Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Тема: "Стежками зимового лісу" 2 мололдша група,

Образотворче мистецтво

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки)

02.01.2021

392

12

0

Опис документу:
На протязі заняття діти закріплюють знання про життя диких тварин,птахів взимку.Малята допомагають звірям у різних життевих ситуаціях, Малюють нетрадиційними способами малювання,малювання пальчиками горобини для снігурів.методом штампування паралоном - кульки на ялинці.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Роздолівський НВК

Конспект комплексного заняття

з розвитку мовлення, ознайомлення з природою

та малювання нетрадиційними техніками

для дітей 2 молодшої групи

«Стежками зимового лісу»

Підготувала і провела:

Бес Т.В.

2020рік

Стежками зимового лісу

Мета: продовжувати розвивати у дітей мовленнєве дихання, мовленнєвий апарат, діалогічне мовлення, спостережливість, увагу, дрібну та загальну моторику, відчуття форми та кольору, сенсорне уявлення; продовжувати вчити слухати та розуміти віршований текст, виконувати рухи за змістом тексту, малювати за допомогою кількох зображувальних технік: пальчиком, ставлячи пальчики на заданій площині; штампування з поролону (кульки).

Вправляти дітей у створенні колективної роботи, спонукати до милування природніми об’єктами. Поглибити та уточнити знання дітей про зимуючих птахів - снігура, диких тварин (зовнішній вигляд, живлення, середовище існування, звички), удосконалювати вміння помічати характерні особливості звірів і птахів. Розвивати емоційно – позитивне ставлення до них, екологічне світосприйняття. Закріпити червоний, синій, зелений, білий кольори.

Виховувати: охайність, любов до живої природи, здатність емоційно сприймати світ тварин і птахів, бажання допомагати іншим.

Ключові слова: зимуючи, птахи, голодувати, підгодовувати, мешкають, білка, ведмідь, зайчик, дупло, барліг, спритна, стрибає, дужий, полохливий, житло, піклуватися, оберігати.

Місце проведення: музична зала.

Оформлення: зала прикрашена «Зимовий ліс».

Матеріали та обладнання: ілюстрації: снігурі, білки, горобина, ялинки; аркуші з намальованою гілкою горобини; червона, синя гуаш, вологі серветки, штампи з поролону; аудіо запис: голос птахів(снігура взимку), колискова пісня до гри «Зайчик біленький», відео лист і обладнання до його відтворення. Іграшки ведмідь, зайчик, дерево з зображенням білки в дуплі, барліг, кущик, дерева, ялинка, прищіпки.

Реквізити та аксесуари: кошик, морква, «діжка з медом», грибочки

Попередня робота: малювання листочків відпечатком листка, аплікація «Грибочки для білочки», розглядання ілюстрацій диких звірів, бесіди про диких тварин та зимуючих птахів, спостереження за птахами, вивчення правил поведінки в природі. Читання віршів та оповідань про диких звірів птахів.

Хід заняття

  1. Організаційні моменти.

Діти заходять до музичної зали.

Вихователь.

Добрий день, шановні гості!

Доброго дня вам, любі малята!

Хлопчики милі мої і дівчата

Щирою посмішкою я вас вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться всі до себе

Привітайтесь: «Добрий день!»

Хай гарно розпочнеться день!

Вихователь. Гарний настрій у вас малята? Будемо далі працювати.

II. Виклад нового матеріалу.

Вихователь повідомляє малятам, що вранці вона отримала відео - лист від Марійки (звучить запис.) Марійка звертається до малят з проханням допомогти лісовим мешканцям.

Вихователь. Яка зараз пора року? Допоможемо лісовим мешканцям? Звірі, які живуть в лісі це дикі чи домашні тварини?

Тоді давайте збиратися в дорогу. Як ви гадаєте а чому можна потрапити в ліс?

Я пропоную вам відправитись в ліс на літаку. Але спочатку давайте згадаємо правила, як треба поводити себе в лісі.

Правило: галасувати, гучно кричати в лісі не можна? Чому?(Відповідь дітей.)

Давайте з вами візьмемо наш кошик, який ми готували на протязі минулого місяця, він нам допоможе врятувати лісових мешканців?

(Імітація рухів)

Шапочки вдягли, шубки й чобітки,

В ліс казковий вилітаємо,

Всіх звіряток привітаємо.

Моторики завели,

Крила в гору підняли,

І…. полетіли, полетіли.

І на землю тихо сіли.

Під музичний супровід діти вдають, ніби вони летять на літачку.

Вихователь. Малята ось і опинилися ми з вами в казковому лісі. Будемо знайомитись з його мешканцями.

Погляньте, що це за пташки сидять на дереві? (Снігур)

Чому снігур виглядає таким яскравим? (В нього червона грудка)

Так, снігур дуже гарний птах. Голова, крила, хвіст – чорні, а груди - червоні. Чимало пташок залишилося зимувати в рідному краї.

Як називаються птахи, що не відлітають в теплі краї?(Зимуючи птахи) Усім пташкам узимку живеться важко, а ви знаєте чому? (Сніг вкрив землю, позамітав травичку і зерна на полях більше немає). Тому зимуючи птахи зимою голодують.

Як ми зможемо допомогти снігурам? (Підгодувати їх)

Чим живляться снігурі? (Насінням, ягодами)

Вихователь показує ілюстрацію ягідок горобини, разом розглядають.

Якого кольору ягідки горобини? (Червоні.) Якої форми? (Круглі.) Які вони за величною? (Маленькі, дрібні.) Якого кольору фарбу я приготувала? (Червону.) Ще я приготувала аркуші паперу, на яких уже намальована гілочка. А чого на ній не вистачає? (Ягідок.) Ось ми їх і намалюємо. Та спочатку пальчики розігріємо.

Пальчикова гімнастика «Горобинове намисто»

Горобинове намисто

Взимку для птахів корисне. (Ритмічне стискання й роз тискання кулачків.)

Ягідки дрібні кругленькі, (Пальці складені в кільце.)

Всі яскраві, червоненькі. (Повороти кистей ліворуч – праворуч.)

Вихователь. Малювати ми будемо пальчиками. (Вихователь проводить частковий показ та пояснення прийомів роботи, звертає увагу на охайність під час роботи з фарбами.)

Звучить спокійна музика, діти виконують завдання.

Ось такі гарні ягідки вийшли. Залишилось тільки пригостити снігурів. (Малята за допомогою вихователя вішають малюнки на дерево.)

Звучить аудіо запис снігура.

Вихователь. Чуєте, малята цей дзвінкий спів?Це снігурі зраділи і дуже вдячні вам за допомогу. А ми з вами підемо далі і з’ясуємо, кому ще потрібна допомога. До побачення, снігурі!

На своєму шляху діти знаходять кущик.

Ой, малята,погляньте, чий це хвостик виглядає? (З-за кущиком сховався зайчик.) Який зайчик зовні? (вуха довгі…) Де мешкає зайчик? Чи міняє він на зиму свій кожушок? Чому? Чим живиться? Давайте заглянемо в кошик, що в ньому є для зайчика? (Діти дістають моркву і кладуть під кущик.) Малята зайчику взимку холодно, давайте його запросимо разом з нами пограти.

Музична гра - імітація: «Зайчик біленький сидить!»

Вихователь. Давайте нашого лісового товариша посадимо під кущик, хай гризе моркву. А щоб йому було не холодно, укриємо литочками, які ми з вами намалювали. (Діти листочками «укривають» зайчика.) А нам час іти далі. До побачення, зайчику!

Діти підходять до дерева, в дуплі якого «сидить» білочка.

Вихователь. Малята, це хто? Білочка яка тварина? Які у білочки вушка? Який у неї хвостик? Які у неї оченята? Де оселя білочки? (У дуплі.) Білочка мешкає у дуплі, де облаштовує собі затишне гніздечко, щоб було їй тепло спати. А ще, що робить білочка? (Стрибає з гілки на гілку.) Що любить їсти білочка? Зверніть увагу на мотузку що висить на дереві? Навіщо вона? Це білочка мабуть, сушила грибочки на зиму та вже з’їла. Давайте заглянемо в наш кошик і що в ньому є для білочки? Допоможемо білочці, повісимо на дерево грибочки.

(Діти дістають заздалегідь зроблені грибочки з паперу і вішають на мотузку прикріплюючи прищіпками)

Ось, і білочка зраділа такому подарунку. Вона дуже любить ласувати грибочками. До побачення, білочка!

Вихователь. Ой, малята, тихо, не шуміть! Це мабуть тут чиєсь житло? Давайте підійдемо тихенько і подивимось. Хто тут живе? (Ведмідь.) Як називається оселя де він живе? (Барліг.)Ведмедик ще з осені облаштував свою хатинку – барліг. Що робить взимку ведмідь?(Спить.) З приходом холодів ведмідь засинає в барлозі і спить цілісіньку зиму, аж до весни. Давайте заглянемо в наш кошик, що ж в ньому є для ведмедика? (Дістають з кошика «діжечку меду».) Ведмедик знаменитий ласун, дуже любить мед. Давайте залишимо діжечку з медом біля його хатки. Ведмедик прокинеться весною голодний, зрадіє подарунку. Малята, щоб ведмедик краще спав, давайте заспіваємо йому колискову. (Діти співають колискову.)

Баю - баю, баю – бай!

Ти, ведмедик, засинай!

І до самої весни,

Спи, ведмедик, спи. Т- с – с!

Вихователь. Здається, ми вже всіх звіряток провідали і допомогли їм. Як ви гадаєте, звірятка задоволені? Чому?

Вихователь. Час вже нам повертатись додому. Вже скоро свято Новий рік, треба готуватись до нього. Малята, яке дерево на Новий рік прикрашають: кульками, іграшками, цукерками? (Ялинка.) А під ялинкою вам хто приносить подарунки? (Дід Мороз.) А давайте, лісовим друзям подаруємо ялиночки , що б і у них було справжнє свято. Дід Мороз побачить гарно вбрану ялинку і завітає до звіряток з подарунками.

Колективне малювання кульок синього кольору штампи з поролону.

Вихователь. Малята, ми зараз намалюємо кульки на ялинці. Та спочатку пальчики розігріємо.

Пальчикова гімнастика «Ялинка»

В нас ялинка ось така,

І висока і струнка,

На ній вогники горять

Будемо свято зустрічають!

Вихователь. Якого кольору кульки? Якої форми?

Діти виконують завдання.

Вихователь. Малята, поки ми з вами малювали, звірята передали подарунок. (знаходить подарунки.) Нам час повертатися додому.

Посідали літачки

Моторчики завели

У полетіли, полетіли.

І на землю тихо сіли.

III. Підсумок.

Ось і завершилось наша подорож, малята. Вам сподобалась подорож? Де ми з вами побували сьогодні? Кого зустрічали? Чому ці всі тварини дикі? Чим любить смакувати ведмідь? Де мешкає білочка? Якого кольору зайчик взимку? Що їдять взимку снігурі?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.