Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Стаття "Використання змагального методу на уроках фізичної культури"

Фізична культура

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, Дорослі

27.09.2020

474

2

0

Опис документу:
Змагальний метод один зі специфічних методів фізичного виховання. Змагання, відноситься до числа широко розповсюджених суспільних явищ. Воно має дуже велике значення як спосіб організації та стимулювання діяльності в самих різних сферах життя: у виробничій діяльності, в мистецтві (художні конкурси, фестивалі), у спорті і т.д.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Використання змагального методу на уроках фізичної культури

Змагальний метод один зі специфічних методів фізичного виховання. Змагання, відноситься до числа широко розповсюджених суспільних явищ. Воно має дуже велике значення як спосіб організації та стимулювання діяльності в самих різних сферах життя: у виробничій діяльності, в мистецтві (художні конкурси, фестивалі), у спорті і т.д.

Змагальний метод у фізичному вихованні застосовується як у відносно елементарних формах, так і в розгорнутій формі. У першому випадку це виражається у використанні змагального начала в якості елемента загальної організації заняття (тобто, як спосіб стимулювання інтересу та активізації діяльності при виконанні окремих вправ), у другому - як відносно самостійної форми організації занять (контрольно-залікові, офіційні спортивні та подібні їм змагання).

Змагальний метод застосовується при вирішенні різномані-

тних педагогічних завдань: виховання фізичних, вольових і моральних якостей, вдосконаленні умінь, навичок, формуванні здатності раціонально використовувати їх в ускладнених умовах.

Основна, визначальна риса змагального методу - конкурентне зіставлення сил в умовах упорядкованого суперництва, боротьби за першість чи можливо високе досягнення. Звідси випливають і всі інші особливості цього методу.

Фактори суперництва в процесі змагань, а також умови їх організації та проведення створюють особливий емоційний і фізіологічний фон, який посилює вплив фізичних вправ і може сприяти максимальному прояву функціональних можливостей організму, як правило, більш значного, ніж при зовні аналогічних НЕ змагальних навантаженнях.

Під час змагань виражені моменти психічної напруженості, оскільки постійно діє фактор протидії, протиборства, зіткнення протилежно спрямованих інтересів. Командні змагання характеризуються поряд з цим ставленням взаємодопомоги, взаємної відповідальності і відповідальності перед цілим колективом за досягнення змагальної мети.

Змагальний метод необов'язково пов'язаний з якимись загальноприйнятими спортивними іграми, наприклад футболом, волейболом, рухливими іграми. Він може бути застосований на базі будь-яких фізичних вправ. Таким чином, змагальний метод в силу всіх притаманних йому особливостей використовується в процесі фізичного виховання не стільки для початкового навчання рухам або виборчого впливу на окремі фізичні здібності, скільки для комплексного вдосконалення рухової діяльності в ускладнених умовах. Найбільшою мірою він дозволяє удосконалювати такі якості і здібності, як спритність, швидкість орієнтування, винахідливість, самостійність, ініціативність. Вправи, що виконуються в змагальній формі відрізняються глибиною і різнобічністю впливу на фізичні якості учнів. Такі заняття підвищують інтерес до спорту і фізичної культури, стимулюють процес засвоєння техніки окремих елементів фізичних вправ, сприяють прагненню до подолання труднощів для вирішення поставлених перед учнями завдань.

Змагальний метод дозволяє перетворити урок у цікаве і веселе заняття; відвернути увагу учнів від тяжкості тієї роботи, яку необхідно виконати. Тому, при вирішенні завдання, розвитку фізичних здібностей успішно застосовується змагальний метод.

Життя – це змагання, згідно концепції НУШ школа має навчити дітей вирішувати повсякденні проблеми і життєві ситуації.

Необхідно, однак, пам'ятати, що фактор суперництва та пов'язані з ним відносини можуть сприяти формуванню не тільки позитивних, а й негативних рис характеру (егоїзму, надмірного честолюбства, марнославства і т. п.) Тому змагальний метод виправдовує свою роль в моральному вихованні лише за умови висококваліфікованого педагогічного керівництва.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Рекомендуємо