Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Тема. Навчаюся змінювати слова – назви предметів.

Українська мова

Для кого: 2 Клас

03.12.2019

842

43

0

Опис документу:
Мета: вчити учнів розуміти та використовувати у мовленні поняття «число іменників: один - багато». Вправляти у змінюванні іменників за числами, визначати число іменників; ознайомити з іменниками, що вживаються тільки у множині або в однині. Закріплювати вміння знаходити іменники у реченні, визначати у них вивчені граматичні категорії.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Навчаюся змінювати слова – назви предметів.

Ключові компетентності:

  • учень організовує своє робоче місце;

  • сприймає усі репліки вчителя та однокласників;

  • обєднується з іншими дітьми у групи чи пари для спільної діяльності;

  • пише під диктовку слова і речення;

  • уважно вислуховує думку співрозмовника;

  • вдумливо працює з текстом.

Очікуванні результати:

  • учень ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання;

  • ділиться враженнями, обгрунтовує;

  • розрізняє слова за аналогією «один - багато»;

  • оперує новою лексикою;

  • працює в групі на загальний результат;

  • презентує результати власної і групової діяльності.

Мета: вчити учнів розуміти та використовувати у мовленні поняття «число іменників: один - багато». Вправляти у змінюванні іменників за числами, визначати число іменників; ознайомити з іменниками, що вживаються тільки у множині або в однині. Закріплювати вміння знаходити іменники у реченні, визначати у них вивчені граматичні категорії.

Розвивати пізнавальні інтереси, спостережливість, увагу, мислення, уяву, вміння аналізувати мовні явища, робити висновки, зв'язно висловлювати думку.

Виховувати любов до рідної мови, поважливе ставлення до тварин.

Хід уроку

І. Організація класу

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, Вкраїно моя!

Доброго ранку, рідная школо,

Доброго ранку, земле моя!

Доброго ранку, друзі шановні,

Доброго ранку! Всім миру й тепла!

Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться погідним настроєм з товаришами. Постарайтесь зберегти його до кінця уроку.

  1. Дерево успіху

Одягнемо наше дерево. Ті, хто обрав зелені листочки, буде успішним на уроці. Ті, хто обрав жовті листки – активним, оранжеві листки – буде гарно спілкуватися на уроці. Яке буде дерево успіху, залежить від вас.

Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. А він у нас дійсно незвичайний.

Адже на ньому ми будемо читати, танцювати, вирізати.

Чи цікавий буде урок?

Отже, все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

А працювати будемо під гаслом:

Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.

  1. Вправа «Кубування»

Що таке іменники?

Наведіть приклади

Які іменники відповідають на питання хто? Наведіть приклади

Які назви власні, а які загальні?

Поясни….вживання великої букви

Добери ….близькі за значенням слова до слова цуценя.

  1. Гра «Два – чотири – всі разом»

  • Яке слово «зайве»?

Іринка, Степан, Марія, Величко.

Вода, свято, Володя, свічка.

Лелека, ластівка, орел, книжка.

Окунь, карась, щука, сом, жаба.

Дніпро, Харків, Дністер, Тиса.

  • Яка найбільша річка України? (Дніпро)

  • Яку назву має річка, що протікає у нас у селі? (Студенок)

Цікаво. На території України протікає близько 73.000 річок, 2 моря та 3.000 озер.

ІІ. Мотивація уроку. Оголошення теми та мети

  1. Робота над загадками

Усі його люблять,

усі його чекають,

а хто подивиться —

кожен скривиться. (Сонце)

Без крил, а літає,

ніхто її не б’є, а вона плаче. (Хмара)

Невидимий дух
Скинув з мене капелюх. (Вітер)

Що повітря очищає,

вдень від спеки захищає

ще й від вітру в час негоди,

  є частинкою природи. (Дерево)

Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок. (Білка)

Найрідніша, наймиліша,
      Всіх вона нас пестить, тішить.
      Завжди скрізь буває з нами.
      Відгадайте, хто це? (Мама)

Доберіть загальну назву до цих слів? (Природа)

  • Що таке природа?

  • Що належить до живої природи?

  • Які основні ознаки живої природи?

  1. Асоціативний кущ

Природа – це вода, повітря, рослини, тварини, небо, сонце, людина…

вода небо

повітря рослини

Природа

людина сонце

  1. Розповідь

І у нас у Харкові є такий затишний острів живої природи, де ми зможемо поспілкуватися з природою, приголубити і навіть погодувати велику кількість тварин та птахів. Це Фельдман Екопарк - один з об'єктів природно-заповідного фонду України, який був організовано у 2013 році.

  • Скільки років уже нашому парку?

Одна із головних місій Фельдман Екопарку — виховання морально і фізично здорового покоління. На території «Екопарку» ростуть 6 видів місцевих рослин, занесених у Червону Книгу України, 18 видів тварин, занесених в Червону Книгу України та 5 видів тварин, занесених до Європейського червоного списку. І сьогодні ми уявно помандруємо деякими стежками цього природничого парку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Каліграфічна хвилинка

Потрібно записати дату мандрів та знайомства з «Екопарком».

А щоб на уроці правильно писати

Хвилинку каліграфії потрібно починати.

Хх ар ків Харків Хар-ків

- о - / = о - 6 зв., 6 б., 2 скл..

Введіть дане слово в речення.

  1. Складання речення.

-         З чого складається речення? (зі слів)

-         Складіть речення зі слів. Запишіть.

учні, Сьогодні, школи, до парку, поїдуть.

            - Встановіть зв'язок слів у реченні.

Сьогодні учні школи поїдуть до парку.

- Про кого йде мова у реченні?

- Що вони зроблять? (Поїдуть) 

- Поїдуть куди? (До парку)

- Поїдуть коли? (Сьогодні)

            - Підкресліть головні слова.

  1. Проблемна ситуація

http://youtube.com/watch?v=2q8ffLbFMXI

Два веселі …..їжаки

Накололи на ……голки

Всі …..листки

І сказали:

Ми – …..кущі,

Золоті у нас …..плащі

На ….дощі.

Л.Костенко

Що змінилося в словах? (У словах змінилася кінцівка)

Для чого її змінювати? (Щоб показати, що предметів було не один, а багато)

Висновок. Слова – назви, що можуть називати один предмет або багато предметів.

  1. Робота над правилом

В українській мові слова можуть називати один предмет – або багато предметів.

  1. Гра «Посели звірів у будиночок»

На дошці прикріплені два будинки. У першому живуть слова, що називають один предмет, а в другому – багато предметів.

кіт тигри

білочка леви

заєць жаби

цуцик лисиці

слон курчата

- Яке слово «зайве»? (вікно)

  • Яка частина слова повідомляє про те, що предметів багато? (-и, і)

  • На які дві групи можна поділити даних тварин?

  1. Робота в парах

Записати за зразком по варіантах. Самостійно біля дошки. Взаємоперевірка.

1 в. дівчатка записують слова, що називають один предмет.

2 в. хлопчики записують слова, що називають багато предметів.

Клени, липа, береза, дуби, ялина, сосни, тополі, ясен.

  1. Робота з підручником

Вас підручник зачекався

Довго, довго він тримався – не відкритим.

А тепер – він вам голос подає

«Поспішай, відкрий мене»

Яких чудових мешканців ми зустріли на своєму шляху.

Подивіться на екран.

  • Кого ви там помітили?

  • Давайте утворимо ланцюжки за зразком вправи 35.

  1. Руханка

  2. Робота в групах

а) Повторимо правила роботи в групі

1 група.

Виписати слова – назви дерев, утворивши логічні пари «один» - «багато». Записати останнє речення і підкреслити головні слова.

Виблискують на сонці стрункі тополі. Ніби в мідних панцирах стоять дуби. Вражають своїм убранням берези. Милуються своєю красою клени.

2 група

Змініть слова, назви істот, утворивши логічні пари «один» - «багато». Запишіть речення.

Найкращі співаки у нас: у гаю – соловей, у полі – жайворонок, у лісі – дрізд. Швидше за всіх стриж.

3 група

Складіть речення із поданих слів і запишіть за зразком

Ящірка, вуж, плазуни, це, гадюка.

Бджола, це, джміль, комахи, метелик.

ІV. Закріплення вивченого на уроці

  1. Гра «Погрупуйте слова»

Кожна група отримує слова, які потрібно погрупувати:

1 група: слон, відра, дерева, дощі, ручка, песик, ножиці, мед, кобзар, лижі. (5)

2 група: дорога, будинок, вухо, зошит, ведмеді, корови, орли, кабани. (4)

3 група: ліжко, лебідь, панди, кішка, рисі, ворони, коні, дуби, берези. (3), (6)

Правильні відповіді показуємо кількістю цеглинок

V. Підсумок уроку

  1. Гра «Так чи ні»

Учитель зачитує твердження. Якщо твердження істинні – діти показують зелену цеглину, якщо ні – червону.

Орієнтовний зміст тверджень

Слово пелікан називає один предмет.

Слова – назви можуть називати тільки один предмет?

Імена, прізвища пишуться з малої літери.

Назви річок, озер пишуться з великої літери.

Іменники – це слова, які відповідають на питання хто? що?

  1. Самооцінювання роботи з LEGO

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.