«Що таке любов» тренінгове заняття для підлітків

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Мета. Ознайомлення з поняттям «любов» та її ознаками. Вироблення основних правил щасливого сімейного життя. Завдання. Розвиток уміння працювати в групі, в колективі, висловлювати власну думку і поважати думку іншого. Формування життєвих цінностей, почуття колективізму, взаємодовіри і взаємодопомоги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінгове заняття для підлітків «Що таке любов»

Мета. Ознайомлення з поняттям «любов» та її ознаками. Вироблення основних правил щасливого сімейного життя.

Завдання.

  • Розвиток уміння працювати в групі, в колективі, висловлювати власну думку і поважати думку іншого.

  • Формування життєвих цінностей, почуття колективізму, взаємодовіри і взаємодопомоги.

Психолог. Любов - це найпрекрасніше почуття, що може відчувати людина. Саме любов дає людині сили, щоб жити далі. Любов до близьких, до тварин, до природи, любов до самого себе робить людину щасливою. До такої людини тягнуться люди.

Якщо людина любить свою професію, будинок, родину, то вона буде щасливою. Чому часто відбуваються сварки, війни, тому що нема любові, а є злість, агресія, ненависть. Ці почуття є руйнівними.

Любов - це ключ до щастя, саме вона є запорукою миру на землі. Любов, немов вода, наповнює життя. Дерево без води засихає, а людина без любові втрачає сенс життя, впевненість у завтрашньому дні.

Любов - найтепліше почуття, що може відчувати людина. Саме воно може зігріти в найхолоднішу пору, саме воно осяває своїм світлом найтемніші ночі.

Ми прийшли на цю землю , щоб знайти любов, подарувати її іншим, і тим самим зробити цей дивний світ добрішим і щасливішим.

  1. Вправа – вітання «Проте…»

Мета: відновити оптимістичне ставлення до життя.

Психолог. «Інколи хочеться, коли сумно чи важко на душі, підбадьорити самого себе – знайти щось хороше довкола і спертися на нього. Давайте спробуємо це хороше шукати разом. Станьте в коло і кожен по черзі, дивлячись на сусіда праворуч скажіть фразу, яка починається з одних і тих же слів: «Проте…»

Це може виглядати так: «Проте усе погане минає. Для інколи досить лише зачекати завтрашнього дня.» , «Проте у мене є друзі!»

Готові? Починаймо!

Обговорення:

  • Що ви відчували коли шукали аргументи для оптимістичного ставлення до життя?

  • Чи здивувало вас те, що інші також використовують аргументи, подібні до тих, які використовуєте ви, аби додати собі оптимізму?

  • Чи погоджуєтеся ви, з тим, що аргументів для оптимізму можна знайти чимало?

  1. Мозковий штурм «Любов — це…»

Мета: розкрити глибину поняття «любов» кожного з учасників, сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Усі об’єднуються в дві підгрупи. Психолог дає завдання кожній команді — дописати вислів на ватмані: «Любов — це …»

Після виконання завдання ватмани з прописаними ідеями прикріплюють на дошку, починається обговорення.

Чому для нас любов — це…?

Від чого залежить любов?

  1. Притча «А щастя буде згодом...»

Жив-був юнак. Цілими днями він сидів удома, тужив і думав, чому вродився таким нещасливим. Якось запитав він у матері:

- Скажи, як мені відшукати своє щастя?

- Вийди, синку, в чисте поле; що зловиш, те й буде твоїм щастям, - відповіла вона.

Вийшов юнак у поле, бачить - біжить лоша. Кинувся наздоганяти - не наздогнав. З-під куща вискочив заєць. Кинувся його ловити - не спіймав. Бачить, летить голубка. Побіг за нею, та куди там - полетіла. Дивиться юнак - ворона йде по полю, черв’ячків вишукує. Знічев’я потягнувся до неї рукою - й зловив.

- Невже, - запитав він у ворони, - ти і є моє щастя?

- Ні, - відповіла ворона. - Яке я щастя? А підказати, як щастя впіймати, я можу.

- Як? - запитав юнак.

- Візьми запашного сіна, поклади біля двору, лоша підійде їсти сіно і саме з тобою залишиться. Візьми солодкої моркви, поклади під тин. Прибігатиме заєць, їстиме моркву - й поступово ручним стане. Порозсипай по двору пшеничні зернятка - голубка прилетить, під дахом оселиться.

