Тема. Ваш успіх – у відкритті ваших талантів.

Опис документу:
Мета: сприяти розкриттю творчого потенціалу вчителів, збільшенню креативного підходу до професійної майстерності, формуванню позитивного ставлення до власних здібностей; підвищити у членів тренінгу вимогливість до себе, своєї методичної майстерності, самоаналізу й результатів своєї педагогічної діяльності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Ваш успіх – у відкритті ваших талантів.

Мета: сприяти розкриттю творчого потенціалу вчителів, збільшенню креативного підходу до професійної майстерності, формуванню позитивного ставлення до власних здібностей; підвищити у членів тренінгу вимогливість до себе, своєї методичної майстерності, самоаналізу й результатів своєї педагогічної діяльності.

Обладнання: чашка, зображення галявини, стікери-квіти, картки із завданнями, аркуші паперу, тест-опитувальник, пам’ятки,

Цільова група: педагоги.

Форма роботи: тренінгове заняття.

План заняття

Зміст заняття

Час

Необхідні ресурси

1

Вступ. Притча «Істина – в серці»

5 -10 хв

2

Знайомство «Чашка чаю»

5 хв

Чашка для чаю

3

Вправа «Правила»

2 – 3 хв

Плакат правил

4

Вправа «Очікування»

5-10 хв

Зображення галявини, квіти-бутони

5

Вправа «Мій зірковий портрет

10 -15 хв

Аркуші паперу, кольорові олівці

6

Мозковий штурм « Портрет успішного та талановитого педагога » (робота в групах)

10 -15 хв

Аркуші паперу, маркери, кольорові олівці, картки із завданнями

7

Вправа «Муза Педагогіки із цікавими яблуками».

10 – 15 хв

Яблука із завданнями, папір, ручки

8

Тест «Який ваш творчий потенціал?»

10хв

Тест-опитувальник

9

Вправа - колаж «Мрії талановитого і успішного вчителя».

5-10 хв

Клей, журнали, ножиці, аркуші паперу, колорові олівці

10

Вправа «Чарівний глечик»

5 хв

Листи із побажаннями

11

Вправа «Очікування» (закінчення)

10 хв

Стікери квітів

12

Притча «Каряга»

5 - 10 хв

  1. Вступ. Притча «Істина – в серці»

Згідно зі східною легендою, боги вирішили створити Всесвіт. Вони створили зірки, сонце, місяць, моря, гори, квіти, хмари, згодом людину і наостанок – Істину.

Задумалися боги над тим, куди сховати Істину, щоб людина не змогла її знайти. «Давайте розмістимо на найвищій гірській вершині», − сказав один.

«Давайте сховаємо її на найдальшій зірці», − сказав другий.

«Давайте покладемо її на дно глибокої і темної безодні».

«Давайте розмістимо її на зворотному боці місяця».

Нарешті наймудріший і найстаріший Бог сказав: «Ми сховаємо істину в серці людини. Вона буде шукати її у Всесвіті, не знаючи, що носить її постійно в собі».

Про що ця притча? Обговорення.

Істина знаходиться усередині нас самих. Стародавні араби вважали, кожна людина – це великий правитель, у розпорядженні якого є три мудрих візира з іменами – Розум, Почуття і Тіло. Коли великому правителю необхідно ухвалити рішення, він уважно і з повагою вислуховує трьох власних візирів. Іноді він погоджується з одним із них: Розумом, Тілом чи Почуттями, а деколи вислухає всіх – і зробить по-своєму.

Ким насправді є арабський великий правитель? Це є наш внутрішній спостерігач, який постійно тримає в полі зору власні думки, емоції почуття, тілесні реакції. Емоційне самоусвідомлення – здатність розуміти свої емоції і почуття та причини, що їх викликали. Це наше внутрішнє «Я», яке дозволяє нам сприймати себе, а іншим – сприймати нас.

Мудрість сходу каже : «Навіть якщо ми не можемо змінити обставини, ми можемо змінити своє ставлення до них». Позитивне мислення – запорука успіху!

А зараз прослухайте відомий вірш психолога Ральфа Волдо Емерсона :

Якщо ви боїтеся, що вас поб'ють,

Вважайте себе побитим.

Якщо ви гадаєте, що ви не можете,

Ви не зможете ніколи.

Якщо ви гадаєте, що програєте,

Ви вже програли.

Тому що у всьому світів ми бачимо,

Що успіх починається з волі людини –

Усе залежить від стану розуму.

Якщо ви будете вважати, що вас лишать позаду,

Це так і буде.

Ваші думки повинні летіти високо,

Щоб дати можливість вам піднятися.

Перш ніж ви зможете отримати перемогу,

Ви повинні бути впевнені в собі.

Найсильніший і найшвидший

Не завжди перемагає у життєвих битвах.

Рано чи пізно перемога дістається тому,

Хто вважає, що він зможе.

  1. Вправа «Чашка чаю»

Мета. Самопізнання учасників, створення доброзичливої атмосфери в групі.

Передаючи по колу чайну чашку, учасники промовляють…( називають себе на ім’я, якщо знають то звертаються на ім’я до сусіда «Приходь до мене на чашку чай, бо я…» (цікавий співрозмовник, інтелектуальна особистість, вмію розважатись і т. д.))

  1. Вправа "Правила".

Мета: актуалізувати правила групової роботи.

Психолог пропонує правила, які допоможуть комфортно почуватися й ефективно працювати кожному на занятті (Щоб зберегти час плакат з правилами можна підготувати заздалегідь, а учасники його узгодять). Психолог демонструє і зачитує кожне правило. Якщо група додає чи видозмінює певні правила, їх записують на плакаті.

  1. Вправа «Очікування»

Мета: визначити сподівання й очікування від роботи у групі.

Матеріали: плакат із зображенням галявини. Перед початком роботи тренінгової групи психолог прикріплює на дошку плакат, на якому зображено галявину. Учасникам пропонуються стікери у вигляді квітів, на яких вони потім будуть писати очікування.

Психолог: Професія вчителя вимагає всебічних знань, безмежної душевної щедрості, мудрої любові до дітей. Водночас вчитель завжди має йти в ногу з часом, враховувати всі інновації які можуть сприяти покращенню НВП. Це потребує від сучасного вчителя не тільки ґрунтовні знання, вчитель має бути завжди відкритий для нового, готовий вчити і вчитися проявляти свою активність і творчість. Тільки в таких умовах навчальний процес буде відповідати вимогам сучасності.

Тема нашого семінару: «Ваш успіх – у відкритті ваших талантів». Зараз на стікерах напишіть чого ви очікуєте від заняття і прикріпіть їх до плакату "Очікування". Обговорення

  1. Вправа «Мій зірковий портрет»

Мета: створити в групі доброзичливу атмосферу.

Хід вправи: психолог роздає кожному учаснику аркуш А4 і пропонує створити свій портрет у вигляді зірки, на променях якої коротко написати: ім’я, яке подобається, коли вас ним називають; життєве кредо або вислів, який вам подобається; образ або графічний символ, з яким ви себе асоціюєте, тобто стисло написати або зобразити те, що вас характеризує.

Далі психолог пропонує кожному презентувати свій зірковий портрет. Після цього учасники прикріплюють свої зірки на дошку.

  1. Мозковий штурм «Портрет успішного та талановитого педагога»

(Робота в групах)

Мета: актуалізувати особисте розуміння учасників, які якості притаманні успішному та талановитому педагогу та виокремити риси характеру, які допомагають жити у сучасному мінливому світі і риси характеру, які ускладнюють наше життя у сучасному світі.

Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є тим стимулом котрий забезпечує прогрес суспільства, результатами якого користуються всі. Тому потрібно орієнтувати молодь на розвиток унікальності і неповторності, бо молодь – це діамант, який потрібно відшліфувати, щоб у його гранях засяяли веселкові барви.

Професія педагога – професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку учнів. Кожен вважає себе людиною творчою, неординарною.

Творчість – діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей.

Сергій Леонідович Рубінштейн, визначав творчість як діяльність, результатам якої є щось нове, оригінальне, незвичне, яке потім входить в історію розвитку не тільки самого творця, але й в історію розвитку науки, мистецтва.

Педагогічна творчість – особистісна якість педагога, яка є невичерпним джерелом його ініціативи, активності, інновацій, постійного натхнення для вдосконалення всього педагогічного процесу. Там, де немає творчості в педагогічній діяльності, там немає живої душі, там педагогіка є бездітною.

А чи кожна людина може бути творцем і створити щось нове, оригінальне? (Думки і обговорення).

У кожної людини є внутрішній ресурс, потенціал, тобто КРЕАТИВНІСТЬ.

Креативність – це здатність особистості до конструктивного, нестандартного мислення і поведінки.

Під креативністю розуміють також здатність людини відмовитися від стереотипних методів мислення і знаходити все нові способи вирішення проблем.

Іншими словами – КРЕАТИВНІСТЬ – це швидкість, точність, оригінальність мислення, багата уява, почуття гумору, а також впевненість у собі і цілеспрямованість.

Талант — високий рівень обдарованості, природний хист людини до певного виду діяльності; видатні природні здібності людини до діяльності в якійсь галузі та уміння, які розвиваються з набуттям навичок і досвіду. Талант обумовлює високий рівень розвитку спеціальних здібностей, які дають людині змогу успішно, самостійно й оригінально виконати певну складну діяльність. Така сукупність здібностей дає змогу одержати продукт діяльності, який вирізняється новизною, високим рівнем досконалості і суспільною значимістю.

Поєднання здібностей, які є основою таланту, в кожному випадку буває особливим, властивим тільки певній особистості.

Аудиторія об’єднується в 4 групи за принципом частини доби «ранок», «день», «вечір», «ніч». Презентації учасників групи, які якості та риси характеру, на їхню думку, притаманні успішному та талановитому педагогу. І друге завдання: необхідно буде риси характеру і особливості поведінки людини розділити на дві групи:

а) риси характеру, які допомагають жити у сучасному мінливому світі,

б) риси характеру, які ускладнюють наше життя у сучасному світі.

1. любов до людей, оптимізм;

2. прийняття себе і світу у всіх його проявах;

3. невпевненість у собі;

4. вміння оцінити проблему очима інших;

5. упередженість;

6. занижена самооцінка;

7. комунікабельність;

8. бажання допомогти людям;

9. надмірна прихильність до принципів;

10. несамостійність;

11. формалізм, заорганізованість;

12. Мрійливість, вміння фантазувати;

13. стереотип у мисленні та поведінці;

14. тривожність;

15. амбіційність;

16. рішучість, цілеспрямованість, наполегливість;

17. почуття гумору;

18. впевненість у собі;

19. оригінальність мислення;

20. багата уява.

Висновок: У наш важкий час відбувається дуже багато різних змін. Одні – приємні, хороші. Інші – погані, навіть катастрофічні. Але всі вони якимось чином діють на кожного з нас. Пам’ятайте, що кожен із вас наділений природними здібностями і талантами лише на 10%, а інші 90% успіху залежатимуть від наполегливості, працелюбності, сили волі, цілеспрямованості, ентузіазму, енергійності та оптимізму.

  1. Вправа «Муза Педагогіки із цікавими яблуками».

Гаслом учителя, що творчо працює, можуть бути слова А. Дистервега: «Поганий учитель виголошує істину, гарний — навчає її знаходити».

Творчий учитель повинен мати педагогічний талант, який передбачає: цілеспрямованість; уміння узагальнювати; експериментувати; працювати нетрадиційно. Професіоналізм учителя пов'язаний із комплексом здібностей, знань, навичок, які складають педтехніку педагога, що творчо працює.

