Тема: Christmas in Ukraine

Опис документу:
Мета: забезпечити засвоєння нового лексичного матеріалу за темою, вчити описувати когось/ щось, запитувати про відчуття і відповідати на запитання, повідомляти про свої уподобання, формувати навички вживання нових лексичних одиниць, удосконалювати вміння виражати власну думку; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати толерантність, товариськість, взаємоповагу і взаємодопомогу. За додатковим матеріалом звертатись grhood7@gmil.com Хорошилов Ігор Олегович

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

5


Додаток 1

Тема: Christmas in Ukraine

Мета: забезпечити засвоєння нового лексичного матеріалу за темою ( Ukrainian, usually, Christmas, carol), вчити описувати когось/ щось, запитувати про відчуття і відповідати на запитання, повідомляти про свої уподобання, виражати своє ставлення до когось/чогось, формувати навички вживання нових лексичних одиниць, удосконалювати компетенції читання, аудіювання і усного монологічного мовлення, удосконалювати вміння виражати власну думку; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні; виховувати толерантність, товариськість, взаємоповагу і взаємодопомогу, шанувати традиції свого народу і своєї країни.

Обладнання: тематичні картки, підручник, зошит, ручка, олівець.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І.Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1. Привітання
T: - Good morning, children! I’m glad to see you

Ps: - Good morning, Good morning,

Good morning to you,

Good morning, Good morning,

I’m glad to see you!

(учні відповідають вчителю віршем)

2. Повідомлення теми і мети уроку

T: -The theme of our lesson is «Christmas in Ukraine».

Today we are going to learn some new words, to read, to write and to do exercises. We have a lot of work to do today. So, let’s start.

3. Мовленнєва зарядка (використання фраз знайомства)

а) повторення мовних зразків за вчителем

T: - Listen to me and repeat after me.

- My name is……. And what is your name?
- How are you,…….?
- I’m fine. Thank you. (працюємо ланцюжком)

б) вивчення вірша “Hello!”

Hello, hello, hello!
Hello! Karina.
Hello, hello, hello!

Hello! Alex!.
Hello, hello, hello!
Hello!
Viktoriya.
Hello, hello, hello!
Hello!
Mykyta.

3.Фонетична зарядка

T: - А зараз ми краще налаштуємо наші язички для сприймання та відтворення іншомовного мовлення.

а) відпрацювання вимови звуків в окремих словах

T: - Look at this card. This is the sound [k].Let`s repeat the words with this sound (a cap, a cat, a car).

Look at this card. This is the sound [æ]. Repeat after me three times. Let`s repeat the words with this sound (fat, a bat, a rat, Ann).

Look at this card. This is the sound [u:]. Repeat after me three times. Let`s repeat the words with this sound (usually, use, you).

б) відпрацювання вимови звуків у вірші

Т: - Listen to me and follow.

1) Pussy-Cat, Pussy-Cat,
Can you catch that big fat rat?
If you catch that bad fat rat,
You will have some milk for that.

Listen to me and repeat after me.

Listen to the translation:

Now, let’s name the words with the sound [p], [t], [k], [u:] .( Назвіть слова з цими звуками).

Who wants to read this poem?
Well done!

ІІ. Основна частина

1. Перевірка Д/з у Р.З.
а) Read, match and colour (Ex. 1, p. 44)
(Прочитай, добери і розфарбуй)


б) Colour and complete the sentences (Ex. 2, p. 44)
(Розфарбуй і доповни опис)
This is Cinderella.
She has got a round face, small nose, nice dress.
Her eyes are blue.
Her hair is straight.
Cinderella is very beautiful.

2.Ознайомлення з новими лексичними одиницями

а) фонетичне відпрацювання нових лексичних одиниць

T: - Look at these words. Listen to me and repeat after me.( Читаємо та повторюємо слова за мною).

Ukrainianукраїнський usually - зазвичай
Christmas – Різдво
carol – Різдвяні пісні
Koliada songs - Колядки
Vertep Show - Вертеп


б) аудіювання розповіді з використанням нових лексичних одиниць
T: - Look at these words on page 72 in your books. Ex. 1, p. 72
Listen to me and repeat after me.
Ukrainian [ju:'kreiniәn] Ukrainian boys and girls, Ukrainian songs, Ukrainian books.
usually ['ju: 3әli] Tom likes apples. He usually has an apple after breakfast. Vicky likes cakes. She usually has some cake on Sundays. Kate likes orange juice. She usually has some orange juice for breakfast.
Christmas ['krismәs] Christmas is a happy holiday. In England children have their Christmas holidays.
carol ['kærәl] On Christmas they sing Christmas carols in England. Koliada is an Ukrainian Christmas carol. They sing Koliadas at Christmas in Ukraine.

2. Read and translate the letter
Hello, Bill.

Thank you for your letter. These are my winter holidays photos. On Christmas we usually have Christmas Vertep Show. On the photo I am the king. We usually sing Koliada songs. 'Koliada' is a Ukrainian Christmas carol. What do you usually do on Christmas?
Bye,
Taras

T: - Children, who wants to read?

Who know the translation?
Let’ s do it together.


3.
Фізхвилинка

- T: Children stand up, please.

Let`s relax a little.

Say and do.

Teddy Bear, Teddy Bear, turn around!
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground.

Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose,
Teddy Bear, Teddy Bear, point to your toes
.
Teddy Bear, Teddy Bear, put on your shoes.

Teddy Bear, Teddy Bear, go to school.

4. Read the dialog (Ex. 3, p. 73)
T: - Children, look at the picture.
Who are these children?
Tell me their names.
What are they doing?
What are they looking at?
Read the dialogue. (Pupils listen and read)

Nick: Is it a birthday party?
Bill: No, it isn't. It is a Vertep Show. They usually have a Vertep Show on Christmas.
Vicky: Where is Taras?
Bill: He is the king here. Look.
Nick: Do they sing carols in Ukraine?
Bill: Yes, they do. They sing Koliadas. 'Koliada' is an Ukrainian Christmas carol.

5. Read and answer
T: -Children give me answers on such questions.


Do you have Vertep Shows on Christmas?
Can you sing Koliadas at school?
What do you usually do on Christmas at home?

6. Play the mime game
T: - Tell me what do you usually do on Sunday.
I will ask you and you will answer on my questions.
If you do it on Sunday, you must say “Yes, I do!”
And if you don’t do it on Sunday: “No, I don’t!”

(Використовуємо слова з довідки Наприклад: -
Do you usually play in snow on Sunday?
- Yes, I do.)

7. Game with the sounds

T: - I tell you the sound and you have to name a word with this sound.

For example: [m] – mom. If you repeat the word or don’t name it – you will lose.


III. Заключна частина

1. Підсумкова бесіда
T: - Lets repeat the sounds and the words which we have learnt at our lesson.
What is the theme of our lesson
? (Christmas in Ukraine)?

2.Оцінювання

T: -You are hard-working children. Thank you for your work. Your marks are:

3.Домашнє завдання
T: - Open your day books. Your home task for the next lesson is:
1. Ex. 1, 2, p. 45 (WB)
2. Write new words into Vocabulary

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.