Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Сучасні освітні тенденції : технології та інструменти розвитку креативного мислення на уроках української мови та літератури

Українська мова

Для кого: Дорослі

24.10.2021

59

3

0

Опис документу:

Класно – урочна система є основною формою організації навчальної діяльності сьогодні. У сучасній школі пріоритетним завданням навчально-виховного процесуі є всебічний розвиток школярів, зокрема творчих здібностей особистості. Завдання вчителя -допомогти учневі знайти себе. У ході роботи довели доцільність застосування методів, інструментів креативного мислення на уроках української мови та літератури. Запропоновані для роботи на уроці такі сучасні прийоми візуалізації навчання: скрайбінг, скетчноутинг, інфографіка, кросенс, хмара тегів, інтелект-карта, буктрейлер.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Сучасні освітні тенденції : технології та інструменти розвитку креативного мислення на уроках української мови та літератури
Слайд № 1

Сучасні освітні тенденції : технології та інструменти розвитку креативного мислення на уроках української мови та літератури

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А.Барбюс
Слайд № 2

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А.Барбюс

Навчання без міркування — марна праця. Конфуцій
Слайд № 3

Навчання без міркування — марна праця. Конфуцій

АКТУАЛЬНІСТЬ Актуальність теми полягає у визначенні напрямків методичного пошуку, способів формування креативного мислення та виявлення шляхів подо...
Слайд № 4

АКТУАЛЬНІСТЬ Актуальність теми полягає у визначенні напрямків методичного пошуку, способів формування креативного мислення та виявлення шляхів подолання недостатньої сформованості в учнів загальних дидактичних умінь, необхідних для самостійної контекстної оцінки.

ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ НОВИЗНА Педагогічна ідея досвіду полягає в тому, щоб формувати креативне мислення, що зароджується через констатуючу до коригуючої...
Слайд № 5

ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ НОВИЗНА Педагогічна ідея досвіду полягає в тому, щоб формувати креативне мислення, що зароджується через констатуючу до коригуючої на основі оптимізації специфічних підходів. Новизна цієї ідеї - виховання всебічно розвиненої творчої особистості  , формування креативного мислення на основі висунення гіпотез, концептів, конструктів, що допомагають усвідомити зміст

ЩО ТАКЕ КРЕАТИВНІСТЬ? Це творча спрямованість, спадково властива всім, але втрачена під впливом середовища. На побутовому рівні — це прояв кмітливо...
Слайд № 6

ЩО ТАКЕ КРЕАТИВНІСТЬ? Це творча спрямованість, спадково властива всім, але втрачена під впливом середовища. На побутовому рівні — це прояв кмітливості, здатність досягати мети, знаходити вихід з безвихідної ситуації. Це творчі здібності людини, які характеризуються готовністю до створення принципово нових ідей.

КРИТЕРІЇ КРЕАТИВНОСТІ
Слайд № 7

КРИТЕРІЇ КРЕАТИВНОСТІ

РЕСУРСИ ЛЮДИНА ОЧІКУВАННЯ КРЕАТИВНІСТЬ Креативне мислення — спосіб мислення, який дозволяє створювати принципово нові ідеї, знаходити оригінальні р...
Слайд № 8

РЕСУРСИ ЛЮДИНА ОЧІКУВАННЯ КРЕАТИВНІСТЬ Креативне мислення — спосіб мислення, який дозволяє створювати принципово нові ідеї, знаходити оригінальні рішення, відхилятися від традиційних схем мислення, здатність вирішувати проблеми, що виникають всередині статичних систем.

Грайте в асоціації Грайте зі словами Нехай дитина вигадає небилицю Робіть звичайну справу в незвичний спосіб Складайте історії з випадкових слів 5 ...
Слайд № 9

Грайте в асоціації Грайте зі словами Нехай дитина вигадає небилицю Робіть звичайну справу в незвичний спосіб Складайте історії з випадкових слів 5 ІДЕЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ

Фронтальне навчання Колективне Групове Індивідуальне Індивідуально-групове ВИДИ КРЕАТИВНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ Сучасний урок – це « творчі...
Слайд № 10

Фронтальне навчання Колективне Групове Індивідуальне Індивідуально-групове ВИДИ КРЕАТИВНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ Сучасний урок – це « творчість, а остання не терпить надмірної стандартизації та шаблону, вона передбачає новизну, оригінальність, відхід від традицій, переборення стереотипів» Є. Пасічник

ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ Це спосіб системної організації мислення, заснований на алгоритмізації, рефлексії, стандартизації та використан...
Слайд № 11

ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ Це спосіб системної організації мислення, заснований на алгоритмізації, рефлексії, стандартизації та використанні спеціальних методик управління процесом мислення.

Слайд № 12

Постановка задачі Підготовка Аналіз Формування креативних ідей Інкубація Артикуляція Оцінка СТАДІЇ КРЕАТИВНОГО ПРОЦЕСУ
Слайд № 13

Постановка задачі Підготовка Аналіз Формування креативних ідей Інкубація Артикуляція Оцінка СТАДІЇ КРЕАТИВНОГО ПРОЦЕСУ

МОЗКОВИЙ ШТУРМ Види мозкового штурму: Традиційний Індивідуальний Зворотній Мозкова облога Брейнрайтинг МШ на дошці
Слайд № 14

МОЗКОВИЙ ШТУРМ Види мозкового штурму: Традиційний Індивідуальний Зворотній Мозкова облога Брейнрайтинг МШ на дошці

Мета – знайти нові ідеї через випадкову комбінацію слів Проведення: Визначте поняття. Запишіть 10-20 з кожної тематики. Кожен обирає 2 поняття, які...
Слайд № 15

Мета – знайти нові ідеї через випадкову комбінацію слів Проведення: Визначте поняття. Запишіть 10-20 з кожної тематики. Кожен обирає 2 поняття, які потім перетворить на нове, навіть якщо воно немає сенсу. МЕТОД СЕМАНТИЧНОЇ ІНТУЇЦІЇ

МЕТОД СЕМАНТИЧНОЇ ІНТУЇЦІЇ Проблема: Як врятувати планету від самих себе. Семантичні тематики: 1-планета, 2-порятунок. Список №1 «Планета» 1.Корисн...
Слайд № 16

МЕТОД СЕМАНТИЧНОЇ ІНТУЇЦІЇ Проблема: Як врятувати планету від самих себе. Семантичні тематики: 1-планета, 2-порятунок. Список №1 «Планета» 1.Корисні копалини 2.Енергоресурси 3.Рослини 4.Ліс 5.Майно 6. Ґрунт 7.Людина 8.Кисень 9.Добробут 10.Байдужість Список №2 «Порятунок» 1.Душа 2.Здоров’я 3.Турбота 4.Альтернативні джерела 5.Макулатура 6.Побут 7. Навчання 8.Екологія 9. Комфорт 10. Любов Варіанти ідей: 5 – 1 «Нерівня душ – це гірше, ніж майна» 4 – 5 Бережи ліс, збирай макулатуру. 1 – 4 Корисні копалини: газ, вугілля, нафта не відновлюються, треба переходити на альтернативні джерела. 7 – 7 Людина має протягом життя вчитися, щоб мати можливість змінити світ на краще. 6 – 10 Зерно, що проросте у родинному ґрунті, виплекане у турботі та любові.

МЕТОД АНАЛОГІЙ Метод особистої аналогії Емпатія – учень намагається подумки поставити себе в становище іншої людини. У випадку творчої діяльності –...
Слайд № 17

МЕТОД АНАЛОГІЙ Метод особистої аналогії Емпатія – учень намагається подумки поставити себе в становище іншої людини. У випадку творчої діяльності – ототожнює себе з досліджуваним об’єктом. Також об’єкта можна наділити особливостями: почуттями, емоціями, здібностями бачити, міркувати. 1 2 3

МЕТОД СТОЯННЯ НА ГОЛОВІ (ІНВЕРСІЇ) Проблема Проблема навпаки Що потрібно зробити? Перевертаємо результати Спосіб стимуляції уяви учнів через поєдна...
Слайд № 18

МЕТОД СТОЯННЯ НА ГОЛОВІ (ІНВЕРСІЇ) Проблема Проблема навпаки Що потрібно зробити? Перевертаємо результати Спосіб стимуляції уяви учнів через поєднання різнорідних елементів (Дж. Гордон, США, 1952), який базується на методі «мозкового штурму», різних за видом аналогій (словесної, образної, особистої), інверсії, асоціації тощо.

МЕТОД ІНВЕРСІЇ Проблема: Іван Дідух змушений виживати в злиднях Проблема навпаки: Іван Дідух багатіє за рахунок інших Висновок: Багатство краще, ні...
Слайд № 19

МЕТОД ІНВЕРСІЇ Проблема: Іван Дідух змушений виживати в злиднях Проблема навпаки: Іван Дідух багатіє за рахунок інших Висновок: Багатство краще, ніж бідність, але тільки з фінансових причин. Сім’я – це маленький світ, створений коханням. Перевертання Факт 1. Не працює, експлуатуєінших, принижує бідних. 1. Важко працюєна горбі, що дістав у спадок. 2. Одружується з багачкою,гроші до грошей. 2. Ділить свій біль з дружиною та дітьми, які змушені виживати. 3. Подорожуєсвітом, гроші пускає на вітер. 3.Збирається їхатиза океан у пошукахкращої долі. 4. Хто гроші має, тількипро себе дбає. 4. Для Івана важливопам’ятатисвоє коріння, рід.

СУЧАСНІ ПРИЙОМИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ Скрайбінг Скетчноутинг Інтелект-карти Інфографіка Хмара тегів Кросенс Буктрейлер
Слайд № 20

СУЧАСНІ ПРИЙОМИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ Скрайбінг Скетчноутинг Інтелект-карти Інфографіка Хмара тегів Кросенс Буктрейлер

СКРАЙБІНГ В і у у у Скрайбінг — яскраве і зрозуміле фіксування ідей за допомогою простих образів (мальований , аплікаційний, онлайн, відеоскрайбінг...
Слайд № 21

СКРАЙБІНГ В і у у у Скрайбінг — яскраве і зрозуміле фіксування ідей за допомогою простих образів (мальований , аплікаційний, онлайн, відеоскрайбінг), орієнтоване на розуміння іншими людьми. Богдан-Ігор Антонич «Різдво»

« Ще маленьке було, а знала i отченаш, i богородицю, i святий боже, i половину вiрую. А тiльки було зачує дзвiн, то вже нi заграється, нi засидитьс...
Слайд № 22

« Ще маленьке було, а знала i отченаш, i богородицю, i святий боже, i половину вiрую. А тiльки було зачує дзвiн, то вже нi заграється, нi засидиться дома.»  «Старшим боярином був з города парубок, свитник Василь. Хлопець гарний, русявий, чисто пiдголений; чуб чепурний, уси козацькi, очi веселенькi, як зiрочки; на виду рум'яний, моторний, звичайний; жупан на ньому синiй i китаєва юпка, поясом з аглицької каламайки пiдперезаний, у тяжинових штанях, чоботи добрi, шкаповi, з пiдковами.» СКЕТЧНОУТИНГ Скетчноутинг — візуальні нотатки, переважно для себе, для фіксації ідей (лекцій, виступів, книг) та запам’ятовування, може містити суб’єктивні скорочення, асоціації. Особливість твору: Перший сентиментальний та прозовий твір української літератури. У повісті автор використовує голосіння. Кульмінація-смерть Марусі. Образи ідеалізовані. Про письменника Батько української прози Перший сентименталіст української літератури Паспорт твору «Маруся» Рід: епос Жанр: соціально-побутова повість Напрям: сентименталізм Тема: зображення життя і побуту українських селян. Ідея: уславлення внутрішньої ідеї та зовнішньої краси, щирості, почуття кохання. Маруся Василь Г. Квітка – Основ'яненко “Маруся”

ІНФОГРАФІКА Piktochart.com - онлайн-сервіс зі створення інфографіки, звітів, схематичних доповідей. Інфографіка - візуальне відображення даних (пра...
Слайд № 23

ІНФОГРАФІКА Piktochart.com - онлайн-сервіс зі створення інфографіки, звітів, схематичних доповідей. Інфографіка - візуальне відображення даних (працює з графіками, цифрами, діаграмами), може бути наочністю на уроках.

ІНФОГРАФІКА Інформація для презентації: Третій найвідвідуваніший у світі Макдональдс — у Києві, біля залізничного вокзалу. Цей заклад незмінно потр...
Слайд № 24

ІНФОГРАФІКА Інформація для презентації: Третій найвідвідуваніший у світі Макдональдс — у Києві, біля залізничного вокзалу. Цей заклад незмінно потрапляє до п'ятірки найбільш жвавих Макдональдсів світу. 2. Станція метро «Арсенальна» у Києві — найглибша у світі, і вона йде під землю на 105 метрів. 3. Одна з найвідоміших у світі різдвяних пісень — це «Щедрик», народна пісня, записана українським композитором Миколою Леонтовичем. 4. Найкоротша головна вулиця, але в той же час одна з найширших і мальовничих — вулиця Хрещатик у Києві. Її довжина усього 1225 метрів. 5. На Україні, у містечку Рахів, в оточенні мальовничих Карпат, знаходиться географічний центр Європи. 6. В Україні найбільші в світі запаси марганцевої руди – 2.3 мільярда тон або близько 11% від всього світового запасу. 7. Серед яскравих досягнень українського літакобудування – найбільший в світі літак АН-225 «Мрія», а також найпотужніший літак АН-124 «Руслан». 8. Україна за власною ініціативою, відмовилася від третього у світі за величиною арсеналу ядерної зброї. 9. Українському поетові Тарасу Шевченко встановлено близько 1200 пам'ятників по всьому світу. Більшість із них знаходиться на західній Україні. 10. Український пауерліфтер, Дмитро Халаджі, включений до Книги рекордів Гіннесса більше 20-ти разів. 11. Автор першої в світі Конституції — українець Пилип Орлик. 5 квітня 1710 його обрали гетьманом запорізького війська. 12. На території України зосереджено ¼ всіх запасів чорнозему на планеті. 13. Через територію України проходять чотири з десяти європейських транспортних коридорів. 14. Найбільшою річкою України є Дніпро. Із загальної довжини 2201 км на Україну припадає 981 км.

ІНТЕЛЕКТ-КАРТА Інтелект-карти — для презентації ідей, запам’ятовування, мозкових штурмів, розробки планів, підготовки домашнього завдання та контро...
Слайд № 25

ІНТЕЛЕКТ-КАРТА Інтелект-карти — для презентації ідей, запам’ятовування, мозкових штурмів, розробки планів, підготовки домашнього завдання та контрольних робіт. www.xmind.net — чи не найпопулярніша програма для складання ментальних карт, працює на платформах Windows / Mac / Linux. www.coggle.it — це додаток для створення ментальних карт, у якому передбачено безкоштовний тарифний план

ІНТЕЛЕКТ-КАРТА
Слайд № 26

ІНТЕЛЕКТ-КАРТА

Слайд № 27

ХМАРА ТЕГІВ Хмара тегів — це візуальне відтворення списку слів, міток чи категорій на єдиному спільному зображенні. Кольорова хмара зі слів прикову...
Слайд № 28

ХМАРА ТЕГІВ Хмара тегів — це візуальне відтворення списку слів, міток чи категорій на єдиному спільному зображенні. Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об’єкта і змушує зосередитися на конкретних понятійних категоріях. Хмара містить в собі як візуальну інформацію, так і змістовне навантаження – сам текст. Це сприяє більш ефективній роботі з інформацією. Сервіси: Word It Out, Word Cloud Generation, Word Art ШРИФТ: Linux Biolinum Regular

ХМАРА ТЕГІВ
Слайд № 29

ХМАРА ТЕГІВ

КРОСЕНС Кросенс — це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожне з яких пов'язане з попереднім і наступним зображенням,...
Слайд № 30

КРОСЕНС Кросенс — це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожне з яких пов'язане з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище, факт тощо. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

КРОСЕНС Тлумачення головоломки: Іван Франко народився у родині коваля, у селі Нагуєвичі, що на Львівщині.  Свій перший вірш «На Великдень» він прис...
Слайд № 31

КРОСЕНС Тлумачення головоломки: Іван Франко народився у родині коваля, у селі Нагуєвичі, що на Львівщині.  Свій перший вірш «На Великдень» він присвятив батькові Про любов до книжки як про одну з найбільших пристрастей у житті Франка свідчило багато його сучасників. “Без книжки під пахвою рідко коли можна було його стрінути на вулиці. А що прочитав, те й затямив на ціле життя”, – писав А. Дольницький, приятель Франка зі студентських років. З 1874 року друкував перші твори у виданні "кружка" – журналі "Друг", а через 2 роки увійшов до складу його редакційного комітету. 1875, закінчивши Дрогобицьку гімназію з похвальним свідоцтвом зрілості, Іван Франко вступив на філософський факультет Львівського університету, де вивчав насамперед класичну філологію та українську мову й літературу. «Каменярі́» — вірш українського письменника Івана Франка, написаний у 1878 році. З'явився друком в альманасі «Дзвін» у другій половині того ж року. За мотивами цього вірша самого автора називають «Каменярем». «Зів'яле листя» — збірка творів українського письменника Івана Франка. Зразок інтимної лірики. Написана протягом 1886—1896 років Написав першу історичну повість «Захар Беркут» про війну з монголами в 13 столітті «Мойсей» - філософська поема Каменяра

БУКТРЕЙЛЕР Буктрейлер — це відеоролик про книгу чи певний твір, у якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до п...
Слайд № 32

БУКТРЕЙЛЕР Буктрейлер — це відеоролик про книгу чи певний твір, у якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної версії. Це свого роду рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів. Леся Воронина. Повість "Таємне Товариство Боягузів, або засіб від переляку №9"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.