+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Тема. Ти пасажир. Правила користування громадським транспортом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Ти пасажир. Правила користування громадським транспортом.

Мета: Формування в учнів уявлення про те, хто такі пасажири, про громадський транспорт, його види,ознайомити учнів зі знаками, якими позначаються зупинки громадського транспорту; ознайомити з правилами безпечної поведінки пасажирів; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати культуру поведінки в різних видах транспорту.

Обладнання: підручник, дорожні знаки на дошку, картки, дорожні знаки в скриньку.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання


- Продзвенів дзвіночок, діти,
годі вам вже гомоніти,
зараз сядуть всі дівчата,
а за ними і хлоп’ята.

2. Представлення


-
Мене звати Єлизавета Сергіївна і сьогодні урок Основи здоров`я проведу у вас я.

3. Перевірка готовності до уроку

- Чи всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати?
- Тож часу не гаймо, працювати починаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Фронтальне опитування

  • Давайте ж з вами згадаємо трошки згадаємо.

  • В яких місцях можна переходити дорогу? (переходити дорогу можна тільки в тих місцях, де є пішохідні переходи)

  • Які бувають переходи? (Пішохідні переходи бувають наземними, підземними і надземними)

  • Скільки сигналів має світлофор?

  • Що означає кожний сигнал світлофора?

  • Як саме потрібно переходити вулицю и чому? ( спокійно, кроком, щоб не утворити аварійних ситуацій на дорозі)

  1. Гра «Чарівна скринька»

У вчителя — різнокольорова «Чарівна скринька. У ній лежать різні дорожні знаки. Учень виходить і, не дивлячись у торбинку, бере один знак. Якщо учень знак пояснить, то забирає його з собою, якщо ні — залишає в торбинці.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Як одним словом можна назвати те, що ми бачимо на малюнках? (транспорт).А людей, які знаходяться у транспорті? (пасажирами)

  • Сьогодні ми поговоримо про безпеку пасажирів, правила користування громадським транспортом.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди

- Транспорт, яким користуються багато людей, називається громадським або пасажирським.

- А зараз давайте з вами відгадаємо які ж є громадські транспорти.

По маршруту вас везуть

І квиточки продають.

З вигляду продовгуватий,

Але зовсім не рогатий.

(автобус)

Вгору ріжки підіймає

І в дорогу вирушає.

Їздить тільки у містах,

В будні дні і по святах.

(тролейбус)

А я придумав загадку для тата!

Кажу: - Татуньо, спробуй відгадати:

До слова "так" додай музичну ноту -

Дістанешся швиденько на роботу.

(таксі)

У місті він по рейках ходить,
Він народ з роботи возить!
На дорозі не зівай,
Їде часто тут… (Трамвай).

- Автобус, тролейбус, маршрутне таксі, трамвай – види громадського транспорту.

- Аби проїзд ними був безпечним, запам’ятай:

• чекати транспорт - автобус, тролейбус, трамвай, маршрутне таксі - треба на зупинках;

• входити до салону громадського транспорту слід спокійно, не штовхаючись;

  • за проїзд треба заплатити, придбавши квиток.

  • У громадському транспорті:

• будь чемним, поступайся місцем інвалідам, людям літнього віку, пасажирам з маленькими дітьми;

• не штовхайся, не бігай по салону, не сміти;

• не висовуйся з вікна, не спирайся на двері.

  • Дотримуючись правил культури поведінки в громадських місцях, ми виражаємо повагу до людей.

  1. Робота з підручником (96-99)

А) Бесіда

  • Відкрийте свої підручники на сторінці 96, 9 і 6.

  • Давайте розглянемо малюнки.

  • Який транспорт зображено на малюнку? (громадський)

  • Так, правильно, отже громадський транспорт – це автобуси, метро, трамваї та тролейбуси, що працює на визначених маршрутах, за встановленими розкладом руху та оплатою, послугами якими користується народ, громада.

  • Який громадський транспорт є там, де ти живеш? (відповіді дітей)

  • Чи користуєшся ти транспортом, щоб дібратися до школи? Якщо так, то яким?

Б) Дорожні знаки (на дошку знаки)


- Пасажирський транспорт слід чекати на тротуарі або на спеціально обладнаній зупинці. На зупинці не бігати, не галасувати, не штовхати людей. Не вибігати на проїжджу частину.

  • Розгляньте знаки. Що вони означають? Розфарбуйте їх.

1) Місце зупинки автобуса.

2) Місце зупинки тролейбуса.

3) Місце зупинки трамвая.

4) Місце зупинки таксі.

- Отже чекай транспорт біля знака зупинки.

В) Ситуація


- Перегорніть свої підручники на 97 сторінку, 9 і 7.
- Подивіться на малюнок.


  • Знайди малюнки і дорожніх знаків, якими позначають зупинки автобуса, трамвая, тролейбуса. Поставте на цей знак пальчик і покажіть мені.

  • Хто на малюнку правильно переходить дорогу біля зупинки?(хлопчик на зебрі)

  • Які небезпеки загрожують іншому хлопчикові? (може потрапити під машину)

  1. Фізкультхвилинка

  • Давайте з вами трохи відпочинемо.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день осінній

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Ситуації

- Що вчинити у такій ситуації?

  • На зупинці чимало людей. Ти станеш у чергу чи проберешся наперед, щоб бути першим?

  • Після тебе в черзі стоїть дівчинка. Ти її пропустиш чи відштовхнеш?

  • Біля тебе стоїть бабуся. Даси їй дорогу чи проскочиш під її ру­ками сам?

  • Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь. Твої дії?

  • Ти з мамою зайшов до автобуса. Вільне місце було лише одне. Твої дії?

  • Ти виходиш на наступній зупинці. Як ти звернешся до пасажирів із проханням пропустити тебе до виходу?

  • Тобі треба передати гроші на квиток. Як ти звернешся до пасажирів?

2.Віршик

  • Що повинен був зробити хлопчик? (поступитися місцем)

  • Як би ви зробили на місці хлопчика?

3.Робота з картками. Гра «Ввічливо — неввічливо»

- Зараз я вам роздам картки, а ви повинні зеленим олівцем зафарбувати правильне твердження, а червоним не правильне.

О Поступитися в автобусі місцем.

О Голосувати в громадському транспорті.

О Штовхнути, не вибачитись.

О Допомогти передати за проїзд.

О Спокійно заходити у транспорт.

О Сміти і бігай по салону.

  1. Робота з прислів’ям

Від теплого слова і лід розмерзає.

  • Поясніть як ви розумієте це прислів`я.

— Чому у громадському транспорті слід поступатися місцем жінкам і людям похилого віку?

— Які слова слід при цьому промовляти?

  1. Зайчик

Іде Зайчик у трамваї

і довкола поглядає.

Тут підходить Їжачок

і говорить:

- Ваш квиток!

Червоніє Зайчик густо

і дає листок, капусти.

Пожував Їжак листок.

- Це, - говорить, -

не квиток.

Доведеться вам зійти

і додому пішки йти!

  • Чому ж Зайчик почервонів?

  • Що йому треба було зробити щоб з ним таке не трапилось?

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Підсумкова бесіда

  • Які види громадського транспорту вам відомі?

  • Які правила безпечної поведінки пасажирів ви запам’ятали?

  • Які правила користування пасажирським транспортом ви знаєте?

  • Чому їх потрібно виконувати?

  • Які правила поведінки в транспорті ви виконуєте?

  • Чи залежить безпека пасажирів від їхньої поведінки?

2. Оцінювання

- Ви сьогодні гарно попрацювали і тому отримуєте нагородження.

3. Прощання

- Наш урок добіг кінця, прошу всіх встати.

- До побачення, до нових зустрічей!

Опис документу:
Мета: Формування в учнів уявлення про те, хто такі пасажири, про громадський транспорт, його види,ознайомити учнів зі знаками, якими позначаються зупинки громадського транспорту; ознайомити з правилами безпечної поведінки пасажирів; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати культуру поведінки в різних видах транспорту. Обладнання: підручник, дорожні знаки на дошку, картки, дорожні знаки в скриньку. Тип уроку: комбінований

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти