Тема: Портрет. Автопортрет. Творча робота: Мій автопортрет.

Опис документу:
Мета: навчальна: актуалізувати знання учнів за темою «Портрет»; ознайомити з поняттям автопортрет; формувати навички використання графічних матеріалів у портретному жанрі; закріплювати навички виконання графічного малюнка обличчя, зберігаючи пропорції; розвивальна: розвивати в учнів чуттєво-емоційне сприйняття, пізнавальну активність, спостережливість, уяву, логічне мислення, уміння аналізувати; виховна: прищеплювати учням духовні й моральні ціннісні орієнтири в сфері образотворчого мистецтва,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 Клас

Тема: Портрет. Автопортрет.

Творча робота: Мій автопортрет.

Мета: навчальна: актуалізувати знання учнів за темою «Портрет»; ознайомити з поняттям автопортрет; формувати навички використання графічних матеріалів у портретному жанрі; закріплювати навички виконання графічного малюнка обличчя, зберігаючи пропорції;

розвивальна: розвивати в учнів чуттєво-емоційне сприйняття, пізнавальну активність, спостережливість, уяву, логічне мислення, уміння аналізувати;

виховна: прищеплювати учням духовні й моральні ціннісні орієнтири в сфері образотворчого мистецтва, потребу у творчості, активній життєвій позиції.

Матеріали й інструменти: кольорові олівці, пастель, альбоми, люстерка.

Зоровий ряд: презентація, репродукції творів мистецтва (Л. да Вінчі «Автопортрет», Рембрандт «Автопортрет», П. Пікассо «Автопортрет», 3. Серебрякова «Автопортрет. Зимовий ранок», Т. Шевченко «Автопортрет зі свічкою», В. Ван Гог «Автопортрет перед мольбертом», Л. Гіберті «Врата Раю», М. Шагал «Автопортрет із сімома пальцями», Я. ван Ейк «Портет подружжя Арнольфіні», Г. Нарбут «Автопортрет з родиною», П. П. Рубенс «Чотири філософи»).

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Добрий день, діти! Подивіться на мене й один на одного, посміхніться. Адже нічого так не привертає уваги один до одного, навіть у дуже серйозних справах, як усмішка. А на нас сьогодні дійсно очікує дуже багато роботи.

ВПРАВА смайлик

Показ відео (Портрет)

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. (Метод тренування)

Сьогодні на нас чекає продовження подорожі у чарівний світ ПОРТРЕТУ.

- що таке портрет? \ портрет – жанр обра. мис. Художній твір у якому зображується людина або група людей\

- які різновиди портретів вам відомі? \Камерний, парадний\

- як можна зобразити людину на портреті? \ по плечі, по груди, по пояс, по коліна, на повний зріст.

3. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

На кожен стіл роздати конверт з набором букв. Пропоную скласти тему сьогоднішнього уроку. /АВТОПОРТРЕТ/

4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель (супроводжує розповідь демонструванням наочності). Автопортрет можна зустріти в усіх видах мистецтва: літературі, музиці, образотворчому мистецтві. Важається, що автопортрет розквітнув у Ренесансну епоху. До появи абстракції автопортрет створювали за допомогою дзеркал —- тільки так можна побачити себе. Добре відомі автопортрети таких митців, як Леонардо да Вінчі, Тінторетто, Ель Греко, Рембрандта, Рубенса й багатьох інших.

Автопортрет — мальовниче, графічне або скульптурне зображення художника, виконане ним самим, найчастіше за допомогою дзеркала або системи дзеркал. Містить оцінку особистості, ролі в суспільному житті й мистецтві, декларацію творчих принципів митця.

Існують 4 типи автопортретів — груповий, авторський, оригінальний і прихований.

На авторському автопортреті художник може зобразити себе за роботою або без натяку
на професію, тло може варіювати від нейтрального до більш розробленого, іноді навіть фантастичного.

Розгляньте автопортрети художників. Які почуття вони у вас викликають? Що ви можете розповісти про кожного з митців за їхнім автопортретом? До оригінальних належать автопортрети художників, що вражають глядача неординарністю, незвичайністю. Прикладом таких автопортретів можуть бути «Східні двері» Л. Гіберті (знамениті «Врата Раю» Флорентійської баптистерії, на ручках яких митець залишив свій скульптурний автопортрет) або «Автопортрет із сьома пальцями» М. Шагала. «Чому з сімома?» — запитаєте ви. Дозвольте поставити зустрічне запитання: «А чому ми всі з п’ятьма?» Хіба це не таке саме диво, яке ми навряд зможемо пояснити? Проте ми настільки звикли до цього, що нам не спадає на думку дивуватися. От Шагал і намагається звернути нашу увагу на це диво у такий незвичайний спосіб. 1434 року нідерландський художник Ян ван Ейк написав картину «Портрет подружжя Арнольфіні». З першого погляду на цій картині зображено двоє: чоловік і жінка в ошатному святковому вбранні. Проте на задньому плані картини є опукле дзеркало, в якому відбиваються ще дві людини, які стоять у дверному отворі. Над дзеркалом напис «Ян Ван Ейк тут був» і дата — 1434 р. Дослідники припускають, що саме митець стояв на порозі цієї кімнати. Такий портрет належить до прихованого типу.

Дуже часто художники зображували себе у групових портретах — поряд із членами родини, друзями, колегами.

5. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  • Картина, на якій художник зобразив сам себе, називається:

а) пейзаж; б)марина; в) автопортрет.

  • У цьому виді образотворчого мистецтва головною є лінія. Це:

а) графіка, б)живопис; в) скульптура; г)ДПМ.

  • Цей художник зображує переважно обличчя людей:

а) пейзажист; б) мариніст; в) портретист; г) анімаліст.

  • Лінія, що передає зовнішні обриси людини, називається:

а) силует; б)контур, в) начерк; г)замальовка.

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА

♦ Сьогодні ви маєте можливість виразити себе через автопортрет. Користуючись схемою «Послідовність виконання автопортрета» (с. 95 підручника),створіть свій автопортрет.

Перед початком роботи проводиться інструктаж з техніки безпеки при роботі з олівцем.

Послідовність виконання роботи

  • Візьміть люстерко й погляньте на себе. Оберіть ракурс, у якому прагнете себе зобразити.

  • Визначте риси свого обличчя й оберіть мімічний вираз, який хочете надати обличчю (суворість, посмішка, смуток).

  • Передайте пропорції свого обличчя (співвідношення розмірів окремих частин обличчя між собою та щодо висоти й ширини голови) на аркуші.

  • Кольором підкресліть форму обличчя.

Учитель контролює виконання роботи, надає індивідуальну і фронтальну допомогу.

7. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. смайлик

Аналіз кращих робіт та аналіз допущених помилок.

Рефлексія. Технологія «Продовжить речення»

Я дізнався…

Я відчув…

Мені вдалося….

  • У чому виявляються особливості створення автопортрету?

  • Де її можна застосувати?

Що було найважче у створенні автопортрет.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
7
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!