Тренінг для учнів 3 класу з елементами розвитку критичного мислення

Опис документу:
Тема: Поведінка і здоров’я. Мета: формувати у дітей уявлення про ввічливу людину, про вплив поведінки на власне здоров’я та здоров’я оточуючих людей; допомогти їм зрозуміти, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між людьми; засвоїти правила ввічливості з метою самовдосконалення та самовиховання; розвивати творче, критичне мислення учнів, увагу, уміння оцінювати вчинки інших і робити власні висновки; виховувати культуру поведінки, добре, ввічливе ставлення до оточуючих.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг для учнів 3 класу з елементами розвитку критичного мислення

Тема: Поведінка і здоров’я.

Мета: формувати у дітей уявлення про ввічливу людину, про вплив поведінки на власне здоров’я та здоров’я оточуючих людей; допомогти їм зрозуміти, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між людьми; засвоїти правила ввічливості з метою самовдосконалення та самовиховання; розвивати творче, критичне мислення учнів, увагу, уміння оцінювати вчинки інших і робити власні висновки; виховувати культуру поведінки, добре, ввічливе ставлення до оточуючих.

Обладнання: малюнки казкових героїв,малюнок острова, шаблони сонечка, промінців, хмаринок, листи, макет корабля, макет пальми з кокосами, бутилка, «чарівна паличка», свічка, роздатковий матеріал (прислів’я, завдання на картках, сигнальні картки).

План проведення

  1. Вступна частина.

  1. Знайомство.

  2. Промінчик побажань.

  3. Складання правил під час роботи.

  4. Оголошення теми і мети заходу.

  5. Виявлення очікувань.

  1. Основна частина.

1 )Теоретичний блок.

2) Практичний блок.

3) Вправи на закріплення.

3. Заключна частина.

1) Підведення підсумків.

2) Зворотній зв’язок (перевірка очікувань).

3) Релаксація.

Хід тренінгу

  1. Вступна частина.

  • Добрий день, діти!

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

- Заплющте, будь-ласка, очі, посміхніться. Відкрите очі, погляньте навколо: у нас в класі стало світліше. Це від ваших посмішок засяяло сонечко, зігріло нас своїм теплом. Коли ви осміхаєтесь, ваші обличчя стають щасливими і добрими. Я хочу, щоб це почуття радості, гарний настрій супроводжували нас протягом уроку.

- Діти, сьогодні ми потрапили на острів. Але це не простий острів – він зачарований. Зла чаклунка оповила його своїми чарами. На цьому острові знаходяться казкові герої, які у своїх казках були добрими і дружніми, але вона позаздрила гарним стосункам героїв і викрала їх зі своїх домівок. Тож давайте допоможемо їм повернутися додому.

- А допомогти ми м зможемо виконавши завдання.

1) Знайомство. Вправа «Листівки».

- Для початку давайте познайомимося. А зробимо ми це таким чином: я роздам вам листи, а ви повинні дописати їх.

Написи в листах:

  • Мене звати… Я ціную в людях….

  • Мене звати… Я полюбляю…

  • Мене звати… Мої захоплення…

  • Мене звати… Я мрію…

  • Мене звати… Я бажаю всім…

  • Мене звати… Я не люблю…

- А тепер давайте поринемо в атмосферу казки і спробуємо себе відчути на місці казкових героїв. Кожен буде передавати чарівну паличку і дивлячись на свого сусіда, котрий сидить поруч асоціювати його з казковим героєм. Наприклад: мені здається що ти схожий на., тому що….

2) Промінчик побажань.

На дошщі плакат «Острів». В учнів на парті промінчики сонечка.

- Погляньте на наш зачарований острів, навіть сонечко на ньому не світить, бо піддалася злим чарам. А повернути сонечко ми зможемо подарувавши краплинку доброти своїм товаришам.

- Кожен із вас повинен написати на промінчиках побажання своїм однокласникам до уроку, щоб вони плідно працювали і мали гарний настрій протягом уроку.

(Учні записують побажання, прикріплюють промінці до сонечка і зачитують свої побажання.)

3) Складання правил поведінки.

- Для того, щоб ми плідно працювали, нам потрібно домовитися про правила поведінки на занятті. Давайте колективно складемо ці правила.

(Записуємо правила запропоновані учнями на хмаринках, хмаринки прикріплюємо на дошку.)

- Прошу вас дотримуватися цих правил і не порушувати жодного з них.

- Погляньте на дошку, на нашому острові починають зникати злі чари.

4) Оголошення теми і мети заходу.

Гра «Розсипанка».

- Щоб дізнатися яка тема нашого заняття потрібно зібрати розсипанку.

(В учнів на парті розсипанка зі складів «Поведінка і здоров’я».

- Зачитайте, будь-ласка, що ви отримали?

- Отже, тема нашого заняття «Поведінка і здоров’я».

Технологія «Займи позицію».

- Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з думкою, що «Здорова людина – добра і справедлива». Займіть позицію «так» чи «ні»? Доведіть свою думку.

5) Вправа «Очікування».

- Зараз я роздам вам чарівні пелюстки від квітки, на яких ви повинні написати свої очікування від нашого заняття, але пам’ятайте ця квіточка не проста, а чарівна, згодом вона допоможе зачарованим героям повернутися додому. (Учні записують свої очікування)

- Прочитайте свої очікування і прикріпіть їх до квітки.

  1. Основна частина.

1) Теоретичний блок.

- Доброзичлива, весела, життєрадісна людина – завжди здорова.

