Тема 2. Психічні пізнавальні процеси

Опис документу:
План 1. Мислення, його сутність, види. Співвідношення мислення та мови. Форми мислення: судження.Форми мислення: міркування, умовивід.... 2. Уява: сутність, види 3. Поняття про пам”ять, її процеси та види

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
План 1. Мислення, його сутність, види. Співвідношення мислення та мови 2. Уява: сутність, види 3. Поняття про пам”ять, її процеси та види
Слайд № 1

План 1. Мислення, його сутність, види. Співвідношення мислення та мови 2. Уява: сутність, види 3. Поняття про пам”ять, її процеси та види

Робоча програма с/р – С.13 Семінар 2 – С. 10 Інд. реферативні доповіді – С. 14
Слайд № 2

Робоча програма с/р – С.13 Семінар 2 – С. 10 Інд. реферативні доповіді – С. 14

1. Мислення, його сутність, види. Співвідношення мислення та мови Мислення - це психічний процес опосередкованого й узагальненого відображення люди...
Слайд № 3

1. Мислення, його сутність, види. Співвідношення мислення та мови Мислення - це психічний процес опосередкованого й узагальненого відображення людиною предметів і явищ об'єктивної дійсності в їх істотних зв'язках і відношеннях

Розумові операції (дії) відбуваються подумки за допомогою мовлення порівняння аналіз синтез абстрагування узагальнення класифікація систематизація
Слайд № 4

Розумові операції (дії) відбуваються подумки за допомогою мовлення порівняння аналіз синтез абстрагування узагальнення класифікація систематизація

Слайд № 5

Форми мислення: судження стверджуємо наявність або відсутність ознак, властивостей або відносин у певних об'єктах "Сума внутрішніх кутів трикутника...
Слайд № 6

Форми мислення: судження стверджуємо наявність або відсутність ознак, властивостей або відносин у певних об'єктах "Сума внутрішніх кутів трикутника дорівнює 180 градусам« "Ця квітка - блакитна« "Це - вагомий доказ" . ..

Форми мислення: міркування, умовивід низка пов'язаних суджень, спрямованих на те, щоб з'ясувати істинність якої-небудь думки, довести її або запере...
Слайд № 7

Форми мислення: міркування, умовивід низка пов'язаних суджень, спрямованих на те, щоб з'ясувати істинність якої-небудь думки, довести її або заперечити – міркування з одного або кількох суджень виводимо нове - умовивід «Усі громадяни України мають право на освіту. Ми є громадянами України. ____________________________ Ми маємо право на освіту»

Форми мислення: поняття пізнається сутність предметів і явищ дійсності в їх істотних зв'язках і відношеннях, узагальнюються їх істотні ознаки “псих...
Слайд № 8

Форми мислення: поняття пізнається сутність предметів і явищ дійсності в їх істотних зв'язках і відношеннях, узагальнюються їх істотні ознаки “психологія”, “психіка”, “свідомість”, “відчуття”

Види логічних помилок: паралогізми,софізми Паралогізми — це логічні помилки, яких допускаються через незнання Софізми — це логічні помилки, яких до...
Слайд № 9

Види логічних помилок: паралогізми,софізми Паралогізми — це логічні помилки, яких допускаються через незнання Софізми — це логічні помилки, яких допускаються навмисно з метою введення в оману опонента, обгрунтування якоїсь нісенітниці

Співвідношення мислення та мови Думка нависає хмарою змісту і може або пролитися, або не пролитися дощем слів (Л.С. Виготський) Детермінізм – об”єк...
Слайд № 10

Співвідношення мислення та мови Думка нависає хмарою змісту і може або пролитися, або не пролитися дощем слів (Л.С. Виготський) Детермінізм – об”єктивна закономірність і причинна зумовленість усіх явищ природи, суспільства та людської психіки

Лінгвістичний детермінізм: гіпотеза Сепіра-Ворфа Едвард Сепір люди, які говорять різними мовами, по-різному сприймають світ і по-різному мислять Бе...
Слайд № 11

Лінгвістичний детермінізм: гіпотеза Сепіра-Ворфа Едвард Сепір люди, які говорять різними мовами, по-різному сприймають світ і по-різному мислять Бенджамин Ли Уорф

Види мислення: наочно-дійове розв'язання завдання безпосередньо включається в саму діяльність
Слайд № 12

Види мислення: наочно-дійове розв'язання завдання безпосередньо включається в саму діяльність

Види мислення: наочно-образне завдання за своїм змістом є образним матеріалом, маніпулюючи яким, людина аналізує, порівнює чи узагальнює істотні ас...
Слайд № 13

Види мислення: наочно-образне завдання за своїм змістом є образним матеріалом, маніпулюючи яким, людина аналізує, порівнює чи узагальнює істотні аспекти в предметах та явищах

Види мислення:словесне логічне відбувається в словесній формі за допомогою понять, які не мають безпосереднього чуттєвого підґрунтя
Слайд № 14

Види мислення:словесне логічне відбувається в словесній формі за допомогою понять, які не мають безпосереднього чуттєвого підґрунтя

Слайд № 15

2. Уява: сутність, види процес створення людиною образів предметів, яких вона ніколи не сприймала на основі досвіду
Слайд № 16

2. Уява: сутність, види процес створення людиною образів предметів, яких вона ніколи не сприймала на основі досвіду

Види за участю волі Мимовільна -створення нових образів не спрямовується спеціальною метою
Слайд № 17

Види за участю волі Мимовільна -створення нових образів не спрямовується спеціальною метою

Види за участю волі Довільна -побудова образу відповідно до завдання та характеру виконуваної діяльності
Слайд № 18

Види за участю волі Довільна -побудова образу відповідно до завдання та характеру виконуваної діяльності

За характером діяльності творча репродуктивна
Слайд № 19

За характером діяльності творча репродуктивна

Залежно від змісту технічна наукова художня та ін., зумовлені характером праці людини
Слайд № 20

Залежно від змісту технічна наукова художня та ін., зумовлені характером праці людини

3. Поняття про пам”ять, її процеси та види психічний пізнавальний процес закріплення, зберігання та наступне відтворення людиною її попереднього до...
Слайд № 21

3. Поняття про пам”ять, її процеси та види психічний пізнавальний процес закріплення, зберігання та наступне відтворення людиною її попереднього досвіду

Слайд № 22

Процеси пам”яті запам’ятовування пов’язане із засвоєнням і накопиченням індивідуального досвіду. використання вимагає відтворення регулярне викорис...
Слайд № 23

Процеси пам”яті запам’ятовування пов’язане із засвоєнням і накопиченням індивідуального досвіду. використання вимагає відтворення регулярне використання досвіду в діяльності суб’єкта сприяє його збереженню не використання – забуванню

Види пам”яті: за тривалістю утримуванння інформації
Слайд № 24

Види пам”яті: за тривалістю утримуванння інформації

За характером психічної активності: моторна, емоційна, образна, словесно-логічна
Слайд № 25

За характером психічної активності: моторна, емоційна, образна, словесно-логічна

Тренування пам”яті
Слайд № 26

Тренування пам”яті

Закони запам”ятовування осмислення інтересу установки підсилення першого враження контексту обсягу знань оптимальної довжини ряду (7±2) повторення
Слайд № 27

Закони запам”ятовування осмислення інтересу установки підсилення першого враження контексту обсягу знань оптимальної довжини ряду (7±2) повторення

Закон повторення Перше — зразу ж після запам'ятовування друге — через 20—ЗО хвилин третє — через 8—9 годин четверте — через добу (24 години) п'яте ...
Слайд № 28

Закон повторення Перше — зразу ж після запам'ятовування друге — через 20—ЗО хвилин третє — через 8—9 годин четверте — через добу (24 години) п'яте — через 2—3 тижні

Мнемонічні дії (прийоми) поділ матеріалу на частини надання назви кожній складання плану Методи: асоціативного запам'ятовування ключових слів
Слайд № 29

Мнемонічні дії (прийоми) поділ матеріалу на частини надання назви кожній складання плану Методи: асоціативного запам'ятовування ключових слів

Словник термінів увага відчуття, екстероцептивні відчуття, інтероцептивні відчуття, адаптація сприймання, ілюзія пам’ять, моторна пам’ять, емоційна...
Слайд № 30

Словник термінів увага відчуття, екстероцептивні відчуття, інтероцептивні відчуття, адаптація сприймання, ілюзія пам’ять, моторна пам’ять, емоційна пам’ять мислення, аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, асоціація, поняття, судження, умовивід уява

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.