Музи надихають, дають наснагу поетам, художникам, ученим. Якою с муза Педагогіки? Опишіть її. У що ви її одягнете? Які речі дасте в руки?

Аудиторія об’єднується в 4 групи за принципом пор року «зима», «весна», «літо», «зима».

Муза приготувала вам цікаві яблучка із завданнями, вирішити які вам необхідно.

Учасники групи вибирають по 1 яблучку, у яких пропонуються різні педагогічні ситуації.

Педагогічні ситуації

• Ви заходите в клас на урок. На столі сидить симпатичне пухнасте кошеня. Ваші дії?

• Ви перевіряєте контрольну роботу учнів випускного класу. Розкриваєте зошит, а там замість розв'язаної задачі фраза: «Я вас люблю...». Ваша реакція?

• Ви розкрили класний журнал і думаєте, кого з учнів викликати. У цей час вам на стіл «приземляється» паперовий літачок. Що ви зробите?

• Ви приходите на урок, натхненно пояснюєте важку тему й раптом помічаєте, що на останніх партах хлопці грають у карти або іншу гру. Що буде далі?

• Підійшовши до дверей класу, у якому у вас за розкладом урок, ви з'ясовуєте, що двері закриті, а в класі — тиша. Ваші дії?

• Першого квітня учень, який запізнився на урок, повідомляє, що вас викликає директор. Ви поспішаєте з уроку на виклик, який ви¬ явився фальшивим. Ваша реакція?

І друге завдання для кожної групи однакове.

Матеріали: папір, ручки.

Завдання : сформувати перелік рекомендацій, які дозволять зробити більш творчим власне життя, і записати їх. Формуються рекомендації, які повинні бути реально втілювані в життя всіма учасниками або хоча б більшістю з них (тобто не мати на увазі наявність будь-яких рідко зустрічаються здібностей, занадто великих матеріальних витрат тощо).

Обговорення в групі, розбір всіх варіантів.

Приклад: регулярно виконувати фізичні вправи; оволодіти технікою медитації та релаксації; вести щоденник, писати оповідання, вірші, пісні, записувати розумні думки.

Розширюйте кругозір своїх інтересів та ін.

  1. Тест «Який ваш творчий потенціал?»

У поданому тесті оберіть один із варіантів відповіді.

1. Чи вважаєте ви, що світ, який вас оточує, може бути поліпшений?

а) так; б) ні, він і так гарний; в) так, але тільки в дечому.

2. Чи гадаєте ви, що можете брати участь у значних змінах довколишнього

світу?

а) так, у більшості випадків; б) ні; в) так, у деяких випадках.

3. Чи вважаєте ви, що деякі з ваших ідей зумовили б значний прогрес у тій

галузі діяльності, в якій ви працюєте?

а) так; б) так, за сприятливих обставин; в) лише певною мірою.

4. Чи вважаєте ви, що в майбутньому відіграватимете таку важливу роль,

що зможете щось принципово змінити:

а) так, напевно; б) це малоймовірно; в) можливо.

5. Коли ви вирішуєте розпочати якусь справу, чи думаєте, що здійсните своє

починання?

а) так; б) часто думаєте, що не зумієте; в) так, часто.

6. Чи відчуваєте ви бажання узятися за справу, якої абсолютно не знаєте?

а) так, невідоме вас приваблює; б) невідоме вас не цікавить; в) усе залежить від характеру цієї справи.

7. Вам довелося взятися за незнайому справу. Чи відчуваєте ви бажання

досягти в ній досконалості?

а) так; б) будете вдоволені тим, чого встигли досягти; в) так, але тільки якщо

вам це подобається.

8. Якщо справа, яку ви не знаєте, вам подобається, чи хочете ви знати про

неї все?

а) так; б) ні, ви хочете навчитися лише найголовнішого; в) ні, ви бажаєте лише задовольнити свою допитливість.

