Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Тренінг на тему : Бар’єри у спілкуванні

Психологія

25.10.2018

2472

103

0

Опис документу:
Мета: розвиток комунікативних навичок, уміння контактувати, виявляти свою життєву позицію, навчання спільної роботи з іншими, на занятті ми поговоримо про бар’єри у спілкуванні. Чи, дійсно, є бар’єри у спілкуванні? . Якщо так, то що ж заважає людям спілкуватися? А що допомогає?
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Вовнянко Тетяна Сергіївна

Практичний психолог Прогресівської ЗОШ І-ІІІ ст

Кіптівської сільської ради, Козелецького району

Тренінг на тему : Барєри у спілкуванні

Мета: розвиток комунікативних навичок, уміння контактувати, виявляти свою життєву позицію, навчання спільної роботи з іншими.

Хід заняття

Вправа «Ти – молодець ».

Мета: підвищення самооцінки, отримання підтримки групи.

Усі стоять у колі, один виходить у центр, називає своє ім'я і те, що він любить чи вміє добре робити («я люблю танцювати» або «я вмію робити шпагат»). У відповідь усі промовляють: «Ти — молодець!» і піднімають вгору великий палець.

Вправа « Мої правила»

Кожному учаснику готують олівець і папір»

Уявіть собі, що Любов Іванівна Мілосердова – це дуже терпляча й мила вчителька. Вона ніколи не карає своїх учнів. Вона вважає покарання шкідливими й непотрібними. На відміну від неї, Варвара Львівна Крутова – вчителька дуже сувора, і за найменше порушення вона відразу призначає покарання. Вона вірить, що учні краще дотримуються правил, якщо знають, що в протилежному випадку їм доведеться мати справу з неприємними для них наслідками.

Ми всі відрізняємося одне від одного. Чи можете ви мені сказати , яка вчителька вам подобається більше: Любов Іванівна чи Варвара Львівна? Чому? А чи може шкільний учитель бути до своїх учнів завжди лише суворим або лише добрим? Чому?

Я зараз поставлю в ряд 10 стільців. Припустімо, що на першому стільці, крайньому ліворуч, сидить Любов Іванівна – втілення доброти й терпіння. А останній , десятий стілець, крайній праворуч, займає Варвара Львівна - зразок суворості й дисципліни. Перед вами своєрідна шкала, що показує різні типи поводження вчителя зі своїми учнями. Крайні місця займають Любов Іванівна і Варвара Львівна. Суворість на цій шкалі зростає зліва направо, а доброта - справа наліво. Усім зрозуміло? А зараз вам потрібно буде показати мені, якого типу ставлення було б для кожного з вас найкращим.

Зараз ми подумки перестрибнемо на багато років уперед, у майбутнє…

Уявіть собі , що ви же дорослій у вас є свої діти або що хтось із вас став учителем і сам працює в школі. Отож, ваші діти або учні не роблять того , про що ви їх просите…. Придумайте й запишіть серйозну чи жартівливу історію про те, що може статися у цьому випадку.

Обговорення:

  • Яких правил ти повинен обов’язково дотримуватись вдома?

  • Що роблять твої батьки, коли ти порушуєш якісь важливі правила або взаємні домовленості?

  • Чи вибачаєшся ти порушуючи правила?

  • Яке з правил класу є найважливішим для тебе?

  • Що ти робиш для того, щоб спонукати інших людей дотримуватись правил?

  • Що допомогає людям дотримуватись правил, знаходити порозуміння? (вміння спілкуватися)

Вступ

Сьогодні на занятті ми поговоримо про барєри у спілкуванні. Чи, дійсно, є бар’єри у спілкуванні? . Якщо так, то що ж заважає людям спілкуватися? А що допомогає?

Вправа « Спільний малюнок»

Учні розподіляються на пари. Перші номери виходять за двері і отримують завдання, коли зайдуть до класу , то необхідно допомогти другим номерам намалювати дерево, тримаючись з другим номером за ручку разом. А другі номери залишившись у класі отримують завдання намалювати будинок.

Обговорення:

  • Які враження від виконання вправи?

  • Що допомагало, а що заважало виконувати вправу?

Притча. Минуле, сьогодення і майбутнє.

Три мудреці сиділи в тіні великого дерева і насолоджувалися бесідою. Вони
сперечалися про те, що важливіше для людини – минуле, сьогодення або
майбутнє. Один з них сказав:

- Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я вмію те, чому я навчився в минулому. Мені подобаються люди, з якими мені раніше було добре, або схожі на них.

- З цим неможливо погодитися, - сказав інший, - людину робить її майбутнє. Не важливо, що я знаю і що вмію зараз, – я буду вчитися тому, що потрібно мені в майбутньому. Мої дії зараз залежать не від того, яким я був, а від того, яким я збираюся стати. Мені подобаються люди, несхожі на тих, кого я знав раніше.

- Ви зовсім випустили з уваги, - втрутився третій, – що минуле і майбутнє існують тільки в наших думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає, і незалежно від того, згадуєте ви про минуле або мрієте про майбутнє, дієте ви тільки в сьогоденні.

І довго ще сперечалися мудреці, насолоджуючись неспішною бесідою.

Вправа» Зіпсований Телефон»

Серед учасників обирають 5-6 осіб, які хочуть брати активну участь . Один з обраних учасників залишається в кабінеті , решта виходить за двері. Тренер зачитує учаснику, що залишився , повідомлення про те,що відбулось на засіданні педради, яке колега нібито пропустив. Завдання учасника – уважно слухати і запам’ятати якнайбільше інформації. Коли інформація прочитана , в аудиторію запрошують ще одного учасника і він переказує колезі почуту інформацію і т. д поки всі не будуть в курсі інформації із засідання години спілкування.

Повідомлення для учня, який пропустив годину спілкування.

18 листопада о 15.00 відбулися години спілкування для всіх учнів нашої школи. На ній обговорили багато питань. Почнемо з найприємніших: 22 листопада в школу приїжджає цирк. Квитки коштуватимуть 15 грн. для дітей та 25 грн. для дорослих . Заступник директора наголосила на тому, що кожен класовод повинен вести документацію, пов’язану із роботою з обдарованими дітьми. 25 листопада наявність цієї документації перевірить комісія із відділу освіти. До 20 листопада потрібно здати довідки про пропуски занять. 21 грудня організовують поїздку до міста Вінниця в Театр юного глядача, який знаходиться на вул.. І. Франка, 27. Передайте дітям , що проїзд буде безкоштовним, а на квитки потрібно взяти 30 грн. Візьміть із собою додаткові кошти. У випадку, якщо після закінчення вистави буде час, - сходимо до кав’ярні.

Обговорення:

  • Чи сподобалась вам ця вправа?

  • Чи ефективною, на вашу думку, є така комунікація?

Вправа «Погода в Занзібарі».

Стати в коло, повернутися направо і йти, повторюючи рухи за тренером:

«У Занзібарі гріє сонечко ( гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. У Занзібарі знову сонечко».

Можна продовжити гру, розвернувши учасників на 180° і запропонувати тим, хто стояв позаду:

«А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки (терти вуха, щоки). Поступово зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах, спині)»

Вправа « Назви лагідно»

Кожна дитина передаючи м’ячик сусідові , який стоїть праворуч називає йог імя в лагідно – пестливій формі. Мячик переходить із рук в руки по колу.

Завершення тренінгу. Відкритий мікрофон « Я сьогодні..»

Психолог пропонує учням поділитися враженнями та зазначити чи здійснились їхні очікування від тренінгу. Висловлювання починаємо зі слів: « Я сьогодні…»

Література:

Діагостика та корекція агресивності у дітей / упорядник Т.Червонна – К. : Редакції загально педагогічних газет, 2014.- С 120 – 121.- ( Бібліотека « Шкільного світу» ).

Туріщева Л.В Психологічні тренінги для школярів .- Х.: Вид. група 2 Основа», 2010.- 124с.

Черногод Є. Школа майбутнього першокласника // Психолог .- 2013.- № 17. С 47.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.