- А хіба це щастя? - здивувався юнак.

- А щастя буде згодом...

Зробив юнак усе так, як веліла йому ворона. І якось одного разу, коли він годував свою живність, повз двір проходила добра й красива дівчина. Замилувалася вона, як парубок годував лоша, зайця та голубку, полюбила його і стала йому дружиною. Так знайшов він своє щастя.

  1. Вправа «Ідеальний хлопець», «Ідеальна дівчина»

Мета. Дати можливість змоделювати образи ідеальних хлопця і дівчини.

Хід вправи. Учасники схематично малюють на листку хлопця, дівчину і на протязі 3-5 хвилин записують асоціації до слів «Хлопець», «Дівчина». Представник групи зачитує результат роботи і прикріплює листок на дошку.

  1. Роздуми «Якою має бути справжня любов»

Гімн про любов. Любов понад усе!

Коли я говорю мовами людськими і янгольськими, та любови не маю, - то став я як мідь та дзвінка або бубон гудячий!

І коли я маю дара пророкувати, і знаю всі таємниці й усі знання, і коли маю всю віру, щоб навіть гори переставляти, та любови не маю, - то я ніщо!

І коли я роздам усі маєтки свої, і коли я віддам своє тіло на спалення, та любови не маю, - то пожитку не матиму жодного!

Любов довго терпить, любов милосердствує, не заздрить, любов не величається, не надимається, не поводиться нечемно, не шукає тільки свого, не рветься до гніву, не думає лихого, не радіє з неправди, але тішиться правдою, усе зносить, вірить у все, сподівається всього, усе терпить!

Ніколи любов не перестає! Хоч пророцтва й існують, та припиняться, хоч мови існують, замовкнуть, хоч існує знання, та скасується.

  1. Складання пам’ятки «Правила щасливої сім’ї»

Мета. Дати можливість змоделювати уявлення про щасливу сім’ю.

Учасники у групах складають пам’ятки «10 правил щасливої сім’ї», зачитують і прикріплюють до дошки.

  1. Притча про те, як знайти щастя

Один чоловік мріяв про ліпше життя, йому не подобався той дім, де він жив, одежа, яку носив; одне слово – йому не подобалось все, що його оточувало. Він замислювався над питанням, чому хтось має все, про що можна тільки мріяти, а в нього немає нічого.

- От, якби в мене був гарний дім, вродлива жінка, багато грошей, то я був би щасливий, - думав чоловік цілими днями.

І одного разу зустрівся він з чарівником.

- Я чув твої думки, - сказав чарівник, - і готовий допомогти тобі. Скажи, що ти хочеш і я все виконаю.

- Чудово, - зрадів чоловік, - мені потрібен великий гарний дім, красуня-жінка, але щоб вміла добре куховарити. А ще я хочу, щоб у мене завжди було багато-багато грошей.

- Добре, - відповів чарівник, - лягай спати. І коли прокинешся завтра вранці, усе це в тебе буде.

І справді: чоловік прокинувся у великому пречудовому будинку і його зустріла усміхнена красуня-жінка, яка приготувала сніданок. Усе було пречудово. У банку було відкрито рахунок на його ім’я, який весь час поповнювався. Спершу чоловік ніяк не вірив у таке щастя, він був просто у захваті.

Минав день за днем, місяць за місяцем, а в його житті нічого не змінювалось. Він запитував себе, чого ще можна хотіти, бо ж у мене все є, але, попри це, відчував, що жаданого щастя так і не знайшов. І знову покликав чарівника.

- Чому я нещасний, хоча маю все? - запитав чоловік, коли чарівник знову прийшов до нього

- Я виконав усі твої забаганки, то ж утішся своїм щастям.

- Не можу: у величезному домі мені самотньо. Красуня-жінка не тішить мене. І гроші, яких я так прагнув, не дарують мені радості. Скажи мені - чому?

- Ти просив у мене дім, але не просив тепла і затишку в ньому. Ти просив у мене жінку, але не просив любові і розуміння. Ти просив у мене грошей, але не просив свободи, сили і радості, - відповів чарівник.

Чоловік замислився.

- Дякую, я все зрозумів, - сказав він. – то дай усе це мені.

- То якщо ти зрозумів, то йди і зроби все сам, - мовив чарівник і зник.

А чоловік пробудився у своєму старому домі, сам - без жінки і грошей; але, зате, тепер він знав напевно, чого хоче насправді.

  1. Вправа «Життєві цінності»

Психолог. Уявіть, що добрий чарівник, пообіцяв вам здійснити ваші бажання, але тільки найголовніші. Він лишив список життєвих цінностей, а вам потрібно проранжувати їх за порядком спадання. Усі ті цінності, що опиняться на перших місцях, будуть вважатися головними в вашому житті. Що ж до останніх номерів – то у чарівника склероз, тому він навряд чи згадає про них.

Кожен учасник отримує список.

Цінності: вигідний шлюб; визнання та популярність; влада та впливовість; вірність; впевненість у собі; добробут країни; доброзичливість; допомога тим хто її потребує; любов; міцне здоров’я; особиста безпека; можливість отримувати нові знання; різноманітні задоволення; сімейний добробут; соціальна справедливість.

За результатами ранжування запропонованих цінностей учасники складають свій цiннiсно-орiєнтацiйний портрет.

Головне у моєму житті …………………………………….. (1) та………..…………………. (2). Звичайно добре, якщо будуть…………………………. (3) та…………………………... (4), ……….………………(5) та…………………………….(6) прикрашають моє життя i звісно, важливі………………………....(7), хоча не це найголовніше. Що ж до……………………………(8),………………………….……………(9) та……………………..(10), то це було б дуже бажано, однак таке вдається не всім. …………...….(11),..............................(12),…………………………(13),………………….……………(14), ………………………………………………………(15) може навіть не бути в моєму житті.

Висновки: перелік життєвих цінностей i ступінь їхньої значущості залежить від віку, сім’ї, оточення, позитивних та негативних впливів. Вчені дослідили, як обрані цінності впливають на її здоров’я та добробут. Вони з’ясували, що існує кілька десятків цінностей, спільних для всіх людей, незалежно від того, у що вони вірять i де живуть: це любов, дружба, оптимізм, толерантність, чуйність, довіра, душевна щедрість, самоповага. Також доведено, що, покладені в основу життя, такі цінності сприяють кращому здоров’ю, менш стресовому життю, більший упевненості в собі, стабільнішому подружньому життю, більший впливовості, вищому рівню фінансового добробуту, відчуттю самоповаги i сенсу життя.

  1. Відео-притча «Острів цінностей»

  2. Вправа «Валюта»

Мета: знизити ситуативну й особистісну тривожність; розвивати креативність.

Тренер: «Пропоную учасникам у підгрупах розробити нову грошову одиницю, за допомогою якої оцінювалися б стосунки й усе, що може бути з ними пов’язане. Важливо виробити еталон оцінки відносин, обґрунтувати необхідність введення такої грошової одиниці»

Можна купити дім, але не затишок;

Можна купити ліжко, але не сон;

Можна купити годинник, але не час;

Можна купити книгу, але не знання;

Можна купити становище у суспільстві, але не повагу;

Можна купити ліки, але не здоров’я;

Можна купити секс, але не любов;

Можна купити розваги, але не радість;

Можна купити учителів, але не розум;

Можна купити ікону, але не віру;

Не все купується і не все продається…..

  1. Вправа «Дерево любові»

На дошці намальоване дерево, учасники прикріплюють до нього листочки – сердечка, на яких записують, що ж в їхньому понятті любов ( Любов – це взаєморозуміння, повага один до одного, найпрекрасніше почуття і т. д.)

  1. Вправа «Чарівний глечик»

Мета: створити доброзичливу, оптимістичну атмосферу.

Учасникам пропонується дістати по одному папірцю з глечика, який підкаже їм, що на них чекає сьогодні або що їм потрібно зробити найближчим часом.

  • Тобі сьогодні пощастить!

  • Життя готує тобою приємний сюрприз!

  • Настав час зробити те, що постійно відкладаєш!

  • Вищі сили тебе оберігають!

  • Твої мрії обов’язково здійсняться!

  • Повір, у тебе все вийде!

  • Все складеться для тебе найкращим чином!

  • Пам’ятай, тебе кохають!

  1. Рефлексія

Тренер просить учасників дати відповіді на запитання:

  • Що вам сподобалося?

  • Що не сподобалося?

  • Висловіть ваші побажання.

Презентація до заняття:

https://vseosvita.ua/library/so-take-lubov-prezentacia-do-treningovogo-zanatta-383411.html

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.