9. Коли вас спіткає невдача, то:

а) певний час наполягаєте на своєму, всупереч здоровому глузду; б) облишите цю справу (розумієте, що вона нереальна); в) продовжуєте робити свою справу, навіть коли стає очевидним, що перешкоди нездоланні.

10. На вашу думку, професію слід обирати, виходячи із:

а) своїх можливостей, дальших перспектив для себе; б) стабільності,

значущості, важливості професії, потреби в ній; в) переваг, які вона забезпечує.

11. Чи могли б ви, мандруючи, легко орієнтуватися в маршруті, яким уже

пройшли?

а) так; б) ні, боїтеся збитися з дороги; в) так, але тільки там, де місцевість

сподобалася і запам'яталася.

12. Чи зможете ви зразу після якоїсь бесіди пригадати все, про що

говорилося?

а) так, з легкістю; б) усе пригадати не зможете; в) запам'ятовується лише те, що вас цікавить.

13. Коли ви чуєте слово незнайомою вам мовою, то можете повторити його

за складами, без помилок, навіть не знаючи його значення:

а) так, без утруднень; б) так, якщо слово це легко запам'ятати; в) повторите, але не зовсім правильно.

14. У вільний час ви волієте:

а) залишитися наодинці, поміркувати; б) перебувати в компанії; в) вам байдуже, чи будете ви самі, чи в компанії.

15. Ви виконуєте якусь справу. Вирішуєте припинити це заняття лише тоді,

коли: а) справу завершено, вона здається відмінно виконаною; б) ви більш-менш задоволені; в) вам ще не все вдалося зробити.

16. Коли ви сам(а):

а) любите мріяти про якісь, навіть, можливо, абстрактні речі; б) будь-якою

ціною прагнете знайти собі конкретне завдання; в) іноді любите помріяти, але

про речі, пов'язані з вашою роботою.

17. Коли якась ідея захоплює вас, то ви починаєте думати про неї:

а) незалежно від того, де і з ким ви перебуваєте; б) ви не можете робити цього

лише наодинці; в) лише там, де буде не дуже гамірно.

18. Коли ви обстоюєте якусь ідею:

а) можете відмовитися від неї, якщо вислухаєте переконливі аргументи

опонентів; б) залишитеся при своїй думці, хоч би які аргументи вислухали; в)

зміните свою думку, якщо опір виявиться надто сильним.

Після запису відповідей підрахуйте бали, які ви набрали: за відповідь «а» — 3

бали, за відповідь «б» — 1, за відповідь «в» — 2 бали.

Питання

1,6,7,8 визначають межі вашої допитливості; 2,3,4, 5 — віру в себе; 9, 15 —

стабільність;

10 — амбіційність; 12, 13 — слухову пам'ять; 14 — ваше прагнення бути

незалежним; 16, 17 — здатність абстрагуватися; 11, 18 — міру зосередженості.

Саме ці здібності і становлять головні якості творчого потенціалу.

Загальна сума набраних балів розкриє рівень вашого творчого потенціалу:

49 і більше балів — ви маєте значний творчий потенціал, який надає вам

великий вибір творчих можливостей. Якщо ви зможете застосувати ваші

здібності, то вам доступні різні форми творчості.

20 — 48 балів — у вас нормальний творчий потенціал. Ви наділені тими

якостями, які дають вам змогу творити, проте у вас є й проблеми, що гальмують

процес творчості. Принаймні ваш потенціал дасть вам змогу творчо виявити

себе, якщо ви, звичайно, цього побажаєте.

23 і менше балів. Ваш творчий потенціал, на жаль, невеликий. Проте, можливо, ви просто недооцінюєте себе, свої здібності? Брак віри в свої сили може викликати у вас думки, що ви взагалі не здатні до творчості. Позбудьтеся цього і таким чином розв'яжіть проблему.

Пам’ятка

Хочу вас ознайомити із основними умовами досягнення успіху, а саме, це:

Бажання його досягти. Не просто бажання як вередливе хотіння або тимчасовий потяг до задоволення чогось. Це має бути всепоглинаюче бажання. Ваша мета починає наближатися до вас лише тоді, коли ви пристрасно бажаєте цього.

Віра у власні сили. У неймовірно успішних людей самооцінка завжди дещо завищена. Зазвичай не набагато, бо іншому випадку це заважає приймати правильні рішення, спираючись на факти.

Чіткість цілей. Свого часу у Вельському університеті провели цікаве дослідження. Студентів-випускників запитали, чи є в них чіткі плани та цілі в житті. Тільки 3% опитуваних чітко сформулювали свої цілі та плани їхнього досягнення. За 20 років опитування провели знову. Ці 3 % студентів досягли більшого успіху, ніж решта 97%, разом узяті (ідеться про фінансовий успіх).

Наполегливість. Саме ця риса характеру найчастіше є вирішальною між посереднім та видатним. Було б наївним сподіватися, що те, чого ви хочете, саме прийде до вас у руки без жодних зусиль.

Спеціальні знання. Куди ж без них? Д. Трамп, американський магнат-мільярдер, серед основних своїх (та й будь-яких інших успішних людей) рис характеру виділяв крайню допитливість, просто таки нав’язливу жадобу до знань і цікавість до навколишнього світу. Це фактично підтверджує загальний закон життя: «Дерево або росте й розвивається, або помирає».

Закоханість у справу. Є три ступені прояву інтересу до справи:

зацікавленість – людина легко переносить неможливість займатися справою, яка їй подобається.

любов – думки людини про улюблену справу займають більшість часу;

пристрасть – без справи людина не може жити.

Найбільшого успіху, як правило, досягають ті у кого очі горять пристрастю до справи.

Об’єктивне ставлення до результату. Якщо ви занадто пишаєтесь одним успішним результатом, ви ніколи не дочекаєтеся другого. Коли ви досягли якогось успіху, ваша віра в себе росте, на жаль, інколи занадто швидко. Можливо, зростає спокуса задовольнитися, чого ви вже досягли. Але люди такого типу швидко вичерпують свій потенціал.

Не слід забувати про «Закон досягнення успіху»: щоб бути успішним, треба вміти зберігати баланс між тим, чого ми прагнемо, і тим, яким чином ідемо до мети.

9. Вправа - колаж «Мрії талановитого і успішного вчителя».

Мета: розвивати оригінальність і гнучкість мислення, стимулювати творчу уяву та фантазію, згуртувати колектив.

Кажуть, що справжня жінка з нічого може зробити три речі: салат, капелюшок і конфлікт. Ми з вами – справжні жінки. І я переконана, що крім цих трьох речей можемо ще дещо створити.

Зараз вашій увазі пропонується техніка «Колаж», яка виконуватиметься в групах. (Колаж – це один із варіантів арттерапевтичних методів, що полягає в наклеюванні на основу відмінних від неї матеріалів, відмінних за кольором і формою. Все наклеюється на аркуш .)

За допомогою вирізок із журналів, газет, листівок вам потрібно створити образ на тему: «Мрії талановитого і успішного вчителя».

Колаж може бути доповнений власними надписами, малюнками.

  1. Вправа «Чарівний глечик»

Інструкція. Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.

Тобі сьогодні особливо пощастить!

Життя готує тобі приємний сюрприз!

Усе складається для тебе найкращим чином!

Сьогодні твій день, щасти тобі!

Сьогодні Фортуна з тобою разом!

Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щасливою!

Сьогодні очікуй прибутку!

Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!

Потурбуйся про здоров’я свого тіла!

Зроби собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!

Вищі сили оберігають тебе!

У тебе є все, щоб насолоджуватися життям!

Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!

Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!

Сьогодні з тобою спокій і радість!

Сьогодні щасливий день

11. Вправа «Очікування» (закінчення)

Мета: усвідомлення учасниками того, якою мірою реалізовані їхні очікування щодо тренінгу.

Хід вправи: Психолог звертає увагу учасників на плакат «Наші очікування» з малюнками квітів. Якщо очікування учасників справдилися, то прикріпіть до квіточок-бутонів, розквітчані квіти.

12. Притча «Коряга»

На одному дров’яному складі лежали товсті і тонкі, короткі і довгі колоди. Всі вони давно познайомилися одна з одною, багато чого переговорили і тепер тільки чекали вирішеня своєї майбутньої долі. Одні з них повинні були відправитися на меблеву фабрику, щоб з них виготовили гарні стільці; інші – розміститися впродовж доріг телеграфними стовбами, а третіх мали продати на дрова.

Всі колоди трохи хвилювалися. Звісно, серед них були й такі, що напевне знали, ким стануть. Наприклад, міцні довгі колоди були впевнені, що будуть тільки телеграфними стовпами. Але інші й не здогадуються про свою подальшу долю.

Серед них була одна Коряга. Ще тільки потрапивши на склад, вона помітила, що дуже відрізняється від інших – рівних і гладеньких колод. Коряга була з вигинами, дірочками і сучками. І коли її сусіди говорили, які хороші столи, стільці і шафи із них будуть, Коряга мовчала, порівнюючи себе з ними. Але інколи вона забувала про те, де знаходиться, починала мріяти і уявляти себе прекрасним витвором мистецтва.

Якось коряга розповіла про свою мрію сусіднім колодам і почула у відповідь:

- Ти живеш у світі фантазій, подруго, будь простішою. Подивись на себе – ну який ти витвір мистецтва? Добре, якщо із тебе зроблять хоч який-небудь стілець чи ослінчик. І запам’ятай: наша спарва бути меблями, якщо вже не вдалося стати телеграфними стовпами.

Після таких слів коряга замкнулася в собі.

В довгому чекані минали дні.

Аж ось на склад приїхала велика вантажівка. Робочі повантажили колоди і повезли їх на меблеву фабрику. Коряга опинилася зверху штабеля. Вона з цікавістю дивилася в різні боки, милувалася білими хмарами і сонечком, ніжними квітами і могутніми деревами. Коли машина проїжала через ліс, Коряга раптом зрозуміла, що не хоче бути меблями. Вона не хоче, щоб її розпилювали, стукали і забивали в неї цвяхи.

- Я не хочу бути меблями, - сказала Коряга своїм сусідкам. – Прощавайте!

Вона вистрибнула з кузова машини і опинилася на невеликій галявині. Наподив, втікачка побачила там кількох схожих на себе коряг. Звісно, інших розмірів і форм, але вони теж були корягами! Вона з радістю познайомилася з ними, а незабаром і потоваришувала.

Непомітно минуло літо, настала осінь. У ліс стали приходити грибники. Один з них зайшов на галявину і побачив Корягу.

- Яка красуня! – скрикнув він. – Справжнє диво! Я візьму її з собою в майстерню, почищу, покрию лаком, і вона покаже всю свою красу.

У майстерні грибник, який, як з’ясувалося, був художником, довго і терпляче, намагаючись не зашкодити природній формі, надавав Корязі нової форми. Коли робота була закінчена, майстер приніс свій витвір на виставку.

Відвідувачі, побачивши лісову гостю, в захоплені скрикували:

- Яка красуня, справжній витвір мистецтва!

Вони говорили про красу і легкість її формі чим довше дивилися на фігуру, тим більше відчували світло, що йшло від неї.

- Це чудо! – говорили поціновувачі мистецтва і радісні, одухотворені, сповнені високих прагнень ішли додому.

А Коряга, яку тепер називали Прекрасною незнайомкою, щасливо посміхалась. Здійснилася її заповітна мрія – вона стала витвором мистецтва і дарувала людям радість і красу.

Тож, мабуть, педагогам необхідно побачити у самому собі ту неповторність, потенціал, знайти бажання. І водночас бути справжнім майстром – розкриваючи таланти, допомагаючи дітям розвиватися, не втрачаючи при цьому унікальності особистості.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.