Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Тема: «Професійна підготовка і професійне самовизначення учнів 11 класу».

Різне

11.11.2018

893

1

0

Опис документу:
Різноманітність людських професій велике, і більшістю з них, на думку психологів і педагогів, може опанувати кожен. Але одно вірно і те, що в один момент часу людина може робити щось одне. А так як життя обмежене, він може зробити лише кілька окремих справ.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Професійна підготовка і професійне самовизначення учнів 11 класу».

Професія - (лат. PROFESSIO - офіційно вказане заняття, спеціальність, від PROFITEOR - оголошую своєю справою), рід трудової діяльності (занять) людини, що володіє комплексом спеціальних теоретичних знань і практичних навичок, набутих в результаті спеціальної підготовки, досвіду роботи.

Різноманітність людських професій велике, і більшістю з них, на думку психологів і педагогів, може опанувати кожен. Але одно вірно і те, що в один момент часу людина може робити щось одне. А так як життя обмежене, він може зробити лише кілька окремих справ. Щоб «стати чинним» людина повинна розлучитися з нескінченністю, якою він володів лише в можливості, так як реально він може не все, а лише щось. Так виникає проблема вибору майбутньої професії.

Найважливішим, невідкладним і важкою справою стає для старшокласника вибір професії. Психологічно спрямований в майбутнє і схильний навіть подумки «перестрибувати» через незавершені етапи, юнак внутрішньо вже тяготиться школою; шкільне життя здається йому тимчасової, несправжньою, передоднем інший, більш багатою і справжнього життя, яка одночасно вабить і лякає його.

Він добре розуміє, що зміст цієї майбутньої життя, перш за все, залежить від того - чи зуміє він правильно вибрати професію. Яким би легковажним і безтурботним не виглядав юнак, вибір професії - його головна і постійна турбота.

Вибір професії і оволодіння нею починається з професійного самовизначення. На цьому етапі учні повинні вже цілком реально сформувати для себе завдання вибору майбутньої сфери діяльності з урахуванням наявного психологічного і психофізіологічного ресурсів. В цей час в учнів формується ставлення до певних професій, здійснюється вибір навчальних предметів відповідно до обраної професією.

В даний час все більш високі вимоги пред'являються до підготовки конкурентоспроможної особистості. Багато в чому це визначається усвідомленим вибором майбутньої професії, так як тоді в студента формується стійке усвідомлення свого самовизначення, формуються професійні наміри, професійний інтерес.

Проблема формування конкурентоспроможної особистості є актуальною, тому що дуже часто випускники шкіл виявляються не готовими до дорослого життя.

Початкового вибору професії належить особливо важлива роль. Це пояснюється вступом в трудове життя, часто викликає серйозну психологічну перебудову людини. У реальному житті вибір професії обумовлений дією багатьох факторів, як зовнішніх, так і внутрішніх. Велика роль педагогів, однолітків, засобів масової інформації, престижність професії, соціальних умов, сформованості особистості, наявність певних знань, досвіду.

Перша серйозна життєва проблема, з якою стикаються учні - це вибір професії. Питання «Ким стати?» Ставить перед собою кожен випускник школи. І тут головне - не розгубитися, зорієнтуватися, і зробити правильний вибір, відповідний інтересам, здібностям, можливостям, цілісним установкам і, нарешті, вимоги, які пред'являє професія до особистості 11-тіклассніков.

У зв'язку з цим однією з цілей моєї роботи була визначена: надання допомоги учням, визначити свої життєві плани і відповідно до них вибудувати алгоритм своїх дій, створення умов для особистісного розвитку школяра та його самовизначення в виборі професії. Для забезпечення допомоги учням у свідомому виборі професії на уроках доцільно знайомити школярів з різними видами праці і професіями, вивчати схильності, особливості та професійні інтереси учнів, консультувати учнів з питань пов'язаних з продовженням освіти і працевлаштуванням.

Дана мета досягається через особистісно орієнтований підхід до учня, розвивальне навчання особистості.

Головна мета такого навчання - розвиток інтелектуальних і творчих здібностей учнів, моральних цінностей з тим, щоб випускник школи був здатний до самореалізації, самостійного мислення, прийняття важливих для себе рішень. Вважаю, що особистісно орієнтований підхід - одна з обов'язкових умов успіху формування професійної мотивації школяра в процесі навчання.

Успіх професійної орієнтації на уроці багато в чому залежить від уміння вчителя зв'язати проф.оріентаціонний матеріал з програмним матеріалом. Разом з тим ефективність проф.оріентаціонной роботи у викладанні залежить і від змісту проф.оріентаціонного матеріалу і особливості його під включення в предмет, а також різні бесіди, заходи, класні години та т.д.так в нашому класі були проведені такі тематичні заходи як , класна година «Старт у майбутнє», бесіда «Ким бути?», класна година про професії військового «Є така професія Батьківщину захищати», і багато різних загальних і приватних бесід і розмов по душах про майбутнє хлопців.

Для старшокласників - випускників вибір професії - серйозний крок. Але проблема в тому, що вони слабо орієнтуються в наукових засадах професійного самовизначення, перш за все, психологічних. Більшості юнаків і дівчат не вистачає загальних знань психології особистості, їм важко розібратися в своїх інтересах, здібностях, якостях і рисах характеру. Їх уявлення про особистість часто залишаються на рівні життєвих, побутових суджень. Адекватна самооцінка доступна незначного числа учнів. В основному вони схильні або до переоцінки себе, або до недооцінки. При переоцінці рівень домагань нижче наявних можливостей. Зроблений на такій основі вибір професії зрештою призводить до розчарування. Занижена самооцінка також неблагополучно позначається на виборі професії і на розвитку особистості.

Самооцінка як феномен самопізнання не дається людині від природи. Вона формується в процесі розвитку особистості і має різну ступінь об'єктивності і повноти. Формування самооцінки, її повноти і адекватності - одне із завдань професійної орієнтації.

Своєчасно надана старшокласникам проф.оріентаціонная допомогу виступила запорукою гармонійного розвитку особистості і стала природним завершенням всього навчально - виховного процесу. При аналізі проф.оріентаціонной роботи в процесі навчання було виявлено, що робота була спрямована на становлення професійного самовизначення старшокласників, формування професійної мотивації школярів, розвиток умінь учнями здійснювати вибір і нести за нього відповідальність.

Відповідальність же у кожного з нас величезна: перед суспільством, яке доручило нам навчати і виховувати молоде покоління; перед самими учнями, для яких ми -наставнікі, старші товариші

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили