Тестова методика «АУДІАЛ, ВІЗУАЛ АБО КІНЕСТЕТИК»

Опис документу:
Якщо батьки та педагоги знають, до якої категорії належить дитина, їм легше вибудовувати відносини. Як визначити провідний канал сприйняття і «переробки» інформації? Дайте відповідь на питання невеликої анкети, і ви зможете визначити, хто ваша дитина.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

АУДІАЛ, КІНЕСТЕТИК, ВІЗУАЛ?

Всі ми по-різному сприймаємо навколишній світ і «обробляємо» отриману з нього інформацію. Людей, у яких ведучий канал сприйняття - слуховий, називають аудіалами. До Візуалів велика частина інформації надходить через зір, до кінестетиків - за допомогою рухів і відчуттів: дотик, нюх, відчуття. Візуалів - більшість. Менше всіх аудіалів. Існує і четверта категорія - дискрети, які «переробляють» інформацію шляхом логічного осмислення, з допомогою цифр, знаків, логічних доказів. Але серед дітей-дошкільників їх немає.

        Класифікація, звичайно, умовна, та й люди, які повністю відповідають якомусь одному типу, зустрічаються рідко, але про переважання різних рис у характері дитини говорити можна. Враховувати ж ці особливості при навчанні малюка, розвитку у нього нових умінь і навичок, в тому числі налагодження контактів з оточуючими, - необхідно.

        Якщо батьки та педагоги знають, до якої категорії належить дитина, їм легше вибудовувати відносини. Як визначити провідний канал сприйняття і «переробки» інформації?

Дайте відповідь на питання невеликої анкети, і ви зможете визначити, хто ваша дитина.

ТЕСТ «АУДІАЛ, ВІЗУАЛ АБО КІНЕСТЕТИК»

 

  1. У які іграшки краще грається дитина?

А. Іграшки, які видають різні шуми і звуки, в тому числі музичні інструменти. Любить слухати музику, казки.

В. Настільні ігри, пластилін глина, приладдя для малювання, книги з барвистими картинка. Любить ліпити, малювати, вирізати складати пазли. Заняття та ігри, які засновані на взаємодії очей і рук.

К. М'які іграшки, конструктори, ігри-саморобки. Все, що можна розбирати, м'яти, гнути. Любить розфарбовувати, клеїти, майструвати.

  1. Як ставиться до того, як одягнена?

А. Все одно, який одяг. Може не одягнути лише ту річ, про яку хтось відгукнувся погано.

В. Ретельно підбирає гардероб. Любить вбиратися.

К. Їй подобаються теплі, комфортні речі. Надає перевагу звичному і зручному одягу, що не сковує рухів.

  1. Як висловлює почуття, любов до рідних?

А. Словами. Може при цьому навіть не дивитися на вас.

В. Важливий особистий контакт очі в очі, необхідно бачити ваше обличчя.

К. Потребує фізичного контакту - обійми, поцілунки.

  1. Чим любить займатися?

А. Послухати музику, поговорити, пошуміти.

В. Мовчазна, вважає за краще спостерігати за іншими. Їй подобається дивитися телевізор, розглядати картинки в книжках.

К. Обожнює рухливі ігри, спорт. Енергійний, не може довго концентрувати увагу на одному предметі.

  1. У що вважає за краще грати?

А. Із задоволенням придумує і організовує ігри, розподіляє ролі. Але якщо намічаються рухливі ігри, швидко байдужіє.

В. Може подовгу займатися на самоті. Перш ніж почати гру з іншими дітьми, їй необхідно придивитися, що і як вони роблять.

К. Любить активні ігри зі стрибками, бігом, боротьбою.

  1. Як поводиться, коли хвилюється, боїться?

А. Здригається від кожного звуку, прислухається до кроків.

В. Поправляє одяг, ніби він пом'явся, забруднився, намагається його розгладити, обтрусити.

К. Постійно куйовдить волосся або щось перебирає в руках.

  1. Улюблена вихователька або педагог - швидше за все це:

А. Жінка з приємним голосом.

В. Наймиловидніша і красиво одягнена.

К. Та, від якої приємно пахне, яку можна обійняти.

  1. Що відволікає її на заняттях найбільше?

А. Сусід бубонить весь час щось під ніс.

В. Зацікавлено дивитися у вікно.

К. Незручні тверді стільці, шорстка парта.

  1. Як говорить?

А. Говорить швидко. Емоційний, товариський, багатослівний, часто базікає сам з собою.

В. Розмовляє повільно. Мова образна, в розмові малює «живі картини» перед співрозмовником.

К. Розмовляє ритмічно. Багата жестикуляція, безліч епітетів «про відчуття».

  1. Які слова використовує найчастіше?

А. Слухати, ритм, звуки, говорити, мовчати, гучний, тихий, спокійний.

В. Дивитися, бачити, спостерігати, яскраво, картина, світлий, темний.

К. Хапати, відчувати, чіпати, торкати, переживати, тримати, тиснути, теплий, холодний.            

  1. Чи любить читати?

А. З великим задоволенням слухає, як їй читають інші.

В. Читає сама захлинаючись.

К. Хотіла би пограти в що-небудь.

БІЛЬШЕ «А». АУДІАЛ

        Ці діти пам'ятають в найдрібніших подробицях, хто, де, коли, що і якими словами сказав. Вони миттєво «схоплюють» імена та по батькові, але легко забувають особи. Найбільше задоволення для них - бесіда, вони ніколи не зацікавляться книгою, якщо є з ким поговорити. Всі секрети та новини їм відразу стають відомі. Ні, вони не прагнуть спеціально дізнатися, про що ви розмовляєте, просто слух у них розвинений набагато краще, ніж у інших. Малюки-аудіали мають великий словниковий запас, але можуть трохи відставати від однолітків у розвитку навичок, пов'язаних із зоровим (пошук відмінностей на картинках) і моторним (вміння вправно залазити на гірку, швидко і довго бігати) сприйняттям. У своїй промові аудіали часто вживають слова «послухайте», «чуєш», «шумно», «тихо». Думають такі діти за допомогою внутрішнього мовлення, подумки промовляючи свої репліки і відповіді співрозмовника, припускаючи, який у нього буде голос, яка інтонація. Люблять радіо. Їм подобаються телевізійні передачі, де переважають «слова», а не «картинки». Вони дуже уважні в розмовах. У бесіді з аудіалом корисно використовувати голосові можливості: паузи, інтонацію, гучність. У молодшій школі аудіали часто добре вчаться, їх сильна сторона - розвинені слухова пам'ять і мову, але нерідко бувають труднощі з правописом і малюванням. У середній школі аудіали, які звикли експлуатувати свою пам'ять, зазвичай демонструють значно менші успіхи. У цей період варто приділяти більше уваги читання, промовлянню, повторення правил вголос. Аудіали музичні й легко «схоплюють» іноземні мови. Їм рекомендується користуватися в першу чергу аудіоматеріалами. При виконанні домашнього завдання такі діти можуть ворушити губами і говорити самі з собою. Ще одна особливість аудіалів, з якою пов'язані труднощі в школі, - здатність розповісти тільки з самого початку.

БІЛЬШЕ «В». ВІЗУАЛ

        Візуали миттєво запам'ятовують обличчя, але часто забувають імена і прізвища. Легко знаходять дорогу навіть туди, де були тільки раз. Мова дітей-візуалів наповнена словами «подивіться», «ви бачили», «гарний», «яскравий», «червоний», «зелений» ... Думають вони образами. В процесі мислення в їх голові виникають картинки з минулого, уявлення про майбутнє, образи, програються уявні ситуації - як в кіно (у маленьких візуалів бурхлива і жива фантазія).

         Малюки з візуальним сприйняттям ненавидять обійми, поцілунки і сюсюкання, однак охоче поговорять з вами на дорослі теми (на відстані витягнутої руки). Виглядають зазвичай старшою за свої роки, тому що тримаються відокремлено і трохи зарозуміло. Люблять повчати старших і цитувати фрази «з телевізора», який обожнюють. Вловлюють по виразу обличчя ваші настрій і бажання, але не завжди дають вам зрозуміти це (звичайно ж, в своїх інтересах). У візуалів чудова зорова пам'ять, добре розвинена дрібна моторика, але вони ніяк не розуміють словесні інструкції, часто перепитують завдання. Швидко запам'ятовує колір, форму, розмір. Їм легко даються розповіді по картинках. Їх очі шукають інформацію.

        Діти-візуали рано починають писати друкованими літерами і вже до школи вміють досить швидко читати. У вихованні візуала необхідно приділяти увагу розвитку мовлення (він неговіркий), комунікабельності (вмінню спілкуватися), фізичної координації. Візуали-школярі легше запам'ятовують пояснення вчителя, якщо вони дублюються на шкільній дошці або на плакатах-схемах: їм простіше побачити і візуально запам'ятати слово, ніж зрозуміти правило, чому треба писати саме так. Наочні посібники, ілюстрації, використання кольорових олівців: зарисуйся, відтвори, виділи - все це сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Дозволяйте своїй дитині підкреслювати кольоровими ручками важливі пункти в книзі. Візуалам їм життєво необхідно мати чернетку, в якому можна креслити, малювати.

БІЛЬШЕ «К». КІНЕСТЕТИК

        Під час розмови кінестетики роблять багато рухів і жестикулюють, стоять близько до співрозмовника, а ось в очі дивляться рідко. Такі діти не можуть довго сидіти біля телевізора і частіше за все не люблять театр. Зате обожнюють возитися, битися і влаштовувати різні змагання. Малюк-кінестетик ні за що не буде слухати казку перед сном, якщо ви при цьому не гладите або не обіймати його. Він прив'язаний до батьків, особливо до мами, довго не злазить з рук і навіть в молодшому шкільному віці люблять забиратися до батьків на коліна.

        Його варто частіше цілувати і обіймати. Коли говорите малюкові «молодець», не забудьте погладити його по голові або притиснути до себе. У промові кінестетиків присутня величезна кількість якісних прикметників. Описуючи улюблену іграшку, дитина швидше скаже «м'який пухнастий ведмедик», ніж «коричневий ведмедик». Такі діти часто використовують слова «відчуваю», «відчуваю», «жарко», «холодно», «боляче», «жорстко», «м'яко». У кінестетиків добре розвинена інтуїція. Читання ж викликає почуття дискомфорту: нема чим зайняти руки, пальці знемагають від бездіяльності, ноги жадають рухів. Нерідко вони починають раніше писати, ніж читати, тому читання їх потрібно вчити через лист. Часто, коли пробують писати, водять пальцями по тексту.

        Про кінестетиків кажуть, що вони «дивляться руками». Не біда, що іграшки малюків цього типу недовговічні: розбираючи, вони пізнають світ. Їм важко всидіти на місці, займаючись однією справою. Не можуть довго концентрувати увагу на одному об'єкті. У школі таким дітям матеріал дається значно легше, якщо навчання супроводжується практичною роботою: необхідно помацати руками, скласти, зібрати, сконструювати, понюхати, навіть спробувати на смак те, що потім стане джерелом знань. Люблять все записувати, якщо будуть тільки слухати або дивитися, то не сприймуть і половини інформації. Зате ці діти дуже грамотні.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»