До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
5
міс.
1
0
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Тренінг «Я в своїх очах та очима інших людей».

Опис документу:
Мета: розкрити поняття «самопізнання», «самосвідомість», «самореалізація»; розвивати вміння критично себе оцінювати; виховувати навички самовиховання та самоаналізу; формувати почуття власної гідності. Поняття для засвоєння: самопізнання, самосвідомість, самореалізація, критичне мислення, самоаналіз, самовдосконалення, почуття власної гідності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг «Я в своїх очах та очима інших людей».

Мета: розкрити поняття «самопізнання», «самосвідомість», «самореалізація»; розвивати вміння критично себе оцінювати; виховувати навички самовиховання та самоаналізу; формувати почуття власної гідності.

Поняття для засвоєння: самопізнання, самосвідомість, самореалізація, критичне мислення, самоаналіз, самовдосконалення, почуття власної гідності.

Обладнання: ватмани, маркери, фліп-чарт, папір, фломастери, олівці.

  1. Ритуал вітання

Мета: привітатись усім в колі та створити позитивну атмосферу.

Кожен учень по черзі називає своє ім’я та улюблену справу. Кожен наступний – своє ім’я і улюблену справу та ім’я і улюблену справу попередніх учасників.

  1. Гра «Встаньте в коло».

Мета: дізнатись більше про інших та навчитись самоаналізувати себе.

— Це гра з подвійним змістом. Ви самі здогадаєтеся, навіщо ми граємо в цю гру, який експеримент над собою ми проводимо, яке нове знання про себе і про інших дає ця гра.

Зберіться тісною купкою навкруги мене. Коли я скажу «почали», ви закриєте очі і почнете рухатися в будь-яку сторону самим хаотичним чином, стараючись при цьому ні на кого не наступити. При цьому ви дзижчатимете, як бджоли, що збирають мед. Через деякий час я плесну в долоні. Ви повинні миттєво замовкнути і застигнути в тому місці і в тій позі, де вас застав сигнал. Не розплющуючи очі і ні до кого не торкаючись руками, спробуйте стати в коло. Це повинне відбуватися в повній тиші, інакше вам не вдасться відчути ні людей, що стоять поряд, ні тієї досконалої фігури, якою є коло. Ваше «коло» може виявитися з гострими кутами. Коли всі учасники гри займуть свої місця і зупиняться, я хлопну в долоні тричі, ви розплющите очі і подивитеся, яку фігуру вам вдалося створити.

  1. Гра «Рахуй до десяти».

Мета: навчитись взаємодіяти угрупі і прислухатись один до одного.

— Всі стають в коло, не торкаючись один одного плечима і ліктями. По сигналу «почали» слід закрити очі, опустити обличчя вниз і полічити до десяти. Хитрість полягає в тому, що рахувати ви будете по черзі. Хтось скаже «один», інший — «два», третій — «три» і т.д. Проте в грі є одне правило: слово повинна вимовити тільки одна людина. Якщо два голоси одночасно скажуть, наприклад, «чотири», рахунок починається спочатку. Все ясно? Почнемо.

У вас є десять спроб. Якщо за десять спроб ви доведете рахунок до десяти, вважайте себе чарівниками, а свою групу — незвичайно злагодженою. Після кожної невдалої спроби ви можете розплющити очі, подивитися один на одного, але без переговорів. Спробуйте зрозуміти один одного без слів — поглядами, жестами.

Ви знайшли важливу психологічну закономірність. Коли щось не виходить, люди починають злитися, гарячитися, стають агресивними, недоброзичливими по відношенню один до одного. Треба вчитися стримуватися, не виражати гнів. Спробуємо ще раз...

  1. Яка я людина?

Мета: навчитись аналізувати себе.

— Людина часто ставить питання, але в основному іншим. Ці питання про що завгодно, тільки не про себе самого. Ми з вами весь час відповідатимемо на питання: «Яка я людина?»

Візьміть лист паперу і відповідайте на запропоновані питання.

1. Мій життєвий шлях: які мої основні успіхи і невдачі?

2. Вплив сім'ї: як на мене впливають мої батьки, брати і сестри, близькі?

Ваші відповіді повинні бути гранично відвертими, оскільки, окрім вас, їх ніхто не побачить. Тільки, з вашого дозволу, з цими відповідями ознайомлюся я. В кінці занять у вас нагромадиться більше десять відповідей на це просте і одночасно таке складне питання: «Яка я людина?» І ці відповіді допоможуть вам краще розібратися в собі.

  1. Всі — деякі — тільки я

Мета: навчитись взаємодіяти з іншими

Всі сідають на стільці, які утворюють широке коло. В колі повинно бути стільки стільців, скільки учасників в грі. Психолог стоїть в центрі, без стільця.

— Я зараз скажу щось про деяких людей. Все, кого мій вислів стосується, миттєво схоплюються з своїх стільців і прагнуть зайняти один із стільців, що звільнилися. Якщо мій вислів стосується і мене, я теж можу зайняти чий-небудь стілець. Той, хто залишився без стільця, стає ведучим. Забороняється пересідати на сусідній стілець. Спробуємо.

«Всі, хто сьогодні прокинувся у хорошому настрої...»

«Всі, хто сьогодні прийшов в школу...»

«Всі, у кого в чорних кучерях золотий обруч...» (Вибирається прикмета тільки однієї дівчинки в групі. Коли вона встає, то ведучий прагне зайняти її місце.)

Після першої спроби гри, ведучий «відкриває карти»:

— Я поставила три питання. В першому випадку відгукнулися деякі, а інші сказали: «Це до мене не відноситься». В другому випадку відгукнулися всі без виключення. А в третьому — тільки одна людина. Ця гра так і називається: «все — деякі — тільки один». За допомогою цієї гри ми можемо дізнатися один про одного щось нове.

  1. Які ми?

Мета: навчитись аналізувати оточуючих людей.

Всі сідають в коло, одержують від психолога невеликий листок. Кожний учасник пише у верхній частині листа своє ім'я і розділяє лист вертикальною лінією на дві частини. Ліву відзначаємо зверху знаком «+», праву — знаком «-». Під знаком «+» перераховуємо: назва улюбленого кольору, улюблена пора року, улюблений фрукт, тварина, назва книги, те, яким чином легше всього доставити учаснику задоволення, і т.п.

У правій частині листа під знаком «-» кожний називає: нелюбимий колір і т.д.

Психолог по черзі читає назву кожного пункту, пише свої відповіді і бере участь у вправі разом зі всіма. Знайомство з відповідями.

  1. Ритуал прощання

Встати в коло. Покласти руки один одному на плечі. Привітно подивитися один на одного і попрощатися.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.