Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Міні-тренінг для батьків з проблеми «Ненасильницьке спілкування»
Підготовила і провела пр. психолог ДЗО №22 «Ластівка» Кеба Т.А.
Бар`єри, які шкодять продуктивному спілкуванню батьків з дітьми.
Мета: поглибити психолого-педагогічну компетенцію батьків щодо продуктивного спілкування батьків з дітьми.
Найпоширеніший бар`єр, які застосовують батьки це метод погроз. Наприклад (батьки називають , які погрози вони використовують). «Негайно припини істерику, бо я незнаю, що я зараз тобі зроблю»… «Прийду додому ми з тобою поговоримо»… «Ось прийде тато нехай з тобою розбирається»
Такий метод викликає у дітей страх, ворожість, замкненість, агресію і поступово віддаляє дітей від нас.
Метод наказів. «Я ж сказала тобі зробити це, а ти не послухав». Іди найди ту іграшку яку ти загубив, я тобі її тільки купила». «А ну швидше збирайся я сказала!»
Такий метод руйнує атмосферу рівноправності. Робить нас дорослих більш зверхніми по відношенню до дітей.
Критика. Досить часто нам не подобається щось в наших дітях і ми це обов`язково висловлюємо: наприклад , «Ти такий які і твій батько, бо він також нічого не вміє робить», «В тебе завжди щось не так».
Такі вислови критикують наших дітей і роблять з них 100% невдах в житті.
Образливі прізвиська. «Ти такий впертий, як віслюк», «Ти якийсь невдаха», «Горе ти моє». Такі прізвиська руйнують самооцінку дитини.
Допит. Наприклад, «Що ти сьогодні їв? «Тебе ображали діти?», «Що говорили вихователька?» « чого ти так сьогодні пізно?». Це непродуктивні форми спілкування з дітьми. Користі від такого спілкування не буде ні батькам, та насамперед дітям.
Останній бар`єр, який призводить до непродуктивного спілкування це нав`язливі поради. Існують моменти в житті дитини, коли її потрібно просто вислухати без всяких там наших думок і поглядів, а тим більше порад. А ми відразу не дослухавши лізимо зі своєю валізою знань, порад, припущень і починаємо вчити дитину як правильно треба робити.
Давайте все ж таки уникати цих бар`єрів, які призводять до того, що ми чуємо тільки себе, а не чуємо наших дітей і все ж таки почнемо думати над тим, що ми говоримо нашим дітям, щоб наше спілкування з дітьми було корисним і продуктивним, а головне ненасильницьким.
Практична частина
Вправа з батьками «Недитячі заборони»( програвання непродуктивного спілкування з дітьми) Мета: культивування тактики співробітництва при взаємодії «дорослий – дитина».
Вибрати одного учасника, який сідає на стілець в центр кола. Всі інші учасники по одному підходять до нього і говорять ,що вони йому забороняють робити, тобто те що вони найчастіше забороняють своїй дитині. При цьому зав`язують ту частину тіла, якої стосується заборона. Наприклад «Не кричи» «Не бігай», «Не бери». Потім учаснику пропонують встати і пройти. Далі говоримо слова переформулювавши їх і розв`язуємо стрічку. ( не кричи- говори спокійно, не бігай – пройдися спокійно, не бери- попроси взяти річ).
Рефлексія вправи «Чи легко знайти слова, що дозволяють переформулювати заборону.
Вправа «Один день із життя Маші»
Мета: знайти помилки у формуванні взаємин між дитиною і дорослим, обговорення вправи чому потрібно бути уважним і чуйним до дитини, її життя, успіхів, і невдач.
Під час читання оповідання відривати частини плаката із зображенням Маші.
Рефлексія вправи. Чому особисто вас навчила ця вправа?
( батьки працюють спільно з дітками)
Вправа: «Виготовлення маски на вечірку»
Мета: взаємодія батьків з дітьми запорука успішного впливу на розвиток дитини.
Вправа: «Портрет»
Мета: активізація взаємодії батьків і дітей. Прикласти натягнуту харчову плівку до обличчя дитини або мами і обвести маркером контур в процесі малювання можна обмінятися ролями.
Вправа: «Впізнай по долоням»
Мета: емоційна рефлексія
Підготувати заздалегідь промальовані контури руки діток, дітки прикрашають свою долоньку, як забажають(можна просто розфарбувати в улюблений колір). Мами мають спробувати відгадати де долонька її дитини.
Вправа: «Прикрасимо тортик»
Мета: включити батьків в творчий процес як активних суб`єктів. На великому аркуші намальований шаблон тортика в три поверхи. Працюють всі хто був присутній на тренінгу. Матеріал : наліпки, камінчики, циферки, фігурки і т.д.
Вправа «Зміни висловлювання»
Мета: батькам слід подбати про психоемоційну гігієну нервової системи дитини.
Батькам пропонуються висловлювання непродуктивного спілкування з дітьми які повинні батьки перетворити на продуктивні.
Ти знову не прибрав іграшки!
Поки все не з`їси – з – за столу не вийдеш
Знов розбив чашку, в тебе, що руки диряві.
Скільки можна бігати – сядь заспокойся!
Одягайся швидше-я запізнююсь на роботу!
Рефлексія Чи легко було переформулювати фрази на продуктивні?
Рефлексія тренінгу
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»