Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Співпраця вчителя та учня у формуванні інформаційних та комунікативних компетенцій школяра

Співпраця вчителя та учня у формуванні інформаційних та комунікативних компетенцій школяра

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WA098119
За публікацію цієї методичної розробки Островчук Ольга Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №WA098119
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Співпраця вчителя та учня у формуванні інформаційних та комунікативних компетенцій школяра

Вчитель: Островчук О.І.

На сьогодні здобуття й обробка інформації, обмін нею та її захист, набуття навичок користування джерелами інформації є пріоритетними напрямками розвитку суспільства. Особливо актуально це звучить на фоні адаптації знань, що пропонуються шкільною освітою, до практичного використання у житті.

Сьогодні складно знайти якусь сферу життя, де б не застосовувалися комп’ютери. Завдання вчителя іноземної мови полягає у розкритті всієї палітри і реалізації навчальних можливостей інформаційно – комунікаційних технологій під час вивчення іноземної мови, як в межах шкільної програми, так і в процесі самоосвіти.

Отже, інформаційно – комунікативна компетентність – здатність учня використовувати інформаційно – комунікаційні технології та відповідні засоби до виконання особистісних і суспільно значущих завдань. З цього випливає, що вчителю не достатньо просто використовувати інформаційно – комунікаційні засоби на уроці, чи з їх допомогою навчити учнів розв’язувати конкретне навчальне завдання на уроці. Тому, на уроці я показую алгоритм використання цих засобів в реальних ситуаціях, поза уроком.

Говорячи про рівні розвитку інформаційно – комунікативних технологій компетентності, виділяю:

Елементарний рівень – засвоєння на початковому рівні необхідної навчальної інформації.

Базовий рівень – володіння оптимальним обсягом інформації для засвоєння основного навчального змісту; уміння критично осмислювати масиви інформації: порівнювати фрагменти з різних джерел, визначати їх достовірність, узагальнювати.

Творчий рівень – передбачає створення власного інтелектуального продукту на основі отриманої та перетвореної інформації (виконання проектів).

До кожного рівня я підбираю такі засоби, що відповідають передбаченим результатам. Елементи різних рівнів довільно поєдную для реалізації конкретних педагогічних завдань на окремому уроці німецької мови.

Співпраця з учнями на творчому рівні на уроці німецької мови дає можливість використовувати електронні енциклопедії, досліджувати граматичні явища, виконувати творчі завдання – проекти. На базовому рівні для учнів пропонуються різні тексти для аудіювання, текстові завдання, використовується краєзнавчий матеріал. Елементарний рівень супроводжується ілюстраціями, піснями, фізкультхвилинками тощо.

Варт також звернути увагу на те, що неможливо сформувати ІК – компетентність, поставивши собі за мету досягнення найвищого творчого рівня і нівелювати важливість опанування елементарним і базовим рівнем.

На мотиваційному етапі досягається елементарний рівень ІК – компетентності. Засоби, що використовуються в навчальному етапі, допомагають практично реалізувати завдання базового рівня. А творчо – пошуковий етап власне і передбачає, як результат, досягнення творчого рівня інформаційно – комунікаційної компетентності. Взаємозв’язок цих етапів найкраще проілюструє приклад годинникового механізму, де вчитель – ключ, що призводить механізм в дію.

Надаючи потужні й універсальні способи одержання, опрацювання, зберігання, передавання, подання різноманітної інформації, пов’язані з дослідженням різних процесів, явищ або їхніх моделей, інформаційні технології розкривають широкі можливості щодо надання навчальній діяльності творчого, дослідницького спрямування, що приваблює учня, дає йому задоволення, бажання працювати та відшукувати нові знання відповідно до потреб суспільного життя.

Але, як показує практика, мати можливості і використовувати їх – не завжди тотожні поняття. Кожен вчитель має пам’ятати, що все це лише інструменти, які можуть залишитися баластом, а можуть у завзятих руках стати засобами для створення шедевру високорозвиненої, творчої, компетентної особистості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
ознайомлення з рівнями інформаційно - комунікативних технологій компетентності
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Німецька мова
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    159
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    WA098119
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WA098119
За публікацію цієї методичної розробки Островчук Ольга Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №WA098119
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти