Тема: Екологічні катастрофи та природні стихійні лиха. Урок-конференція.

Опис документу:
Тема: Екологічні катастрофи та природні стихійні лиха. Урок-конференція. Мета: ознайомити учнів з екологічними катастрофами, їх наслідками, розширювати уявлення про екологічні проблеми на Україні, розвивати вміння дискутувати, висловлювати свої димки та ставлення до почутого і побаченого, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Екологічні катастрофи та природні стихійні лиха. Урок-конференція.

Мета: ознайомити учнів з екологічними катастрофами, їх наслідками, розширювати уявлення про екологічні проблеми на Україні, розвивати вміння дискутувати, висловлювати свої димки та ставлення до почутого і побаченого, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вед. – Проблема, над якою ми будемо сьогодні працювати на нашій конференції – це екологічні катастрофи та природні стихійні лиха.

ІІІ. Робота над темою уроку.

- Як ви розумієте, що таке катастрофи? (висловлювання дітей)

- Послухаємо думку науковців про те, що ж таке катастрофи.

Н-1.Катастрофа – це великомасштабна аварія, яка призводить до важких наслідків для людини, тваринного і рослинного світу, змінюючи умови середовища існування. Глобальні катастрофи охоплюють цілі континенти, і їх розвиток ставить під загрозу існування усієї біосфери.

Н-2. В наш час людство залишається залежним від природних явищ, які досить часто мають катастрофічний характер. Виверження вулканів, землетруси, посухи, снігові лавини, повені спричиняють загибель багатьох тисяч людей, завдають величезних матеріальних збитків.

Н3. Найбільші збитки з усіх стихійних лих спричиняють повені (40%), на другому місці – тропічні циклони (20%), на третьому і четвертому місцях (по 15%) – землетруси та посухи.

Н-4. Стихійні лиха – це природні явища, які мають надзвичайний характер та призводять до порушення нормальної діяльності населення, загибелі людей, руйнування і нищення матеріальних цінностей.

Вед. Ви згадували такі стихійні лиха, як землетруси, повені, вулкани.

  • Зупинимось окремо на кожному з них. Звернемось до довідкового бюро.

  • Що ви нам розкажете про повені?

Д.Б. Повені бувають після раптового танення снігу, під час сильної зливи. Вода при цьому виходить із берегів річок і затоплює все навколо. Найчастіше повені бувають у тих селах і містах, які розміщенні на берегах річок. Повені – це не тільки стихійне лихо, а також і екологічна катастрофа.

Вед. – Що з цього питання можуть сказати представники штабу з наслідків екологічних катастроф.

Шт. Весна 2008 року видалась занадто важкою для мешканців західної України. 13 чоловік стали жертвами сильної повені, з них було 5 дітей. Затопленні десятки кілометри доріг. Сотні населених пунктів були відрізані від світу.

Пам’ятайте, щоб не постраждати, треба бути уважним, обережним. Чітко виконувати вказівки дорослих. (слайд)

Вед. – А що ж таке землетруси? (слайд)Слово представникам «Довідкового бюро.»

Д.Б. Землетруси – це раптові струси земної поверхні, які ми відчуваємо як поштовхи і коливання. Тривають вони від кількох секунд до декількох хвилин і можуть повторюватись.

Шт. Якщо відчуваються хоча й невеликі коливання, потрібно:

  • вимкнути електроприлади;

  • відключити газ;

  • скоріше покинути приміщення;

  • відійти на відкриту місцевість.

Вед. – А що науковці можуть розповісти нам про вулкани? (слайд)

Н.1. На земній кулі налічується приблизно 600 активних вулканів, тобто таких вулканів які після більш-менш тривалої перерви можуть знову ожити. За руйнівною дією та кількістю енергії, яка виділяється при вивержені вулкана, саме це стихійне лихо належить до найнебезпечніших для життєдіяльності людства, під попелом та лавою гинуть цілі міста.

Вед. – До кінця 20 століття забруднення навколишнього середовища відходами, викидами, стічними водами всіх видів промислового виробництва, сільського господарства, комунального господарства міст набуло глобального характеру і поставило людство на грань екологічної катастрофи. Не обійшли ці проблеми стороною і Україну.

- Що про це скажуть наші науковці?

Н. Так існує проблема Азовського та Чорного морів.

Азовське море сьогодні є зоною екологічної катастрофи. Раніше в ньому виловлювали риби в 35 разів більше, ніж у Чорному морі, і в 12 разів більше, ніж у Балтійському. Риба, яку виловлюють, настільки забруднена хімікатами, що споживати її небезпечно.

(слайди)

Н. В 2008 році, біля берегів Керченської протоки відбулася велика екологічна катастрофа. В Чорному морі більш, як 1000 тон мазуту вилилось в море, в наслідок аварії на суднах. Під час огляду території на березі було знайдено велику кількість риби та птахів, забруднених мазутом.

Вед. – Проблема Азовського і Чорного морів – це не єдина екологічна проблема України. Глобальною проблемою нашої країни стала аварія на Чорнобильській АС 26 квітня 1986 року, яка привела до радіоактивного забруднення не тільки України, але й Білорусії, Росії, а також країн Європи. На довгі роки наше життя наповнилось тривогою за завтрашній день.

  • Послухаємо інформацію представників штабу по наслідках екологічної катастрофи.

Шт.. Після теплового розриву 4 блоку в навколишнє середовище були викинуті радіоактивні речовини, які розсіялися по величезній території. Розсіялися нерівномірно, утворилися «плями», переважно цезієві.

Вед. – Пропоную вам переглянути сюжет фільму.

Вед. – Штучне забруднення атмосфери відбувається в наслідок зміни її складу та властивостей під впливом діяльності людини. Серйозної шкоди навколишньому середовищу завдає хімічна промисловість.

  • Слово «Довідковому бюро».

Д.Б. Нами було виявлено, що небезпечними об’єктами в місті Павлограді є:

- Хімічний завод

- Молокозавод

- вул.. Дніпровська (траса Донецьк – Дніпропетровськ, Харків – Сімферополь)

- залізнична станція

- очисні споруди

- річка Вовча

Д.Б. Гостро стоїть питання стосовно утилізації ракетного палива, яке зберігається на території Павлоградського хімічного заводу. (фільм)

ІV. Підсумок уроку.

Вед. – Підведемо підсумок нашої конференції. Людина – частина природи і найбільш небезпечні для нашої планети катастрофи та забруднення навколишнього середовища пов’язані з ним.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
2
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!