• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Тема. Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [ йу ] . Позначення буквою «ю» звука [у] та мʼякості попереднього приголосного. Читання слів, речень . Опрацювання тексту.

Тема. Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [ йу ] . Позначення буквою «ю» звука [у] та мʼякості попереднього приголосного. Читання слів, речень . Опрацювання тексту.

Опис документу:
Мета. Ознайомити дітей з новим звуковим значенням букви «ю». За допомогою вправ сприяти розвитку й удосконаленню усного мовлення. Забезпечити емоційність, інтерес, безпосередність дітей на уроці, формувати у них творче й доказове мислення. Пробуджувати інтерес до загадок, скоромовок, віршів, казок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [ йу ] . Позначення буквою «ю» звука [у] та мʼякості попереднього приголосного. Читання слів, речень . Опрацювання тексту.

Мета. Ознайомити дітей з новим звуковим значенням букви «ю». За допомогою вправ сприяти розвитку й удосконаленню усного мовлення. Забезпечити емоційність, інтерес, безпосередність дітей на уроці, формувати у них творче й доказове мислення. Пробуджувати інтерес до загадок, скоромовок, віршів, казок.

Хід уроку

I.Організаційний момент

Вставайте дружно кожен раз,

Як вчитель входить в клас!

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

II. Мотивація навчальної діяльності.

1. Звуковий лист від Мудрої Сови.

̶ Діти, до нашого класу надійшов лист. Давайте разом розглянемо конверт і прочитаємо, що на ньому написано. А лист не простий, а звуковий. Тож уважно слухаємо!

2. Вітання з «лісовими друзями» ̶ казковими героями.

̶ Ось і школа, ось і клас,

Він давно чекає нас.

І прийшли ми всі сюди,

Щоб учитись і рости.

III. Актуалізація опорних знань.

  1. Завдання Зайчика.

̶ Що ви знаєте про звуки?

̶ Скільки голосних звуків є в українській мові?

̶ Чим вони відрізняються від приголосних?

̶ А щоб Зайчик добре запамʼятав голосні звуки, давайте ми їх проспіваємо.

(Діти співають пісню «Голосні звуки»)

  1. Завдання Ведмедика.

̶ А от Ведмедику не все зрозуміло з поділом слів на склади. Тому він хоче запропонувати вам слова, а ви покажіть схему, якій відповідає це слово.

( учень, робота, пісня )

̶ Поясніть Ведмедику, як правильно визначити скільки в слові складів.

  1. Завдання Вовчика-братика.

® Робота над скоромовкою. ( Додаток 1)

Наш Прокіп зварив окріп,

До окропу кинув кропу,

Буде юшка для Прокопа.

® Словникова робота зі словами

(окріп, Прокіп, кріп)

® Читання скоромовки: колективно, пошепки, вголос і швидко.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. ̶ Пригадаємо, які букви можуть позначати два звуки і коли:

я ̶ [йа]; ї ̶ [йі]; ю ̶ [йу]; є ̶ [йе].

V. Фізкультхвилинка «Драбинка»

̶ Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво нахилився?

Треба дружно всі нам встати,

Фізкультуру почати!

(Використано руханку на мелодію гурту Малдіви «Якщо ти щасливий».

Відпочивши дружно, враз

Приступив до праці клас.

VI. Робота з підручником.

1. ̶ Прочитайте завдання Читалочки. (с. 42 )

Звуковий аналіз слів: юнак, знаю, читаю.

2. Вправа «Спускайся з гірки.

̶ Назвіть імена дітей, згаданих у вірші Ігоря Січовика.

̶ Коли пишемо велику букву у словах?

3. Гра «Знайди імена дітей» (Додаток 2)

3. Читання слів з буквою «ю» після приголосних. Звуковий аналіз слів:

люстра, люди, тюльпан (Додаток 3)

̶ Який голосний звук чуємо в першому складі?

̶ Спробуємо поставити букву «у» в цьому складі і прочитати слово, яке у нас вийшло. ( лустра ).

Отже, коли ми у першому складі поставимо букву «у», то приголосний звук треба читати твердо, а схема показує, що цей звук мʼякий.

Запамʼятаймо важливе правило: «Після твердого приголосного звуку,

[у ] позначається буквою «у», а після мʼякого ̶ буквою «ю».

Ми з вами зробили звуковий аналіз слова тюльпан. Чи знаєте ви, як виглядає тюльпан?

̶ Коли зацвітають тюльпани?

̶ Яких кольорів бувають ці квіти?

̶ Чи є вони у вас на клумбах?

̶ Увага на екран! (відеоролик про Долину тюльпанів)

4. Розповідь про походження тюльпанів і Долину тюльпанів.

5. Руханка. ( Додаток 4 )

5. Читання тексту в Букварі на с. 43. ( Додаток 5)

̶ Придумайте заголовок до тексту.

6. Вибіркове читання.

̶ Де живуть верблюди?

− Де можна побачити справжнього верблюда?

VII. Закріплення набутих знань.

  1. Завдання Мудрої Сови.

̶ Погляньте на Диво-дерево і «зірвіть» з нього букви. Хто з вас складе

найбільше слів з вивченими буквами? ( Додаток 6)

VIII. Рефлексія.

̶ Давайте створимо букет настрою. ( Додаток 7)

Мені все сподобалося… (рожевий тюльпан).

Урок був не цікавим… (жовтий тюльпан).

Мені урок не сподобався… (синій тюльпан).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.