Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Тема: « Як спостерігати за змінами в довкіллі» Урок розвитку зв’язного мовлення в 1 класі

НУШ

Для кого: 1 Клас

08.11.2018

1340

42

0

Опис документу:
Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» Тема: « Як спостерігати за змінами в довкіллі» Урок розвитку зв’язного мовлення в 1 класі Тиждень 5 «Осінь» Тема уроку: «Складання казки « Осінній листочок» на основі спостереження за природою»
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Перегляд
матеріалу
Отримати код

НУШ

Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»

Тема: « Як спостерігати за змінами в довкіллі»

Урок розвитку звязного мовлення в 1 класі

Тиждень 5 «Осінь»

Тема уроку: «Складання казки « Осінній листочок» на основі спостереження за природою»

Методичну розробку розробила

вчитель Мар’їнської

загальноосвітньої школи №2

Меланченко Наталія Миколаївна

Донецька область

2018 р

Мета: збагачувати знання учнів інформацією про ознаки осінньої пори; закріпити уявлення про осінні погодні зміни в житті рослин; збагачувати словниковий запас словами – епітетами; розвивати фантазію , емоційне – образне мислення; виховувати в дітей інтерес до осінніх явищ у природі, бережливе ставлення до довкілля.

Хід уроку

Слайд 1

  1. Поетична хвилинка

Вітання

Щоб наша робота на уроці була успішною, маю для Вас сюрприз. Відгадайте, що лежить у мене в долоні. Це є в кожного. Це нічого не коштує, але дає нам так багато.

Це те, без чого вихована людина не може обійтися. Вона приносить щастя в дім, від неї стає всім тепліше, її не можна купити. Взяти в борг чи вкрасти. Вона забирає у нас лише одну мить. Але залишається в памяті назавжди. Це…. усмішка.

Слайд 2

Слайд 3

  1. Обмін інформацією

Тема дня «Осіннє листя. Яке воно? Власні спостереження».

(звучить музика А. Вівальді «Осінь»)

Вчитель

За горами високими, за лісами зеленими, в одному царстві жила – була матінка Природа. І було в неї чотири доньки. Перша – Зима сувора, люта. Друга – Весна молода, весела. Третя – Літо, тепла, завзята. Але найулюбленішою та найщедрішою була Осінь. Яка завжди вбиралася жовто – багряний одяг.

Природа любила всіх своїх дітей. Одного разу поглянула матінка у віконце, бачить: Літо повертається. Каже вона: «Ось і твоя пора настала, Осіннюшко». Одягнула осінь сою найкращу сукню та пішла по землі. Де не ступала, свій слід залишала.

(Запитання до учнів: Діти, а який слід залишила осінь на нашому шкільному садочку? Діти пригадують мандрівку шкільним подвірям. Говорять про ознаки осінньої пори).

Слайд 4

  1. Пошук можливої сюжетної лінії казки

Учні декламують вірші

Довго листя зеленіло

А тепер – позолотіло.

Знаєш, це чому? Дивись,-

Золоте і червонясте,

Що очей не одвести.

Все ж йому судилось впасти

Золотистий – тополиний,

Зеленавий – горобиний,

Блідо – жовтий, яблуневий,

Поряд сиплеться грушевий….

Йдуть і йдуть, і йдуть дощі.

Стали чорними кущі,

І дерева чорні стали.

Бо листочки вже опали.

Я один на гілці цій!

Скоро час прийде і мій!

Опаду на земля Я

Така доленька моя!

Листя падає додолу.

Засипає гай і поле!

На вербі один листочок!

До зими один деньочок!

Слайд 5

Вчитель

Діти, чому ж так трапляється, що листочки на дереві залишаються на самоті? (Діти діляться своїми спостереженнями).

Вчитель

Давайте пофантазуємо про осінній листочок, який залишився на самоті на гілочці дерева. Я даю Вам листочок, а ви запитайте у нього, попросіть допомоги скласти гарну розповідь- казку.

А щоб краще Вам складалась казка, давайте зробимо наші ротики слухняними.

Ад- ад- ад- на дворі листопад,

Ять – ять – ять – то листочки шелестять,

Ра –ра – ра – золота прийшла пора,

Ми –ми –ми – різнобарвні килими,

Щі - щі – щі – золоті ідуть дощі,

Жи- жи –жи – скласти казку, листочок, допоможи !

(Кожен учень отримує листочок і фантазує : « Чому ти залишився на дереві?»).

Можливі думки учнів :

  • Хотів побачити зимоньку…

  • Пізніше народився, тому ще не хотів падати…

  • Не хотів розлучатися зі своєю гілочкою. Ціле літо ріс на ній, розмовляв з нею !

  • Жаль було роздягати дерево!

  • Був дуже повільний і не встиг з іншими впасти!

  • Боявся, що буде боляче…

(Фізкультхвилинка – музична).

(Діти фантазують і придумують казку).

Казка 1

Листочок - мандрівник

Жив – був листочок в моєму садочку на вишневому дереві. Кожен день він ріс, ріс…дерево любило його і оберігало. Вночі, коли всі спали, листочок мандрував містом і розмовляв з іншими. Такими як він, листочками. Так і минуло тепленьке літечко. Ніхто не сказав моєму другові – листочку, що треба летіти і ховатися в землю. Так і прозимував він на гілці. Сніжок вкрив його. А весною зазеленів листочок і зрадів сонечку! Щасти, тобі друже!

Казка 2

Маленький листочок

Я – маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і наче кличе за собою. Ось я відриваюсь від гілочки, злітаю….як гарно над землею. Політаю, політаю, а коли втомлюся – спущуся на неї відпочити.

Казка 3 (від вчителя)

Прощавай, гілочко!

Осінь, гуляла по Землі. Заплакали квіти, схиливши свої голівки. Засумували, зажурились дерева, дивлячись, як з їхніх гілок злітає на землю пожовкле листя. Дерева знали, що незабаром зовсім замерзнуть. По стовбуру припинить рухатися сік, а значить не вистачить «їжі» гілочкам, листочкам. І вони, відірвавшись від гілочки, повільно розгойдуються, неначе кажуть «прощавай, гілочко» і падають на холодну землю….

Така доля у листочків! Кожного року весною народжуватися знову і знову…

Приказки про осінь

  1. Якщо листопад дерев не обтрусить, то зима довгою бути мусить!

  2. Якщо не скоро лист опадає, зима велика рано буває

Вчитель

Діти, щоб дерева не сумували взимку без листочків, давайте намалюємо і одягнемо їх в гарні сукн із листя!

(На дошці дерево . Діти прикріплюють до нього зелені, червоні, жовті листочки. Імя листочкам дають: Чарівник, Мандрівник, Кораблик, Пустунчик).

Підсумок уроку

Обговори !

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
НУШ Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» Тема: « Як спостерігати за змінами в довкіллі» Урок розвитку зв’язного мовлення в 1 кл...
Слайд № 1

НУШ Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» Тема: « Як спостерігати за змінами в довкіллі» Урок розвитку зв’язного мовлення в 1 класі Тиждень 5 «Осінь» Тема уроку: «Складання казки « Осінній листочок» на основі спостереження за природою»

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.