Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Технологія ознайомлення дошкільників з явищами природи в процесі ПДДі в ІІ половину дня

Дошкілля

02.02.2020

290

2

0

Опис документу:
Мета семінару - практикуму:розширити знання педагогів, щодо використання технології ознайомлення дошкільників з явищами природи в процесі пошуково - дослідницької діяльності з дітьми в ІІ половину дня та створення необхідного предметного середовища у групі. В ході заходу педагоги пригадали структуру дослідження: її мету та назвали сучасні технології організації дослідницької діяльності. А також поділились один з одним власним досвідом в практичній частині заходу (презентація досліду)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

СЕМІНАР - ПРАКТИКУМ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Тема: «Технологія ознайомлення дошкільників з явищами природи в процесі пошуково – дослідницької діяльності в ІІ половину дня»

Мета заходу: розширити знання педагогів, щодо використання технології ознайомлення дошкільників з явищами природи в процесі пошуково - дослідницької діяльності з дітьми в ІІ половину дня та створення необхідного предметного середовища у групі.

Обладнання: слайди, пісочний годинник, «піщинки», фішки, матеріал для вправи «Мозковий штурм».

План роботи:

  1. Вправа: « Привітання» (потиск руки)

  2. Вправа: «Мої очікування» (пісочний годинник)

  3. Вправа: «Мозковий штурм» (пошукова діяльність)

  4. Інформаційний блок: «Технологія ознайомлення дошкільників з явищами природи»

    1. Висловлювання вчених(слайд №1)

    2. Дослідницька поведінка – стиль життя сучасної дитини (слайд №2)

    3. Головне завдання дошкільного закладу (слайд №3)

    4. Три рівні реалізації дослідницького навчання (слайд №4)

    5. 4 етапи дослідження (слайд №5)

    6. Знання, уміння і навички дослідницького пошуку(слайд №6)

    7. Структура дослідження (слайд №7)

    8. Сучасні технології організації дослідницької діяльності. (слайд №8)

    9. Обладнання для експериментування (слайди №9,10)

  5. Практична частина: «Скласти план роботи з дітьми з пошуково – дослідницької діяльності в ІІ половину дня» (робота в підгрупах)

  6. Домашнє завдання. Презентація досліду.

  7. Вправа: «Чи справдились мої очікування» (враження від семінару)

Хід заходу:

І. Вступна частина.

Доброго дня, шановні колеги,

вітаю Вас на нашому семінарі – практикумі.

Вправа: « Привітання» (потиск руки)

Ведуча: Один мудрець порівняв життя людини з величезною піщаною пустелею, в якій кожна піщинка – це неповторна мить, миттєвість, яка змінюється, губиться в бурхливому потоці життєвих негараздів.

Наше засідання – це теж маленька піщинка вашої педагогічної діяльності.

Тому пропоную взяти ці маленькі піщинки і озвучити свої очікування від сьогоднішньої зустрічі. І якщо ваші очікування, наприкінці нашої роботи справдяться – ви перенесете їх в нижню частину годинника, якщо – ні, то залишите її на місці.

2. Вправа: «Мої очікування» (пісочний годинник)

3.Давайте з вами пригадаємо: що ж таке дослідницько – пошукова діяльність. Вправа: «Мозковий штурм»

4. Інформаційний блок.

Виховне значення природи важко переоцінити. Спілкування з природою позитивно впливає на людину, робить її добрішою, м’якше, будить в ній кращі почуття. Особливо велика роль природи у дітей. Ознайомлення дітей з природою вимагає постійного спілкування з нею.

В думці сплинули слова мудрого педагога: «Дитина за своєю природою - допитливий дослідник, відкривач світу» (слайд№1)

Будуючи свою «Школу радості» для дошкільнят з урахуванням безпосереднього спілкування із природою Василь Олександрович Сухомлинський справедливо вважав за необхідне вводити малят у світ довкола себе, щоб вони щодня відкривали у ньому щось нове, щоб кожен крок дітей був «подорожжю до початків мислення та промови – до чудесної природної краси», щоб кожна дитина виростала «мудрим мислителем і дослідником, щоб кожен крок пізнання облагороджував серце і загартовував волю»

Хочу також пригадати слова Я.А. Коменського: «Початок пізнання завжди витікає із відчуття. Тому варто починати навчання не із словесного тлумачення про речі, а із реального спостереження за ними»

Дослідницька поведінка розглядається як стиль життя сучасної людини. Тому формувати таку поведінку треба з дитинства. (слайд №2)

Головне завдання дошкільного закладу – підтримати і розвинути у дитини інтерес до досліджень, відкриттів та створити для цього необхідні умови (слайд №3)

У сучасній педагогіці, за ступенем самостійності дитини, виділяється 3 рівні реалізації дослідницького навчання (слайд №4)

Етапи дослідження (слайд №5)

Маленькому досліднику для вирішення дослідницьких завдань та розвитку дослідницьких здібностей необхідні спеціальні знання, уміння і навички дослідницького пошуку (слайд №6)

Давайте пригадаємо структуру дослідження: її мету та завдання

(слайд №7)

Назвіть мені сучасні технології організації дослідницької діяльності (слайд №8)

Пам’ятки для педагогів: «Обладнання для експериментування» (слайди №9, 10)

А зараз пропоную перейти до практичної частини нашого семінару. Для цього ми маємо поділитися на 2 команди за кольором наших фішок (зелених та синіх)

5. Практична частина: «Скласти план роботи з дітьми з пошуково – дослідницької діяльності в ІІ половину дня» (робота в підгрупах)

Доповнення: під час планування роботи з дітьми використовувати екологічну стежину біля садочка, використавши карту – маршрут «В гості до Екологознайки» з такими зупинками «Яскравий квітник» (дослідити суха чи волога земля) або «Запашний квітник», «Таємниче озеро» ( ігри з піском та водою), «Макове зернятко» (дослідити що квітам потрібно для росту), або зупинка: «Дівчина – калина», застосувавши дидактичні ігри «Жива – нежива природа», «Що де росте?», «Що спочатку, а що потім», «Портрет квітки», «Кому потрібна допомога?», «Що потрібно цій рослині?»

Також цікавою і пізнавальною для дітей буде гра «Закінчи речення»

1.Щоб город перекопати, що беруть до рук? (лопату)

2. Потім з рук у м’яку грядку висіваємо… (зернятко)

3. Щоб зернятко ожило, треба сонце і… (тепло)

4. А чому рослина сходить, бо корінчики п’ють… (воду)

Пізнавальна гра «Віночок» (якого кольору квітка, на що схожа, які пелюстки, листя, який має запах)

Наприклад в ІІ половину дня з дітьми можна запланувати спочатку бесіду «Від лану до столу», а потім: розгляд сюжетних картинок та складання « логічного ланцюжку», щоб всі побачили шлях від зернинки до хліба. Читання оповідання Сухомлинського «Коржик і колосок» та бесіда за його змістом: Хто ж був головний?; Д/Г: «Впізнай на смак», «Чарівний мішечок». Праця: посіємо насіння для пташок (висівати овес), висівання насіння салату, гороху. Індивідуальна робота: пересаджування квітів.

Зі старшими дітьми можна запропонувати екскурсію в теплицю (як обігріваються рослини), на поле – зимування рослини озимини під снігом. Бесіда про багаторічні квіти – цибулини нарцисів та тюльпанів та на прогулянці дослідити їх під снігом чи під землею.

Рухливі ігри: «Хто перший відшукає квітку, дерево».

Читання твору В.О.Сухомлинського: «Як прокинулось макове зернятко»

6. Напередодні семінару ви отримали домашнє завдання: презентувати дослід. Запрошую бажаючих.

7. Висновок. Вправа: «Чи справдились мої очікування»

Список використаних джерел:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти/ А.М. Богуш, Г.В. Бєлєнька та ін..;// наук. керівник:А.М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф.., д. пед..н – К.: ТОВ «МІЦФЕР – Україна», 2012.

  2. Богуш А.М. Педагогічні виміри Василя Сухомлинського в сучасному освітньому просторі Монографія/А.М. Богуш. – К.:Видавничий Дім «Слово», 2008.

  3. Великий тлумачний словник сучасної української мови. – К.: Ірпінь:ВТФ Перун,2001.

  4. Дитина: програма виховання і навчання дітей.

  5. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології/ І.М. Дичківська. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2004.

  6. Поніманська Т.І. Гуманізація педагогічної освіти у просторі дитинства /Т.І. Поніманська // Дошкільне виховання. – 2003.

  7. Вансам А. 101 експеремент із рослинами / А. Вансам. – К.: вид. «Ранок».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили