Тренінг для 5 класу «ЛІДЕР І ЙОГО КОМАНДА»

Опис документу:
цілі: • розкриття особистісного потенціалу учасників групи; • формування уявлень про лідерство, усвідомлення і прояв своїх сильних сторін; • розвиток здатності організації групової роботи. завдання: • розвиток взаєморозуміння і почуття відповідальності по відношенню один до одного; • формування навичок розуміння один одного; • придбання навичок прийняття відповідальності один за одного; • виявлення і розвиток уявлень про лідерство; • придбання навичок планування діяльності та

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг для 5 класу «ЛІДЕР І ЙОГО КОМАНДА»

цілі:

  • розкриття особистісного потенціалу учасників групи;

  • формування уявлень про лідерство, усвідомлення і прояв своїх сильних сторін;

  • розвиток здатності до цілепокладання і організації групової роботи.

завдання:

  • розвиток взаєморозуміння і почуття відповідальності по відношенню один до одного;

  • формування навичок розуміння один одного;

  • придбання навичок прийняття відповідальності один за одного;

  • виявлення і розвиток уявлень про лідерство;

  • придбання навичок планування діяльності та організації роботи в команді.

Устаткування і матеріали:

  • журнали, вирізки з підбіркою картинок для колажу;

  • олівці, фломастери, ножиці, скотч, клей, степлер, ватмани А3 (на кожну підгрупу);

  • магнітофон, диски з фоновою музикою;

  • картки для гри «Вибори царя звірів»;

  • анкети для письмовій рефлексії.

література:

  1. М.Кіпніс «Тренінг лідерства» - 2-е изд., Стер. - М .: Ось-89, 2006. - 144 с.

  2. К.В.Фопель «Групова згуртованість» - М .: «Генезис», 2011.

1. Привітання

2. Правила поведінки:

  • - не кричати;

  • - не перебивати, коли говорить товариш;

  • - бути активним, робити всім разом.

3. Спочатку згадаємо притчу:В одному селі вмирав глава великої родини. Він попросив принести віник і запропонував своїм синам зламати його. Кожен спробував, але хоча всі вони були сильні люди, жодному не вдалося впоратися. Тоді батько попросив розрізати дріт, яка б пов'язала віник, і запропонував синам зламати розсипалися прути. Вони з легкістю зробили це. Батько сказав: "Коли мене не буде, тримайтеся разом, і будь-які випробування вам не страшні. А поодинці вас легко зламати як ці прути".

4. Вправа «Ми з тобою схожі тим, що ...»

мета: Познайомитися (якщо не знають один одного) пізнати один одного, чим вони схожі, для того, що б уже знайти приятелів за інтересами.

хід вправи: Учасники шикуються в два кола - внутрішній і зовнішній, обличчям один до одного. Кількість учасників в обох колах однакове. Учасники зовнішнього кола кажуть своїм партнерам навпаки фразу, яка починається зі слів: «Ми з тобою схожі тим, що ...». Наприклад: що живемо на планеті Земля, вчимося в одному класі і т.д. Учасники внутрішнього кола відповідають: «Ми з тобою відрізняємося тим, що ...» Наприклад: що у нас різний колір очей, різна довжина волосся і т.д. Потім по команді ведучого учасники внутрішнього кола пересуваються (за годинниковою стрілкою), змінюючи партнера. Процедура повторюється до тих пір, поки кожен учасник внутрішнього круга не зустрінеться з кожним учасником зовнішнього кола.

5. Робота в парах (10-15 хвилин)

Ведучий. Протягом п'яти хвилин по черзі розкажіть один одному про свої сильні і слабкі сторони. Чи є у вас лідерські якості? Виділіть три найважливіші якості справжнього лідера і поясніть, чому?

6. Колаж «Справжній лідер»

Робота в мінігрупах (по 4-5 чоловік)

Ведучий. Кожній групі потрібно створити колаж на тему: «Справжній лідер - це ...» Ви отримаєте необхідні матеріали, які можна буде використовувати при створенні вашого колажу. Час роботи обмежена 30 хвилинами, тому постарайтеся працювати швидко і злагоджено.

Подання та перегляд одержані робіт. Зворотній зв'язок (10-15 хвилин).

7. Гра «Вибори царя звірів»

мета:розвиток вміння працювати в команді; формування позитивного ставлення до лідерів з різними особистісними особливостями і стилями роботи в групі.

Введення в ігрову ситуацію

Ведучий.Зараз ми з вами зіграємо в казкову гру, але з реальної життєвої ситуацією. Називається вона «Вибори царя звірів».

Якось раз на лісовій галявині

Зібралися всі лісові звірятка ...

Стали вони обговорювати,

Хто буде лева замінювати?

Хто ж з інших звірів

Гідний честі цього?

Кожному з кандидатів потрібно буде довести, що він відрізняється від інших звірів і які особисті якості важливіші за всі інші (за яких умов і ситуаціях).

Ведучий. Отже, нам знадобляться шість бажаючих на роль царя-звірів.

1-й етап. Розподіл ролей (5 хвилин)

Що вийшли учасники витягують картки лідерів-претендентів:

1) Лиса - хитра, дипломатична, спритна.

2) Заєць - скромний, сором'язливий, поступливий.

3) Ведмідь - сильний, прямолінійний, наполегливий.

4) Вовк - хоробрий, спокійний, стриманий.

5) Мурашка - працьовитий, розумний, вміє працювати в команді.

6) Сова - мудра, врівноважена, некваплива.

2-й етап. Формування групи підтримки (5 хвилин)

Ведучий. Лідери по черзі набирають собі команду з решти лісових жителів.

3-й етап. PR-компанія (10-15 хвилин)

Ведучий. Кожному лідеру і його групі підтримки необхідно виконати наступне:

- написати на листочку позитивні риси свого лідера відповідно до випала роллю (якщо раптом група вважає, що у їхнього кандидата тільки негативні якості, важливо переконати їх подивитися на ці риси з іншого боку і знайти в мінусах щось позитивне).

- продумати рекламний ролик свого кандидата (не більше 3-5 хвилин). Ролик може бути зроблений в будь-якому форматі: інтерв'ю, що представляє героя; інсценування, уявлення особистих якостей кандидата; малюнок, шарж з подальшою театралізацією і коментарями; вірш, пісня.

Важлива умова: кожен член групи повинен брати участь в обговоренні і презентації.

4-й етап. Презентація рекламного ролика

Презентація для однієї команди займає 3-5 хвилин. Якщо є можливість, бажано зняти цей етап на відеокамеру.

5-й етап. Дебати між кандидатами (5-7 хвилин)

Кандидати сідають в центр кола.

Ведучий. Зараз у вас буде остання можливість перед виборами показати, що ви - найкращий претендент на посаду. Ваше завдання - протягом п'яти хвилин показати себе в кращому світлі перед лісовими жителями. Всі учасники групи підтримки, сідайте, будь ласка, у зовнішнє коло, ви тепер стаєте спостерігачами.

6-й етап. Вибори (5-10 хвилин)

Ведучий. Отже, передвиборна кампанія завершилася. Настав день виборів. Кожна команда, швидше за все, хотіла б проголосувати за свого кандидата, вважаючи його кращим. Але у нас вибори будуть організовані трохи інакше: команди повинні обговорити і вибрати будь-якого лідера, крім свого, з коротким поясненням причин.

7-й етап. Підведення підсумків.

Оголошення переможців. Обговорення

- Що допомогло виграти вибори? (Питання переможцю і групі підтримки.)

- Що було найважче в передвиборній боротьбі? Чому?

- Допомагали або заважали вам задані ролі?

(Перерва 15-20 хвилин.)

8. Вправа «побудуйте по росту!»

мета: Подолати бар'єри в спілкуванні між учасниками, розкріпачити їх.

хід вправи: Учасники стають щільним колом і закривають очі. Їх завдання полягає в тому, щоб побудуватися в ряд по зростанню з закритими очима. Коли всі учасники знайдуть своє місце в строю, треба дати команду відкрити очі і подивитися, що ж вийшло. Після вправи можна обговорити, чи складно було виконати це завдання (як себе почували учасники) чи ні.

Примітка: Гра має кілька варіантів. Можна дати завдання вишикуватися за кольором очей (від найсвітліших до найтемніших, зрозуміло, не закриваючи очі), за кольором волосся, по теплоті рук і т.д.

Обговорення:

  • Чи вдалося групі це зробити?

  • Що допомагало? Поддержавало?

  • Які емоції відчували під час вправи?

9. ГРА "ведучий телепередачі"

мета:розвиток вміння брати на себе відповідальність, планувати і реалізовувати поставлені цілі, працюючи в групі; саморозкриття допомогою творчої діяльності.

Ведучий.Зараз ми з вами вирушимо на незвичайну телестудію, де ви зможете спробувати себе в ролі телеведучого. Залишаємося в тих же підгрупах, як на «паровозиках» (по 5-6 чоловік). Ви побуваєте на декількох передачах. На кожну програму команді необхідно вибрати нового телеведучого.

Отже, перша передача - «Новини».

Заданої телеведучому потрібно буде продумати і показати з усією своєю групою сюжет новин (сюжет може бути будь-яким). Час на підготовку - 5 хвилин. Показ придуманих сюжетів - 3-5 хвилин на кожну групу.

Друга передача - «Спорт».

Телеведучому потрібно буде продумати і показати ранкову розминку протягом 3-5 хвилин. Ведучий може бути сам в ролі тренера групи, а може бути в ролі коментатора. Розминка повинна включати в себе не менше п'яти різних вправ. Час на підготовку - 5 хвилин.

Показ придуманих сюжетів - 3-5 хвилин на кожну групу.

Третя передача - «Найрозумніший».

Телеведучі виходять в центр, а решта учасників є групою підтримки, яка може допомогти своєму керівнику отримати додаткові бали. Протягом трьох хвилин телеведучому потрібно написати якомога більше простих речень, що складаються з трьох слів, які починаються на букву «Л» (наприклад: «Ластівки люблять літо»). Після того як пропозиції прочитані, свої варіанти може додавати група підтримки.

Четверта передача - «Про тварин».

Телеведучому потрібно буде продумати і показати з усією своєю групою пантоміму з життя тварин. Час на підготовку - 5 хвилин.

Показ придуманих сюжетів - 3-5 хвилин на кожну групу.

П'ята передача - «Культура».

Телеведучому потрібно буде продумати і показати зі своєю групою сюжет на будь-яку тему: музика, архітектура, живопис. Час на підготовку - 5 хвилин.

Показ придуманих сюжетів - 3-5 хвилин на кожну групу.

Обговорення підсумків гри (10-15 хвилин)

- Чи складно було в ролі телеведучого продумувати, організовувати і реалізовувати свої сценарії?

- Хто з телеведучих вам сподобався найбільше, чому?

- Під час обговорення та плануванні сценарію важко було домовитися між собою?

- Що ви робили для того, щоб прийти до співпраці і взаєморозумінню в групі?

10. Вправа «Рахунок до десяти»

мета: Відчути один одного, зрозуміти без слів і міміки.

хід вправи: «Зараз по сигналу« почали »ви закриєте очі, опустіть свої носи вниз і спробуєте порахувати від одного до десяти. Але хитрість полягає в тому, що вважати ви будете разом. Хтось скаже «один», інша людина скаже «два», третій скаже «три» і так далі +. Однак в грі є одне правило: слово має виголосити тільки одна людина.

11.Рефлексія заняття.

12. Прощання (5 хв)

Вправа «Спасибі за прекрасний день»

Інструкція.Будь ласка, встаньте в загальне коло. Один з вас стає в центр, інший підходить до нього, потискує руку і вимовляє: «Спасибі за приємний день!» Обидва залишаються в центрі, як і раніше тримаючись за руки. Потім підходить третій учень, бере за вільну руку або першого, або другого, знизує її і каже: «Дякую за приємний день!» Таким чином, група в центрі кола постійно збільшується. Всі тримають один одного за руки. Коли до вашої групи приєднається останній учасник, замкніть коло і завершите церемонію безмовним міцним триразовим потиском рук. Цим гра і завершується.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
3
дн.
1
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!