До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
6
міс.
1
3
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Тести для перевірки № 5 (самоконтроль). Мистецтво Далекосхідного культурного регіону.

Опис документу:
Тести для перевірки № 5 (самоконтроль). Мистецтво Далекосхідного культурного регіону. Дані тести служать для самоконтролю і узагальнення знань учнями 10 класу з мистецтва Китаю, Японії, Північної та Південної Кореї. Тести складені у трьох варіантах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тести для перевірки № 5 (самоконтроль)

Мистецтво Далекосхідного культурного регіону

І варіант

1. Назвіть країни, які належать до країн Далекосхідного культурного регіону:

а) Китай, Японія, Північна та Південна Корея

б) Китай, Японія, Монголія, Австрія, Камбоджа

в) Китай, Японія, Північна та Південна Корея, Гана

г) Китай, Японія, Корея, Парагвай, Камбоджа

2. Кредо далекосхідних культур – це...

а) “Навчити людину бути щасливою неможливо, але виховати її так, щоб вона була

щасливою, можна”.

б) “Спочатку вдосконалюй себе, а потім і світ навколо себе”.

в) “Любити – значить жити життям того, кого любиш”.

г) “Ті, хто освітлює життя інших, не залишуться самі без світла”.

3. Особливістю традиційного китайського живопису є такі риси, крім...

а) втілення традицій, заснованих на вдумливому спогляданні природи, пошуку певних сенсів, перетворенні зовнішнього і видимого у внутрішній стан;

б) копіювання зовнішнього світу, прагнення до натуралізму та зовнішньої подібності;

в) передача настроїв та переживання, які виникають від спілкування з природою;

г) для передачі безмежності простору і часу використовується розсіяна, повітряна

перспектива та горизонтальні і вертикальні сувої (замість лінійної перспективи).

4. Певні естетичні принципи лежать в основі тривіршів (наприклад, у хоку поета-

філософа Мацуо Басьо) ), в яких виражена душа Японії, крім:

а) лаконізм

б) живописність

в) надзвичайна виразність лінії

г) багатство деталей

5. Найвідоміший японський художник в пошуках свого стилю застосував десятки

псевдонімів, став новатором в царині гравюри укійо-е (серії гравюр “Тридцять шість

видів Фудзі”, яку відкривала гравюра “Велика хвиля в Канаґава”, “Вулична сцена” та

ін.), це - ...

а) Кацусіка Хокусай

б) Кітагава Утамаро

в) Моноробу Хисикава

г) Харунобу Судзуки

6. Майстром побутових сцен і навіть генієм корейського живопису вважають...

а) Чон Сон Оп

б) Кім Хон До

в) Ан Ген

г) Неп Сан Бек

7. В основу моделі саду в Японії покладено союз трьох головних стихій, крім одного,

що не належить до союзу...

а) вода або пісок

б) каміння

в) фонтани, водоспади

г) рослини (дерева і квіти)

8. Невід’ємною частиною великого музичного дійства – Китайської (Пекінської) опери – є такі характеристики, крім:

а) органічний сплав музики, поезії, танцю, бойових мистецтв;

б) кожен виконавець має своє амплуа із символічною кольоровою гамою гриму;

в) актори використовують дерев’яні маски, які можна миттєво міняти під час вистави;

г) для іноземців репліки акторів дублюються титрами на спеціальномц табло;

д) акторам дозволяється імпровізація жестів.

9. Назвіть ім’я кіноактора, майстра бойових мистецтв, інструктора і актора бойового кіно, найвпливовішого митця бойового жанру ХХ ст., який знявся у 36 фільмах, а

про нього знято до 30 фільмів:

а) Донні Йен

б) Брюс Лі

в) Джекі Чан

г) Джет Лі

10. Установіть відповідність між поняттями і їх значенням:

а) Амплуа

б) пентатоніка

в) ікебана

г) гравюра

1) Традиційне японське мистецтво складання букетів (аранжування квітів).

2) Гуань Ін Ши – це божество (йому поклоняються в Китаї), що дослухається до благань про допомогу і простягає в потрібний момент одну з тисячі своїх рук; таку тисячоруку богиню китайці втілили у танку “Танець тисячі рук”.

3) Звукова система, характерна для традиційної музики країн Далекого Сходу, Індії, Африки та ін.; безпівтоновий лад у межах октави, має 5 звуків різної висоти (до-ре-мі-соль-ля).

4) Спеціалізація актора на виконанні ролей, схожих за своїм типом, наприклад, трагік, комік.

5) Вид графіки; тиражовані зображення, виконані шляхом друку з рельєфних поверхонь або через трафарет.

11. Установіть відповідність між поняттями і їх значенням:

а) Конфуцій

б) конфуціанство

в) даосизм

г) буддизм

1) Вчення, що є протилежним полюсом найпоширенішого вчення і займає друге місце за ступенем впливу в Китаї; канони цього вчення приписують китайському філософу Лао-Цзи (VІ-V ст. до н. е.); суть вчення – захоплення природою, осягнення її законів, і все з метою взаємодії зі світом, а не прагнути змінювати його.

2) Одна з найдавніших світових релігій, що існує понад 2500 років; зародилася в Індії і проникла в Китай, поширилася в основному в Азії; хоча це вчення вважається релігією і має багато ознак релігії, як-от храми, чернецтво, молитви, у ньому немає віри в Бога-творця, тому його нерідко називають «атеїстичною» релігією; на практиці поширені певні ритуали, поклони, жертвоприношення, паломництво, монотонні співи, медитації.

3) Це – традиційна народна релігія Японії (з японської означає «шлях богів»); ця релігія не відзначається особливою глибиною філософської доктрини, не має засновника та єдиного святого письма; виконувала роль державної релігії Японії у 1870-1945 рр.; об'єктами поклоніння є небесні й земні божества (камі) – небожителі, духи і явища природи, герої старовини, померлі родичі, тварини, предмети побуту тощо; головним принципом цього вчення є жити зараз, бути «чистим, світлим, правильним і відвертим», а не готувати себе до загробного світу.

4) Етично-суспільне вчення; система цінностей, що регулюють стосунки між людьми за принципом: стався до інших так само, як хотів би, щоб ставилися до тебе.

5) Давньокитайський мислитель і філософ (551-479 рр.), що висунув як соціальний ідеал шляхетну людину-гуманіста, що має високі моральні якості.

12. Установіть відповідність між назвою архітектурних споруд далекосхідного

регіону і їх виглядом:

а) Храм Неба в Пекіні, Китай

б) Великий китайський мур

в) Замок Хімедзі, Японія

г) Королівський палац Кьонбоккун у Сеулі, Південна Корея

1) 2) 3) 4)

Тести для перевірки № 5 (самоконтроль)

Мистецтво Далекосхідного культурного регіону

ІІ варіант

1. “Вірю в давнину і люблю її!” – відома фраза, в якій втілено глибоке шанування традицій, що стало підвалиною китайської культури, належить...

а) Конфуцію

б) Лао-Цзи

в) Кацусиці Хокусаю

г) Коно Байрею

2. За уявленнями китайців, еталоном прекрасного, утіленням світобудови, основним об’єктом і невичерпним джерелом творчого натхнення митців є...

а) людина

б) всесвіт

в) духовний світ

г) природа

3. Багато митців китайського живопису велику увагу приділяють таким рисам,

крім:

а) монохромному живопису, вважаючи, що це краще “розкриває сутність природи”;

б) лінії, лінійному рисунку та каліграфічним віршовим написам, які є майже в кожному творі, що засвідчують цілісність поезії, живопису і каліграфії та є творчим задумом

митця, ієрогліфи “озвучують” картину, розшифровують символічний смисл;

в) наявність у творах незаповнених ділянок, що маскуються під зображенням світлої хмаринки чи білого туману: глядач має право на свободу для фантазії та роздумів;

г) майстри обов’язково ставлять на творі печатку червоного кольору, засвідчуючи свою

особу;

д) простір, об’єм, рух художники на картині передають, користоючись прийомами

світлотіні.

4. На тлі величних ландшафтів, зображуючи мініатюрні фігурки людей, китайські митці хочуть підкреслити, що людина – це...

а) символ стійкості й непохитності у боротьбі з силами природи;

б) символ тісної єдності з природою;

в) спостерігач законів життя природи;

г) лише незначна ланка Всесвіту, яка залежить від його могутності.

5. Назва гори, яку оспівують у своїх творах японські живописці...

а) Карасава

б) Кіта

в) Фудзі (Фудзіяма)

г) Обамі

6. В ікебані – “візитівці” Японії – відображено філософський принцип триєдності

світу – трьох основних елементів композиції, крім:

а) Небо

б) Повітря

в) Земля

г) Людина

7. Для японського традиційного театру Но притаманні такі характеристики, крім:

а) найголовніший засіб виразності емоцій та їх відтінків (радості, злості, гумору, пафосу тощо) є маски – існує близько 200 різних типів масок;

б) вистава відбувається на квадратній сцені, відкритій з трьох боків, – такий мінімалізм

в оздобленні сцени і одноманітні рухи акторів – для пробудження уяви глядачів;

в) у театрі Но переважають жести, і кожен з них має значення;

г) актори можуть використовувати грим і міміку;

д) вистава триває понад три години, складається з декількох п’єс, що перериваються

мініатюрами з буденного життя і танцями; у виставі грають тільки чоловіки.

8. В Японії самостійним видом мистецтва є і викладається в школах – ...

а) творчість (в середній молодшій школі – ремесла)

б) каліграфія (мистецтво пера)

в) музика (освоєння музичного інструменту)

г) мистецтво

9. Найрозвинутіша кіноіндустрія у цих трьох країнах, крім:

а) США

б) Індії

в) Китаї

г) Кореї

10. Установіть відповідність між поняттями і їх значенням:

а) Нецке

б) пагода

в) сувій

г) хоку

1) Смужка паперу, тканини, папірусу, пергаменту, що намотували на паличку і згортали в трубку; форма давнього рукопису.

2) Це п'ятивірш, що складається із чергування п'яти- та семискладових рядків (5—7—5—7—7), заключні, завершальні рядки називаються аґеку; одиницею віршового метра у п’ятивірші вважається склад, велике значення надається музичній тональності.

3) традиційний жанр японської лірики, який виник у XV ст., що було зумовлено розвитком міської культури (в перекладі означає «початкова форма»); це віршована форма, що складається із трьох рядків, які містять 17 складів (5, 7, 5 складів); збірки віршів впорядковувалися за порами року; картини природи такі, якими є насправді, а почуття глибоко приховані і вгадуються через натяк на стан природи.

4) Буддистська чи індуїстська споруда культового призначення; із санскр. – священний, з яп. – вежа скарбів.

5) Це візітівка декоративно-ужиткового мистецтва Японії – мініатюрні статуетки, виготовлені переважно з дерева чи слонової кістки; символічні фігурки, нині використовуються як твір мистецтва, амулет, брелок.

11. Установіть відповідність між жанрами традиційного китайського живопису і їх представниками:

а) “Гори і води” (шань-шуй)

б) “Квіти і птахи” (хуа-няо)

в) “люди” (жень-у-хуа) (портрети)

г) “тварини” (анімалістика)

1) Хаяо Міядзакі Хасекура Ісуна Аюмі Касай

2) Чжоу Фан Ци Байші Янь Лібень

3) Лю Цзи Сяо Юньлінь Ма Юань

4) Ван Вей Лі Сисюнь Лі Чжаодао

5) Лен Му “Два кролики” Худ. Невідомий. Тигр

12. Установіть відповідність між назвою архітектурних споруд далекосхідного регіону і їх виглядом:

а) Найдавніша у світі пагода Суньюесі, Китай

б) Пагода Сейгантодзі, Японія

в) Монастир Тодай-дзі, Японія

г) Сучасна архітектура Сеула, Південна Корея

1) 2) 3) 4)

Тести для перевірки № 5 (самоконтроль)

Мистецтво Далекосхідного культурного регіону

ІІІ варіант

1. Визначіть, яке твердження найбільш повно дає пояснення, чому китайці

називають свою країну “Піднебесною”:

а) віддають данину традиціям предків, які вважали, що Китай – єдина держава, яка обіймає всі землі світу, знаходиться в середині – “під Небом” – китаєцентричного світу, в якому панує система китайських цінностей і порядку, а що за межами – то варвари;

б) слово “Піднебесна” – красивіша і поетичніша назва, ніж назва Китай;

в) обожнюючи саме небо і поклоняючись йому, вважають, що воно благоволить всьому населенню “обраної” держави;

г) згідно з релігійними переконаннями вважають, що імператор – небесний посланець і намісник, його небесна влада поширюється на всю територію країни;

д) нічого, крім Китаю, під небом в принципі немає, тобто все, що “під небом” – Китай.

2. Ще з епохи Середньовіччя Європа одержала перші відомості, що Японія (в

перекладі з японського Ніхон) – це...

а) країна небаченої чемності та казкового багатства;

б) країна, яка першою зустрічає сонце з-за морського горизонту – “Країна сонця, що сходить”, “Країна вранішнього сонця”;

в) острівна країна – на сьогодні відомо 1500 островів, чотири з яких великі – Хоккайдо, Хонсю, Сікоко, Кюсю;

г) дбайливе, уважне ставлення до мистецтва, історії країни, її природи, традицій та особливостей побуту.

3. У традиційному японському образотворчому мистецтві – стиль “укійо-е” –

грввюра на дереві – зображено такі сцени , крім:

а) красуні-гейші

б) актори театру Кабукі

в) борці сумо

г) різні природні краєвиди

д) танцівники у парі

4. Назвіть, хто, відповідно до традиційних релігійно-філософських уявлень, в давнину кожен звукоряд, кожен звук пов’язував з певною порою року, годиною доби, положенням Сонця і Місяця тощо, тому одні мелодії виконували навесні, інші влітку, восени чи взимку:

а) китайці

б) японці

в) корейці

г) в’єтнамці

5. Визначіть країну далекосхідного регіону, де танці поділяються на багато видів (буддійські, конфуціанські, шаманські, придворні і народні, танці в масках) , а в виставах беруть участь водночас до двохсот танцівниць і танцівників:

а) Китай

б) Японія

в) Корея

г) В’єтнам

6. З 2005 р. внесено до шедеврів “усного спадку людства” і нещодавно - до списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО саме (дві відповіді):

а) Китайську (Пекінську) оперу

б) японський театр Но

в) японський театр Кабукі

г) японський театр Кьоген

7. Для японського традиційного театру Кабукі характерні такі риси, крім:

а) “майстерність співу і танців” – так дослівно перекладається “Кабукі” («Ка» 歌 – пісня, «бу» 舞 – японський традиційний танець і «кі» 伎 – техніка, акторська майстерність); це мистецтво пов’язують з іменем жриці синтоїстського храму в Ідзумо танцівниці Окуні, яка славилася виконанням релігійних танців;

б) специфікою театру є складний різнокольоровий грим, нанесений на обличчя акторів, що строго визначений роллю (амплуа) актора, та символічне і пишне вбрання акторів, яке робить виставу видовищною і яскравою;

в) інколи актори використовують маски, які не міняють протягом вистави;

г) сцена має дерев’яний поміст, що тягнеться через весь зал; в цьому театрі вперше в світі ще у ХVІІІ ст. застосовано сцену, яка обертається, механічні люки й інші технічні пристосування; декорації та реквізит роблять меншими від натуральних розмірів, щоб підвищити значимість акторів;

д) використовується особливий вихід актора на сцену – прямо із залу, і при цьому

традиційно актори акцентують увагу на позах – певне положення тіла, рук, голови

(зігравши роль, актор спускається в залу для глядачів).

8. Творчість режисера Акіри Курасави принесла Японії світову славу завдяки його фільмам...

а) “Великий бос”, “Кулаки люті”, “У бій вступає дракон”, “Повернення дракона”

б) “Расьомон”, “Жити”, “Ран”, “Сім самураїв” (“Чудова сімка”)

в) “П’яний майстер”, “Поліцейська історія”; “Розбірка у Бронксі”

г) “Без обличчя”, “Вбивця”, “Світле майбутнє-1”, “Світле майбутнє-2”, “Круті”

д) “Герой”, “Дорога додому”, “Прокляття золотої квітки”, “Будинок літаючих

кинджалів”

9. Назвіть місто, де проводиться (щорічно у жовтні з 1985 р.) найбільший міжнародний кінофестиваль Азії:

а) Пекін

б) Пусан (Корея)

в) Гонконг

г) Улан-Батор

д) Токіо

10. Розташуйте по порядку послідовність роботи художника, різьбяра і друкаря у процесі створення гравюри в стилі “укійо-е” в Японії:

а) на дощечки наносили потрібні кольори (навіть до 6 кольорів)

б) всі кольори утворювали готову композицію на паперовому відбитку

в) створювався малюнок (ескіз) на білому папері

г) робилися відбитки кожного кольору окремо на злегка зволоженому рисовому папері

ґ) наклеювалися малюнки на дерев’яні матриці-дошки

д) кожна дощечка призначалася для окремого кольору

11. Установіть відповідність між країнами Далекосхідного регіону і їх винаходами:

а) Китай

б) Японія

в) Корея

1) Вони подарували світу геометрію, алгебру, також систему чисел і шахи; у них зародилися основи хірургії понад 2500 років тому (вже тоді проводилися складні операції на головному мозку і внутрішніх органах); кінематограф - Боллівуд – обігнав Голлівуд з випуску фільмів; священна тварина – корова – безперешкодно ходить по містах, дорогах і пляжах, їх не можна чіпати і їсти.

2) Вони першими розробили свій алфавіт хангиль; об’єднали морські сили і, створивши броньовані кораблі-черепахи, розгромили флот ворога.

3) Вони першими створили мануфактури, поширили друковані книги, що піднесло національну літературу; були створені театр масок і театр “пісні і танців”, у якому ролі грали лише чоловіки; з’явився ляльковий театр; мініатюрна скульптура нецке; мистецтво ікебана, орігамі і корігамі, чайна церемонія, віяла - запозичені з іншої країни і розвинені в самостійне мистецтво.

4) Вони першими стали виготовляти посуд з порцеляни (“біле золото”), фарфор, винайшли техніку розпису по шовку (батик), папір, друкарство, компас, туш, віяло, петарди, порох для феєрверків сигнальних пристроїв, повітряного змія, флейту, барабан, дзвіночки, чавун, видобуток газу як енергоносія і солі методом випарювання; будівництво захисних стін та веж із цегли; порох, гармати, кулі, водяний млин, рослинні фарби, голковколювання та припікання для лікування простуди та ін.

12. Установіть відповідність між музичними інструментами Китаю, Японії і Кореї та їх описом:

а) Один з найпоширеніших китайських класичних інструментів – двошарова (двострунна) скрипка; використовується в сольних та оркестрових виступах, може використовуватися і в сучасних музичних композиціях, від поп-джазу; інструмент широко популярний в Японії та Кореї.

б) Японський щипковий музичний інструмент, грають на ньому за допомогою накладних нігтів-медіаторів (надіваються на великий, вказівний і середній пальці правої руки); гра на цьому інструменті поширена, передусім, при імператорському ворі; популярна і сьогодні.

в) Традиційний корейський ударний інструмент; складається з двох стягнутих мотузками шкіряних мембран та дерев’яного корпуса, нагадує за формою пісочний годинник; з’явився в часи існування держави Когурьо.

г) Традиційний японський щипковий музичний інструмент, з допомогою якого японські народні співці, сліпі музиканти акомпонували собі під час вистави; зародився в Китаї (ХІІІ ст.), а потім потрапив до Японії (1562 р.); сьогодні відомий і улюблений.

1) сямісен

2) кото (цитра)

3) тайко

4) ерху (ергу)

5) чангу

1) 2) 3) 4) 5)

1) 2) 3) 4) 5)

Тести для перевірки № 4 (самоконтроль)

Мистецтво Далекосхідного культурного регіону

І варіант

Відповіді:

1. а 2. б 3. б 4. г 5. а 6. б 7. в 8. д 9. б 10. а – 4, б – 3, в – 1, г – 5 11. а – 5, б – 4, в – 1, г – 2 12. а – 2, б – 1, в – 4, г – 3

Тести для перевірки № 4 (самоконтроль)

Мистецтво Далекосхідного культурного регіону

ІІ варіант

Відповіді:

1. а 2. г 3. д 4. г 5. в 6. б 7. г 8. б 9. г 10. а – 5, б – 4, в – 1, г – 3 11. а – 4 , б – 3, в – 2, г – 5 12. а – 3, б – 2, в – 4, г – 1

Тести для перевірки № 4 (самоконтроль)

Мистецтво Далекосхідного культурного регіону

ІІІ варіант

Відповіді:

1. а 2. б 3. д 4. а 5. в 6. в 7. в 8. б 9. д 10. в, ґ, д, а, г, б 11. а – 4, б – 3, в – 2 12. а – 4, б – 2, в – 5, г – 1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись