Тренінг "Бар’єри у спілкуванні"

Опис документу:
Метою розробки міні-тренінгу було поглибити психолого-педагогічну компетенцію батьків щодо продуктивного спілкування з дітьми. В теоретичній частині розкрила основні бар’єри у спілкуванні батьків з дітьми. Таких бар’єрів шість: 1 - ПОГРОЗИ. 2 - НАКАЗИ. 3- КРИТИКА. 4- ОБРАЗЛИВІ ПРИЗВИСЬКА 5 - ДОПИТ 6 - НАВ’ЯЗЛИВІ ПОРАДИ Підсумок: переглянувши ці бар’єри батькам легко буде зрозуміти в своїх помилках і уникнути небажаних наслідків у вихованні своїх дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міні-тренінг для батьків з проблеми «Ненасильницьке спілкування»

Підготовила і провела пр. психолог ДЗО №22 «Ластівка» Кеба Т.А.

Бар`єри, які шкодять продуктивному спілкуванню батьків з дітьми.

Мета: поглибити психолого-педагогічну компетенцію батьків щодо продуктивного спілкування батьків з дітьми.

  1. Найпоширеніший бар`єр, які застосовують батьки це метод погроз. Наприклад (батьки називають , які погрози вони використовують). «Негайно припини істерику, бо я незнаю, що я зараз тобі зроблю»… «Прийду додому ми з тобою поговоримо»… «Ось прийде тато нехай з тобою розбирається»

Такий метод викликає у дітей страх, ворожість, замкненість, агресію і поступово віддаляє дітей від нас.

  1. Метод наказів. «Я ж сказала тобі зробити це, а ти не послухав». Іди найди ту іграшку яку ти загубив, я тобі її тільки купила». «А ну швидше збирайся я сказала!»

Такий метод руйнує атмосферу рівноправності. Робить нас дорослих більш зверхніми по відношенню до дітей.

  1. Критика. Досить часто нам не подобається щось в наших дітях і ми це обов`язково висловлюємо: наприклад , «Ти такий які і твій батько, бо він також нічого не вміє робить», «В тебе завжди щось не так».

Такі вислови критикують наших дітей і роблять з них 100% невдах в житті.

  1. Образливі прізвиська. «Ти такий впертий, як віслюк», «Ти якийсь невдаха», «Горе ти моє». Такі прізвиська руйнують самооцінку дитини.

  2. Допит. Наприклад, «Що ти сьогодні їв? «Тебе ображали діти?», «Що говорили вихователька?» « чого ти так сьогодні пізно?». Це непродуктивні форми спілкування з дітьми. Користі від такого спілкування не буде ні батькам, та насамперед дітям.

  3. Останній бар`єр, який призводить до непродуктивного спілкування це нав`язливі поради. Існують моменти в житті дитини, коли її потрібно просто вислухати без всяких там наших думок і поглядів, а тим більше порад. А ми відразу не дослухавши лізимо зі своєю валізою знань, порад, припущень і починаємо вчити дитину як правильно треба робити.

Давайте все ж таки уникати цих бар`єрів, які призводять до того, що ми чуємо тільки себе, а не чуємо наших дітей і все ж таки почнемо думати над тим, що ми говоримо нашим дітям, щоб наше спілкування з дітьми було корисним і продуктивним, а головне ненасильницьким.

Практична частина

Вправа з батьками «Недитячі заборони»( програвання непродуктивного спілкування з дітьми) Мета: культивування тактики співробітництва при взаємодії «дорослий – дитина».

Вибрати одного учасника, який сідає на стілець в центр кола. Всі інші учасники по одному підходять до нього і говорять ,що вони йому забороняють робити, тобто те що вони найчастіше забороняють своїй дитині. При цьому зав`язують ту частину тіла, якої стосується заборона. Наприклад «Не кричи» «Не бігай», «Не бери». Потім учаснику пропонують встати і пройти. Далі говоримо слова переформулювавши їх і розв`язуємо стрічку. ( не кричи- говори спокійно, не бігай – пройдися спокійно, не бери- попроси взяти річ).

Рефлексія вправи «Чи легко знайти слова, що дозволяють переформулювати заборону.

Вправа «Один день із життя Маші»

Мета: знайти помилки у формуванні взаємин між дитиною і дорослим, обговорення вправи чому потрібно бути уважним і чуйним до дитини, її життя, успіхів, і невдач.

Під час читання оповідання відривати частини плаката із зображенням Маші.

Рефлексія вправи. Чому особисто вас навчила ця вправа?

( батьки працюють спільно з дітками)

Вправа: «Виготовлення маски на вечірку»

Мета: взаємодія батьків з дітьми запорука успішного впливу на розвиток дитини.

Вправа: «Портрет»

Мета: активізація взаємодії батьків і дітей. Прикласти натягнуту харчову плівку до обличчя дитини або мами і обвести маркером контур в процесі малювання можна обмінятися ролями.

Вправа: «Впізнай по долоням»

Мета: емоційна рефлексія

Підготувати заздалегідь промальовані контури руки діток, дітки прикрашають свою долоньку, як забажають(можна просто розфарбувати в улюблений колір). Мами мають спробувати відгадати де долонька її дитини.

Вправа: «Прикрасимо тортик»

Мета: включити батьків в творчий процес як активних суб`єктів. На великому аркуші намальований шаблон тортика в три поверхи. Працюють всі хто був присутній на тренінгу. Матеріал : наліпки, камінчики, циферки, фігурки і т.д.

Вправа «Зміни висловлювання»

Мета: батькам слід подбати про психоемоційну гігієну нервової системи дитини.

Батькам пропонуються висловлювання непродуктивного спілкування з дітьми які повинні батьки перетворити на продуктивні.

Ти знову не прибрав іграшки!

Поки все не з`їси – з – за столу не вийдеш

Знов розбив чашку, в тебе, що руки диряві.

Скільки можна бігати – сядь заспокойся!

Одягайся швидше-я запізнююсь на роботу!

Рефлексія Чи легко було переформулювати фрази на продуктивні?

Рефлексія тренінгу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!