- Як почувається здорова людина? Послухайте вірш, і ви зможете відповісти на це запитання.

Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров'я — це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!

- Отже, як почувається здорова людина?

- Духовне здоров’я має велике значення для фізіологічного здоров’я людини. Хочеш бути здоровим – будь веселим, життєрадісним, доброзичливим, не роби поганих вчинків.

- Люди постійно спілкуються між собою. Поведінка людини залежить від спілкування з оточуючими. Від грубого слова, поганого вчинку, байдужості погіршується настрій.

- Людина народжується не поганою і не доброю. Вона робить себе людиною сама, виховує себе. Кожна людина маленька чи доросла, повинна навчитися відповідати за свої вчинки. Щоб не завдавати шкоди іншим, потрібно жити в мирі і злагоді з рідними, друзями, із самим собою.

Аналіз життєвих ситуацій.

- Погляньте на малюнки, які вчинки ви віднесли б до позитивних, які до негативних ?

(Вчитель демонструє малюнки, учні оцінюють події зображені на малюнках)

- Погляньте на наш острів – сталося диво, один із казкових героїв звільнився від злих чарів. В подяку за нашу допомогу він дарує нам свої поради.

  • Говори чемно, не вживай образливих слів.

  • Допомагай людям, які цього потребують.

2) Практичний блок.

«Мозковий штурм»

- А тепер нам потрібно дати відповіді на запитання, щоб розчаклувати наступного героя.

  • З якою людиною вам приємно спілкуватися ?

  • Як слід поводитися з друзями, рідними, однокласниками ?

  • Як слід поводитися з незнайомими вам людьми ?

  • Наведіть приклади ввічливої поведінки героїв казок, мультфільмів.

  • Чому потрібно поважати інших людей ?

  • Які слова потрібно вживати у спілкуванні ?

- Ще один герой звільнився від злих чарів. І дарує нам наступні правила:

  • Поважай інших людей.

  • Будь терплячим до інших.

Фізкультхвилинка

- А що,це тут у нас прибилося до берега острова ?

- Ой, та це якесь послання, прочитаємо, що тут.

(Беремо пляшку із запискою)

«Щоб розчаклувати наступного героя ви повинні проявити себе, як справжній дружній колектив і разом станцювати танок.»

- Молодці! Ви гарно станцювали, і за це вам наступний герой дарує наступні правила:

  • Поступайся місцем у транспорті пенсіонерам.

  • Пропускай поперед себе старших людей.

Вправа «Моє послання у світ».

- Давайте й ми з вами відправимо своє послання. Я роздам вам листочки, а ваше завдання сформувати й записати коротке повідомлення, гасло до нашої теми, з яким би ви хотіли звернутися до людей.

(Учні записують, читають своє послання. Кладемо послання до пляшки.)

3) Вправи на закріплення.

«Незакінчене речення»

- Продовжіть речення « Якщо у мене гарна поведінка, то …»

Робота з прислів’ями.

- Для зняття чар з наступного героя, потрібно попрацювати над прислів’ями.

На пальмі ростуть кокоси, на кожному кокосі прислів’я, яке потрібно пояснити. Бажаючі учні підходять до дошки, зривають кокос читають і пояснюють значення прислів’я.

  • Від доброго не бігай, а злого не роби.

  • Добре довго пам’ятається, а зле ще довше.

  • Поведінка - це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя.

  • Добрим словом мур проб'єш , а лихим і в двері не ввійдеш.

  • Гостре словечко коле сердечко.

  • Чого собі не зичиш — іншому не бажай.

- Ще один герой розчаклований і дарує нам наступні правила поведінки:

  • Будь уважним до тих, хто тебе оточує, і люди поважатимуть тебе.

  • Вмій уважно слухати інших, і ти дізнаєшся багато нового.

Інсценізація. Робота в групах.

- Поміркуйте, складіть та інсценізуйте конфліктну ситуацію, покажіть як з неї необхідно вийти правильно.

Учні діляться на групи. Можна вказати де саме відбулася ситуація: в школі, у магазині, вдома, в автобусі.

- Ось і роз чаклували ми останнього героя і отримуємо від нього такі правила:

  • Будь ввічливим і матимеш багато друзів.

  • Умій поставити себе на місце іншого, і ти зможеш зрозуміти його вчинки.

3. Заключна частина.

1) Підведення підсумків.

- Діти, давайте прочитаємо всі поради , які ми отримали від казкових героїв.

(Зачитуємо правила.)

- Що нового ви взяли для себе?

- Які знання вам знадобляться у житті?

- Що вам найбільше сподобалося?

2) Зворотній зв’язок (перевірка очікувань).

- А тепер проаналізуємо, чи справдилися ваші очікування?(Опитування ланцюжком.)

- Ми досягли своєї мети, і чарівна квітка своїми пелюстками прокладе казковим героям шлях додому .

3) Релаксація.  Вправа «Символ життя».

             (Запалюється свічка, яку передають з рук в руки з коментарем)

- У кожного з нас горить вогник добра. Не дарма кажуть «ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ». Це вогник у нашому серці. Якщо звертатися до людей із добрими намірами, то від них теж отримаєш частинку тепла. Від того твій вогник завжди зігріватиме не тільки тебе, а й тих, хто поруч.

Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами, проаналізуйте свої відчуття.

     Запитання для обговорення:

-    Що ви відчули, коли тримали свічку   в своїх  руках?

- Чи хотілося вам її віддати?

- Чи виникав страх, що свічка згасне?

- Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне.  Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн