матеріал

Інші методичні матеріали

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі

Тренінг для адаптації дітей-вихованців до умов проживання у дитячому будинку сімейного типу «Одна сім’я-одна команда»

Опис документу:
Даний тренінг спрямований на покращення процесу адаптації дітей-вихованців до умов проживання у дитячому будинку сімейного типу з використанням методів арт-терапії. Головні завдання: формування сімейних цінностей у дітей-вихованців та батьків-вихователів; формування навичок ненасильницького спілкування та поваги один до одного; профілактика булінгу та насильства у родині;профілактика емоційного вигорання у батьків-вихователів; формування навичок командної взаємодії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінг для адаптації дітей-вихованців до умов проживання у дитячому будинку сімейного типу «Одна сім’я-одна команда»

Мета тренінгу: покращити процес адаптації дітей-вихованців до умов проживання у дитячому будинку сімейного типу.

Завдання тренінгу:

  • формування сімейних цінностей у дітей-вихованців та батьків-вихователів;

  • покращення дружних стосунки між дітьми-вихованцями та батьками-вихователями;

  • формування навичок активного слухання у дітей-вихованців та батьків-вихователів;

  • формування навичок ненасильницького спілкування та поваги один до одного;

  • профілактика булінгу та насильства у родині;

  • розвиток навичок рефлексії, усвідомлення своїх почуттів та емоцій;

  • формування навичок командної взаємодії;

  • профілактика емоційного вигорання у батьків-вихователів.

Інструментарій: бейджики, кулькові ручки, аруші паперу формату А4, кольорові олівці, кольорові фломастери, аркуші паперу із зображенням контурів дерев, кольорові фарби, ватман.

Хід заняття

1.Обговорення правил роботи у групі:

- говорити по черзі, не перебивати один одного;

- не можна кричати та вживати образливі слова;

- не критикувати, а поважити думку іншого;

- говорити тільки про себе та від себе;

- проявляти активність;

- слухати один одного не перебиваючи;

- ніхто нікому нічого не підказує якщо щось незрозуміло - підійми руку і запитай у психолога.

2. Вправа на знайомство «Моє ім’я»

Мета: знайомство з учасниками, формування навичок самопрезентації та самовираження.

Інструментарій: бейджики, кольорові фломастери.

Психолог пропонує учасникам тренінгу написати своє ім’я на бейджику, так як би хотілося щоб їх називали і представити себе іншим учасникам.

3.Вправа «Дерева-характери»

Мета: поглиблене знайомство між учасниками тренінгу, формування навичок саморефлексії,

підвищення інтересу до самопізнання, діагностика сприймання учасником самого себе.

Інструментарій: аркуші паперу із зображенням контурів дерев, кольорові олівці.

Психолог читає учасникам тренінгу казку І. Вачкова «Дерева-характери»:

В деякому дивовижному світі, в долині, що розкинулася серед високих і неприступних гір, в чарівному лісі, де співають свої дивні пісні дивовижні птахи, росли... Дерева-Характери. Це були незвичайні дерева. Їх зовнішній вигляд був віддзеркаленням характерів людей, що жили далеко-далеко за горами.

У кожного Дерева-Характеру від стовбура відходили чотири головні гілки, а від них - безліч маленьких. Ці чотири гілки мали свої назви: Ставлення до людей, Ставлення до справи, Ставлення до себе, Ставлення до речей. У кожного Дерева-Характеру ці гілки мали свою, не схожу на інших форму, свою характерну особливість.

На одному Дереві-Характері гілка Ставлення до людей була рівна й спрямована вгору, бо була гілкою Правдивості, а на іншому - була скручена кільцем Брехні. Десь гілка Ставлення до себе зухвало стирчала Самозакоханістю, десь прогиналася до землі від своєї Приниженості, а десь спокійно і впевнено піднімалася до сонця як втілення Гідності. Гілки Ставлень до речей на деяких деревах-Характерах скарлючилися від Жадібності, а на інших великою кількістю листя виявляли свою Щедрість.

Дуже різні Дерева-Характери росли в цьому чарівному лісі. Під деякими Характерами тріскалася земля - такими вони були важкими, зате легкі Характери буквально летіли в повітрі, ледь чіпляючись за ґрунт корінням. Зустрічалися Характери, суцільно - від коренів до крони - покриті голками, і тому вони були дуже колючими. А інші нагадували телеграфні стовпи з ледь помітними відростками - це були прямі Характери. Навіть бензопила не змогла б розпиляти тверді Характери, а м'які Характери були настільки податливі, що їх стовбури можна було запросто м'яти, як глину. Були серед них дуже красиві і потворні, високі і низькі, стрункі і сланкі по землі.

Так, несхожі були Дерева-Характери, бо росли вони на різних ґрунтах, неоднаково зігрівало їх сонце, по-різному обдував вітер, не порівну поливав дощ. Адже й у кожної людини в житті складається все по-різному, вірно?

Часом налітала в чарівну долину люта буря, хижо кидалася вона на Дерева-Характери: інші ламала або виривала з корінням, інші гнула до землі, але зламати не могла. Були й такі, що ні схилялися навіть під найсильнішим ураганним вітром і лише гордо розпрямляли свої могутні гілки - гілки Ставлення до себе, Ставлення до людей, Ставлення до справи і Ставлення до речей.

У кожної людини в цьому чарівному лісі є його власне Дерево-Характер, яке своїм видом відображає властивий їй характер. Багато людей хотіли б побувати там, подивитися, який вигляд має їхнє Дерево-Характер. Потрапити в цей чарівний ліс не може ніхто ...але сьогодні ви маєте можливість створити свій ліс з деревами- характерами, які будуть символізувати вас!

Потім психолог пропонує учасникам розмалювати кольоровими олівцями аркуші паперу із зображенням свого дерева-характеру і презентувати його іншим учасникам.

4.Вправа «Крокодил»

Мета: навчання учасників навичкам розуміти один одного без слів, формування навичок невербального спілкування.

Психолог: Ми з вами різні, кожен має свій характер та інтереси і не завжди правильно розуміємо один одного. Тому для того, щоб ми навчилися краще розуміти один одного без слів, я пропоную погратися у гру «Крокодил». Одному із учасників ведучій тренінгу загадує слово, яке він повинен показати без слів, а інші учасники повинні його відгадати. Учаснику, який відгадав слово ведучий загадує інше слово, а інші повинні його відгадати. Так гра закінчується, коли всі учасники показали загадане слово.

Питання після закінчення вправи:

- Які труднощі у вас виникали?

- Чому новому навчила вас ця вправа?

5. Вправа «За що я ціную себе та свою сім’ю?»

Мета: формування сімейних цінностей, поваги до себе та інших членів сім’ї.

Інструментарій: аркуші паперу, кулькові ручки.

Психолог пропонує учасникам розділити аркуші паперу на 2 колонки. У першій колонці написати твердження «За що я ціную себе», а у другій - «За що я ціную своїх членів родини»

Після того, як учасники виконають завдання, психолог пропонує кожному по черзі поділитися своїми думками та почуттями.

6.Вправа «Сімений вітраж»

Мета: формування сімейних цінностей, навчання навичкам командної взаємодії.

Інструментарій:великий ватман, фломастери, кольорові фарби.

Запропонувати учасникам тренінгу написати фломастером по всьому розміру ватману свої ініціали, так щоб вони перетиналися, а потім замалювали порожні місця кольоровими фарбами. Після того, як вітраж готовий психолог обговорює з учасниками враження від проведеної вправи, на скільки їм вдалося працювати в команді і які виникали труднощі.

7.Вправа «Рефлексія»

Мета: підведення підсумків тренінгу.

Психолог обговорює з учасниками наступні питання:

- Як ваші враження після тренінгу?

- Що вам найбільше вдалося? Чому?

- Що вам не вдалося? Чому?

- Чому новому ви навчилися під час тренінгу?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

матеріал

Інші методичні матеріали

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі