Традиційні та нетрадиційні форми масової роботи

Опис документу:
В даній статті з власного досвіду наведені як традиційні, так і нетрадиційні форми масової роботи, які проводяться з вихованцями Охтирського міського центру позашкільної освіти-Мала академія наук учнівської молоді

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Традиційні та нетрадиційні форми масової роботи

Тематичні свята широко використовуються для виховання у дітей любові до землі своїх дідів і прадідів, пізнання витоків національної культури, свого родоводу, усвідомлення свого історичного коріння, ознайомлення з традиціями і звичаями українського народу.

Традиційно на січень припадає найбільше свят. Це пов”язані не тільки з

новорічною обрядовістю. Зимовий період давав людям можливість перепочити від тяжкої фізичної праці, заповнивши вільний час різноманітними формами дозвілля.

Подібні свята, якщо вони добре організовані, допомагають національному вихованню дітей, залишають яскраве і радісне враження. В закладі розроблені і проводяться наступні дійства: „Українські вечорниці”, „День Святого Миколая”, „Купальський віночок”, „Різдво прийшло!”, „Коляда”, „Щедрий вечір”, „Живі символи України”, „Свята Покрова”, „Зимові звичаї та обряди українського народу”, „Українка, україночка”, „Здрастуй, весно красна1” та інші. Вони насичені патріотичними почуттями, любов”ю до рідної землі, свого народу, держави і вбирають в себе мудрість українського народу, щирість душі й щедрість серця. Використовуються і авторські творчі доробки. Так, дуже цікавим є свято „Народні обереги”, де мова йде про український віночок, козацьку шапку і рушник. Зал при цьому оздоблюють за народним звичаєм рушниками, керамікою, виробами з соломи, а розповідь ведучої про обереги доповнюється театралізованими сценами, українськими танцями та піснями, а також вікторинами та іграми. До вікторин входять запитання про кількість квітів у вінку та про значення кожної з них, а також про те, які кольори використовували при вишиванні рушників, та інші запитання, пов”язані з оберегами. Після свята діти дізнаються багато цікавого.

Однак, найбільш вдалим і змістовним заходом виховного напрямку зарекомендувало себе Купальське свято. Вже стало доброю традицією, що 7 липня вихованці збираються і разом зі своїми керівниками збирають сировину лікарських рослин ( саме в цей період працює оздоровчий профільний табір). А потім дівчата плетуть чудові різнобарвні вінки з квітів. В подальшому вінки висушують і прикрашають ними кімнату народознавства „Світлицю”. Взимку із зібраних на Івана Купала лікарських рослин „фіто-бар” готує цілющі запашні чаї, які із задоволенням дегустують вихованці і їх батьки. З особливим захопленням вихованцями відтворюється дійство купальського вечора, яке зазвичай відбувається на одному з мальовничих берегів річки Ворскли..

До цих свят залучаються всі вікові категорії вихованців. Такі заходи не залишають нікого байдужими. Діти черпають з них народну мудрість, знання тонкощів обрядів, легенд та естетичної насолоди народної творчості. Окреме місце в циклі тематичних свят посідають родинні свята: „Роде наш красний, ” „Сопілка з маминої калини”, „Щастя бути разом” тощо, спрямовані на виховання почуття гордості за свій народ, родину, які зберегли мову, звичаї і традиції своїх пращурів. Практична значимість таких свят полягає в тому, що яскраві сильні враження, які закарбувались в пам’яті на все життя під час родинних свят, допомагають зрозуміти, що батьківський дім – основна школа для кожного, де людина пізнає самого себе, досліджує свій рід, вивчає і зберігає звичаї і традиції. Під час заходу діти разом з батьками представляють свої родоводи, складають родовідні дерева, відновлюють або створюють родинні герби, дізнаються про походження свого прізвища, розповідають про визначних людей власного родоводу. Діти мають можливість глибше осягнути духовні надбання попередніх поколінь, дізнатись про їх побут і дозвілля, переконатися в тому, що наші предки любили красиве у житті, примножували його, творили добро, утверджували високу мораль.

Отже, з метою організації змістовного дозвілля в закладі проводяться наступні форми масової роботи: тематичні вечори, виставки, конкурсно-розважальні та пізнавальні програми, конкурсно-спортивні змагання тощо. Поряд з традиційними заходами щодо масової роботи, виникають і нові форми українознавчого, краєзнавчого змісту.

Форми масової роботи дають розвиваючий вплив на інтелектуальне, емоційне, духовне та моральне ставлення особистості до навколишнього світу, забезпечують організацію культурного дозвілля дітей та підлітків, спілкування з однолітками у різних формах ігрової та дозвіллєво-розважальної діяльності, поліпшення психологічного здоров”я, зняття психологічної напруги.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.