Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Тренінг для батьків "Усвідомлене батьківство "

Психологія

25.10.2018

1520

54

0

Опис документу:
Мета: сприяти усвідомленню учасниками важливості відповідального ставлення до батьківства, значення спілкування, позитивної емоційної підтримки у сім’ї,ми поговоримо про батьківство, значення спілкування для дитини,підтримку, допомогу…
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Вовнянко Тетяна Сергіївна

Практичний психолог ПрогресівськоїЗОШ І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради

Козелецького району, Чернігівської області

Усвідомлене батьківство

Тренінг для батьків

Мета: сприяти усвідомленню учасниками важливості відповідального ставлення до батьківства, значення спілкування, позитивної емоційної підтримки у сімї.

Хід заняття:

Вправа « Лагідне імя»

Пригадайте, як до вас зверталися батьки в дитинстві? А як ви звертаєтесь до своїх дітей?

Вступ

Сьогодні ми поговоримо про батьківство, значення спілкування для дитини,підтримку, допомогу…

Вправа «Кристал спілкування»

Іноді буває складно почати розмову, висловити свої думки і почуття. Я пропоную за допомогою « Кристала спілкування» почати міркувати:

  • Я знаю…

  • Я радію…

  • Я мрію..

  • Я захоплююся…

  • Я вірю…

  • Я хочу…

  • Я сподіваюся…

  • Я щаслива…

Вправа « Образ щасливої дитини»

Психолог об’єднує батьків у групи та пропонує їм зобразити у малюнку « Образ щасливої дитини » і підготувати коментар результату роботи для презентації.

  • Однією зі складових щастя дитини в сім’ї є наявність батьків. А батьки щасливі коли? ( коли щаслива їх дитина).

Інформаційне повідомлення « Про значення обіймів»

Психологами доведено, що потреба в любові, в належності , тобто в потрібності іншому, - одна з фундаментальних людських потреб. ЇЇ задоволення – необхідна умова нормального розвитку дитини. Ця потреба задовольняється , коли ви повідомляєте дитині, що вона вам дорога, потрібна, важлива, що вона просто хороша. Такі повідомлення проявляються у привітних поглядах, лагідних дотиках, прямих словах: « Як добре, що ти в нас народився», « Рада тебе бачити»…..

Відомий сімейний терапевт Вірджинія Сатір рекомендувала обіймати дитину кілька разів на день, говорячи, що чотири обійми абсолютно необхідні кожному просто для виживання, а для хорошого самопочуття потрібно не менше восьми обіймів на день! І , між іншим, не лише дитині, а й дорослому.

Звичайно, дитині такі знаки безумовного прийняття особливо потрібні, як їжа для молодого організму. Вони її живлять емоційно, допомагаючи психологічно розвиватися. Якщо вона не отримує таких знаків, то зявляються емоційні проблеми, відхилення в поведінці або нервово-психічні захворювання. Що частіше батьки показують роздратування до дитини, критикують її, то скоріше вона приходить до узагальнення « Мене не люблять». Батькам необхідно навчитися демонструвати своє прийняття таким чином, щоб дитина відчувала їх.

Вправа « Промовте текст»

Промовте текст « падав сніг на поріг. Кіт зліпив собі пиріг»:

  • Пошепки

  • Хвилеподібно

  • Наче ви дуже змерзли

  • Як маленька дівчинка

  • Як робот

Значення голосу у спілкуванні дуже важливе. Є Поняття « чарм » - мякий заспокійливий голос, « імператив» - жорсткий , владний тон. Голосом можна вплинути на людей, як музикою, піснею. Спілкування – це комунікаційна взаємодія людей. У процесі спілкування між учасниками комунікації відбувається обмін різною інформацією.

Вправа: « Я мрію, що моя дитина»
На промінчиках сонечка потрібно написати продовження речення «Я мрію,
що моя дитина…». Після презентації кожного побажання, психолог прикріплює сонечка на символічне небо мрій.
А хто може здійснити ваші мрії? Ви. Саме ви допоможете дитині стати хорошою людиною. Для цього потрібно запасатися терпінням, наполегливістю, працьовитістю. Надавати дитині позитивний приклад. Адже дитина – це ваше віддзеркалення. І головне, потрібно все це робити з основним помічником – вашою любов’ю.
Історія для натхнення 
Мета: показати важливість батьківського часу для дитини та сприяти усвідомленню ролі батьківства на ціннісно-емоційному рівні.
Хід проведення:
Психолог розповідає історію для натхнення: 
„ Якось один чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди втомлений і знервований та побачив, що на порозі його чекає п’ятирічний син.
- Тату, можна в тебе щось спитати?
- Звичайно, що сталося?
- Тату, а яка в тебе зарплатня?
- Це не твоя справа! - обурився батько. - І навіщо це тобі?
- Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?
- Ну, взагалі, 50. А що?
- Тату, - син подивився на нього знизу вверх дуже серйозними очима.
- Тату, ти можеш мені позичити 30?
- Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку? – закричав той. - Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати! Не можна ж бути таким егоїстом! Я працюю цілий день, страшенно втомлююсь, а ти себе так поводиш. Малюк тихо пішов до себе в кімнату і закрив за собою двері.
А його батько продовжував стояти на порозі та обурюватися проханням сина: „Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім попросити грошей?”
Згодом він заспокоївся і почав роздумувати: „Може йому й дійсно щось дуже важливе потрібно купити. Та грець з ними, з тими трьома сотнями, адже він у мене ще ні разу не просив грошей”.
Коли батько зайшов у дитячу кімнату, його син уже був у ліжку.
- Ти не спиш, синку, - запитав батько.
- Ні, тату, - відповів хлопчик.
- Я, здається, тобі дуже грубо відповів, у мене був важкий день, просто зірвався. Пробач мені. Ось тримай гроші, які ти просив.
Хлопчик сів на ліжку та посміхнувся. Ой, тату, дякую! – радісно вигукнув він. Потім хлопчик заліз під подушку і дістав декілька зім’ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші, знову обурився. А малюк склав всі гроші разом, ретельно перерахував купюри і подивився на батька.
- Навіщо ти в мене просив грошей, якщо вони в тебе вже є? – пробурмотів той.
- Тому що в мене було недостатньо. Але тепер мені як раз вистачить, - відповів хлопчик. - Тату, тут рівно 50. Можна я куплю годину твого часу? Будь-ласка, прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ти повечеряв разом з нами”. 
Я дякую Вам, я впевнена що після сьогоднішньої зустрічі останні слова ніколи не промовить ваша дитина.

Підведення підсумків.Рефлексія:
- Чи сподобалося тренінгове заняття?
- Що давалося виконувати легко?
- В чому виникали труднощі?
- Які емоції від тренінгу?

P.S 10 принципів виховання дітей, рекомендованих Янушем Корчаком для батьків:

1. Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

2. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншій, та - третій, і це незворотний закон подяки.

3. Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й зійде.

4. Не стався до її проблем звисока. Життя дане кожному під силу, і будь упевнений - дитині життя важке не менше, аніж тобі, а може бути, і більше, оскільки у неї немає досвіду.

5. Не принижуй!

6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - це її зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

7. Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини, просто пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.

8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всій твоїм життям, не тільки плід від плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ній творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, але душа, дана на зберігання.

9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій дитині те, що не хотів би, щоб робили твоїй.

10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, бо дитина - це свято, яке поки що з тобою.

Список літератури:

Баранова Н.П Тренінги для вчителів з педмайстерності . Х.: Вид. група «Основа», 2011.-159с

Тіунова О Емоційний світ дитини // Психолог .- 2016.- №3-4

Червонна Т Десять заповідей Януша Корчака для батьків // Психолог .- 2014.- С 3

Шкодіна О Розкіш спілкування/ /Психолог .- 2013.-№8 –с37-38

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.