для створення єдиної команди, сприяти формуванню у вчителів школи умінь визначати власні життєві цілі, сприяти розумінню учасниками цінності життєвого досвіду, його значення для розвитку особистості

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вовнянко Тетяна Сергіївна

Практичний психолог

Прогресівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Кіптівської сільської ради

Козелецького району, Чернігівської області

Формування навичок ефективної взаємодії в колективі

Мета: обґрунтувати важливість розвитку лідерських якостей учителів, уміння конструктивно спілкуватись для створення єдиної команди, сприяти формуванню у вчителів школи умінь визначати власні життєві цілі, сприяти розумінню учасниками цінності життєвого досвіду, його значення для розвитку особистості.

Хід тренінгу

Знайомство. Вправа « Візитна картка»

Продовжіть фрази:

  • Мене звати…

  • Найбільше в світі я люблю…

Вправа « Гори і долини»

Учасникам необхідно на аркуші паперу поставити крапку. Це символізує дату їх народження. Потім учителі малюють від неї пряму лінію і наприкінці ставлять дату поточного дня.

Далі тренер просить пригадати найбільш значимі події в їхньому житті – і гарні і погані; відзначити неприємні моменти, події життя в нижній частині аркуша ( під прямою лінією), а найкращі, найприємніші – у верхній частині ( над прямою лінією). Відносно хорошої події необхідно провести лінію вгору так, щоб утворилася « гора». Відносно поганої – провести лінію так , щоб утворилася « долина». Тренер пропонує пригадати, що це були за події, скільки років вам тоді було, ким у дитинстві мріяли стати.

( Події треба відзначати відверто: адже аркуші з інформацією залишаються в учасників, які транслюють відповіді за бажанням. Головне, щоб вони зрозуміли, що кожна подія чогось навчає, дарує досвід. Навіть погані події у вправі названі долинами , а не урочищами чи провалинами, тому що ці події відбулися в долі ( долині) учасників і дають можливість зупинитися, подумати, зрозуміти, чому відбувалась ця подія, зробити висновок і рухатись далі.)

Подивіться на графік, що утворився. Цей графік можна назвати « рельєфом життя». Проаналізуйте, чого на графіку більше: « гір» чи « долин». Подивіться на « долини» і пригадайте:

  • Що це за події, чому вони відбувалися?

  • Чи могло не бути цих подій у вашому житті?

  • Чи могли ви щось змінити?

Необхідно звернути увагу учасників а те, що всі неприємні події пов’язані з їхніми вчинками, але є події, у яки можна було б проявити себе по-іншому – вони розвивалися б інакше, якби вони зайняли іншу позицію.

Проаналізуємо « гори». Дайте відповідь на питання:

  • Що це за події?

  • Пригадайте, що ви відчували в ці моменти життя?

  • Хотіли б ви, щоб якісь події вашого життя повторилися?

  • Чи можна зробити так, щоб таких моментів було більш?

  • Як це можна зробити?

Обговорення:

Як можна назвати те, що ми виконували в цій вправі? ( Аналіз подій, що відбувалися)

Що ми отримаємо, аналізуючи події, які відбувалися? ( Досвід)

Для чого осмислюються, аналізуються , події, що відбувалися? ( Розвиток і самореалізація особистості багато в чому залежить від влади над часом, в умінні побачити і зрозуміти зв'язок минулого, майбутнього і сьогодення. Іншими словами, в умінні «користуватися життєвим досвідом»)

Історія для роздумів «Байка про перепелиць»

Жила собі зграйка перепелиць. Вони зранку до вечора копирсалися у пилюці на шляху, бігали серед трави у пошуках їжі. Одного разу у їх місцину прийшов птахолов і, кидаючи сітку, раз за разом ловив перепелиць, щоб продавати їх на базарі. Птахів ставало дедалі менше. Перепелина зграя не на жарт схвилювалася.

Одного сонячного ранку знайшовся ватажок, який скликав усіх, щоб обговорити справу. Після довгих суперечок у маленьких головах народилася ідея: наступного разу, коли птахолов кине сітку, взятися всім разом дзьобиками за неї, спробувати полетіти і опустити сітку на терновий кущ. Збуджені перепелиці цього вечора лягали спати з маленьким промінчиком надії.

Наступного ранку, коли мисливець прийшов по чергову здобич, подиву його не було меж: сітка полетіла до тернового куща і опустилася на гілля. Як не намагався мисливець її зняти, вона ще більше заплуталася і цілком подерлася. День за днем повторювалося те саме. Остаточно йому це набридло, тож птахолов покинув це невдячне тепер заняття. Перепели були на сьомому небі і з радістю ширяли довкола, святкуючи перемогу.

Але так тривало недовго. Настала посуха. Води і їжі стало обмаль. Птахи билися за кожну краплю і кожну крихту. Бійки і галас долинали тапер з їх околиці. Одного разу хтось сказав: « Памятаєте той випадок з птахоловом? Тоді ми лише махали крильцями, рятуючи зграю. А ті! Ті! Вони нічого не зробили!» « Як? – відгукнулися інші. - Це ви лише спостерігали , навіть разу не змахнувши крилами!..» І розпочалася нова, найбільш запальна і жорстока бійка від часу посухи. Курява стовпом стояла! Раптом всі відчули, що їх притискає до землі якийсь тягар. Це була сітка птахолова. Він згорнув їх усіх разом і щасливий пішов на базар.

Обговорення

Чого вчить ця байка?

Вступ

Сьогодні ми поговоримо про важливість розвитку лідерських якостей, уміння конструктивно спілкуватися і співпрацювати в команді….

Інформаційне повідомлення « Що перетворює групу людей на команду»

Продовжіть фразу: команда - це….

Команда – це більше, ніж колектив, це так би мовити, «колектив +».

Характеристика команди: вміння довіряти, організаторські здібності, комунікативні здібності, навички вербального і невербального спілкування..

Групу людей перетворює на команду:

  • Загальна мета, досягнення якої є важливим для кожного члена команди

  • Потреба людей одне в одному для досягнення цієї мети

  • Наявність лідера і довіра до нього з боку членів команди

Вправа « Хто швидше»

Група повинна швидко, без слів, створити за допомогою всіх гравців команди такі фігури: квадрат, трикутник, ромб, літеру.

Вправа « Рецепт щастя»

Поділіться своїми рецептами боротьби зі стресом на роботі.

Гра « Пісня»

Ви слушно сказали, що боротися зі стресом допомагають гарний настрій, почуття гумору або вміння шукати позитив. Зараз ми з вами спробуємо поліпшити настрій. Я пропоную всім заспівати хором. Спочатку треба обрати знайому всім пісню, наприклад, « Ти ж мене підманула» . Коли я плесну в долоні вперше, усі починають співати вголос. Коли я плесну в долоні вдруге, спів продовжується подумки, мовчки. Коли я плесну в долоні втретє, знову треба співати вголос. І так далі. Той хто припуститься помилки, вибуває з гри…

Сподіваюсь, що ця гра поліпшить вам настрій, і коли вам буде сумно ви про неї згадаєте і скористаєтесь.

Сенкан

Я пропоную підбити підсумки заняття у досить незвичайний спосіб. Спробуйте скласти сенкан на тему « Колектив»

Підсумок « Оплески»

На завершення роботи я пропоную уявити на одній долоні усмішку, а на іншій – радість. І щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно – преміцно поєднати в оплесках.

Список літератури:

Баранова Н.П Тренінги для вчителів з педмайстерності . Х.: Вид. група «Основа», 2011.-159 с

Белецька І Командна взаємодія // Психолог .- 2013.- № 8 с 10-13

Самофалова Л Керування емоційним станом // Психолог. - 2016 .- № 5-6 с44-47.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн