Тематика навчальних годин практичного психолога (за місяцями)

Опис документу:
Проведення великої кількості психологічних занять не завжди можливе в умовах роботи практичного психолога у різних напрямах та за різних потреб навчального закладу. Саме тому практичним психологам необхідно орієнтуватись на форму таблиці , яку кожен може заповнити з урахуванням специфіки своєї школи, теми та проблеми, над якою працює педагогічний колектив, особливостей класних колективів тощо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тематика навчальних годин практичного психолога

(за місяцями)

Вересень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Знайомство.

Моя школа, наша школа.

Я – учень (учениця).

Ми – учні.

Створювати мотивацію пізнання самих себе, іншої людини. Сприяти усвідомленню нової соціальної ролі, створення позитивного ставлення до неї.

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.:Шк. світ, 2003

  • //Психолог.-11-12, черв.2012.-С.42;

  • //Психолог.-№33, вересень 2010.- С.21

Збереження здоровя

2

Я – частина нашого класу

Сприяння адаптації до шкільного навчання, зменшити тривожність дітей у перші дні навчання в школі, сприяти встановленню дружніх стосунків

  • //Психолог.-№8, квітень 2012.-К.: Шк. світ. С.7

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

Збереження здоров’я

3

Чарівне дерево доброти

Добро і зло у повсякденному житті. Актуалізація прийняття морального вибору перед вчинками з позиції розуміння добра

  • Корекційні та розвивальні заняття з психологом. Т.Гончаренко.- К.: Шк. світ, 2007

Збереження здоров’я

4

Чи веселий, дружний клас?

Це залежить лише від нас

Розвиток ефективної взаємодії в учнівському колективі

  • Корекційні та розвивальні заняття з психологом. Т.Гончаренко.- К.: Шк. світ, 2007

Профілактика насилля

5

Різнобарвний підлітковий вік. Мій клас як частина моєї школи

Сприяння успішній адаптації до середньої школи

  • //Психолог.-№35, 2007 Адаптація п’ятикласників.

  • Матейчук О.Я. та мій світ

  • //Психолог.-№22(502) листопад.-С.12

Збереження здоровя

6

Емпатія – основа взаємодії

Формування навичок конструктивної взаємодії у класному колективі

  • //Психолог.-№13, 2005

Збереження здоровя

7

Мова – дзеркало душі. Я такий, як усі. Чи я інакший?

Сприяння усвідомленню своєї унікальності, повага до унікальності кожного

  • Широкорадюк Л. Лихослівя в шкільному середовищі: профілактика і корекція.- К.: Шк. світ, 2009

Профілактика насилля.

Дотримання прав дитини.

8

Вивчаю та створюю свою особистість

Формування вмінь позитивного прийняття себе, усвідомлення своїх перспектив розвитку

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

«Молодь України»

9

Правда про наркотики

Усвідомлення своїх потреб та емоційних станів як одна з головних засад здорового способу життя

  • Відеолекція, презентація, матеріали програми «Молодь на роздоріжжі» //Психолог.-№1, 2008

Профілактика наркоманії

10

Духовні потреби юнацького віку

Сприяння усвідомленню своїх духовних потреб та шляхів їх реалізації, усвідомленню взаємозв’язку та наступності різних вікових періодів людини

  • Помиткін Е. Психологічне забезпечення духовного розвитку дитини. Програми роботи з дітьми від 5 до 18 років.- К.: Шк. світ, 2008.- 128с.

  • Рєпнова Т. Фантазии между строк.- К.: Шк. світ, 2006.- 120с.

«Молодь України»

11

Періодизація життєвого шляху людини, вікові психологічні кризи та перспективи особистісного зростання

Сприяння мобілізації психофізичних сил учнівської молоді, формуванню свідомого ставлення до своєї життєвої перспективи, вірі у свої сили, позитивному мисленню щодо свого майбутнього та майбутнього однолітків

  • Помиткін Е. Психологічне забезпечення духовного розвитку дитини. Програми роботи з дітьми від 5 до 18 років.- К.: Шк. світ, 2008.- 128с.

  • Праці Т.Репнової, О.Мерзлякової. //Психолог.-№20, жовтень 2012

«Молодь України»

Жовтень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Мої відчуття

Продовжувати пізнавати себе через відчуття

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.-11-12, черв.2012.-С.42;

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Будемо добрішими

Розвиток толерантності

Збереження здоров’я

3

Ми відповідаємо за тих, хто нас любить

Розвиток відповідальності

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога.

  • //Психолог.-№28, липень 2007; №38, жовтень 2010.- С.26

Профілактика насилля

4

Про силу добра, силу волі, силу розуму

Допомога в усвідомленні процесу дорослішання, розвиток умінь усвідомлювати й висловлювати свої почуття та потреби

  • //Психолог.-№20, 2010.- С.18

  • //Психолог.-№12, березень 2008.- С.15

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

Збереження здоров’я

5

Мої потреби у країні знань.

Як ставитись до своїх помилок.

Розвивати вміння усвідомлювати й формулювати потреби, вміння ставитись до помилок як до свого досвіду

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.:Шк. світ, 2003

  • //Психолог.-№35, 2007 Адаптація п’ятикласників.

Збереження здоровя

6

Безпека спілкування в Інтернеті

Допомогти дітям захистити себе від небезпек віртуального світу й навчити поводитися у мережі Інтернет

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

Профілактика торгівлі дітьми

7

Лихослівя та авторитет в оточенні

Розвиток соціальної перцепції, спростування міфу «крутості» завдяки лайці, профілактика насилля в учнівському середовищі

  • Широкорадюк Л. Лихослівя в шкільному середовищі: профілактика і корекція.- К.: Шк. світ, 2009.- 128с.

Профілактика насилля.

8

Мистецтво бути собою

Сприяти усвідомленню взаємозв’язку поведінки та зовнішнього вигляду людини

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

«Репродуктивне здоровя нації» на період до 2015 року

9

Спілкування в моєму житті

Розвиток рефлексії, соціальної перцепції та навичок ефективної взаємодії

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора //Завуч.-№13.-2007

«Молодь України»на 2009-2015рр.

10

Конструктивний та деструктивний вплив

Розрізнення конструктивного, маніпулятивного, агресивного видів впливу

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

  • //Психолог.-К.: Шк. світ.-№12, березень 2008.- С.10

Профілактика насилля

11

Реклама в ЗМІ, маніпулятори від економіки і не тільки

Розвиток навичок критичного сприйняття інформації

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

  • //Психолог.-№40, 2007

Профілактика насилля

Листопад

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Світ емоцій. Які бувають емоції

Підтримувати в дітей мотивацію пізнання самих себе через емоції

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Урок милосердя

Виховувати доброту й чуйність, бажання наслідувати добрі справи однолітків, а також бажання допомогти людям з фізичними вадами

Профілактика насилля

3

Коли я гніваюсь, то…

Вміння усвідомлювати причини гніву та висловлювати невдоволення ввічливим способом

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога.

  • //Психолог.-№37, жовтень 2011.- С.3

Профілактика насилля

4

Випробування сили волі

Допомогти набути навичок саморегуляції, самостійного дотримання режиму дня

  • //Психолог, травень №20(404), 2010.- С.18

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.:Шк. світ, 2003

Збереження здоровя

5

Громадяни країни Дружба

Сприяти усвідомленню відповідальності за взаємини, розвиток почуття радості успіхам іншого

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

  • //Психолог.-№35, 2007 Адаптація п’ятикласників

Збереження здоровя

6

Коли мені сумно…

Розвиток саморегуляції емоційних станів

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

Збереження здоровя

7

Лихослівя – найкращий засіб для розрядки?

Альтернативи

Розширення уявлень учнів про засоби емоційної розрядки

  • Широкорадюк Л. Лихослівя в шкільному середовищі: профілактика і корекція.- К.: Шк. світ, 2009

Профілактика насилля.

8

Соціальні ролі. Гендерний аспект

Визначення поняття соціальних ролей з позиції їх рівності та взаємоповаги, подолання статево-рольових стереотипів

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному», тренінгові матеріали з гендерних питань

Профілактика насилля

9

Види взаємодії

Розгляд видів спілкування, аналіз основних стратегій взаємодії

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

  • Кухаренко Л. Ми різні – ми рівні.//Психолог.-№5, березень 2012

«Молодь України»на 2009-2015рр.

10

Психологічне маніпулювання. Коли воно виникає?

Розвиток критичного мислення, рефлексії, навичок аналізу ситуації

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

  • //Психолог.-№40, 2007.- С.6

«Молодь України» на 2009-2015рр.

11

Деструктивні організації, засади тиску в культових групах

Вироблення навичок критичного сприйняття та аналізу діяльності деструктивних культових організацій

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

Профілактика насилля

Грудень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Що допомагає передати емоції. Міміка, жести і дотики, погляди, інтонація

Вчити дітей розуміти свій емоційний стан, виражати свої почуття й розпізнавати почуття інших людей

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Відчуття

Сформувати навички самоконтролю, вміння слухати

  • //Психолог.-№25, липень 2010

Збереження здоров’я

3

Ми посваримось і помиримось

Розвиток умінь конструктивної взаємодії, вміння пробачати, миритися

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

  • //Психолог.-№4, лютий 2012

Профілактика насилля

4

Навчаємось із задоволенням. Відкриваємо свої здібності

Розвиток мислення, уяви, вміння спілкуватися, розвиток творчих здібностей учнів

  • //Психолог, травень №20(404), 2010.- С.18

«Молодь України». Розвиток обдарованостей

5

Комп’ютер – іграшка чи засіб здобуття інформації

Усвідомлення існування комп’ютерної залежності, формування внутрішньої мотивації ефективного використання техніки

  • //Психолог.-№41, 2007;

  • //Завуч.-№10, 2007

Збереження здоровя

6

Тютюнопаління. Чи круто курити?

Допомогти усвідомити небезпеку тютюнової залежності

  • Матеріали сайту «Твереза Україна»

Репродуктивне здоровя нації

7

Культура людини в конфліктній ситуації

Рекомендації щодо взаємодії з агресивним співрозмовником

  • Широкорадюк Л. Лихослівя в шкільному середовищі: профілактика і корекція.- К.: Шк. світ, 2009

  • Класному керівнику: як вирішувати конфлікти у класі//Упоряд.: Л.Шелестова, Н.Чиренко.-К.: Шк. світ, 2010.- 128с.

Профілактика насилля

8

Автоматична та усвідомлена поведінка

Розгляд поняття «соціальний стереотип» та його вплив на поведінку

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

Репродуктивне здоровя нації

9

Правда про наркотики

Усвідомлення своїх потреб та емоційних станів як одна з головних засад здорового способу життя

  • Матеріали програми «Молодь на роздоріжжі», «Сімейна розмова», відеоматеріали, мультимедійні матеріали сайту «Твереза Україна»

Репродуктивне здоровя нації

10

Виявлення психологічної маніпуляції – крок до її нейтралізації

Розвиток умінь аналізувати й регулювати емоційні стани

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

  • Психологічні тренінги в школі/Упоряд. Т.Шаповал.-К.: Шк. світ, 2006.- 128с.

Профілактика насилля

11

Психологічна безпека у взаємодії з деструктивними культами

Створення пам’ятки безпеки стосовно деструктивних культів

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

Профілактика насилля

Січень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Труднощі та потреби першокласника

Дати змогу учням озвучити свої труднощі, навчити усвідомлювати потреби

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Увага

Розвиток спостережливості

  • //Психолог.-№11-12, червень 2012.- С.42

Збереження здоров’я

3

Що таке характер

Сприяння розумінню слова «характер» і того, що його формують вчинки, звички, ставлення до себе, людей, праці

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005

Збереження здоров’я

4

Мрія про справжнього друга

Розвиток почуття особистої відповідальності за взаємини

  • //Психолог, липень 2008, вкладка

Профілактика насилля

5

Подолай своїх драконів. Я – хороший, ти – хороший, ми - хороші

Розвиток рефлексії, усвідомлення своїх вад, розуміння їх тимчасовості, корекція вчинками, прийняття себе

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005

Збереження здоров’я

6

Коли люди говорять неправду. Для чесності потрібна мужність та впевненість у розумінні

Усвідомлення необхідності моральних міркувань та відповідальності за свої вчинки

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005

Збереження здоровя

7

Володар часу. Кожен день - найкращий

Сприяти протидії засвоєнню подвійних стандартів, сприяти усвідомленню різниці між культурою і субкультурою

  • Широкорадюк Л. Лихослівя в шкільному середовищі: профілактика і корекція.- К.: Шк. світ, 2009

Профілактика насилля

8

Усі ми різні. Культура і субкультура в житті сучасних підлітків

Вміння розрізняти маніпулятивні впливи, розвиток толерантності й уміння обстоювати свої погляди ненасильницькими методами

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

«Молодь України» на 2009-2015рр.

9

Асертивна (гідна) поведінка

Формування навичок відповідальної поведінки

  • Я. Кальба. Вчинків потенціал старшокласника.-К.: Шк. світ, 2010.- 128с.

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

«Молодь України» на 2009-2015рр.

10

Техніки нейтралізації психологічних маніпуляцій

Тренінг навичок нейтралізації маніпулятивних впливів (за О. Сидоренко)

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

Профілактика насилля

11

Чим особисто для мене є ЗНО. Мобілізація когнітивно-вольового потенціалу у підготовці до іспитів

Сформувати мотивацію на досягнення успіху, формування позитивного мислення

  • Лагодюк Т Психологічна підготовка педпрацівників, учнів, батьків до ЗНО. Дрогобич, 2011. Методичний посібник.

  • Презентація «Стратегія підготовки до іспитів»

«Молодь України»

Лютий

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Коли мені лячно. Усунення страхів, неусвідомленої тривоги

Дати змогу дітям виразити свої страхи, неусвідомлену тривогу. Навчити трансформувати її

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Мова жестів, рухів, почуттів

Розвиток умінь пізнавати емоції та почуття

  • //Психолог.-№25, липень 2010

Збереження здоров’я

3

Кожен у чомусь дуже здібний

Розвиток самоповаги та поваги до інших, усвідомлення своїх здібностей і талантів, навичок колективної взаємодії

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

Збереження здоров’я

4

Коли нас ображають? Коли ми ображаємось? «Я – звернення»

Розвиток уміння пробачати, висловлювати свої почуття, трансформувати негативні емоції в творчість

  • //Психолог, липень 2008, вкладка

  • //Психолог.-№4, лютий 2012

Профілактика насилля

5

Мої потреби у різних сферах життя та потреби інших людей

Усвідомлення взаємозв’язку людей у спільноті, своїх прав та обов’язків щодо інших

  • //Психолог.-№35, 2007

  • Помиткін Е. Психологічне забезпечення духовного розвитку дитини. Програми роботи з дітьми від 5 до 18 років.- К.: Шк. світ, 2008.- 128с.

Збереження здоровя

6

Звички формують характер, характер формує долю

Усвідомлення своєї відповідальності за формування здоров’язбережних звичок

  • Матеріали програми «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному», «Сімейна розмова». Матеріали сайту «Твереза Україна»

Репродуктивне здоров’я нації

7

Рішучість й категоричність замість упертості та грубості. Як відмовляти

Розвиток вмінь асертивної поведінки. Профілактика узалежнень

  • Широкорадюк Л. Лихослів’я в шкільному середовищі: профілактика і корекція.- К.: Шк. світ, 2009

Профілактика насилля

8

Поведінка у конфліктній ситуації. Сприяти розвитку вмінь асертивної (гідної) поведінки у конфлікті

профілактика насилля в учнівському середовищі

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

  • Класному керівнику: як вирішувати конфлікти у класі//Упоряд.: Л.Шелестова, Н.Чиренко.-К.: Шк. світ, 2010.- 128с.

«Молодь України»

9

Правда та міфи про алкогольну залежність. Маніпуляція свідомістю у ЗМІ

Усвідомлення небезпечного впливу реклами, небезпеки різних форм узалежнень, зокрема від пива

  • Презентація, відеоматеріали, матеріали програми «Рівний-рівному»

  • //Психолог.-№41, 2007

Репродуктивне здоров’я нації

10

Маніпуляції в соціальному середовищі

Усвідомлення своїх потреб як протидія штучному їх формуванню з боку економічно зацікавлених структур

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

Профілактика насилля

11

Способи управління стресом під час підготовки до іспитів

Формування навичок трансформації емоційного напруження, активного використання часу, внутрішніх та зовнішніх ресурсів

  • //Психолог.-№20, жовтень 2012.- С.42

  • //Психолог.-№8, квітень, 2012.- С.12

  • Лагодюк Т Психологічна підготовка педпрацівників, учнів, батьків до ЗНО. Дрогобич, 2011. Методичний посібник.

«Молодь України»

Березень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Емоція гніву. Що з нею робити

Навчити пізнавати емоцію гніву та виражати гнів неруйнівними способами

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Розвиток памяті. Коли забувати корисно

Розвиток довільної уваги, слухової та зорової пам’яті, вміння саморегуляції

  • //Психолог.-№11-12, червень 2012.- С.42

  • //Психолог.-№25, липень 2010

Збереження здоров’я

3

Говоримо компліменти. Золотий стілець

Вміння доброзичливо ставитися до дітей, висловлювати вдячність, говорити приємну правду

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005

Профілактика насилля

4

Дівчатка та хлопчики. Ми різні й такі цікаві

Розвиток усвідомлення своєї статі та соціальних очікувань щодо відповідної до неї реалізації, поваги до іншої статі, актуалізація сімейних цінностей

  • //Психолог, липень 2008. Вкладка. Презентація. Відеоматеріали

Профілактика насилля

5

Найважливіша у світі людина

Утвердження цінності індивідуальності кожного, цінності життя

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005

Профілактика насилля

6

Пошук образу зовнішнього та внутрішнього. Мати чи бути?

Усвідомлення важливості вдосконалення себе у всіх сферах життєдіяльності

  • Психологічні тренінги в школі /Упоряд. Т.Шаповал.-К.: Шк. світ, 2006.- 128с.

Збереження здоровя

7

Коли батьки мене не розуміють: уникати чи говорити з ними? Потреби, права та обов’язки

Формувати поняття про потреби, поваги до своїх та чужих потреб, сприяти розвитку відповідального ставлення до себе, молодших, старших, прищеплювати навички асертивного спілкування

  • Заброцький М. Презентація. Відео матеріали. Основи вікової психології

  • Матеріали програми «Рівний-рівному»

  • //Психолог.-№21-22, 2010

Профілактика насилля

8

Толерантність – ознака сучасного світогляду

Формування національно-громадянської самосвідомості на засадах толерантного ставлення до діалогу культур

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

Дотримання прав людини

9

Дитяча праця. Небезпечні наслідки торгівлі людьми

Усвідомлення існування рабства, джерел небезпеки, формування вмінь та навичок протистояти маніпуляціям

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

  • //Психолог.-№21-22, 2010,-К.: Шк. світ

Протидія торгівлі людьми

10

Індивідуальна вразливість і засоби запобігання маніпуляції

Поняття конформізму та нонконформізму, само діагностика рівня соціальної бажаності

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

Дотримання прав людини

11

Навички подолання стресових станів

Навчити під час стресової ситуації емоційне замінити на раціональне

  • //Психолог.-№20, жовтень 2012.- С.42

  • //Психолог.-№8, квітень, 2012.- С.12

«Молодь України»

Квітень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Щоб від усмішки ставало всім тепліше. Емоція задоволення і радості

Розвивати вміння адекватно виражати свій емоційний стан

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

Збереження здоровя

2

Коли іншим зі мною добре. Поділися своєю усмішкою

Навчити прийомів саморегуляції; розвивати позитивні емоції; тренувати доброзичливе ставлення до людей

Збереження здоров’я

3

Фантазія. Усмішка. Диво.

Розвиток креативності й навичок групової взаємодії

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

  • //Психолог.-№4, лютий 2012

Розвиток обдарованості

4

Твоє велике, тепле серце. Кому воно світить, кого зігріває? Альтруїст, егоїст, байдужий

Формувати навички самопізнання, самооцінки вчинків, готувати до сприйняття інклюзії в школі

  • //Психолог.25, липень 2010

  • Мультфільм «Квітка-семицвітка»

Назустріч інклюзивній освіті

5

Хочу краще вчитися – боюся помилитися

Прищепити навички саморегуляції негативних емоційних станів, зокрема тривожності, опанування релаксаційних вправ

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

Збереження здоровя

6

Відчуття дорослості. Як порозумітися з батьками

Усвідомлення свого вчинкового потенціалу, розвиток вольової саморегуляції

  • Заброцький М. Основи вікової психології

  • Презентація. Відеоматеріали.

  • Тренінги для підлітків

«Молодь України» на 2009-2015рр.

7

Воля моя – доля моя. Свобода. Залежність і воля людини

Формування навичок саморегуляції поведінки, контролю рівня комп’ютерної, ігрової та інших форм залежності

  • //Завуч.-№33, 2006

  • Психолого-педагогічний супровід школярів. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ, 2005.- 128с.

Запобігання негативним явищам в учнівському середовищі

8

Дружба, симпатія, закоханість, кохання

Формувати ціннісне ставлення до особистого емоційного досвіду й досвіду іншої людини

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

  • //Психолог.-№2, 2008

Профілактика ВІЛ/СНІДу

Збереження здоровя

9

Три типи поведінки під час підготовки, під час іспитів, під час прийняття результатів

Навички усунення емоційного напруження, усвідомлення важливості асертивної поведінки в ситуації іспиту

  • Лагодюк Т Психологічна підготовка педпрацівників, учнів, батьків до ЗНО. Дрогобич, 2011. Методичний посібник.

  • Презентація «Стрес перед іспитом»

Збереження здоровя

10

Критичне мислення як засіб протидії груповому тиску

Розвиток навичок формулювання критичних запитань

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ,

Збереження здоровя

11

Три типи поведінки поведінки під час підготовки, під час іспитів, під час прийняття результатів

Навички усунення емоційного напруження, усвідомлення важливості асертивної поведінки в ситуації іспиту

  • Лагодюк Т Психологічна підготовка педпрацівників, учнів, батьків до ЗНО. Дрогобич, 2011. Методичний посібник.

  • //Психолог.-№20, жовтень 2012.- С.42

  • //Психолог.-№8, квітень, 2012.- С.12

  • //Психолог.-№6, березень 2012.- С.51

Збереження здоровя

Травень

Класи

Тематика годин

Мета

Ресурси

На підтримку програми

1

Риси характеру

Сформувати уявлення, що риси характеру формуються вчинками, пізнаються через вчинки. Сформувати мотивацію до вчинків, які обумовлені розумінням базових моральних норм

  • Психолого-педагогічний супровід першокласників. Психологічна абетка (сайт: http://shkola.ostriv.in.ua)

  • //Психолог.25, липень 2010

  • //Психолог.-№33, вересень 2010

  • //Психолог.-№4, лютий 2012

Збереження здоровя

2

Вчимося працювати разом

Розвиток комунікативних умінь та навичок ефективної взаємодії

  • Фопель К. Как научить детей сотрудничать? Сборник психологических игр и упражнений. (Сайт: http://psylist.net/pedagog/78.htm)

  • //Психолог.25, липень 2010

Збереження здоров’я

3

Принцеси та лицарі. Їхні фортеці та гасла

Формування внутрішньої мотивації шляхетної поведінки, ввічливості, вивчення етикету, навичок само настанови та альтруїстичної вчинкової активності

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

Профілактика насилля

4

Працюємо та відпочиваємо

Формування навичок розподілу часу, складання режиму дня

  • //Психолог.-№28, липень 2007

  • Я хочу, можу, буду добре вчитись. Т.Гончаренко.-К.: Шк. світ., 2003

  • Є.Рогов. Настільна книга практичного психолога

Збереження здоровя

5

Моя сім’я, мій рід, моє коріння

Формування засад само ідентифікації, приналежності до культурних надбань свого народу. Розвиток самосвідомості

  • //Психолог.-№35, 2007

  • //Психолог.-№19, 2008.- С.25

Профілактика насилля

6

Стереотипи сприйняття та їх подолання. Ставлення до старших, до літніх людей

Розвиток толерантності, турботливості, відповідальності. Формування вмінь розпізнавати стереотипи й діяти незалежно від них

  • Відеоматеріали сайту «Твереза Україна», групи «Соціальне відео», соц. мережі ВК

  • //Психолог.-№21-22, 2010

Профілактика насилля

7

Хочу сподобатися собі та іншим. Гармонія між зовнішнім іміджем і внутрішнім станом

Формування позитивної самооцінки, адекватного реагування на конструктивну критику, пізнання себе та формування свого образу в найближчій часовій перспективі. Удосконалення навичок співпраці

  • Матеріали програм «Рівний-рівному», «Молодь на роздоріжжі».

  • //Психолог.-№22, листопад 2012.- С.7

  • //Психолог.-№9, березень 2011

Збереження здоровя

8

Соціальні ролі. Гендерний аспект

Визначення поняття соціальних ролей з позиції їх рівності та взаємоповаги, подолання статево-рольових стереотипів

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

Профілактика ВІЛ/СНІДу

9

Життєві цінності. Життя як цінність

Профілактика ранніх статевих зв’язків, ауто- та гетероагресія

  • Матеріали програм «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні», «Рівний-рівному»

  • //Психолог.-№20, жовтень 2012.- С.8

Збереження здоровя

10

Як посилити свою позицію

Формувати ставлення до проблем та шляхів їх розв’язання як до джерел досвіду, які не можуть заперечити цінності особистості

  • Мерзлякова О. Як не потрапити на гачок маніпулятора.-К.: Шк. світ, 2010

  • //Психолог.-312, березень 2008.- С.3

«Молодь України»

11

Сад життєвого досвіду

Вироблення стратегії поведінки на ЗНО. Ціннісне ставлення до всього, що відбувалось під час підготовки, складання іспиту, отримання результатів, як до унікального життєвого досвіду

  • Лагодюк Т Психологічна підготовка педпрацівників, учнів, батьків до ЗНО. Дрогобич, 2011. Методичний посібник.

  • //Психолог.-№20, жовтень 2012.- С.42

  • //Психолог.-№8, квітень 2012.- С.12

  • //Психолог.-№6, березень 2012.- С.51

Збереження здоровя

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!