і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Соціологічна думка доби Середньовіччя та Відродження

Опис презентації окремими слайдами:
Соціологічна думка доби Середньовіччя та Відродження
Слайд № 1

Соціологічна думка доби Середньовіччя та Відродження

Соціологічна думка доби Середньовіччя та Відродження Падіння Римської імперії (476 рік) завершило період історії Стародавнього світу і поклало поча...
Слайд № 2

Соціологічна думка доби Середньовіччя та Відродження Падіння Римської імперії (476 рік) завершило період історії Стародавнього світу і поклало початок історії середніх віків, тобто історії доби феодалізму.

Варвари спалюють Рим
Слайд № 3

Варвари спалюють Рим

Картини доби середньовіччя
Слайд № 4

Картини доби середньовіччя

Феодальні відносини
Слайд № 5

Феодальні відносини

Пірамідальні відносини феодалізму
Слайд № 6

Пірамідальні відносини феодалізму

Середньовіччя ділиться на 3 періоди: раннє середньовіччя – V-XI ст.; період розвиненого феодалізму – XI - середина XV ст.; пізнє середньовіччя – кі...
Слайд № 7

Середньовіччя ділиться на 3 періоди: раннє середньовіччя – V-XI ст.; період розвиненого феодалізму – XI - середина XV ст.; пізнє середньовіччя – кінецьXV – середина XVII ст., цей період в історії ще називають добою Відродження.

раннє середньовіччя – V-XI ст.;
Слайд № 8

раннє середньовіччя – V-XI ст.;

період розвиненого феодалізму – XI - середина XV ст.;
Слайд № 9

період розвиненого феодалізму – XI - середина XV ст.;

пізнє середньовіччя – кінецьXV – середина XVII ст.,
Слайд № 10

пізнє середньовіччя – кінецьXV – середина XVII ст.,

цей період в історії ще називають добою Відродження.
Слайд № 11

цей період в історії ще називають добою Відродження.

Епоха середніх віків – це крок назад у розвитку науки і культури. Торжество християнства означало занепад античної культури. Нова релігія стає пані...
Слайд № 12

Епоха середніх віків – це крок назад у розвитку науки і культури. Торжество християнства означало занепад античної культури. Нова релігія стає панівною ідеологією і підкоряє своєму контролю всі сфери соціального життя.

Християнство підкоряє своєму контролю всі сфери соціального життя.
Слайд № 13

Християнство підкоряє своєму контролю всі сфери соціального життя.

Схоластика і теологія загальмували на віки розвиток науки, яка перейшла під патронат християнського богослов’я. Найвідоміші з тих часів трактати “о...
Слайд № 14

Схоластика і теологія загальмували на віки розвиток науки, яка перейшла під патронат християнського богослов’я. Найвідоміші з тих часів трактати “отців церкви” були цілком присвячені богословській тематиці, соціальні явища розглядались теологами у контексті християнської філософії, де людина мислилась як продукт творіння Божого.

Людина як продукт творіння Божого
Слайд № 15

Людина як продукт творіння Божого

Одним з найвидатніших релігійних мислителів раннього середньовіччя був римський єпископ Аврелій Августин (354-430рр.), прозваний Блаженним. Основни...
Слайд № 16

Одним з найвидатніших релігійних мислителів раннього середньовіччя був римський єпископ Аврелій Августин (354-430рр.), прозваний Блаженним. Основний його твір - “Про град Божий”.

Аврелій Блаженний першим в середньовіччі здійснив спробу описати всесвітню історію, як єдиний закономірний поступальний процес, який є частиною ево...
Слайд № 17

Аврелій Блаженний першим в середньовіччі здійснив спробу описати всесвітню історію, як єдиний закономірний поступальний процес, який є частиною еволюції світу загалом. Головні етапи розвитку людства він уподібнює віковим періодам людського життя, які одночасно символізують і 6 днів творення Богом світу: малечість – від Адама і Єви до потопу; дитинство – від потопу до Авраама; отроцтво – від Авраама до Давида; юність – від Давида до Вавілонського полону; зрілість – від Вавілонського полону до народження Ісуса Христа; старість – від народження Ісуса Христа до страшного суду.

малечість – від Адама і Єви до потопу
Слайд № 18

малечість – від Адама і Єви до потопу

дитинство – від потопу до Авраама
Слайд № 19

дитинство – від потопу до Авраама

отроцтво – від Авраама до Давида
Слайд № 20

отроцтво – від Авраама до Давида

юність – від Давида до Вавілонського полону
Слайд № 21

юність – від Давида до Вавілонського полону

зрілість – від Вавілонського полону до народження Ісуса Христа
Слайд № 22

зрілість – від Вавілонського полону до народження Ісуса Христа

старість – від народження Ісуса Христа до страшного суду
Слайд № 23

старість – від народження Ісуса Христа до страшного суду

В епоху розвинутого феодалізму найбільш поширеною релігійною доктриною була доктрина Фоми Аквінського (1225-1274рр.), який, посилаючись на Біблію т...
Слайд № 24

В епоху розвинутого феодалізму найбільш поширеною релігійною доктриною була доктрина Фоми Аквінського (1225-1274рр.), який, посилаючись на Біблію та твори “отців церкви”, сформулював цілісну, логічну систему поглядів на природу і суспільство. Фома Аквінський уявляв суспільство у формі велетенського пірамідального ланцюга. Чим ближче до вершини, тим кожне наступне кільце ланцюга (а у нього це - суспільні стани і класи) стає меншим в розмірі, але набуває вищих якостей. Останнє кільце спрямоване безпосередньо до Бога.

Фоми Аквінський (1225-1274рр.)
Слайд № 25

Фоми Аквінський (1225-1274рр.)

Суть вчення Фоми Аквінського про закони зводиться до того, що діючий людський закон випливає з волі та розуму Божого. Тому порушення феодальних зак...
Слайд № 26

Суть вчення Фоми Аквінського про закони зводиться до того, що діючий людський закон випливає з волі та розуму Божого. Тому порушення феодальних законів не тільки тягне за собою покарання, а й є, крім того, і тяжким гріхом. В такий спосіб вчення Фоми Аквінського обґрунтовує недоторканність і святість феодального права, феодальних відносин і феодальних інститутів.

Нові горизонти у розвитку соціологічної думки в Європі розкриваються з появою доби, яка потім отримала назву доба Відродження, епохи занепаду і роз...
Слайд № 27

Нові горизонти у розвитку соціологічної думки в Європі розкриваються з появою доби, яка потім отримала назву доба Відродження, епохи занепаду і розпаду феодалізму. Це період глибоких змін у всіх сферах суспільного життя. В економічній сфері натуральне феодальне господарство поступово витісняється ринковими відносинами. В соціальній структурі нові відносини привели до створення нового класу (буржуа), який швидко збагачувався і завдяки своїй фінансовій могутності міг впливати на життя суспільства, хоча згідно феодальних законів і традицій займав у ієрархії станів дуже низьке місце.

Буржуа
Слайд № 28

Буржуа

В сфері політичній влада все більше секуляризувалась, ставала світською, починала служити громадянському суспільству. В сфері психологічній спостер...
Слайд № 29

В сфері політичній влада все більше секуляризувалась, ставала світською, починала служити громадянському суспільству. В сфері психологічній спостерігається широка пропаганда індивідуалізму. Все більш помітною стає тенденція переходу від теоцентричного до антропоцентричного розуміння світу, в центрі якого стоїть людина з її потребами, прагненнями, бажаннями.

Теоцентричність
Слайд № 30

Теоцентричність

Антропоцентричність
Слайд № 31

Антропоцентричність

Гуманізм доби Відродження протистав схоластиці і духовному пануванню церкви в суспільстві. Основні суспільно-політичні погляди епохи Відродження зн...
Слайд № 32

Гуманізм доби Відродження протистав схоластиці і духовному пануванню церкви в суспільстві. Основні суспільно-політичні погляди епохи Відродження знайшли своє відображення в літературних, мистецьких, філософських творах Аліг’эрі Данте, Франческо Петрарки, Боккаччо, Леонардо да Вінчі, Сервантеса, Еразма Ротердамського, Ульріха фон Гутена, Томаса Мора, Томаззо Кампанелла і багатьох інших.

Аліг’эрі Данте
Слайд № 33

Аліг’эрі Данте

Франческо Петрарка
Слайд № 34

Франческо Петрарка

Леонардо да Вінчі
Слайд № 35

Леонардо да Вінчі

Сервантес
Слайд № 36

Сервантес

Еразм Ротердамський
Слайд № 37

Еразм Ротердамський

Ульріх фон Гутен
Слайд № 38

Ульріх фон Гутен

Томас Мор
Слайд № 39

Томас Мор

Томаззо Кампанелла
Слайд № 40

Томаззо Кампанелла

Всі вони відмовляються визнавати гріховною тілесну природу людини; людські пристрасті, потреби, інтереси вважаються природними. Гуманісти епохи Від...
Слайд № 41

Всі вони відмовляються визнавати гріховною тілесну природу людини; людські пристрасті, потреби, інтереси вважаються природними. Гуманісти епохи Відродження проповідували культ знання, освіченості, духовності, як і мислителі античності. На фоні прогресуючого капіталістичного ладу в тогочасній суспільній думці формуються 2 основні напрями:

Перший напрям виражав буржуазну ідеологію, основними вимогами якої були: заміна феодально-станової нерівності юридичною рівністю всіх перед законом...
Слайд № 42

Перший напрям виражав буржуазну ідеологію, основними вимогами якої були: заміна феодально-станової нерівності юридичною рівністю всіх перед законом; непохитність і недоторканість приватної власності; захист особи від феодального свавілля. Другий напрям виражав ідеологію трудящих мас, їх прагнення до справедливого ідеального ладу без експлуатації і гноблення.

Серед представників першого напряму найбільш яскравою є постать італійського державного діяча, історика, поета Нікколо ді Бернардо Макіавеллі (1469...
Слайд № 43

Серед представників першого напряму найбільш яскравою є постать італійського державного діяча, історика, поета Нікколо ді Бернардо Макіавеллі (1469-1527рр).

Нікколо ді Бернардо Макіавеллі (1469-1527рр).
Слайд № 44

Нікколо ді Бернардо Макіавеллі (1469-1527рр).

Він відкидає релігійне тлумачення історії і стверджує, що держава створена людьми, а не Богом. Макіавеллі першим розробив теорію політичного лідерс...
Слайд № 45

Він відкидає релігійне тлумачення історії і стверджує, що держава створена людьми, а не Богом. Макіавеллі першим розробив теорію політичного лідерства. Він виділяє 4 основні принципи, які можуть забезпечити успіх у діяльності політичного лідера:

1. авторитет або влада лідера кореняться у підтримці його прихильниками; 2. підлеглі мусять знати, чого чекати від свого лідера і розуміти, чого ві...
Слайд № 46

1. авторитет або влада лідера кореняться у підтримці його прихильниками; 2. підлеглі мусять знати, чого чекати від свого лідера і розуміти, чого він чекає від них; 3. лідер повинен мати волю до виживання; 4. лідер завжди мусить бути зразком мудрості та справедливості для своїх прихильників.

Макіавеллі ввійшов до історії як ідеолог підступності та політичної безпринципності, а терміном “ макіавеллізм” почали називати політичні дії, напр...
Слайд № 47

Макіавеллі ввійшов до історії як ідеолог підступності та політичної безпринципності, а терміном “ макіавеллізм” почали називати політичні дії, направлені на досягнення мети будь-якими засобами, навіть аморальними. Макіавеллі вважав, що в житті людина не може керуватись ідеалами справедливості, милосердя, добра, тому що це приведе до її загибелі, оскільки реалізувати ці ідеали - справа абсолютно безнадійна і нездійсненна.

Щодо суті другого напрямку суспільної думки епохи Відродження, то його ідеї виразили найбільш яскраво Томас Мор і Томаззо Кампанелла.
Слайд № 48

Щодо суті другого напрямку суспільної думки епохи Відродження, то його ідеї виразили найбільш яскраво Томас Мор і Томаззо Кампанелла.

Томас Мор і Томаззо Кампанелла.
Слайд № 49

Томас Мор і Томаззо Кампанелла.

У своїх творах “Острів Утопія” і “Місто сонця” вони засуджували не тільки феодальну державу, а й будь-яке суспільство, засноване на приватній власн...
Слайд № 50

У своїх творах “Острів Утопія” і “Місто сонця” вони засуджували не тільки феодальну державу, а й будь-яке суспільство, засноване на приватній власності та особистому інтересі і проповідували ідеї соціальної рівності, братерства, взаємодопомоги, які можливі тільки на основі суспільної власності. В їх ідеальній державі панує спільна праця, спільне майно, робочий день продовжується 4-6 годин, праця є обов’язковою для всіх, розподіл відбувається згідно з розумними потребами.

Такий напрям, пізніше отримав назву “утопії”, тому що є не здійсненним. У Томаса Мора і Томаззо Кампанелли, як у пізніших утопістів, не виникало су...
Слайд № 51

Такий напрям, пізніше отримав назву “утопії”, тому що є не здійсненним. У Томаса Мора і Томаззо Кампанелли, як у пізніших утопістів, не виникало сумніву, що такий справедливий устрій забезпечить всіх громадян умовами для нормального людського існування і всебічного розвитку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Огляд соціологічної думки доби Середньовіччя та Відродження
  • Додано
    22.03.2018
  • Розділ
    Соціологія
  • Клас
    12 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    459
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    XZ246874
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти