Знаємо - хочемо знати - дізналися (таблиці "ЗХД").
Приклад аналізу учнями власних знань із теми "Птахи навесні".
Алгоритм роботи:
Креслимо таблицю(три стовпчики);
В першому стовпчику діти записують інформацію, що знають з цієї теми;
В другому стовпчику записують свої думки, про що ще хотіли б дізнатися.
Проводимо обговорення, яким чином діти можуть знайти відповіді на свої запитання (перегляд відео, додаткова література, допомога батьків і ін.)
Після пошуків і обговорення отриманої інформації, записуємо відповіді в третій стовпчик таблиці. Робимо висновки.
Можна працювати в парах або групах і розглянути такі теми: "Будова тіла птахів", "Види птахів", "Спосіб життя", "Охорона птахів" і ін.
Для зручності кожна група або пара учнів мають стікери іншого кольору, де записують свої запитання, які можна приклеїти в таблицю. Далі допомагаємо дітям вибирати цікаву змістовну інформацію і стисло записувати відповіді.
Підсумки дослідження можна зробити у вигляді усного або письмового есе "Мій улюблений весняний птах. Моя особиста допомога", фотовиставки, малюнків і ін.
Обов'язково запланувати навчальну екскурсію.