Тема. Рух і здоров’я

Опис документу:
Мета: пояснити учням значення рухового режиму для здоров’я; допомогти зрозуміти, що рух – це життя, ритміка – краса, а танець – політ натхнення і душі; виховувати і розвивати в дітей прагнення проводити своє життя в русі, працювати, займатись спортом, ритмікою, танцями, виробляти гарну і правильну поставу; викликати у дітей бажання дбати про своє здоров’я; виховувати почуття прекрасного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Рух і здоров’я

Мета: пояснити учням значення рухового режиму для здоров’я; допомогти зрозуміти, що рух – це життя, ритміка – краса, а танець – політ натхнення і душі; виховувати і розвивати в дітей прагнення проводити своє життя в русі, працювати, займатись спортом, ритмікою, танцями, виробляти гарну і правильну поставу; викликати у дітей бажання дбати про своє здоров’я; виховувати почуття прекрасного.

Обладнання: проектор, комп’ютер, мультимедійний додаток до уроку.

Слайд 2 «Рух та здоров’я»

  • Що ви розумієте під словом «рух»? (див. мал.)

Щоб розвиватись, потрібно рухатись. Рух – це природна біологічна потреба людини.

Слайд 3 «Рух – це життя»

Адже, рух – це життя, ритміка – краса, а танець – політ натхнення і душі.

  • Для чого людині потрібно рухатись?

Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, вередливими. Вони не впевнені в своїх силах, погано вчаться. Такі діти не відчувають бадьорості, їм завжди нудно.

Слайд 4 «Щоб бути здоровим, дужим треба …»

  • Що потрібно, на вашу думку, щоб зростати здоровим, дужим?

Слайд 5 «Ходьба»

  • Основний вид руху – ходьба.

  • Як потрібно ходити?

  • Якою має бути постава під час ходьби?

(Діти демонструють поставу під час ходьби)

  • Чи багато ви ходите?

  • Чóму треба надавати перевагу: ходінню пішки, чи їзді у транспорті?

(Розповідь вчителя про фізичні навантаження людей у різні періоди.

З розвитком цивілізації професії людей малорухомі, з тривалим нервовим напруженням або фізичною працею. Тому треба займатись спортом чи робити фізичні вправи.

Слайд 6 - 7 «Фізкультура і спорт»

Людський організм налаштований таким чином , що малорухливий спосіб життя швидко призводить до погіршення здоровя , до різних порушень організму.

Рухливі ігри – волейбол, баскетбол, футбол, які ви любите і якими займається (або будете колись займатись ) - це різноманітні види спорту.

  • А яким видом спорту займаєтесь ви ?

  • А чи подобаються вам уроки фізкультури?

  • У які спортивні ігри ви граєте на уроках фізкультури?

На цих уроках використовуйте кожну хвилинку для покращення свого здоров’я.

Слайд 8 «Ранкова зарядка»

  • А хто з вас робить ранкову зарядку?

Продемонструйте вправи , які ви робите зранку.

  • Як часто ви її робите?

  • Для чого потрібно робити зарядку?

Ранкова зарядка позитивно впливає на організм: покращує процес обміну речовини , кровообігу, дихання стає глибшим. Ще понад 2500 р. тому в Древній Елладі на величезній скелі було викарбувано слова : «Хочеш бути сильним – бігай. Хочеш бути красивим - бігай. Хочеш бути розумним - бігай» .

Зарядка допомагає виробляти поставу. Мати красиву поставу дуже важливо. Хоча набувати її не так просто.

(Продемонструвати поставу стоячи, сидячи: спина пряма, плечі розпрямлені, на обличчі посмішка.)

  • Як перевірити свою поставу?

Можна провести вправу на постави.

  1. Поставте ногу вперед і злегка зігніть її. Руки перекладіть на пояс і прогніться. Стрибками змінюйте положення ніг. Виконуйте цю вправу швидко протягом 20 -30 секунд. Походіть по кімнаті , глибоко подихайте і постарайтесь розслабити м’язи.

  2. Сядьте на стілець, зігніть ноги. Підніміть руки вгору, прогніться і зробіть

глибокий вдих. Опустіть руки і видихніть повітря. Зробіть 6-8 таких вправ.

Слайд 9 « Рухливі ігри та забави»

Діти люблять грати в різні ігри та забави з раннього дитинства. Граючись, ми пізнаємо світ, життя, набуваємо різних навичок і вмінь. У процесі гри ми фізично загартовуємось, розвивається уява, пам’ять, наполегливість.

  • Назвіть ваші улюблені рухливі ігри.

  • Які народні забави ви знаєте?

Слайд 10 Гра «День і ніч»

Давайте пограємо в гру «День і ніч».

Серед гравців вибираємо «Сову». За сигналом «День!» всі діти «оживають»: рухаються, бігають, зображують рухи звірів, метеликів, птахів, жуків.

Після сигналу «Ніч!» усі діти завмирають в тих позах, в яких їх застав сигнал.

«Сова» виходить на полювання: хто ворухнеться, того вона забирає у своє «гніздо». Хто залишиться сам, той стає «Совою»

Слайд 11 «Зимові розваги»

Розучування вірша на слайді

Слайд 12 «Фізхвилинки»

  • Для чого на кожному уроці ми проводимо фізхвилинки?

Фізхвилинки потрібні, бо діти швидко втомлюються, знижується увага і працездатність. Це ніби маленька вистава.

Розучування фізхвилинок під музичний супровід.

Слайд 13 «Танці»

Танець, а саме ритміка – хвилюючий і прекрасний вид мистецтва. Він – емоційна насолода. Танці розвивають почуття ритму, активізують роботу легень і серця, виробляють правильну поставу, піднімають настрій, позитивно впливають на здоров’я.

Зачитування вірша:

Ой заграйте нам цимбали,

Заспівай трембіто,

Щоб всі діти танцювали

По білому світу.

  • Хто з вас займається танцями?

  • Які бувають танці?(спортивні, сучасні, народні)

Демонстрація танцювальних рухів.

Слайд 14 «Фізична праця»

  • Для чого нам фізично працювати?

  • Хто з вас вже допомагає батькам?

  • Яку роботу ви вже можете виконувати самі?

  • Хто з героїв казок був дуже працьовитим? Пригадайте.

(Поросятко Наф-Наф, лисичка-сестричка, дідова дочка)

Посильна фізична праця – це теж рух, і дуже корисний. Це найкращий засіб від лінощів. Наш народ завжди цінував працю. Їй присвячені вірші, пісні, прислів’я.

Зачитування прислів’їв про працю (бджола мала, а праця велика), пригадування пісеньки лисички (я лисичка, я сестричка не сиджу без діла, я гусятка пасла, полювать ходила).

Слайд 15 «Туризм»

Не менш корисними є туристичні походи. Це фізичні навантаження і довготривала ходьба, перебування на свіжому повітрі та заряд позитивними емоціями.

  • А чи бували ви у туристичних походах? Де?

  • Чим він вам запам’ятався?

Слайд 16 «Висновки»

  • Отже, що потрібно людині, щоб бути здоровим?

  • Які види руху ви запам’ятали?

  • Що нового ви дізнались?

  • Які висновки зробимо?

Зачитування висновків.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.