Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Сонячні діти: бути чи ні?

Інклюзивна освіта

Для кого: Дорослі

03.04.2020

400

7

0

Опис документу:
Я працюю з дитинкою, яка має синдром Дауна. Це дуже добра, лагідна, щира дівчинка, яка зігріває своєю посмішкою і обіймами щодня, але на жаль не дивлячись на усі зусилля батьків ресурсів для розвитку їх дитини надзвичайно мало, ще й невеличкому селі. Батьки щодня докладають максимум зусиль, аби дівчинка почувалась комфортно та впевнено, а держава в свою чергу не забезпечує всі ті умови, з якими мала б допомогти, порівнюючи з європейськими державами.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Сонячні діти: бути чи ні?

Народження малюка — це завжди довгоочікуваний і хвилюючий момент для будь-якої сім’ї. Дев’ять місяців вагітності проходять в тривозі, чеканні і любові. Але що, якщо в пологовому будинку батькам кажуть, що їхня дитина не така як всі, і поправити вже нічого не можна? Синдром Дауна — це завжди шок, справитися з яким можуть не всі.

Їх називають «діти сонця». Ці хлопчики і дівчатка, за словами педагогів, надто чутливі, вразливі та відкриті навколишньому світу.

За статистикою, на 800-1000 немовлят одна дитина народжується з синдромом Дауна. Щороку в Україні на світ з’являється від 300 до 400 таких малюків. Майже кожну третю дитину залишають у пологовому будинку. Хвороба Дауна – це генетична патологія. Така дитина може народитися в абсолютно здорових батьків. Як правило, це пов’язано з однією зайвою – 21-ою хромосомою, тобто із хромосомним дисбалансом. У кожної людини 46 хромосом, а в людини з типовою формою хвороби Дауна – 47. 95% випадків патології не передається в спадок.

Малюків з синдромом Дауна легко розпізнати серед інших. Всі вони дуже схожі між собою: у них низька потилиця, низько розташовані вуха, широкі кістки носа, часто висунутий язик, маленькі розкосі очі. Як правило, такі дітки дуже слабкі, тому у них підвищений ризик серцевих захворювань, проблеми шлунково-кишково тракту, може бути слабо виражена функція щитовидної залози, часто спостерігається порушення зору.

Ще пару десятиліть тому загальноприйнятим була думка, що діти з синдромом Дауна мають важку ступінь розумової відсталості і не піддаються навчанню. Сучасні дослідження показали, що майже всі такі діти відстають в інтелектуальному розвитку, але всередині цієї групи їх рівень сильно розрізняється — від незначного відставання до тяжкого ступеню. І все ж більшість дітей Сонця вчаться ходити, говорити, читати і писати і робити все те, що роблять звичайні діти. Але для цього їм необхідно забезпечити адекватне оточення і застосувати відповідну їм програму навчання.

Діти з синдромом Дауна спроможні нормально розвиватися та навчатися у звичайній школі. Правда, для цього їх необхідно підготувати. В цьому можуть допомогти лікарі-психологи та спеціальні центри для раннього розвитку дітей з обмеженими можливостями, яких в нашій країні стає все більше. Після такої спеціальної підготовки дитина з синдромом Дауна продовжує навчання у школі та, навіть, у вищому навчальному закладі.

Пабло Пінеда – перший викладач в Європі з синдромом Дауна, який руйнує стереотипи щодо можливостей “сонячних людей”. Незважаючи на складнощі з освітою, Пабло старанно навчався у школі та успішно закінчив вищий педагогічний навчальний заклад.

В Італії на 800 малюків один народжується із синдромом Дауна, тобто щодня у світі з’являються дві такі дитини. Завдяки рівню національної системи охорони здоров’я та спеціальним лікувальним курсам тривалість життя людей з синдромом Дауна подовжилася. В середньому в Італії такі люди живуть до 62 років. На сьогодні в країні нараховується 40 000 хворих. Діти починають навчання у звичайному дошкільному закладі, але під наглядом спеціально підготовленого вихователя і лікаря. Зазвичай в Італії ці малюки відвідують дитячий садок на рік довше, ніж їхні ровесники. Після закінчення середньої школи підлітків зараховують до профучилищ, де підготовлені фахівці допомагають розумово відсталим студентам інтегруватися у професійне середовище. 80% людей із синдромом Дауна успішно працюють у сфері обслуговування. Вони заробляють на життя прибиранням, розносять пошту або допомагають садівникам чи кухарям. Менший відсоток залучений до роботи у промисловості та сільському господарстві.

Великий шлях в проблемі соціалізації дітей із синдромом Дауна пройшла Швеція. У цій країні такі діти відвідують звичайні дитячі садки, школи, а також мають можливість влаштуватися на роботу та забезпечувати себе та свою сім’ю.

Телебачення Нідерландів відзняло комедійний серіал, у якому грають лише актори з синдромом Дауна. А акторка з синдромом Дауна Пола Саж з Великобританії у 2004 році дебютувала у фільмі “Після життя”.

Завдяки колосальній роботі, яку виконали європейські країни, сьогодні близько 80% дітей із синдромом Дауна навчаються у звичайних школах.

В Україні на сьогоднішній день в школах навчається 462 дитини із синдромом Дауна. Це надзвичайно низький показник. Якщо взяти до уваги загальну кількість дітей в Україні та врахувати, що навчання триває в середньому 10 років, то таких учнів повинно бути приблизно 4,5 тисячі. На мою думку це так, бо в Україні поки що не має жодної системної моделі підтримки і професійної допомоги людям із СД. Медики і педагоги найчастіше керуються застарілою і поверхневою інформацією. Такий стан призводить ло того, що від малюків відмовляються в пологових будинках. Доля залишеної дитини сумна: спочатку вона потрапляє до будинку маляти, потім інтернат, в гіршому випадку – психіатрична лікарня. На мою думку, дітки із синдромом Дауна мають право на опіку рідних та освіту, а для цього потрібно нашій державі приділяти трішки більше уваги до цього питання.

Лише завдяки терпінню і турботі можна виростити людину, не тільки здатну до самообслуговування – вона зможе оволодіти простими навичками праці, виявити свої таланти.

Всім нам, членам суспільства, батькам, вихователям, медикам, слід ще раз нагадати, що малюки з вадами у розвитку, набагато більше розкриють свої можливості, якщо будуть жити в атмосфері любові і соціального прийняття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.