і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Тема: Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Танок повітряних зміїв.

Тема: Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Танок повітряних зміїв.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 5

Тема: Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Танок повітряних зміїв.

Мета: перевіряти засвоєння учнями поняття «графіка», «лінія, крапка. Пляма як засіб виразності» та закріплювати їх; ознайомити з правилами роботи з гуашевими фарбами, пензлями, вчити правильно розташовувати зображення на площині аркуша, надавати початкове поняття про компонування простих форм на площині; розвивати фантазію, уяву, допитливість; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: репродукції картин, аудіо запис П. Чайковський «Вальс квітів», комп’ютер, олівець, гумка, гуаш, пензлі, серветки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

  2. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • На цьому уроці ми навчимося працювати із гуашшю, для зображення повітряних зміїв використовуватимемо різні геометричні форми.

  1. Засвоєння нових знань:

  1. Вступна бесіда

  • Дітки, до нас сьогодні на урок не прийшов, а прилетів Олівець. Прилетів він на повітряному змієві.

  1. Демонстрування повітряних зміїв.

  2. Продовження бесіди.

  • Хто з вас коли-небудь запускав повітряного змія? Опишіть його.(Діти діляться враженнями.)

  • Люди завжди мріяли літати, як птахи. І найдревніший літальний апарат, який вони винайшли, повітряний змій. Китайці запускали їх у небо ще 2500 років тому, щоб налякати ворогів чи визначити напрям вітру. Деякі змії були такі великі, що могли підняти в повітря і людину. Робили повітряних зміїв у вигляді яскравих риб, метеликів, птахів, крилатих драконів.

  • Повітряні змії часто слугували листоношами. Коли треба було терміново попередити про якусь важливу подію — наступ ворога, приміром, чи одруження короля, або ж просто про великий ярмарок — запускали повітряних зміїв.

  • Варто згадати і такий випадок. У 906 році князь Київської Русі Олег завдяки повітряним зміям одержав блискучу перемогу над ворогами. Як розповідає давній літопис, коли в повітрі з'явилися "коні й люди паперові позолочені", вороги перелякалися й кинулись урозтіч.

  • У деяких країнах повітряних зміїв використовували, щоб допомогти кораблям, які зазнали аварії неподалік від суходолу. Змій переносив один з кінців канату з берега на корабель, і судно підтягували до рятівної землі.

  • В Англії завдяки повітряним зміям зберегли не одну тонну зерна та фруктів. Городники й садівники помітили, що птахи звикли до опудал і не бояться їх. А от повітряного змія сприймають як великого крилатого хижака і зразу ж відлітають геть.

  • І в наш час повітряні змії піднімають у небо термометри, щоб зміряти там температуру повітря, а також інші прилади, за допомогою яких передбачають зміни погоди. Завдяки повітряним зміям люди дізналися, що угорі повітря холодніше, і що блискавка — електричне явище. Перша фотографія Землі з висоти "пташиного польоту" була зроблена за допомогою змія.

  • Повітряними зміями намагалися навіть піднімати людей у повітря — але марно. Та цей дослід було використано для створення спочатку планерів, а потім — літаків.

  • Сьогодні повітряні змії для нас — просто цікава іграшка. Вони бувають найрізноманітнішими: від традиційного ромба до етажерок чи дельтапланів.

  1. Перегляд демонстраційного матеріалу.

  2. Прослуховування оповідання В.Берестова «Про повітряного змія»

  • Про повітряного змія. Вітя зробив повітряного Змія. День був похмурий, і хлопчик намалював на Змієві сонце. Вітя відпустив нитку. Змій почав підніматися все вище й вище, метляючи довгим хвостом і наспівуючи пісеньку:

  • Я лечу і мрію,

Я свічу і грію!

  • Ти хто такий? — спитали пташки.

  • Хіба не бачите? — сказав Змій. — Я — сонце!

  • Неправда! Неправда! — закричали пташки. — Сонце за хмарами.

  • За якими такими хмарами? — розізлився Змій. — Сонце — це я! Ніякого іншого сонця не було, нема, не буде й не треба. Ясно?

  • Неправда! Неправда! — сполошилися пташки.

  • Що-о-о? Цить, куцохвості! — гаркнув Змій.

Перелякані пташки розлетілись. Аж тут визирнуло сонце.

  • Заклювати хвалька! Вискубати хвіст ошуканцеві! — закричали пташки й накинулися на Змія.

Вітя почав хутко змотувати нитку, і Змій упав на траву.

  • Що ти там накоїв? — запитав хлопчик.

  • А що? — образився Змій. — Вже й пожартувати не можна?

  • Жартувати жартуй, — сказав Вітя, — але ж навіщо брехати й вихвалятися? Ти мусиш виправитись.

  • Ото ще морока! — пробурчав Змій. — І не подумаю! Нехай пташки виправляються!

  • Он як! — обурився Вітя. — Гаразд! Тоді я сам тебе виправлю. Тепер вже ти нікого не надуриш і не налякаєш, хоч лусни зі злості!

Хлопчик взяв фарби і перетворив намальоване сонце на кумедну мармизу. Змій знову полетів у небо, виспівуючи пісеньку: — Я лечу, я мрію, Що захочу, дію. Він дражнився, і брехав, і вихвалявся. Та тепер усі бачили його смішну мармизу й думали, що він жартує. А він і не думав жартувати.

  • Я — сонце! Чуєте? Я — сонце! — кричав Змій.

  • Ха-ха-ха! — сміялися пташки. — Ох і розсмішив. З тобою, друже, не занудьгуєш!

  • Цить, куцохвості! — бурчав Змій, сердито метляючи довгим хвостом.

Але пташки сміялися ще дужче, кружляли навколо Змія і смикали його за хвіст.

Повітряний Змій пообіцяв виправитись. Він дуже хоче потрапити в країну повітряних Зміїв, яка називається Змійландія.

  1. Поетапне зображення малюнка вчителем.

  2. Практична діяльність учнів.

III. Підсумок уроку.

  1. Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів.

  2. Демонстрування дитячих робіт.

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чому навчилися?

Кому подаруєте свій малюнок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Образотворче мистецтво
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    83
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    PG778848
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь