Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Малювання
Урок 25
Тема: Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. «Дивовижні метелики»
Мета: ознайомити дітей з деякими фактами з життя метеликів, характерними особливостями будови комах; продовжити формувати поняття про виражальні можливості теплих та холодних кольорів; розвивати сприйняття, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу.
Обладнання: малюнки, мультимедійна презентація, комп’ютер, фарба гуаш, олівці, папір, палітра, пензлики, серветки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
– Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас в гості прилетів метелик із чарівного лужку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перегляд відео:
– Наш гість хоче розповісти нам про метеликів. Давайте подивимося відео, щоб відповісти який вигляд мають метелики.
– Отже, які крила у метеликів? (У метеликів різнокольорові крила.)
– Які вусики у метеликів? (Вусики підкручені, чорного кольору.)
– Яких метеликів ви знаєте?
2. Розповідь про метеликів:
– Древні римляни думали, що метелики походять від квіток, які відірвалися від рослин.
– Уже в травні можна зустріти гарного метелика-адмірала. В адмірала на передніх оксамитово-чорних крилах наче накладено яскраво-червону смужку, а на задніх – таку ж облямівку з чорними цяточками. За таке урочисте вбрання і назвали цю комашину адміралом. – Найбільш відомий в народі шкідник номер один – білан капустяний – це досить великий метелик з білими крилами і чорними верхівковими
плямами на передніх крилах. Метелик відкладає жовтуваті яйця на нижній поверхні листків капусти, і гусінь, що вилазить з них, обгризає листя.
– Зрідка в Карпатах зустрічається Аполлон – великий гарний метелик. Передні крила в нього білі з чорними цятками, а задні – білі з двома червоними серединними плямами, оточеними чорним. Про свою неїстівність він попереджає сам: якщо його потривожити, падає на землю, розправляє крила, демонструючи червоні плями. Аполлон внесений до Червоної книги України. Один із найкрасивіших метеликів
на землі – парусник Поліксена, що зустрічається на Півдні нашої країни, також занесений до Червоної книги України.
– Метеликів як і інших тварин потрібно охороняти, адже зникнення малесеньких метеликів може викликати загибель цілої планети.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
– Діти, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні малювати? (Метеликів.)
– Так сьогодні ми намалюємо нашого маленького гостя, використовуючи техніку малювання гуашшю.
IV. Засвоєння нових знань
1. Бесіда за картиною (2 хв.)
– Ось так бачить світ метеликів молодий художник Дмитро Кустанович (показ картини). Ця картина називається «Метелики». Дмитро Кустанович народився у Мінську в Білорусії, ще з дитинства почав малювати, після закінчення університету серйозно почав займатися малюванням і через деякий час став відомим художником. Зараз він мешкає в Росії. Подивіться уважно на картину. Який настрій вона викликає?
– Які кольори використовує художник?
– Як він зображує метеликів? – Як би ви назвали цю картину?
2. Показ зразка малюнка
– А ось так я намалювала метеликів (показ зразка).
– І сьогодні наш гість пропонує намалювати метеликів у техніці гуаш.
Хотілося б нагадати, що гуаш це непрозора техніка, основний прийом –розбілювання, тобто змішування фарби білого кольору та іншого кольору.
– Отже, який основний прийом використовують у техніці гуаш? (Прийом розбілювання.)
3. Фізкультхвилинка
V. Практична робота
1. Пояснення поетапного малювання метелика:
– Малюємо коло. (Показ поетапного малювання на комп’ютері та паралельне виконання роботи вчителем на дошці, а учнями в альбомах.)
– Малюємо овал, який накладаємо на коло.
– Малюємо трикутник, він допоможе нам зобразити крила.
– Заокруглюємо кути у трикутнику.
– Витираємо непотрібні лінії.
– Малюємо вусики, ніжки, носик, очі, рот.
– Розфарбовуємо метелика різними кольорами.
– За допомогою олівця і фарби робимо невеликі кола на метелику.
2. Показ малюнків учнів, їх аналіз.
VІ. Підсумок уроку:
– Отже, що нового ви дізналися на уроці?
– Який прийом малювання ми використовували?
– Яких метеликів ви знаєте?
– Які з них занесені до Червоної книги?
– Діти, чому не можна ловити метеликів? – Діти, ви всі молодці наш гість метелик дуже задоволений вашою роботою.
– Урок закінчено!
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»