До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
1
8
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Тема. Не помились: знай права дитини.

Опис документу:
Мета: поглибити знання про права людини; формувати усвідомлення власної відповідальності за участь у житті суспільства; формувати і зміцнювати позитивні ціннос¬ті та переконання учнів стосовно майбутнього; виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних міжособистісних стосунків та здорового життя; розвивати самопізнання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Не помились: знай права дитини.

Мета: поглибити знання про права людини; формувати усвідомлення власної відповідальності за участь у житті суспільства; формувати і зміцнювати позитивні ціннос­ті та переконання учнів стосовно майбутнього; виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних міжособистісних стосунків та здорового життя; розвивати самопізнання.

Обладнання: мультимедійна презентація «Сторінками Конвенції ООН про права дитини», бейджики, кольорові олівці, фломастери, плакат «Правила групової взаємодії» веселка, стікери, циферблати годинника, умовні одиниці, 7 стрічок, ножиці, сім смуг з паперу, валіза жовта, кросворди.

Час: 2 години.

Структура тренінгу:

1. Вступне слово психолога. Привітання.

2. Прийняття правил групової взаємодії.

3. Очікування. Вправа «Веселка».

4. Вправа «Циферблат життя».

5. Презентація «Сторінками Конвенції ООН про права дитини».

6. Вправа-енергізатор «Аукціон».

7. Вправа «Карта міста Прав людини».

8. Вправа «Сім стрічок».

9. Підбиття підсумків. Вправа-гармонія «Жовта валіза».

Хід тренінгового заняття:

1. Вступне слово психолога.

Привітання-криголам «Гарного дня»

Встаньте, будь ласка, візьміться за руки, опустіть голови вниз. На рахунок три – підніміть голови і разом побажайте: «Всім, всім — гарного дня!»

Доброго дня всім вам! Повідомлення теми тренінгу.

Тема прав дитини надзвичайно важлива й актуальна сьогодні. Права дитини, людини – це цінності, які поділяють і приймають усі держави світу.

Конвенція ООН про права дитини – це твої права. Вони знайшли своє відображення у чинному законодавстві України. Ви можете не думати про них, можете не використовувати їх щодня. Втім, ви маєте знати, що вони існують і вони невід’ємні від інших прав, гарантованих державою.

У кожного з вас є своє ім’я, ї схожі, а є - дуже рідкісні.

Людина має право на ім’я. Дитині при народженні батьки з любов’ю дають ім’я, з яким вона іде по життю, і ніщо так не принижує людину, як паплюження її імені. (Це одне з порушень прав людини — ст. 1 Загальної декларації прав людини.)

2. Прийняття правил групової взаємодії.

Для чого в суспільстві існують правила? Правила — це певні норми поведінки, які потрібні для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягти мети.

Для подальшої роботи нам необхідно прийняти правила групової взаємодії. Демонстрація плакату. Прийняття правил.

1) Добровільність і активність. Якщо ви не хочете говорити або виконувати завдання – ми вас не заставляємо. Слід наголосити, що лише будучи активним та ініціативним можна досягти успіхів і спробувати щось змінити.

2) Чесність і правдивість. Не існує правильних і неправильних відповідей. Правильною є та відповідь, яка передає ваші думки, почуття, ставлення до чогось.

3) Вміння слухати. Не перебивайте того, хто говорить, ні словом, ні жестом, ні мімікою – кожна людина хоче бути почутою.

4) Таємність або конфіденційність. Усе, що тут відбувається, має стати нашою таємницею.

5) «Тут і тепер». Говоримо тільки по темі, не відволікаємося.

6) Не оцінюйте, не давайте порад.

7) Бути доброзичливими у ставленні до інших.

Які ще у вас є пропозиції щодо правил роботи?

Згодні прийняти ці? Приймаємо!

3. Очікування. Вправа «Веселка».

Якось учень запитав учителя.

- Скажіть, учителю, чому в житті відбувається чередування чорних та білих полос, поганого і хорошого? І так відбувається постійно.

- Ти говориш: то біле, то чорне?

- Так.

- Ходімо зі мною.

- Куди?

Вони вийшли на вулицю. На небі сяяла веселка, її відтінки плавно переходили, блищали та чарували.

В цей момент учень посміхнувся і все зрозумів.

Веселка – загадкова, ваблива, чарівна. У кожного з вас є улюблений колір, з яким, ви асоціюєте свої мрії. Я прошу на стікерах прописати, чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття. Обговорення.

4. Вправа «Циферблат життя»

Обладнання: циферблати годинника, вирізані з паперу.

А зараз пропоную помалювати. На отриманих вами паперових циферблатах напишіть цифри, які позначатимуть не час, а роки вашого життя. Спочатку ми народились – ставимо цифру «0», потім росли, дорослішали – стрілка рухалась від цифри до цифри, і зараз зупинилася на позначці, рівній вашому нинішньому віку. Малюємо далі стільки позначок, скільки б хотіли років прожити. Проте не забувайте, що дуже головне не скільки ти прожив, а як ти це зробив. Якими ви бачите себе через 5 та 10 років? Продовжить фразу «Через 5(10) років я хочу бути…» Відповіді запишіть на зворотній стороні годинника. Отже, у кого які плани на майбутнє?

5. «Сторінками Конвенції ООН про права дитини».

Слайд .

Благополуччя дітей і їх права завжди викликали пильну увагу міжнародного співтовариства. Ще в 1924 році Ліга Націй прийняла Женевську Декларацію прав дитини. У той час права дітей розглядалися в основному в контексті заходів, які необхідно було прийняти відносно рабства, дитячої праці, торгівлі дітьми.

- Що таке право?

Обговорення.

Це відсутність обмежень, дозвіл на що-небудь.

Слайд .

Існує документ міжнародного значення - «Загальна декларація прав людини», де закріплені цивільні, політичні, соціальні, економічні права, що належать кожній людині.(Прийнята 10 грудня 1948 р. ООН).

Мета ООН - боротьба за мир і співпрацю між державами. Основна ідея цього документа полягала в тому, що людство повинне давати дітям краще з того, що воно має. Але цей документ носив необов'язковий характер для держав. ООН стала розробляти великий документ про права дітей, щоб зробити їх забезпечення обов'язковим для держав.

Слайд.

Декларація прав дитини. У 1959 році Організація Об'єднаних націй (ООН) приймає Декларацію прав дитини, в якій були проголошені соціальні і правові принципи, що стосуються захисту і благополуччя дітей.

Які права має дитина? Обговорення.

Слайд.

Дитина має право: на сім'ю; на турботу і захист з боку держави, якщо немає тимчасового або постійного захисту з боку батьків; відвідувати школу і вчитися на рівних правах; вільно виражати свої думки; на власну думку; на ім'я і громадянство; на здобуття інформації, на захист від насильства і жорстокого ставлення; на медичне обслуговування; на відпочинок і дозвілля; на додаткову допомогу з боку держави, якщо є особливі потреби (наприклад, у дітей з обмеженими можливостями).

Давайте спробуємо їх класифікувати на певні групи.

Слайд.

Права «піклуйтеся-про-мене»

Ти маєш право на достатнє та здорове харчування

Ти маєш право на освіту

Ти маєш право на медичну допомогу

Ти маєш право на розваги.

Слайд.

Права «не знущайтеся наді мною»

Ти маєш право на захист від економічної експлуатації та примусової праці

Ти маєш право на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для твого здоров’я

Ти маєш право не бути жертвою війни

Ти маєш право на захист від сексуальної експлуатації

Слайд.

Права «я маю власну думку»

Ти маєш право виражати свої погляди

Ти маєш право сповідувати свою власну релігію

Ти маєш право об'єднуватися з іншими

Ти маєш право на інформацію

Слайд.

Права «спеціальних потреб»:

життя деяких дітей є важчим, ніж у їхніх однолітків. Тому такі діти потребують спеціальної уваги і піклування

Діти-інваліди

Діти, позбавлені батьківського піклування

Діти-біженці

Діти у конфлікті з законом

Слайд.

Конвенція про права дитини.

У період з 1979-го по 1989 рік Комісія ООН з прав людини, в якій брали участь фахівці з багатьох країн світу, підготувала текст Конвенції про права дитини. В порівнянні з Декларацією (1959 р.), де були 10 коротких, носячих декларативний характер положень (принципів), Конвенція має 54 статті, що враховує практично всі моменти, пов'язані з життям і положенням дитини в суспільстві. Вона не лише конкретизує, але і розвиває положення Декларації, покладаючи на тих, що прийняли її , правову відповідальність за дії відносно дітей.

А чи знаєте ви, якого числа відзначається Всесвітній день дітей?

Слайд.

Конвенція про права дитини була прийнята і відкрита для підписання 20 листопада 1989 р. Набрала чинності 2 вересня 1990 р.

Цей день щорічно відзначається як Всесвітній день дітей.

В цей день діти світу заявляють про свої права і про те, що держави повинні захищати їх права. Ми знаємо, що є випадки, коли порушуються права дітей. Не все в світі ще спокійно.

Чи відомо вам в якому році Україна приєдналася до Конвенції?

Слайд.

27 вересня 1991 року Україна приєдналася до Конвенції.

В 1993 році в Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.

Згідно з Конвенцією Україна у квітні 2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.

Чи повинні діти знати свої права? Чи відрізняються права дитини і дорослої людини?

Слайд.

Діти повинні знати свої права. Уміти їх відстоювати. Вивчення прав людини - це, перш за все, виховання упевненості в собі, терпимості. У кожної людини є права. Дитина теж людина, а значить і у неї є права.

Вони відрізняються від прав дорослих:

1) меншими можливостями захистити самого себе; 2) фізичною і психологічною незрілістю; 3) ранимістю; 4) залежністю від опіки старших. Тому і права її в чомусь глибші, ширші, значніше, чим права дорослого.

Згідно Конвенції про права дитини, дитина - це особа, що не досягла 18 років. Держава узяла на себе зобов'язання захищати дітей, тому вони мають такі ж права, як і дорослі.

А зараз я прошу розділитися вас на чотири команди. («зима», «весна», «літо», «осінь») Вам необхідно розв’язати кросворд.

Кросворд

1Яким правом дитини ви користуєтесь після того, як провчитеся

навчальну чверть? (відпочинок)

2. Яким правом ви користуєтесь, коли йдете у бібліотеку?

(Інформація)

3. Яка асоціація у вас виникає, коли мама заплітає волосся доньці? (Піклування)

4. Яким правом ви користуєтесь, коли йдемо в столову чи на

кухню? (харчування)

5. Назвіть право дитини, яким ви користуєтесь кожен день.

(Освіта).

6. Так яке ключове слово нашого кросворду? (Право).

В І Д П О Ч И Н О К

І Н Ф О Р М А Ц І Я

П І К Л У В А Н Н Я

Х А Р Ч У В А Н Н Я

О С В І Т А

Але права нерозривно пов'язані з обов'язками, чи не так? Обговорення.

Яке ж значення Конвенції ООН? Обговорення.

Слайд.

Значення «Конвенції про права дитини».

1) Конвенція проголошує дитину повноцінною і повноправною особою;

2) Права, закріплені в Конвенції, щонайкраще забезпечують інтереси дітей.

3) Це документ, що має міжнародне значення.

4) Є орієнтиром для держав, що її підписали, в їх прагненні зробити життя дітей краще, щасливіше.

Слайд.

Україна ратифікувала Конвенцію ООН про права дитини в перший же рік своєї незалежності. В нашій країні не існує спеціального законодавства для неповнолітніх, і їх права виділені окремими статтями Сімейного, Цивільного, Кримінального та Кримінально-Процесуального кодексів України, а також регулюються окремими законами, такими як закони «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», «Про попередження насильства в сім’ї».

Слайд.

Людство має прагнути до процвітання, щоб життя дітей було щасливим і прекрасним. Було більше радості в житті дітей. Яскраво світило сонце, було мирне небо над головою, щоб частіше лунав дитячий сміх, щоб поруч завжди були мама і тато. Діти, ви маєте право зростати в умовах свободи, розвиватися фізично і духовно здоровими. Жодна дитина не може бути об'єктом свавілля і повинна постояти за себе. Ви маєте на це права.

Слайд.

По черзі з’являються документи, речі, які символізують всім права людини.

1. Свідоцтво про народження. Що це за документ? Яке право він асоціює? (Права на ім’я).

2. Серце (Право на турботу і любов)

3. Будинок. Чому тут опинився він? Про яке право йдеться? (Право на майно).

4. Лист. Про що він нагадав? (Ніхто немає права читати чужі листи, підглядати).

5. Книга. (Право на освіту).

6. Качка з качатами. Про що нагадує нам малюнок? (Право дитини бути поруч з мамою)

«Чи знаєш ти зміст Конвенції про права дитини?»

Усі діти мають право на любов і піклування.

Кожна дитина має право їсти тільки: гамбургери.

Усі діти рівні у своїх правах.

Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона

цього схоче.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

Усі діти мають право на освіту.

Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

Діти мають право висловлювати свої погляди.

Кожна дитина має право відмовитися від обіду.

Усі діти мають право на медичну допомогу.

Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.

Особлива турбота – дітям-інвалідам.

На життя та охорону здоров’я.

На навчання.

На ігри, розваги, відпочинок

На користування бібліотеками, відвідування пам’яток культури.

На свободу об’єднань і мирних зібрань .

На захист від роботи, яка шкодить здоров’ю і розвитку.

Ви молодці!

6. Вправа-енергізатор «Аукціон».

Мета: навчити робити правильний вибір, розпоряджатися своїм життям, часом, енергією, можливостями.

Обладнання: слайди з відповідними лотами, «у.о.»

Не варто забувати про те, що дуже часто на нашому життєвому шляху зустрічаються альтернативи, серед яких ми повинні зробити вибір і, бажано, правильний. Тому переходимо до наступної вправи-енергізатора – «Аукціон».

Кожен із учасників отримує по 18 у.о. Чому 18? Відповім: «Це вік повної самостійності особистості». І, як юнак може розпоряджатися своїм вибором, так і я даю вам змогу витрачати ці у.о. на те, що вам більш до вподоби. Отже, перед вами поставлена задача: «Витратити, або заощадити». Але пам’ятайте, перш ніж зробити свій вибір, двічі подумайте, проте і «задніх пасти» не треба, ви можете залишитись ні з чим. До вашої уваги 10 пар лотів.

1-а пара

Гарний, просторий будинок (1 у.о)

Нова суперсучасна модель авто(1 у.о)

2-а пара

Повністю оплачений

відпочинок будь-де на двох (2 у.о)

Повна гарантія того, що ви з майбутнім

чоловіком/дружиною проживете

щасливо все життя(2 у.о)

3-а пара

Ви станете популярним у вашій компанії протягом двох років

(2 у.о)

Один справжній друг на все

життя (2 у.о)

4-а пара

Гарна освіта (2 у.о)

Прибутковий бізнес (2 у.о)

5-а пара

Здорова сімя (3 у.о)

Всесвітня слава (3 у.о)

6-а пара

Змінити будь-яку рису вашої зовнішності (1 у.о)

Бути все життя задоволеним

собою (2 у.о)

7-а пара

Можливість робити все,

що забажаєте і коли забажаєте протягом 5 років (2 у.о)

Пошана і любов до вас тих,

кого ви цінуєте (2 у.о)

8-а пара

Чиста совість (2 у.о)

Вміння досягати успіху в усьому,

чого бажаєте (2 у.о)

9-а пара

Диво,здійснене заради людини, яку кохаєте (2 у.о)

Можливість знову пережити

будь-які події минулого(2 у.о)

10-а пара

Сім додаткових років життя

(3 у.о)

Щаслива старість (3 у.о)

- А тепер скажіть мені будь ласка, чи шкода вам того чого не придбали?

- Чи хотіли ви щось змінити?

Можете зробити наступний висновок: не треба поспішати з передчасними діями, проте в той же час, не треба зволікати.

7. Вправа - руханка «Мости».

Мета: показати перевагу конструктивної взаємодії.

Інженерні споруди для комунікацій — мости відіграють важливу функцію з’єднання, ми часто милуємося їхньою дивовижною формою.

Об’єднавшись у групи по дві особи, пофантазуємо та побудуємо свій неповторний міст. Група з чоловік будує новий міст.

Нарешті побудуємо Міст прав людини всі разом.

Висновки. Вміння будувати мости – це вміння налагоджувати комунікації з людьми, вміння спілкуватися та бути толерантними.

8. Вправа «Сім стрічок».

«Народжується дитина. Щоб вона стала людиною, слід оточити її любов'ю, піклуванням. Звернемось до Конвенції ООН «Про права дитини», де записано: «Кожна людська істота до досягнення 18-річного віку - дитина».

Чому для захисту прав дитини було прийнято окремий законодавчий акт, який називають «Світовою конституцією прав дитини», - Конвенцію про права дитини? Тому, що дитину ані в чому не можна порівнювати з дорослими».

Зараз я розповім вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. Отже, жила-була дівчинка. Вона росла дуже щасливою дитиною. У неї були мама й батько, бабуся й дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА. (Психолог виводить учасника, якому була віддана картка «РОДИНА», і з'єднує його стрічкою з «ДИТИНОЮ».)

Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала тоді, що таке дійсна ЛЮБОВ. (Виводиться учасник із карткою «ЛЮБОВ». Протягується друга стрічка.)

Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку. (Виходить учасник із карткою «ДІМ»; протягується стрічка.)

Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із кращих у їхньому місті, вона одержувала ОСВІТУ. (Вихід наступного учасника з карткою «ОСВІТА», протягується стрічка.)

У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини. (Вихід учасника з карткою «ПРАВА»; протягується стрічка.)

Дівчинка з НАДІЄЮ дивилась у майбутнє. (Вихід учасника з карткою «НАДІЯ»; протягується стрічка.)

Але так уже сталось, що майже в один рік батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Мама, не справившись із таким горем, почала сильно пити, а бабуся й дідусь, не перенесши лиха, що прийшло, вмерли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. (Психолог входить у коло й перерізає ножицями стрічку «ДИТИНА»-«РОДИНА».)

А разом з рідними пішла й ЛЮБОВ. (Психолог розрізає стрічку «ДИТИНА»-«ЛЮБОВ».)

У дівчинки не стало й ДОМУ. (Психолог ріже стрічку «ДИТИНА»-«ДІМ»), хитрі люди обманом скористалися слабкістю матері і продали його. Дівчинка разом з мамою опинилась на вулиці. А потім взагалі залишилась сама… Вона перестала ходити до школи. (Психолог обрізає стрічку «ДИТИНА»-«ОСВІТА».) Права дівчинки не дотримувались, тому що з нею поруч не було дорослих, які би про неї піклувались. (Психолог розрізає стрічку «ДИТИНА»-«ПРАВА».) Лише світле проміннячко НАДІЇ ледь жевріло в її душі (єдина стрічка, що залишається нерозрізаною).

Час спливав, дитина опинилася в дитячому будинку. І одного разу дівчинку небайдужі люди вдочерили. Тепер вона вважає, що їй дуже поталанило. З нею поруч з'явились чоловік і жінка, яких вона вже називає мамою й батьком, у неї є брати та сестри (психолог зв'язує стрічку «ДИТИНА»-«РОДИНА»). Дівчинка відчуває, що її люблять (психолог зав'язує стрічку «ДИТИНА»-«РОДИНА»). У неї знову з'явився ДІМ, де вона почуває себе затишно й комфортно (психолог зв'язує стрічку «ДИТИНА»-«ДІМ»). Дівчинка знову почала ВЧИТИСЬ (психолог зв'язує стрічку «ДИТИНА-«ОСВІТА»). Дівчинка знову могла сказати: «Я - людина, нехай поки маленька, але я маю ПРАВА (психолог зв'язує стрічку «ДИТИНА»-«ПРАВА»). Як добре, що є добрі люди, і як важливо не розстатися з НАДІЄЮ.

Але ця історія, могла мати й інший розв’язок. Якби доросла жінка, або дитина звернулася за допомогою до психолога, вчителя, скористалася телефонами довіри. Завжди є вихід, з будь-якої ситуації, слід пам’ятати свої права, обов’язки, і не боятися звертатися за допомогою.

Далі психолог просить групу подякувати учасникам дії та запрошує їх повернутись на свої місця. Методика «Стрічки» припускає обговорення та рефлексію. Тренер ставить серію запитань про те, як почували себе учасники дії, якими були їхні переживання, що вони думали, які почуття в них були у процесі дії глядачів.

Що відчували ви, коли різалися стрічки?

9. Підбиття підсумків. Вправа-гармонія «Жовта валіза».

Мета: одержання зворотного зв’язку від групи, підвищення само оцінювання, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.

Обладнання: валіза, намальована на папері жовтого кольору.

От і наближається до логічного завершення наше тренінгове заняття. Я дякую всім за те, що були активними, цікавими та захопливими. І на останок в нас лишилася маленька вправа – гармонія, яка носить назву «Жовта валіза». Чому жовта? Жовтий – колір сонця, позитивного настрою та відмінного самопочуття. І саме в цю, наповнену приємними почуттями валізу, ви з вами поскидаємо все, що знадобиться нам потому. А щоб згадувати нашу зустріч було приємно, давайте кожен напишемо теплі побажання.

Наприкінці нашої зустрічі, мені хотілося б згадати один крилатий латинський вираз: «Я зробив усе, що міг, нехай хто може, зробить краще». Нехай це стане кредом вашого життя і керівництвом до щасливого майбутнього.

Я дякую вам всім за увагу та співпрацю. Впевнена, що всі ми сьогодні заслуговуємо на гучні дружні оплески.

ЯМПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 2

ЯМПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тренінгове заняття

«Не помились: знай права дитини»

Підготувала: практичний психолог

Марченко Валентина

Василівна

2014 р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.